avstemning
Spørsmål: For eller imot selvbestemt abort?
For - 87 (88.8%)
Imot - 11 (11.2%)
Stemmer totalt: 95

Skrevet av Emne: Abort  (Lest 17859 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Abort
« #30 : 23. januar 2008, 21:16 »
skjønner poenget ditt, men no har mennesker utviklet seg slik at seksuell lyst og uttførelse ikke bare er fordi vi vil viderføre arten våres. sex er blitt en glede og stor lyst. som forbedrer så mange aspekter av individets psyke og fysiske tilstand.

Jepp. Men hva hadde dette egentlig med innlegget mitt å gjøre?

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Abort
« #31 : 23. januar 2008, 21:18 »
Abort skal brukes i spesielle tilfelder mener jeg.  At man tar abort fordi man har dummet seg og "tar sjangsen/satser på at det går greit" da  mener jeg det er feil.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Abort
« #32 : 23. januar 2008, 21:20 »
Abort skal brukes i spesielle tilfelder mener jeg.  At man tar abort fordi man har dummet seg og "tar sjangsen/satser på at det går greit" da  mener jeg det er feil.

Så du mener det er rett å bære frem en unge når man verken har bopel eller økonomi til å sørge for at barner får en verdig oppvekst?  Fantastisk logikk.
Non Plus Ultra

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Abort
« #33 : 23. januar 2008, 21:22 »
Så du mener det er rett å bære frem en unge når man verken har bopel eller økonomi til å sørge for at barner får en verdig oppvekst?  Fantastisk logikk.

Da adopterer man barnet vekk, finnes massvis av par i norge som ikke kan få barn selv som vil adoptere spesielt nyfødte babyer.

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Abort
« #34 : 23. januar 2008, 21:22 »
Da burde de kansje tenkte seg om før de gjør det, right Wink  dessuten så pleier det å komme bra med støtte på barn.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Abort
« #35 : 23. januar 2008, 21:23 »
Da burde de kansje tenkte seg om før de gjør det, right Wink  dessuten så pleier det å komme bra med støtte på barn.

Nei det gjør det nok ikke
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Abort
« #36 : 23. januar 2008, 21:24 »
Da adopterer man barnet vekk, finnes massvis av par i norge som ikke kan få barn selv som vil adoptere spesielt nyfødte babyer.

Da tar man heller ikke ansvar for det man har gjort. Da er det bedre å ta abort så tidlig som mulig.
Non Plus Ultra

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Abort
« #37 : 23. januar 2008, 21:25 »
Da burde de kansje tenkte seg om før de gjør det, right Wink  dessuten så pleier det å komme bra med støtte på barn.

1. ok kjempe bra, la skattebetalerne ta byrden.
2. i andre land hvor en ikke får noe eller minimalt, er det da ok? er abort noe kun de fattige kan ta seg råd til?
3. hvem skal kontrolere at det kun var en tabbe etc? (VM i byrokrati noen?)

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Abort
« #38 : 23. januar 2008, 21:32 »
1. ok kjempe bra, la skattebetalerne ta byrden.
2. i andre land hvor en ikke får noe eller minimalt, er det da ok? er abort noe kun de fattige kan ta seg råd til?
3. hvem skal kontrolere at det kun var en tabbe etc? (VM i byrokrati noen?)

1 var ikke det jeg sa, jeg opplyste om at de får bidrag, så om man er student så hadde babyen klart seg.   Desssuten skatten betaler du uansett, er det ikke det samme hva den går til?
2 Mitt poeng var at folk skal bruke fornuften, altså isteden for å ta sjangsen bruk kondom osv.
3 Nå var det bare min mening jeg uttalte meg om, og ikke hvordan man skulle sette opp ett system. Går faktisk ann å bruke hode, uansett om du har lyst å sprute noe så inni heiteste sinnsyke i bollemusa, så hun indirekte svelger etter deg.

