Skrevet av Emne: Idioter på gymmet - del1  (Lest 49432 ganger)

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #15 : 03. april 2008, 12:17 »
Jeg forstår definitivt dette poenget, og jeg ville aldri funnet på å åpenlyst krittisere noen jeg syns gjør rare ting fordi jeg er fullstendig klar over at de kan drive med ting jeg ikke forstår meg på.  Uforvarende oppdaget jeg at jeg hadde et særdeles misbilligende blikk da jeg forleden kunne observere en kar, med belte selvsagt, som gjorde stående stangroing med fullstendig bananbøy i ryggen, men dette var fullstendig på impuls.

Der hadde du jo retten på din side...

Sitat
Det som får meg til å reagere er imidlertid at jeg opplever at du, ved å påpeke at disse kvinnene var utiltalende utseendemessig, trekker inn et moment som har absolutt ingenting med saken å gjøre. Kvinner dømmes nok for hvordan de ser ut til enhver tid, og det oppleves som urettferdig at det skal være et gangbart motargument for deres atferd på trening.

Jeg forstår hvor argumentet ditt kommer ifra, men tenk litt over følgende:

Disse kvinnene er medlemmer på treningssenteret for å komme seg i bedre form, som alle andre (ja, sikkert 1% som bare er der for moroskyld). De aller aller fleste kvinner trener både ueffektivt og feil og mangelen på resultatene deres er jo nettopp en årsak av dette, deriblant disse damene.

Er det ikke da en smule rart at de da velger å påstå ting om noe de ikke i sin villeste fantasi har noe peiling på? (Påstanden deres kommer antageligvis fra et treningsprogram fra Allers for 10 år tilbake). Jeg mener det jeg sier er gangbart da dette er et resultat av nettopp deres uviten og når de i tillegg velger å kommentere treningsverdens STØRSTE og viktigste emne, feilaktig! Ja, DA renner det over for min del...

De kritiserte MEG for mine treningsmetoder og hadde en klar mening om hvor det ville føre hen. Jeg velger å kommentere hvor de allerede har kommet og vil bli værende (trolig for alltid) av mangel på DERES kunnskap.

Sitat
Når det er sagt er jeg til en viss grad enig med deg, både kvinner og menn kler seg ofte grusomt når de trener, og jeg har lite til overs for å se inn i en hårete rørleggersprekk feks.

Hva? Det er da bare sexy...

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #16 : 03. april 2008, 12:20 »
Jeg har på ingen måte misforstått det faktum at folk som ikke har peil ikke skal belære andre.

Dette med å dømme noen grunnet hans\hennes utseende, må jo komme som resultat av at personen har gjort noe negativt. Man dømmer ikke mennesker som ikke har gjort en noe. Når noen har gjort noe, så er utseende en faktor.

Sitat
Hvis Erik hadde beskrevet den samme situasjonen med to menn ville det da vært like naturlig å trekke frem utseendet deres? Tror ikke det.

EIRIK ble ikke belært av to runde menn. Det var to runde damer. Man kan ikke sette tvil om Eirik's integritet, på grunn av at han ikke utalte seg likedan om menn. Det var jo ingen menn å dømme.

Dette er helt likt som hvis en mann påpeker at en kvinne kler seg utfordrende på jobb. Kvinne: Hadde du sagt det samme om en mann. Ja det hadde jeg, men nå er det ingen menn her som går med rompa bar, så det er ingen å prate om..
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #17 : 03. april 2008, 12:23 »
Hvis Erik hadde beskrevet den samme situasjonen med to menn ville det da vært like naturlig å trekke frem utseendet deres? Tror ikke det.

Gitt identiske tilfelle med to menn, jo absolutt.

Hadde det vært tilfelle og DET hadde stått i teksten, hadde da noen reagert? Tror ikke det...

Sitat
edit: Poenget mitt var at utseendet ikke har noe som helst å gjøre med kunnskap om trening eller ei.

Ikke?

Har du stor tilltro til en trener som er feit og som også skal belære deg i hvordan du skal komme deg i toppform til en fitness konkurranse?

Man KAN selvfølgelig kunne mye uten å praktisere det...

Det er uansett et faktum at disse kninnene IKKE hadde peil og når de har så ufattelig feil som de har, kan ikke da dette sees i sammenheng med deres ytre? Kom ikke å si at de ikke like godt kunne trodd på alle andre treningsmyter som er der ute når de fullstendig driter på draget på en så viktig ting...

