avstemning
Spørsmål: For eller imot selvbestemt abort?
For - 87 (88.8%)
Imot - 11 (11.2%)
Stemmer totalt: 95

Skrevet av Emne: Abort  (Lest 17857 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Abort
« #15 : 23. januar 2008, 17:19 »
Drap er drap, å tro noe annet er trangsynt idioti.

La meg spørre deg om noe ... Har du noensinne onanert? isåfall: Tar du vare på spermen din? Utnytter du ditt potensiale til å skape nye individer så flittig som overhodet mulig? Dersom svaret er noe annet enn et ubetinget ja kan jeg bruke nøyaktig det samme kvasiargumentet om at "drap er drap" (omformulert: "hindring av nytt liv er drap") som abortmotstandere melker hver gang sjansen byr seg.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Abort
« #16 : 23. januar 2008, 17:22 »
La meg spørre deg om noe ... Har du noensinne onanert? isåfall: Tar du vare på spermen din? Utnytter du ditt potensiale til å skape nye individer så flittig som overhodet mulig? Dersom svaret er noe annet enn et ubetinget ja kan jeg bruke nøyaktig det samme kvasiargumentet om at "drap er drap" (omformulert: "hindring av nytt liv er drap") som abortmotstandere melker hver gang sjansen byr seg.

Du fulgte sikkert ikke så godt med på skolen. Det blir ikke barn FØR sædcellen treffer egget da ;-)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Abort
« #17 : 23. januar 2008, 17:29 »
Det blir ikke barn FØR sædcellen treffer egget da ;-)

Les innlegget om igjen, og ta frem naturfagsboka fra 7. klasse. Det blir ikke barn med en gang sædcellen treffer egget heller, for å si det slik.

Hypotese: å hindre utviklingen av liv er drap. Det er dette du hevder om du mener abort er drap. Det er ikke mer søkt å hevde at du ved å ikke utnytte ditt fulle potensiale til å skape nytt liv begår den samme synden som en som aborterer.

Og nei, jeg sier ikke at man skal bruke abort som prevensjon, bare at "drap er drap"-holdningen din er direkte dobbeltmoralsk.

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Abort
« #18 : 23. januar 2008, 17:31 »
Forster er ikke det samme som et barn/menneske. Så å drepe blir strengt tatt litt små alvorlig.
Er for abort, selv om i første omgang så bør man ta ansvaret for noe man selv er med på, det blir selvfølgelig voldtekt osv en unntak. Så egentlig for å være mest mulig rettferdig, så burde abort være ulovlig fordi man skal ta alle forhånds regler før man har samleie osv. Jeg er for, fordi det er noe personen selv bestemmer og at et lite barn ved feil tidspunkt være med å ødelegge mye, spessielt hvis det er i ungdoms tiden.

En annen ting, er hvis ikke abort hadde vært lov, ville barnehjem etc være fullstappet for mange har ikke muligheten til å ta seg av et lite barn. Faktisk folk som dreper sine egne babyer fordi de har rett og slett ikke muligheter til å ta vare på det. barabarisk? ja, men disse kan være narko misbrukere som bor på gaten og har så vidt rå til mat, dermed ikke stoff heller. Så en mor som går med abstinenser hele tiden er ikke en god mor.

Er for, uten tvil.
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Abort
« #19 : 23. januar 2008, 17:31 »
Les innlegget om igjen, og ta frem naturfagsboka fra 7. klasse. Det blir ikke barn med en gang sædcellen treffer egget heller, for å si det slik.

Hypotese: å hindre utviklingen av liv er drap. Det er dette du hevder om du mener abort er drap. Det er ikke mer søkt å hevde at du vet å ikke utnytte ditt fulle potensiale til å skape nytt liv begår den samme synden som en som aborterer.

Og nei, jeg sier ikke at man skal bruke abort som prevensjon, bare at "drap er drap"-holdningen din er direkte dobbeltmoralsk.

Her bommer du ikke bare grovt men overlagt :-)

Du legger premisser til grunn som er absurde, og som ingen har forfektet. La oss konsentrere oss om at et befruktet egg er liv, så holder det lenge det...

OG det blir fremdeles ikke barn FØR sædcellen treffer egget....

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Abort
« #20 : 23. januar 2008, 17:32 »
Du fulgte sikkert ikke så godt med på skolen. Det blir ikke barn FØR sædcellen treffer egget da ;-)

Tåpelig svar. Det er faktisk et ganske godt poeng Balthazar kommer med; det er tross alt hovedskalig kristne som fremmer synet om å forby abort. Det står også i bibelen at man ikke spille sæden til jorden. Av den grunn et godt poeng. Er ikke noe poeng å bli frekk når du ikke har noe svar.

Heldigvis har den moderne verden forstått at selvbestemt abort er til det beste. Det er nok en grunn til at dette var en stor kampsak på søttitallet. La leger og kvinner, fremfor en gjeng triste fundamentalistiske kristne menn, bestemme hva som er best.. er min mening!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Abort
« #21 : 23. januar 2008, 17:34 »
Tåpelig svar. Det er faktisk et ganske godt poeng Balthazar kommer med; det er tross alt hovedskalig kristne som fremmer synet om å forby abort. Det står også i bibelen at man ikke spille sæden til jorden. Av den grunn et godt poeng. Er ikke noe poeng å bli frekk når du ikke har noe svar.