Altså  man trenger ikke være idiot og ha. "ahh vi har jo abort"  holdning.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Abort
« #39 : 23. januar 2008, 21:34 »
Hva ville du valgt hvis du var en baby? Levd i "fattigdom" her i norge som allikevel fin levestandard i forhold til resten av verden(og ja de føder barna sine i fattige land og), eller dø? Abort er helt og holdent en egoistisk handling, et valg man tar fordi man mener at å leve sitt eget liv til det aller fulleste er viktigere enn at en annen skal ha et liv i det hele tatt.

Men jeg mener også at det er opptil den enkelte å velge dette selfølgelig.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Abort
« #40 : 23. januar 2008, 21:34 »
1 var ikke det jeg sa, jeg opplyste om at de får bidrag, så om man er student så hadde babyen klart seg.   Desssuten skatten betaler du uansett, er det ikke det samme hva den går til?
2 Mitt poeng var at folk skal bruke fornuften, altså isteden for å ta sjangsen bruk kondom osv.
3 Nå var det bare min mening jeg uttalte meg om, og ikke hvordan man skulle sette opp ett system. Går faktisk ann å bruke hode, uansett om du har lyst å sprute noe så inni heiteste sinnsyke i bollemusa, så hun indirekte svelger etter deg.

Altså  man trenger ikke være idiot og ha. "ahh vi har jo abort"  holdning.


1. Hvem passer ungen når man skal på forelesning? 
2.  Ingen beskyttelse er 100% trygg, skal man straffes for det?
3. Går jo ann å bruke hodeT.
Non Plus Ultra

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Abort
« #41 : 23. januar 2008, 21:36 »
1 var ikke det jeg sa, jeg opplyste om at de får bidrag, så om man er student så hadde babyen klart seg.   Desssuten skatten betaler du uansett, er det ikke det samme hva den går til? 2 Mitt poeng var at folk skal bruke fornuften, altså isteden for å ta sjangsen bruk kondom osv.
3 Nå var det bare min mening jeg uttalte meg om, og ikke hvordan man skulle sette opp ett system. Går faktisk ann å bruke hode, uansett om du har lyst å sprute noe så inni heiteste sinnsyke i bollemusa, så hun indirekte svelger etter deg.

Altså  man trenger ikke være idiot og ha. "ahh vi har jo abort"  holdning.


Selvfølgelig er det ikke det samme!!

Og ja vi vil jo at alle skal bruke hode, muligens bokstavelig i denne samenheng, men uansett å si at folk må være smarte kan ikke luke ut problematikken som oppstår når de ikke er det.
Og jeg tviler på at så mange har "ahh vi har abort holdning" for mange er det sikkert både uhyre vanskelig og lettende å få det gjort, de som har en ræva holdning får leve med seg selv, men ikke ta valget fra de som virkelig trenger det.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Abort
« #42 : 23. januar 2008, 21:37 »
Da tar man heller ikke ansvar for det man har gjort. Da er det bedre å ta abort så tidlig som mulig.

Jo det er akkurat det man gjør, babyen, barnet, tenåringen, det voksne menneske og oldingen får et fint liv, er ikke det bedre enn å aldri ha eksistert i det hele tatt?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Abort
« #43 : 23. januar 2008, 21:40 »
Jo det er akkurat det man gjør, babyen, barnet, tenåringen, det voksne menneske og oldingen får et fint liv, er ikke det bedre enn å aldri ha eksistert i det hele tatt?

Så det å bli adoptert er en garanti for et godt liv? Barnet kommer aldri til å ha tanker med hvorfor det ble adoptert bort?  Osv. Osv.
Non Plus Ultra

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Abort
« #44 : 23. januar 2008, 21:41 »
Jo det er akkurat det man gjør, babyen, barnet, tenåringen, det voksne menneske og oldingen får et fint liv, er ikke det bedre enn å aldri ha eksistert i det hele tatt?

det blir helt feil å tenke slik. det blir som å si at alle barn som kan produserer burde produserer. altså at alle burde dra rundt på 17 individs flokker med uønskede unger, bare fordi det å ikke skape de ville vært værre. og det er ikke som at disse ungene ligger i forventing på å endelig få leve og at noen plutselig dreper de. DOH! this was my big shot!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!