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #18 : 03. april 2008, 12:24 »
La oss fylle denne tråden med flere historier folkens. Fyr løs! Smiley

Vet det er mange der ute som irriterer seg over andre mennesker på gymmet.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Tannfeen

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #19 : 03. april 2008, 12:35 »
Jeg hater at folk slipper manualene i gulvet fra hyllene og ruller dem fram til benken fordi de ikke gidder bære dem.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #20 : 03. april 2008, 12:40 »

Jeg forstår hvor argumentet ditt kommer ifra, men tenk litt over følgende:

Disse kvinnene er medlemmer på treningssenteret for å komme seg i bedre form, som alle andre (ja, sikkert 1% som bare er der for moroskyld). De aller aller fleste kvinner trener både ueffektivt og feil og mangelen på resultatene deres er jo nettopp en årsak av dette, deriblant disse damene.

Er det ikke da en smule rart at de da velger å påstå ting om noe de ikke i sin villeste fantasi har noe peiling på? (Påstanden deres kommer antageligvis fra et treningsprogram fra Allers for 10 år tilbake). Jeg mener det jeg sier er gangbart da dette er et resultat av nettopp deres uviten og når de i tillegg velger å kommentere treningsverdens STØRSTE og viktigste emne, feilaktig! Ja, DA renner det over for min del...

De kritiserte MEG for mine treningsmetoder og hadde en klar mening om hvor det ville føre hen. Jeg velger å kommentere hvor de allerede har kommet og vil bli værende (trolig for alltid) av mangel på DERES kunnskap.


Jeg er selv av den oppfatning at omtrent 80% eller noe sånt av alle kvinner kaster bort tiden sin fullstendig når de trener og at de fleste (meg iberegnet...) kan være litt forvirret og usikker en gang i blant.

Hva treningsentrene gjør med dette er en interessant diskusjon som jeg gjerne tar ved en annen anledning...

Jeg er dessuten fullstendig enig i at folk som ikke har greie på trening skal unngå å kommentere andres måter å utføre øvelser på.

Grunnen til at jeg reagerer er selvsagt at jeg opplever at utseende alltid er et gangbart motargument mot kvinner og jeg syns at man generelt bør være langt mer forsiktig i forhold til å dømme folk etter utseende (og ja - folk kan gjerne kalle meg PK for det). Hadde du skrevet at kroppene deres ikke akkurat tydet på inngående og god kunnskap om trening hadde det vært helt greit.

Når det gjelder rørleggersprekker sier jeg bare deg om det Wink

Dette med å dømme noen grunnet hans\hennes utseende, må jo komme som resultat av at personen har gjort noe negativt. Man dømmer ikke mennesker som ikke har gjort en noe. Når noen har gjort noe, så er utseende en faktor.

EIRIK ble ikke belært av to runde menn. Det var to runde damer. Man kan ikke sette tvil om Eirik's integritet, på grunn av at han ikke utalte seg likedan om menn. Det var jo ingen menn å dømme.

Dette er helt likt som hvis en mann påpeker at en kvinne kler seg utfordrende på jobb. Kvinne: Hadde du sagt det samme om en mann. Ja det hadde jeg, men nå er det ingen menn her som går med rompa bar, så det er ingen å prate om..

Så hvis noen oppfører seg bedritent er det bare å angripe dem for hvordan de ser ut? Hm...strålende argumentasjonsteknikk.

Jeg forstår ikke helt hva det å kle seg utfordrende på jobb har med saken å gjøre, annet enn du nærmest antyder at det ikke finnes estestisk utiltalende menn i like høy grad som kvinner.

La oss fylle denne tråden med flere historier folkens. Fyr løs! Smiley

Vet det er
mange der ute som irriterer seg over andre mennesker på gymmet.

Beklager hvis det oppleves som jeg har tatt denne tråden OT, men det handler vel om å diskutere artiklene?

Selv irriterer jeg mest over folk som promper, folk som ikke laster av 100 kilo med skiver når de forlater knebøystativet, dessuten folk som tilbringer tre timer i strekk på et eller annet cardio-apparat, mens de leser seg igjennom ukas ukeblader og aviser (og drikker lettbrus).
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #21 : 03. april 2008, 12:43 »
Jeg hater at folk slipper manualene i gulvet fra hyllene og ruller dem fram til benken fordi de ikke gidder bære dem.

Vi er så heldige at de tyngste manualene allerede ligger på gulvet, så da er det bare å trille de frem. Smiley

Jeg takler ikke gjenger. Gjenger med gutter som står i et hjørne og ser på at EN trener. (Mihoe: Hadde det vært mange gjenger med jenter, hadde jeg ikke taklet de heller... Smiley)
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #22 : 03. april 2008, 12:44 »
Er et par karer der jeg trener som "eier verden", og er forbanna nødt til å bruke alle manualene mellom 15 og 30kg i en snau halvtime.. etter de er ferdige ligger samtlige manualer å flyter utover gulvet..så går de.. Herlig innstilling.

