Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 641913 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #540 : 16. mai 2011, 09:52 »
Mandag 16/5-11:

Morgen.

Styrke.

Styrkevnedinger.
Markløft: 3*5, 160 kilo.
Stående roing: 3*8, 60 kilo.
Pullups: Kroppsvekt + 10 kilo, 5, +15 kilo, 5, + 15 kilo, 5.
Benkpress: 3*5, 80 kilo.
Dips (eksplosive): Kroppsvekt, 3*8.

Litt skuffa. Styrkevendingene satt ikke som de skulle. Hadde kortere pauser enn vanlig, derfor ble det litt tyngre enn det burde vært. Hadde håpet på at det skulle bli litt mindre tungt.

Kveld.

Judo. Pilscup. Logger "konkurransen" før den er gjennomført. Mål: Ha det moro. Er rimelig sikker på at jeg greier å oppnå det. Skal se ann forbruket av pils etterpå.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #541 : 18. mai 2011, 23:44 »
Onsdag 18/5-11:

Judo. Ganske rolig teknikktrening. Like greit i og med at jeg var syk i går og fortsatt ikke er helt frisk.

Som nevnt var jeg syk i går og trene derfor ikke. Før ville det irritert meg at jeg var syk og ikke fikk trent, i går var jeg irritert fordi jeg var syk på 17. mai og ikke følte meg i form til noe mer enn å krøke meg ned til byen og se på borgertoget. Det er fordi jeg for å være helt ærlig sliter med motivasjonen. Ikke til å trene, men å trene sånn som jeg gjorde i høst og i vinter. Å stå opp tidlig for å trene to ganger føles som et jævla ork. Jeg har uttalt at jeg har lyst til å løfte 500 sammenlagt, raw, løpe 1500 under 4.45, 10 kilometer under 36.30. Det har jeg forsåvidt, men ikke virkelig lyst til det. Ikke nok iallefall.

Det jeg virkelig har lyst til er å gjøre det bra i judo, Å vinne en større turnering enn KM for Trøndelag. Å slå en jævla svenske. Å treffe helt perfekt på et kast bare en eneste gang, slik at fyren nærmest flyr veggimellom. Å sette en sankaku (triangle). Den enorme følelsen av triumf det er når motstanderen tapper etter et armbend eller en kvelning. Alt i konkurranse selvsagt, trening blir aldri det samme.

Aller helst vil jeg ha en perfekt kamp. Der jeg møter en virkelig god motstander. Den kampen jeg ikke gjør en eneste feil og alt annet 100% riktig. Motstanderen er så god at jeg allikevel trenger alt, absolutt alt jeg har av ferdigheter, erfaring, styrke og kondisjon. Den kampen som er så tøff at jeg våkner opp morgenen etter og det føles ut som jeg har blitt kjørt over av toget. Alt det der skal være akkurat, på hengende håret nok til at jeg vinner den kampen. Gjerne ligger jeg under helt fram til slutten, da jeg får inn den ene perfekte teknikken, et kast, en kvelning eller et armbend. Etterpå skal jeg være så sliten at jeg omtrent ikke er i stand til å stå når adrenalinet forlater kroppen. Får jeg en slik kamp, blir jeg fornøyd, selv om det bare skulle være en innledende kamp i et norgescupstevne. I drømmen min derimot får jeg ikke bare denne ene perfekte kampen, kampen er selvsagt en finale, finalen i NM 2012.

Dessverre var året som gikk det året som jeg hadde satt av til jakten på den drømmen. Jeg kan ikke rettferdiggjøre, ovenfor meg selv, å sette av et år til på en jakt etter en drøm som sannsynligvis aldri blir oppfyllt uansett. Hvis jeg hadde visst, 100 % sikkert, at jeg kom til å få den ene kampen, ville jeg lett gjort det. Nå har jeg derimot bestemt at jobb, ikke judo skal avgjøre hvor jeg havner. Så inntil jeg veit hvor i landet jeg ender opp, veit jeg ikke om jeg får trent bra nok med judo. Får jeg trent bra med judo, skal jeg på NM 2012. Motivasjon til å begynne å trene opp fysikken til det, har jeg ikke før jeg veit om jeg får muligheten. Om jobb og livssituasjon gjør det mulig å trene slik jeg har gjort dette året er høyst usikkert. Ikke er det sikkert jeg gidder selv om det er mulig. Å få trent slik jeg virkelig vil, nemlig to ganger om dagen og judo hver dag med gode trenere og treningspartnere, det kommer ikke til å skje, uansett. Motivasjon til andre mål som f. eks. løping eller 500 kilo sammenlagt har jeg ikke før jeg veit at det ikke blir mer konkurransejudo. Trolig kommer jeg ikke til å få det før jeg veit om judoen legges på hylla eller ikke. Derfor kommer det til å bli litt så som så med treninga framover.

