Skrevet av Emne: Idioter på gymmet - del1  (Lest 49428 ganger)

Utlogget Suchianu

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Correct me if I'm wrong.
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #30 : 03. april 2008, 12:56 »
Jeg misliker...

Folk som sitter å leser vg mellom settene, mens det er kø på bestemt apparat, benk, rack osv... JA DU HØRTE RETT!!

Folk som tror at strakmark er en dårlig utført markteknikk!?

Folk som bruker 4x20kgs skiver(mangelvare) for å trene decline bench, når stabile stepkasser er fullt tilgjengelig! Likeså med de som bruker alle 5/10 kgs plater på gymmet når de skal ta 100kg i mark.

Folk som smører seg med fuktighetskrem før økta.

Folk som glor.

Folk som avbryter deg midt i et tungt sett og forventer et øyeblikkelig svar.
Show your scars!

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #31 : 03. april 2008, 12:56 »
Hadde du skrevet at kroppene deres ikke akkurat tydet på inngående og god kunnskap om trening hadde det vært helt greit.

Jeg kaller ikke en spade for en kost, men en spade - hva er galt med det? Feit er feit, tynn er tynn, A er A og sist jeg sjekke så hadde jeg rett i det jeg sa.

Sitat
Når det gjelder rørleggersprekker sier jeg bare deg om det Wink

Bare kom med det nå.. we all love it!

Du valgte for øvrig å ikke svare på om tilsvarende diskusjon hadde kommet om det var snakk om menn...

En ting som er litt interessant.

Hvorfor er det stort sett flest av yngre gutter som ønsker å se bra ut som trener på et treningssenter? Hvis det er er så mye mas på at kvinner skal se bra ut, hvorfor er de ikke der å trener som bare f.. da? Hvorfor tar de ikke til seg råd om hvordan de fkatisk bør trene for å få gode resultater?

Jeg vet det er et press på kvinner og det har det vært lenge, men de siste åra har den trenden snudd til de grader etter min oppfatning. Det er et mye større press på menn nå og for å være helt ærlig; går du en tur i Oslo og ser på yngre jenter og gutter, så ser man veldig ofte at det er flere lubne jenter enn gutter.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #32 : 03. april 2008, 13:07 »
Nei, men hvis utseende har noe som helst med hva de har gjort mot meg å gjøre, er det en vesentlig faktor i min argumentasjon.

At du mistolket, og ikke skjønte mitt poeng om opptreden på jobb er helt ok. Poenget mitt er som følgende.

-En dame går lettkledd på jobb. (Her sier jeg ingenting om hvor tiltalende hun er).

-Jeg kommenterer overfor en annen dam om saken. Hun spør (som du gjorde i denne diskusjonen), hadde du sagt det samme hadde det vært en mann som hadde gått lettkledd? (Her sier jeg ingenting om hvor tiltalende hun\han er).

-Jeg svarer at det er ingen menn som går med rompa bar, så det er vel strengt tatt ingen å kommentere. (Her sier jeg ingenting om hvor tiltalende hun\han er).

Skjønte du det nå? (Skal jeg også forklare det hvor relevant dette er med den diskusjonen vi har påbegynt angående Eiriks dilemma?)

Smiley


Skal jeg relatere det du sier til Eiriks dilemma må det da handle om at det ikke finnes utrente menn som kommenterer veltrente mennskers trening?

Men jeg mistenker at du og jeg aldri kommer til å bli enig om dette temaet VargThor...

Jeg kaller ikke en spade for en kost, men en spade - hva er galt med det? Feit er feit, tynn er tynn, A er A og sist jeg sjekke så hadde jeg rett i det jeg sa.

Bare kom med det nå.. we all love it!

Du valgte for øvrig å ikke svare på om tilsvarende diskusjon hadde kommet om det var snakk om menn...

En ting som er litt interessant.

