Skrevet av Emne: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI  (Lest 31050 ganger)

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #15 : 28. mai 2008, 14:27 »
Dette blir moro! Forventer meg syyyyke løft både i markløft og apollons!

Veldig fine øvelser, men la det være tillatt med reimer på markløften!!! Wink
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #16 : 28. mai 2008, 14:40 »
Er enig i at strongman kunne vært mye mere variert. Har faktisk tenkt det samme som Quarto mange ganger.

Se wsm fra kaz og Jón Páll sin tid, da var det mye mer variert og kjekkere å se på Smiley

Dette er ikke ment som kritikk mot de som arrangerer konkurranser, heller et tips fra en strongman interessert tilskuer.

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #17 : 28. mai 2008, 15:03 »
Øvelsene som foreløpig er satt opp til VPC er fine, tradisjonelle strongman-øvelser. Klart man kan variere øvelser, men hvorfor variere øvelser bare for å variere. Arrangørene er nødt til å ta hensyn til hva som er mulig å gjennomføre både med tanke på forholdene der stevne arrangeres og ikke minst de økonomiske rammer som man har.

Øvelsene til VPC er jo idelle for de utøverne som er påmeldt. Verdensrekorder bør stå for fall i dette stevnet.

Ser man på gamle klipp fra WSM er helt helt klart mange helt latterlige øvelser som iallefall ikke bør være i en strongman-konkurranse.
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #18 : 28. mai 2008, 16:48 »
Sted:   Storefjell Resort Hotel
Når:     5 Juli, klokken 14.00. - 18.00
Pris:     300,-
Book:   tlf 32078500
Kode:   DE 238
Dobbeltrom pr pers: Friday-Sunday:  1830,-   Full pensjon
Single room: Friday-Sunday: 2430,-  Full pensjon.


Det finnes andre priser for de som ikke spiser så mye
http://www.storefjell.no/html/prislister/sommer.html

(en kan også ta en helg med familien på Eidsgaard i Gol sentrum, og "stikke av" til Storefjell mens familien leker turister Smiley)
http://www.eidsgaardhotel.no/
HABEAS CORPUS

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #19 : 28. mai 2008, 21:17 »
Her har man MULIGHET til å variere med øvelsene. Det er det som er poenget. Men det blir ikke gjort selv om muligheten er tilstede. Ok, hvis det er dyrt å lage en øvelse (dvs. sveise litt her og der, lage noen fuger osv på et rør eller stang. Joda jeg skjønner at sveiserne vil ha en fet fortjeneste) så kan man jo få en aktør til å sponse den øvelsen for evig alltid med en del reklame tilknyttet øvelsen.

Jeg tror ikke du helt skjønner ennå hva jeg mener. Du kan ikke sammenligne meg med å arrangere en konkurranse og folk som LEVER av å arrangere konkurranser. Da setter jeg ganske store forventninger og krav. Dette er publikumsvennlig sport og hvis dere vil hode på publikumet så må dere være innovative - ikke kjøre samme stil hvert år. Det taper dere på. Hvis du har blitt fortalt at karlsen og co ikke sitter igjen med noe som helst etter en konkurranse så er du feilinformert.

Poenget mitt er at det blir kjedelig å se de samme øvelsene på hver eneste konkurranse. Hva med å lage noen enkle nye øvelser. Dere skal ha honnør for markløft med bil da som er ny:) de stengene der tror jeg var sinnsykt dyre å sveise sammen forresten. Wink

Jeg tror du bør være med en sveiser en gang for å se hvor lang tid det tar å lage utstyr.
Jeg bruker f.eks. rundt 50 timer på et styrkeløft konkurransestativ med sikring til benkpress.
Det er de berømte TTT som gjelder her også. (med teskje, ting tar tid.)  Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #20 : 28. mai 2008, 21:21 »
Lurer på en ting. Er det helt vanlig markløft med stang og vekter som skal løftes? Eller er det noe markløft med bil, apollons eller en annen vri? Om det er det første så er det sikkert verdt å ta turen bare for å se Benni dra mark. Wink
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #21 : 28. mai 2008, 22:36 »
Lurer på en ting. Er det helt vanlig markløft med stang og vekter som skal løftes? Eller er det noe markløft med bil, apollons eller en annen vri? Om det er det første så er det sikkert verdt å ta turen bare for å se Benni dra mark. Wink

Dette skrev Egil i et innlegg på førstesiden i tråden;
Sitat
Markløftøvelsen som var på NSM 07 og VPC var apollons mark. På VPC 08 skal det være vanlig markløft.

