Skrevet av Emne: 6'er i gym  (Lest 31459 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: 6'er i gym
« #15 : 08. februar 2009, 18:18 »
Har en kamerat som ansetter flere titalls personer til sommerjobber hvert år. Han ser utelukkende på gode gymkarakterer så lenge førsteintrykket er bra.  Hans teori er gode gymkarakterer=en som orker å gi litt og har gode holdninger til kroppen sin og ytelse.  Noe å tenke på til de som gir faen i gymkarakteren.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: 6'er i gym
« #16 : 08. februar 2009, 18:20 »
Jeg fikk 4 i vanlig og 6 i valgfag.
Mange som fikk 6, men de var alle orientering og langrennsløpere...

At man var i norgeseliten i i feks. alpint eller ishockey samt briljerte både i gymtimene og det teoretiske var visst irrelevant.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #17 : 08. februar 2009, 18:23 »
Men læreren ga heller en 6er til en pen jente, som ikke hadde peiling på trening...

En ting jeg kan si er at det er dritt å ha mannlig gymlærer (har aldri hatt kvinnlig gymlærer selv),  de gir bedre karakter til jenter som kler seg pent til gymtimen og flørter med dem.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: 6'er i gym
« #18 : 08. februar 2009, 18:24 »
Vi har desverre en lærer som ikke gir seksere, ser det ut som. Utrente personer får 6'ere over en lav sko i andre klasser, men i min må vi som scorer 6 på de fleste tester (Styrke, spenst etc) i tillegg til å gi alt i timene, få med andre og gjøre det bra teoretisk nøye oss med 5.  Kjipt at det skal være så variabelt egentlig, råder deg til å gjøre som jeg skal: ta det opp med lærer. Smiley Den 6'eren betyr enormt mye for meg når det gjelder å søke videre utdannelse.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: 6'er i gym
« #19 : 08. februar 2009, 18:25 »
Har en kamerat som ansetter flere titalls personer til sommerjobber hvert år. Han ser utelukkende på gode gymkarakterer så lenge førsteintrykket er bra.  Hans teori er gode gymkarakterer=en som orker å gi litt og har gode holdninger til kroppen sin og ytelse.  Noe å tenke på til de som gir faen i gymkarakteren.

Jeg kjenner folk som ikke ansetter nyutdannende med doktorgrad dersom de har varierende karakterer fra og med vidregående, det gjelder da alle karakterer selvsagt. Grunnen er noe av den samme - de som vil noe sted her i verden er i stand til å få gode karakterer hele tiden, og folk med periodevis "slapp" holdning har vedkommende ikke bruk for. Det er nok av flinke folk som står på det lille ekstra.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #20 : 08. februar 2009, 18:26 »
Håvard Bøkko gikk på skola vår og han skal ha fått sekser når han gikk her. Han og søstra hans er de eneste jeg vet om som har fått sekser på skola vår, men de er også på topnivå i skøyter.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: 6'er i gym
« #21 : 08. februar 2009, 18:30 »
hadde 6er i gym på ungdomskolen.

nå har jeg vell en 4er siste året på vidergående. jeg er egentlig en soleklar 5er elev, men vi har av de siste 10 gymtimene hatt 5 timer dans, sirkel "styrke"-trening og turn.

det sykeste var da jeg og tre andre leverte inn en 5er oppgave fra ifjor (samme skole, klassen over oss) om en idrett. vi skrev den litt om der den trengte forbedring, la til bedre loggføring,bilder og forklaringer og fikk 3/4 på den av vår hore-lærer. jeg sier hore som en nedsettende kommentar om en kvinne bevist fordi hun her er så stereotypisk dum dame at det er trist.

tom når vi har ballsport har vi 1/2 økten oppvarming iform av dans.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: 6'er i gym
« #22 : 08. februar 2009, 18:31 »
Håvard Bøkko gikk på skola vår og han skal ha fått sekser når han gikk her. Han og søstra hans er de eneste jeg vet om som har fått sekser på skola vår, men de er også på topnivå i skøyter.

man skal ikke måtte være topp 2 i verden i det man driver med for å få 6er i gym på norsk vidergående. da bør en bjelle ringe.

og hva er det bullshittet med at i gym er det andre regler enn i andre fag?

innsats? jeg jobber bra i matte, men får ikke noe ekstra for det der.
få med andre? wth! det er ikke gruppekarakterer, og hva er logikken bak det?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: 6'er i gym
« #23 : 08. februar 2009, 18:33 »
Må være god i fotball for å få 6'er i gym. Det er i hvertfall min erfaring.