Jeg får bare trøste meg med at jeg allikevel kommer til å trene 6-7 ganger i uka. Trolig nok til å vedlikeholde ting, garantert mer enn folk flest. Dessuten er det snart sommer, jeg har en muskuløs ryggtavle, solide armer, brede skuldre og six-pack Wink

http://www.youtube.com/watch?v=_JPC7L5OMBY#noexternalembed&feature=related (Slå av lyden og sett på Maiden, ACDC, Sabaton eller noe lignende.)

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #542 : 19. mai 2011, 22:33 »
Torsdag 19/5-11:

Judo. Ganske rolig trening. Trente hos Trondheim judokwai. De sender deltagere til nordisk mesterskap i judo i Oslo på søndag. Skulle ønske jeg skulle dit. En medalje på NM ville ha vært nok til det. Med litt flaks med trekninga og i en kamp eller to, kunne det ha skjedd. Jeg hadde ikke hatt noe der å gjøre, men jeg hadde dratt for det.

Som et godt, men allikevel relativt dårlig, andrevalg planlegger jeg å dra til Trondheim bjj i stedet på lørdag. Føler jeg har blitt bedre på bakken etter jul, så det blir spennende å prøve. Regner med å få bank uansett.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #543 : 20. mai 2011, 21:51 »
Fredag 20/5-11:

Styrke.

Frontbøy: 5*90 kilo, 3*100 kilo, 5*90 kilo.
Knebøy: 5*100 kilo, 3*110 kilo, 8*80 kilo.
Strakmark: 3*8, 60 kilo.
Militærpress: 3*5, 57,5 kilo.

Uff, stusselige greier. Har grei kontroll på vektene, men de er tyngre enn de burde for det. 3 på 110 i knebøy var blytungt. De var i det minste dype. Strakmark var luft, mer vekter neste gang. Militærpressen var tung.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #544 : 21. mai 2011, 17:19 »
Lørdag 21/5-11:

Var på fritreninga på Trondheim bjj og rulla litt. Tapte for det meste, men lærte da noe for det. Tror ting kan komme seg relativt raskt hvis jeg må bytte i sommer. Har noen "uvaner" som funker bra i judo, men dårlig i bjj. Mest frustrerende er det når jeg havner i et holdegrep (sidecontroll, full-mount, kesa-gatame osv.) Da er jeg vant til (og har vunnet en del kamper på det også) at det bare er å holde grepet i 25 sekunder, så vinner jeg. Men hva jeg skal gjøre for å submitte folk derifra har jeg omtrent ikke snøring på. Dermed klarer jeg ikke å utnytte det når jeg havner i det som i utgangspunktet er dominerende posisjoner. Lærte riktignok et par teknikker som kan brukes fra kesa-gatame. Moro var det uansett.

Helt mot slutten var det en fyr som ville starte stående. Det var virkelig moro. Først skaffa jeg meg akkurat det grepet jeg ville ha, deretter bevegde jeg han akkurat som jeg ville, så kasta jeg han (til en soleklar ippon, dvs. seier i judo) før jeg fulgte rett opp i et holdegrep, nærmere bestemt kesa-gatame. Jeg hadde full kontroll på å holde det, men det gir jo ikke noe score i bjj, derfor satte jeg et av de armbenda jeg nettopp hadde lært. Følte jeg hadde full kontroll og var sjefen hele tiden. Nå skal det sies at fyren hadde hvitt belte og ikke var av de beste der, men å se at judoen faktisk kan gi så mye når vi starter stående lover bra.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #545 : 23. mai 2011, 21:44 »
Mandag 23/5-11:

Judo. Sloss en del. Moro. Skulle egentlig ha løpt i går, men i stedet for å enten stå opp grytidlig eller løpe seint på kvelden, droppa jeg det. Fikk riktignok gått en tur på rundt en time.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #546 : 24. mai 2011, 22:19 »
Tirsdag 24/5-11:

Morgen.

Styrke.

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 165 kilo.
Omvendt roing: Kroppsvekt + 5 kilo, 3*8.
Benkpress: 3*5, 82,5 kilo, 5*90 kilo, 5*80 kilo.

Litt kort økt. Styrkevendingene sitter fortsatt ikke i nærheten av det de gjorde for et par måneder siden. Ellers er styrken grei. Huka tak i en spotter, da gikk 5 på 90 i benken, egentlig ganske greit. Fornøyd med det.

Kveld.