Heldigvis har den moderne verden forstått at selvbestemt abort er til det beste. Det er nok en grunn til at dette var en stor kampsak på søttitallet. La leger og kvinner, fremfor en gjeng triste fundamentalistiske kristne menn, bestemme hva som er best.. er min mening!

Nå blander du kortene her..Standard felle dette..trekke inn en mengde følgeslutninger basert på antagelser...Jeg mener at et befruktet egg er liv, du mener det ikke...Hvordan du kan mene det er utenfor min forståelse. Du må leve med det.

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Abort
« #22 : 23. januar 2008, 17:46 »
Nå blander du kortene her..Standard felle dette..trekke inn en mengde følgeslutninger basert på antagelser...Jeg mener at et befruktet egg er liv, du mener det ikke...Hvordan du kan mene det er utenfor min forståelse. Du må leve med det.

Det er sant.. det er fordi jeg bare ville være kranglete nå Grin sorry

Men.. jeg respekterer faktisk den meningen at et befruktet egg er et liv. Jeg har grublet mye over det temaet før og kommet frem til noe 'annet' som jeg kan 'leve med'. Et problem som oppstår når man vil forby selvbestemt abort er hva med alle dem som likevel prøver å gjennomføre abort. Man på jo tenke på de samfunnsmessige konsekvensene. Det er jo fjernt å tro at det er uproblematisk å ta bort den valgmuligheten. Ingen ønsker illegale aborter.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Abort
« #23 : 23. januar 2008, 17:48 »
Du legger premisser til grunn som er absurde, og som ingen har forfektet

Hva er absurd?

Abort = hindring av ens potensiale til å skape liv
Onani eller seksuell omgang med andre hensikter enn å skape liv = hindring av ens potensiale til å skape liv.

Problemet er vel strengt tatt at du sitter med et inntrykk av at tiden det tar fra utløsningen til den tommelsuttende babyens eksistens er et faktum er minimal. At et befruktet egg er liv er i seg selv ikke noe godt poeng. Det er en stor forskjell på liv og et menneskeliv.

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Abort
« #24 : 23. januar 2008, 18:09 »
iceberg skjønner vel ikke at han argumenterer med definisjoner og blir svart med samme mynt.
uansett hvor absurd det måtte virke.

i tilleg er han dobbeltmoralskt fordi han legitimerer "drap" så lenge hans ide om foreliggende hendelser aksepterer det. og deretter sier seg imot det.

Utlogget Going the distance

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Abort
« #25 : 23. januar 2008, 20:37 »
For meg er abort å drepe et menneske. Kunne aldri falle meg inn å være med på det..
Unntak voldtekt, alvorlig sykdom osv selvfølgelig.. Jeg synes det er helt forkastelig og umoralsk å gjøre det...
Er det ikke (som du sier) like forkastelig og skal "drepe" et foster for at det kanskje eventuelt har en svakhet? Mener du at folk som til daglig og har vokst opp med f.eks down-syndrom er mindre værd enn oss andre mennesker?

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Abort
« #26 : 23. januar 2008, 20:47 »
Per dags dato er det heldigvis lovlig med selvbestemt abort. Allikevel virker det som om enkelte foreldre ikke er klar over dette alternativet. (Ikke føl deg støtt Quasimodo)
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Abort
« #27 : 23. januar 2008, 20:51 »
Hva er absurd?

Abort = hindring av ens potensiale til å skape liv
Onani eller seksuell omgang med andre hensikter enn å skape liv = hindring av ens potensiale til å skape liv.

Problemet er vel strengt tatt at du sitter med et inntrykk av at tiden det tar fra utløsningen til den tommelsuttende babyens eksistens er et faktum er minimal. At et befruktet egg er liv er i seg selv ikke noe godt poeng. Det er en stor forskjell på liv og et menneskeliv.

skjønner poenget ditt, men no har mennesker utviklet seg slik at seksuell lyst og uttførelse ikke bare er fordi vi vil viderføre arten våres. sex er blitt en glede og stor lyst. som forbedrer så mange aspekter av individets psyke og fysiske tilstand.

Utlogget Tannfeen

Sv: Abort
« #28 : 23. januar 2008, 21:08 »
Hypotese: å hindre utviklingen av liv er drap. Det er dette du hevder om du mener abort er drap. Det er ikke mer søkt å hevde at du ved å ikke utnytte ditt fulle potensiale til å skape nytt liv begår den samme synden som en som aborterer.

What!? Da burde det stå advarsel på kondompakkene! Ett eneste skudd i gummien vil jo medføre et drap på flere millioner potensielle mennesker! Og det med fullt overlegg..
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Abort
« #29 : 23. januar 2008, 21:14 »
skjønner poenget ditt, men no har mennesker utviklet seg slik at seksuell lyst og uttførelse ikke bare er fordi vi vil viderføre arten våres. sex er blitt en glede og stor lyst. som forbedrer så mange aspekter av individets psyke og fysiske tilstand.

For en avsporing du.. Smiley
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!