Ellers så var det 5 "store" tester i år, som læreren skulle sette karakter ut i fra.

situps med bena oppå en benk (ikke under en kant etc.) for reps
armhevinger med en volleyball under brystet for reps
volleyball ferdigheter
3000m
100m

I mellom dette har det vært mye fotball...

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: 6'er i gym
« #24 : 08. februar 2009, 18:33 »
Har en kamerat som ansetter flere titalls personer til sommerjobber hvert år. Han ser utelukkende på gode gymkarakterer så lenge førsteintrykket er bra.  Hans teori er gode gymkarakterer=en som orker å gi litt og har gode holdninger til kroppen sin og ytelse.  Noe å tenke på til de som gir faen i gymkarakteren.

ja. å ungå typer som dømmer deg utifra gymkarakteren =)

det som er sinnsykt trist er at de som blir gymlærere er de som flunka ut av PT skolen.

Utlogget Yankee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

  • "Sove - Spise - Trene"
Sv: 6'er i gym
« #25 : 08. februar 2009, 18:33 »
Vi har flere tester på vår skole, hvor det er både styrke og utholdenhet. For å få sekser må man vell få 6 på alle tester, men det er litt ironisk når lærerene våre forteller oss i teorien om at mye av styrke/utholdenhet er styrt av gener. Så man må ha ekstremt gode gener her iallefall, noe som litt feil vell :/

Ellers må man gå på en eller annen ballsport. Går på roing, men det hjelper fan meg ikke i gymtimene.
73 kg
185 cm
SL 5x5

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: 6'er i gym
« #26 : 08. februar 2009, 18:44 »
men det er litt ironisk når lærerene våre forteller oss i teorien om at mye av styrke/utholdenhet er styrt av gener. Så man må ha ekstremt gode gener her iallefall, noe som litt feil vell :/

Vel, sånn som skolen operer i dag så er det jo svært mye som går på "pugge og huske for å få gode karakterer" også? I mine øyne favoriserer det også en gruppe mennesker.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Linseprinsen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: 6'er i gym
« #27 : 08. februar 2009, 18:45 »
Hører det ikke bare er meg som syntes de fortjener en 6er i gym Smiley Men det jeg syntes er det verste er alle jentene som for 5er og kan ikke ta i mot en ball eller sparke den. Det eneste de kan er å slå hjul og danse. Syntes også at gym burde bare ha med elemtentene egentrening og ballspille Smiley

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: 6'er i gym
« #28 : 08. februar 2009, 18:45 »
1klasse

1termin: fikk 5, beskjed om at jeg hadde for dårlig teknikk generelt, javel. jeg har god teknikk så det var latterlig å klage på.
2termin: Jobbet faktisk litt mindre i gymtimene fordi jeg ble irritert på læreren fordi hun sa jeg hadde for dårlig teknikk når jeg vet at jeg er god i de idrettene vi har drevet med. Men fikk 6ern til tross for latere jobbing, skal jeg være ærlig tror jeg at gymlærere ikke tørr å sette 6er 1termin fordi de er redd elever skal cruise seg videre på den uten å yte i timene, har ikke hørt om noen som har fått 6'er første termin.

2.klasse

1termin: ny lærer, men fikk 5 og beskjed om at jeg hadde for dårlig teknikk, akkurat som jeg fikk beskjed om første termin 1klasse, så blir spennende å se 2termin karakteren Grin

Går medier & kommunikasjon og er godt trent.

Jentene i klassen får gode karakterer selv når de ikke klarer å ta feks fingerslag og smash i volleyball... Hater at jenter får like god karakter som meg i gym og er totalt på tryne i flere grener..
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget spinneriet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: 6'er i gym
« #29 : 08. februar 2009, 18:46 »
Vi har flere tester på vår skole, hvor det er både styrke og utholdenhet. For å få sekser må man vell få 6 på alle tester, men det er litt ironisk når lærerene våre forteller oss i teorien om at mye av styrke/utholdenhet er styrt av gener. Så man må ha ekstremt gode gener her iallefall, noe som litt feil vell :/

Ellers må man gå på en eller annen ballsport. Går på roing, men det hjelper fan meg ikke i gymtimene.

Jeg ville ikke hørt altfor mye på gymlærerne.. Selv om litt av resultatet, bestemmes av genene og fysikken, kan hvem som helst løfte 100 kg og få god kondis med litt trening og god innsats!

På styrkedelen kunne vi velge mellom chins og benkpress. Jeg ville gjette at du har et ganske godt treningsgrunnlag hvis du går på roing. Men hver skole har jeg forskjellig styrkeopplegg, så vet ikke hvordan dere har det...
Rekorder
Benk: 105 x 1                 
Beinpress: 250 kgx 10             
Skulderpress: 30kg x 4

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!