Hvorfor er det stort sett flest av yngre gutter som ønsker å se bra ut som trener på et treningssenter? Hvis det er er så mye mas på at kvinner skal se bra ut, hvorfor er de ikke der å trener som bare f.. da? Hvorfor tar de ikke til seg råd om hvordan de fkatisk bør trene for å få gode resultater?

Jeg vet det er et press på kvinner og det har det vært lenge, men de siste åra har den trenden snudd til de grader etter min oppfatning. Det er et mye større press på menn nå og for å være helt ærlig; går du en tur i Oslo og ser på yngre jenter og gutter, så ser man veldig ofte at det er flere lubne jenter enn gutter.


For å si det sånn Eirik: Personlig ville jeg aldri funnet på å sagt noe som helst om treningsopplegget til noen som åpenbart hadde langt mer praksis på feltet enn meg selv. Jeg tviler heller ikke på at du har greie på det du snakker om.

Grunnen til at jeg ikke kommenterte det som handlet om menn er vel at jeg ikke tror det hadde vært et like enkelt poeng hvis formålet hadde vært å være morsom - men jeg kan gjerne vedgå at jeg leser som fanden leser bibelen innimellom.

Men jeg vet dessuten at jeg har ganske mye rett når det gjelder hvordan kvinner og menn bedømmes ulikt på utseende, fordi det faktisk er noe av det jeg driver med på til daglig Wink

Forskjellene på gutter og jenter er også en veldig interessant diskusjon: Jeg mistenker at en av grunnene til at vi ser flere feite jenter enn gutter ikke nødvendigvis skyldes sterkere press mot gutter enn jenter, men snarere motsatt. Sultekurer som en stadig sprekker på er defintivt en årsak til at unge jenter legger på seg.

Misliker en kroppen sin i sterk nok grad spiller dette helt klart en rolle i forhold til å være i stand til å trene den også. Når en leser statistikker over hvor mange jenter som slanker seg (og har et forvridd kroppsbilde og/eller en spiseforstyrrelse av en eller annen form) er det dessuten ikke rart de ikke orker å trene. De færreste gidder det med et daglig inntak under 1000 kalorier.

Dessuten tror jeg at mange kvinner føler seg ganske fremmedgjorte i "gym-miljøer" - mange kvinner føler at de må slanke seg før de i det hele tatt trer inn på et treningssenter (noe som kanskje også kan forklare hvorfor jeg viser tenner når det kommer utsagn om kvinners utseende...).

Spørsmålet er jo om enkelte treningssentre har skjønt at VED å få folk i form, vil de tjene penger. Jeg tror det.

Fullstendig enig!
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #33 : 03. april 2008, 13:10 »
Hver gang jeg kjører frontbøy får jeg spesielle blikk fra alle kanter av gymmet. Spesielt fra fyren i smith-maskina ved siden av meg, han ser forundret på meg mens han kjører kvarte knebøy slik programmet han har fått utdelt forteller han at han skal.

Egentlig skulle jeg ønske en eller annen hadde spurt meg hva jeg drev med. Et lite "hei, du vet at stanga skal være på andre siden?" eller noe i den duren. Da kunne jeg iallfall forklart meg. Når det begrenser seg til blikk er det liksom ikke så mye annet å gjøre enn å sende tilsvarende blikk tilbake.

Sånn ellers har jeg også store problemer med gjenger. Vi har et par hos oss, og trener du samtidig som dem kan du banne på at de skal sitte på et aparat eller en benk hver. Så trener de en etter en, mens resten av gutta ser på, high-fiver hverandre eller flekser biceps i speilet. Man skulle tro de var tilstede bare for å bekrefte de kjipeste stereotypiene folk har om mennesker som trener.

Åh, og den alltid like klassiske bicepscurleren som okkuperer den eneste knebøyracken vi har.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #34 : 03. april 2008, 13:21 »
Skal jeg relatere det du sier til Eiriks dilemma må det da handle om at det ikke finnes utrente menn som kommenterer veltrente mennskers trening?