Judo. Ganske intensiv trening med masse kasting. Jeg hadde nesten glemt hvor tungt det er å trene tung styrke på morgenen og judo på kvelden. Som sagt var det tungt, men fullt gjennomførbart, godt å bli sliten.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #547 : 25. mai 2011, 23:12 »
Onsdag 25/5-11:

Judo. Masse bakketeknikker. Og en del slossing. Moro.

Forøvrig et resultat fre nordisk mesterskap som gikk i helga: http://judokwai.no/
Hu er helt rå.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #548 : 27. mai 2011, 22:06 »
Fredag 27/5-11:

Styrke.

Frontbøy: 5*95 kilo, 4*100 kilo, 5*95 kilo.
Knebøy: 5*80 kilo, 4*90 kilo, 3*110 kilo, 2*120 kilo, 8*70 kilo.
Overhead-squat: Vel, jeg prøvde iallefall, med stanga.
Strakmark: 3*8, 70 kilo.
Tåhev: 3*6.
Militærpress: 3*5, 60 kilo.

Treninga gikk relativt greit. Frontbøyen var lettere enn sist. Jeg kjører dype knebøy, så dypt jeg får til. En dobbel på 120 så dypt var blytungt, bare såvidt jeg kom opp igjen på den andre. Overhead-squat er kjempevanskelig, men tror det var litt bedre en sist jeg prøvde, i vinter en gang.

Droppa å trene i går til fordel for en tur på byen. Ikke akkurat noe å skryte av, men der skjedde det noe jeg bare må dele: Jeg har aldri noensinne blitt sjarmert av ei jente som har vært så full at hu omtrent ikke kunne gå i en rett linje, noensinne. Før i går. Da var det ei som, relativt oppynta og med høye hæler, tok fart og hoppa, med samla bein rett ut i en vanndam. Akkurat som en liten unge ville gjort, vannet spruta til alle kanter. Kanskje det sier noe om hvor barnslig jeg egentlig er, men akkurat det fant jeg ustyrtelig morsomt. Det verste er at det gjør jeg fortsatt. Det er noe jeg trolig aldri får se igjen, men jeg er oppriktig takknemlig for at jeg fikk se det en eneste gang.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #549 : 28. mai 2011, 16:44 »
Lørdag 28/5-11:

Sloss på ny med bjj-gutta på Dora. Submitta flere enn sist, men gikk også mot flere hvitbelter enn sist. Mot de med blått belte eller høyere, fær jeg omtrent bare til å forsvare meg, det er jo selvsagt begrenset hvor lenge det kan vare. Å få inn noe på egenhånd er kjempevanskelig. Uansett er det moro, tror jeg skal starte på ordentlig til høsten, men forhåpentligvis bare for å forbedre judoen min. Det er det som er min sport.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #550 : 28. mai 2011, 17:20 »
Lørdag 28/5-11:

Sloss på ny med bjj-gutta på Dora. Submitta flere enn sist, men gikk også mot flere hvitbelter enn sist. Mot de med blått belte eller høyere, fær jeg omtrent bare til å forsvare meg, det er jo selvsagt begrenset hvor lenge det kan vare. Å få inn noe på egenhånd er kjempevanskelig. Uansett er det moro, tror jeg skal starte på ordentlig til høsten, men forhåpentligvis bare for å forbedre judoen min. Det er det som er min sport.

Rulla jeg med deg? Hadde hvit/rød brytesko på

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #551 : 29. mai 2011, 10:13 »
Rulla jeg med deg? Hadde hvit/rød brytesko på

Hm. tror ikke det. Ikke hvis du i tillegg hadde blå gi og blått belte iallefall. Får ta det igjen neste lørdag, hadde tenkt meg bortover da også.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #552 : 29. mai 2011, 13:57 »
Hm. tror ikke det. Ikke hvis du i tillegg hadde blå gi og blått belte iallefall. Får ta det igjen neste lørdag, hadde tenkt meg bortover da også.

Jepp, alltid blå Smiley

Da blir det rullings Smiley

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #553 : 29. mai 2011, 22:18 »
Jepp, alltid blå Smiley

Da blir det rullings Smiley


Det blir det Smiley

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 801
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 801

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener i det minste fortsatt
« #554 : 29. mai 2011, 22:23 »
Søndag 29/5-11:

Løp en rolig tur på en og en halv time. Dro på litt i noen motbakker, det var alt. Er ikke i ordentlig god form slik jeg var. Selv om jeg ikke er helt der hvor jeg bare kan dra på og det føles som jeg kan fly, var det godt å bare løpe i lett regn i Trondheims gater. Løp innom og tok kanskje et siste farvel med en del steder jeg ikke er så ofte til vanlig. Fin tur.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!