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #22 : 28. mai 2008, 23:02 »
Yey! Vanlig mark blir knall - for meg blir ihvertfall det jeg gleder meg mest til å se resultatene fra! Jippiyayyayjippijippiyay! Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #23 : 28. mai 2008, 23:12 »
Personlig liker jeg at man bruker mange av de samme øvelsene hele tiden. Hvis man bytter for mye rundt på ting blir det vanskeligere å vite hvor bra uttøverne faktisk gjør det, samt nivået vil synke i øvelsene da de får mindre tid til å bli god i hver øvelse. Synes det er meget positivt at enkelte "jalla-øvelser" er blitt fjernet siden Kazmaier og JPS sin tid som f.eks. jernbøying.


Dette blir sykt spennende. Veldig høyt nivå på uttøverne også. Dette bare må bli bra Smiley
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #24 : 28. mai 2008, 23:25 »
For min del synes jeg det er myyyye mer intrerresant å ha sammenlignbare størrelser. Sånn at man kan sette ting i perspektiv. For eksempel er det rått å vite at der satte faktisk utøveren verdensrekord i steiner. Eller i appollons axle osv.

Om man syns det er kjedlig å se verdens sterkeste sprenge grenser fordi man så det engang før så har man feil fokus i mine øyne.

Og hvor kjedlig blir ikke friidrett i følge den teorien der?

Helt enig. Dette er ordentlige øvelser så man kan sammenligne resultater som er gjort før. Ikke som det pisset med f.eks hercules hold eller hva det heter når man holder i håndtak og skal statisk holde igjen biler og dritt. Eller dra de jævla lastebilene. Helt mongo.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #25 : 28. mai 2008, 23:28 »
Jeg tror du bør være med en sveiser en gang for å se hvor lang tid det tar å lage utstyr.
Jeg bruker f.eks. rundt 50 timer på et styrkeløft konkurransestativ med sikring til benkpress.
Det er de berømte TTT som gjelder her også. (med teskje, ting tar tid.)  Wink

Ja, men du skifter vel kardangen og oljefilter og viftereim og alt mulig tipper jeg.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #26 : 28. mai 2008, 23:30 »
Yey! Vanlig mark blir knall - for meg blir ihvertfall det jeg gleder meg mest til å se resultatene fra! Jippiyayyayjippijippiyay! Grin

Hva, jeg liker mye bedre at man holder et tung sverd oppe foran seg med strake armer så lenge som mulig. Det er action det! Ikke som det markløfttullet.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #27 : 29. mai 2008, 10:45 »
Det har vært utrolig mange teite øvelser opp igjennom som har lite med maks styrke å gjøre. Og i WSMSS (som VPC er en del av) så er akkurat ankepunktet dette at det blir FOR dynamisk og for kondisjonspreget sammenlignet med IFSA og Arnolds.

Uansett så gjør vi faktisk endringer hele tiden, selv om Svend har dyrt utstyr som er lett å bruke, og som han gjerne vil ha valuta for. det lages nye ting av Gym200 hele tiden for VPP. Smiley

Selv har jeg brukt mange tusen på å få hugd husafellstein, vikingsteiner og lagd annet utstyr. Men på en konk som sendes i 80 land, så kan man ikke bruke rask og bakgårdsutstyr. Så selv om bilmarken er ferdiglagd, og vi gjerne skulle brukt den, så har den vært i to konker nå, og det kommer endel profiler vi gjerne vil se i vanlig markløft.

Så endringer skjer, og gjøres, men man skal vokte seg for å endre til noe som er MER patetisk og fjerne seg fra strongman-tanken.
Crusifix har gått ut i år av flere grunner, til tross for pengene som er brukt på de laserskårne sverdene.

Storefjell blir grisegøy uansett!!

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #28 : 29. mai 2008, 10:56 »
Åh artige øvelser ! ;O

http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #29 : 29. mai 2008, 11:06 »
Laserskårne sverd hører hjemme i Star Wars, ikke i Strongman.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!