Huff. Har jeg sagt noe om hvem som ikke kommenterer andre mennesker? Nei, for det ville blitt absurd. Ta spaden min.

Sitat
Men jeg mistenker at du og jeg aldri kommer til å bli enig om dette temaet VargThor...

Enig om å være uenige kan vi være.

Sitat
Men jeg vet dessuten at jeg har ganske mye rett når det gjelder hvordan kvinner og menn bedømmes ulikt på utseende, fordi det faktisk er noe av det jeg driver med på til daglig Wink

Aha. Så det er her det ligger.

En brannmann er alltid på vakt. Så straks han ser røyk, så henter han faen meg hele brannbilen.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #35 : 03. april 2008, 13:24 »

Åh, og den alltid like klassiske bicepscurleren som okkuperer den eneste knebøyracken vi har.

Har aldri skjønt det. Er det ikkje berre å be han om å flytte seg?

Utlogget Pumba

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #36 : 03. april 2008, 13:26 »
Er vel mye rart som kan være iriterende..  :Smiley

 - Trioen som tar benken før deg og kjører 70 sett (hver)

- De som prater til deg samtidig som at du kjører tung knebøy, for å spørre om de kan ta den gaylord puta som ligger ved siden av racken.

- De som samler sammen alle 20 kg skivene for at de skal kjøre legger i smith-maskina.

- De som tar en skråbenk og kjører et kjapt sett, for å så lene seg tilbake og lese VG i 8 min.. (jepp, det har hendt)

- De som ikke klarer å rydde opp i vektene etter seg.

-  De som er der for å prate, ikke trene.

- De som åpenlyst klør seg i skrittet og fingrer på alle manualene etterpå.  Tongue

- Han som trener i de samme skoa som han i forkant brukte til å grave et nytt svømmebaseng i hagen sin i.. (Jepp, dette har også hendt)

 - De som går i de samme treningsklærne i 14 dager uten å vaske de.

- Gjengen på 6 stykker, som tiltross for at de har trent der i 6 mnd nå syns det er like morsomt hver gang at kompisen ikke klarer den og den vekta. Dette ender (uten unntak) opp i HØYLYTT latter og lekeslåssing (jepp, LEKESLÅSSING!  woot ) som varer i 5-6 minutter.

- De som brøler og lager så forferdelige grimaser når de trener bicepscurl at de kunne fått Hitler til å avblåse krigen allerede etter 4 dager.

Husker en mann i 60 årene som var mye på trening før. Han trente 3 dager i uka Biceps, triceps og nedtrekk (uten unntak), iført en sånn genser helt uten armer som sikkert ble kjøpt på 70 tallet engang.
Han pleide ivertfall å lasse på så mye vekter i bicepscurlinga at han fra første stund måtte bruke hele kroppen til å kaste og vrenge opp stanga, og etter den første reppen fylte han lokalet med en svett wonderbaum lukt. Dette ble selvfølgelig gjennomført med sinsyke jungelbrøl og med grimaser som kunne fått et SAS fly til å ramle ned. 
Det gikk da ikke ann for andre folk å konsentrere seg rundt han..
Hadde vært kjekt med en egen gym for sånne..  :Smiley


Utlogget Fatamorgana

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #37 : 03. april 2008, 13:31 »
Jeg har også en veldig irriterende historie..

Det er en fyr (antakeligvis i 70-årene!) der jeg trener. Han liker å hente ALLE vektskivene han finner, og enten plassere dem på benpressmaskinen eller på nest nederste "påheng" på knebøystativet. Det har ikke noe å si om du kjører en serie på f.eks. benken. Han tar de skivene også, med mindre du skremmer han vekk. Han legger gjerne på 350 kg, og knuffer enten stanga en halv cm opp på stativet, eller gnikker den 1 cm opp (uten å ta av sikkerhetshåndtakene) i benpressmaskina. Han avslutter gjerne økta ved å si "Har det fortsatt" med et sleskt smil om munnen, eller at "i ungdommen tok jeg så mye som 500 kg..".