Jeg har heller aldri heeelt klart å se poenget med å trene med hette  biggrin ... bortsett fra at det jo er JÆVLIG kult, og at man ser ut som en gængstah Grin

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #23 : 03. april 2008, 12:46 »
Er et par karer der jeg trener som "eier verden", og er forbanna nødt til å bruke alle manualene mellom 15 og 30kg i en snau halvtime.

De burde innformeres om att man ikke eier verden/gymmet før man bruker hantler over 70kg.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Optimus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #24 : 03. april 2008, 12:47 »
Jeg har heller aldri heeelt klart å se poenget med å trene med hette  biggrin ... bortsett fra at det jo er JÆVLIG kult, og at man ser ut som en gængstah Grin
Hvis man trener bøy så er det en fordel å ha på seg hetten, hvis man absolutt skal gå i hettegenser. Hvis ikke kan det bli vanskelig å legge stanga på nakken/ryggen.
Kniven i hjertet og du har skylda for du slo opp i fylla.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #25 : 03. april 2008, 12:49 »
Så hvis noen oppfører seg bedritent er det bare å angripe dem for hvordan de ser ut? Hm...strålende argumentasjonsteknikk.

Jeg forstår ikke helt hva det å kle seg utfordrende på jobb har med saken å gjøre, annet enn du nærmest antyder at det ikke finnes estestisk utiltalende menn i like høy grad som kvinner.

Nei, men hvis utseende har noe som helst med hva de har gjort mot meg å gjøre, er det en vesentlig faktor i min argumentasjon.

At du mistolket, og ikke skjønte mitt poeng om opptreden på jobb er helt ok. Poenget mitt er som følgende.

-En dame går lettkledd på jobb. (Her sier jeg ingenting om hvor tiltalende hun er).

-Jeg kommenterer overfor en annen dam om saken. Hun spør (som du gjorde i denne diskusjonen), hadde du sagt det samme hadde det vært en mann som hadde gått lettkledd? (Her sier jeg ingenting om hvor tiltalende hun\han er).

-Jeg svarer at det er ingen menn som går med rompa bar, så det er vel strengt tatt ingen å kommentere. (Her sier jeg ingenting om hvor tiltalende hun\han er).

Skjønte du det nå? (Skal jeg også forklare det hvor relevant dette er med den diskusjonen vi har påbegynt angående Eiriks dilemma?)

Smiley

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #26 : 03. april 2008, 12:50 »
Hva treningsentrene gjør med dette er en interessant diskusjon som jeg gjerne tar ved en annen anledning...

Komersielle treningssentere eksisterer for å gi eiere gevinst, ikke for at folk skal komme i form. Vil man komme i form, er det i stor grad opp til en selv å ta initiativ. Dersom man ikke hadde kontrakter med bindingstid kan det hende at dette fokuset hadde endret seg... kanskje...

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #27 : 03. april 2008, 12:50 »
Jeg takler ikke gjenger. Gjenger med gutter som står i et hjørne og ser på at EN trener. (Mihoe: Hadde det vært mange gjenger med jenter, hadde jeg ikke taklet de heller... Smiley)

Den er jeg fullstendig enig med deg i og jeg gått komme med en som går på jentenes bekostning: Jenter som trener parvis og som skravler kontinuerlig og derfor bruker ca 20 minutter på hvert apparat (hvor de utfører 3x15 med minst mulig belastning så de ikke skal bli store og klumpete). Heldigvis har jeg sluttet å trene med apparater så nå må jeg bare holde ut med guttegjengene... :Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #28 : 03. april 2008, 12:52 »
Hvis man trener bøy så er det en fordel å ha på seg hetten, hvis man absolutt skal gå i hettegenser. Hvis ikke kan det bli vanskelig å legge stanga på nakken/ryggen.

Den ser jeg, selvfølgelig Wink

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #29 : 03. april 2008, 12:53 »
Komersielle treningssentere eksisterer for å gi eiere gevinst, ikke for at folk skal komme i form. Vil man komme i form, er det i stor grad opp til en selv å ta initiativ. Dersom man ikke hadde kontrakter med bindingstid kan det hende at dette fokuset hadde endret seg... kanskje...

Spørsmålet er jo om enkelte treningssentre har skjønt at VED å få folk i form, vil de tjene penger. Jeg tror det.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!