Tror du retten ville vist meg nåde om jeg under mental ustabilitet hadde voldtatt han med benkstanga?

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #38 : 03. april 2008, 13:33 »
Grunnen til at jeg ikke kommenterte det som handlet om menn er vel at jeg ikke tror det hadde vært et like enkelt poeng hvis formålet hadde vært å være morsom - men jeg kan gjerne vedgå at jeg leser som fanden leser bibelen innimellom.

Det var jo nettopp damer som kommenterte! Smiley Noe de som regel gjør åpenlyst (noe som menn mer sjeldent gjør åpenlyst). Hadde det vært to mindre trente menn hadde det vært like natulig for meg å kommentere nettopp det. Jeg må ta utgangspunkt i det som faktisk skjer og jeg kan ikke begrense meningene mine kun fordi det var ett av kjønnene som valgte å kommentere hendelsen.

Sitat
Men jeg vet dessuten at jeg har ganske mye rett når det gjelder hvordan kvinner og menn bedømmes ulikt på utseende, fordi det faktisk er noe av det jeg driver med på til daglig Wink

Okay, om du har inngående kunnskap om det, så er jo det interessant. Hva driver du med til daglig? Smiley

Sitat
Forskjellene på gutter og jenter er også en veldig interessant diskusjon: Jeg mistenker at en av grunnene til at vi ser flere feite jenter enn gutter ikke nødvendigvis skyldes sterkere press mot gutter enn jenter, men snarere motsatt. Sultekurer som en stadig sprekker på er defintivt en årsak til at unge jenter legger på seg.

Mulig... eller rett og slett det faktum at de fleste yngre jenter spiser drit hele dagen. Dette var noe jeg la merke til når jeg selv gikk på ungdomsskolen. Kan umulig ha blitt bedre siden den gang. De fleste var aktive når de var yngre og da kom de unna med dårlig kost. Så slutta dem, de fortsatte med driten - og ble feite.

Sitat
Misliker en kroppen sin i sterk nok grad spiller dette helt klart en rolle i forhold til å være i stand til å trene den også. Når en leser statistikker over hvor mange jenter som slanker seg (og har et forvridd kroppsbilde og/eller en spiseforstyrrelse av en eller annen form) er det dessuten ikke rart de ikke orker å trene. De færreste gidder det med et daglig inntak under 1000 kalorier.

Den kjøper jeg ikke. De fleste spiser som regel ALT for lite uansett, enten om de trener eller ikke.

Dessuten, dette med statistikk er jo litt interessant. Selv om de offentlige statistikkene viser en ting, betyr dette at de faktisk henviser til sannheten? Neppe.

Det blir som utro greia. Menn har alltid blitt beskyldt for å oftere være utro enn kvinner. Er dette tilfellet? Tviler jeg sterkt på.

Tror du ikke samme greie gjelder for spiseforstyrrelser og kroppsbilde? Bulimi i form av en masse trening er mer utbredt enn man tror... man hører bare ikke om så mange tilfeller hvor gutter er innblandet, kanskje fordi de velger å ikke innrømme noe - på lik linje med at kvinner ikke liker å innrømme deres utroskap.

Celdiir

  • Gjest
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #39 : 03. april 2008, 13:39 »
Hver gang jeg kjører frontbøy får jeg spesielle blikk fra alle kanter av gymmet. Spesielt fra fyren i smith-maskina ved siden av meg, han ser forundret på meg mens han kjører kvarte knebøy slik programmet han har fått utdelt forteller han at han skal.
 

Hehe, prøv å trene styrkevendinger eller good mornings! Det er fantastisk. Grin

De fleste bare stirrer litt, men rykkbøy/OH squats er så sær at den faktisk får folk til å spørre og gir meg en mulighet til å forklare meg.

Det beste var sist frontbøy økt som endte opp med å bli ganske "tung". Dette krever jo en viss opp-psyking sånn som å stå å rope "helvettes fittekuk, no skal du faen mæ ta å brenne i helvette!"" til stanga før man går ut med den. Husker jeg så en tynn utsultet veileder sitte i pec-decken bak meg med store øyne. Får meg til å innse at vi som "unleash the beast" og får resultater sikkert er på noens idiot-liste. Tongue

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #40 : 03. april 2008, 13:45 »

Men jeg vet dessuten at jeg har ganske mye rett når det gjelder hvordan kvinner og menn bedømmes ulikt på utseende, fordi det faktisk er noe av det jeg driver med på til daglig Wink

Da driver vi faktisk med mye av det samme daglig. Jeg bedømmer nemlig utseendet på alle kvinner jeg møter daglig - det er lissom uungåelig når en har fungerende øyne og en hjerne som tenker.
Utseendet er det første en ser, med mindre en møter personen i et synsnøytralt rom (telefon, brev etc), så at det kjappt blir vurdert er ikke mer enn rett og rimelig antar jeg.

Jeg innrømmer også glatt at jeg i større grad vurdere kvinner anderledes enn jeg vurdere menn - siden jeg, enn så lenge, ikke er bifil Smiley
Når det er sagt, så kommer kvinnene som regel best ut av mine vurderinger......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Pumba

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #41 : 03. april 2008, 13:46 »
Hehe, prøv å trene styrkevendinger eller good mornings! Det er fantastisk. Grin

De fleste bare stirrer litt, men rykkbøy/OH squats er så sær at den faktisk får folk til å spørre og gir meg en mulighet til å forklare meg.

Det beste var sist frontbøy økt som endte opp med å bli ganske "tung". Dette krever jo en viss opp-psyking sånn som å stå å rope "helvettes fittekuk, no skal du faen mæ ta å brenne i helvette!"" til stanga før man går ut med den. Husker jeg så en tynn utsultet veileder sitte i pec-decken bak meg med store øyne. Får meg til å innse at vi som "unleash the beast" og får resultater sikkert er på noens idiot-liste. Tongue



Hehehe! Kjenner meg igjen på det der med masse usaklig banning underveis i settet når det løftest tung.. Spesielt i bøy og mark..

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #42 : 03. april 2008, 13:47 »

Da driver vi faktisk med mye av det samme daglig. Jeg bedømmer nemlig utseendet på alle kvinner jeg møter daglig - det er lissom uungåelig når en har fungerende øyne og en hjerne som tenker.
Jeg innrømmer glatt at jeg i større grad vurdere kvinner anderledes enn jeg vurdere menn - siden jeg enn så lenge ikke er bifil Smiley

Jøss, du også ja Cheesy
Sa brura

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #43 : 03. april 2008, 13:59 »
Det mest irriterande eg har opplevd på treningssenteret vårt e
gjengen som har med seg damene sine inn på styrkesalen og sitte og råkline.
både eg å fleire so jobbe der har sagt ifrå mongen gonga at da ser ut so eit horehus sånn dei drive på.
men da versta e at desse damene har faktisk meldt seg inn på senteret for å sitta der å tørrknulla på benkene! dry
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #44 : 03. april 2008, 14:02 »
Folk som avbryter deg midt i et tungt sett og forventer et øyeblikkelig svar.

En kompis av meg (forhenværende ivrig debattant her på forumet Grin) trente relativt tung stående franskpress med stang på Nydalen Athletica da en eller annen bimbo-berte gikk bort til ham og prikket ham på skulderen. Han hadde musikk på øret, og var tross alt midt i et sett, så han ignorerte henne, men neket fortsatte å prikke ham på skulderen mens hun ropte: "DU? DUUU?"

Det viste seg at hun lurte på om manualene som lå på gulvet et par meter foran ham var ledige.

Er det muligwoot

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!