Skrevet av Emne: "Slutt å fokusere på hudfarge!"  (Lest 46638 ganger)

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #165 : 29. november 2007, 12:37 »
Jeg studerer selv psykologi og antropologi og må bare tilføye en ting i forhold til Rushton og hans bidrag i personlighetspsykologien. Pensumlitteraturen referer til hans arbeid med tvillingstudier; IKKE hans arbeid i forhold til IQ som forøvrig er ganske omstridt. Hvorvidt studiene angående IQ er holdbare, kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har satt meg inn i forskningen.

Når det er sagt så er jeg enig i at også forskning i stor grad er politisk styrt - det er enkelte områder som er politisk ukorekte å forske i og andre er direkte ulovlige(feks Holocaust).

Jeg mener også dette viker fra et viktig prinsipp om fri kunnskap.
Vi tar vår oppfatning av verden for gitt. Vi har en forståelse av vår verden og den kunnskapen vi besitter gjennom våre egne kulturelle briller. Dette bidrar også til sterk polarisering og manglende evne til å kunne se verden slik den egentlig er.

Oppfattelsen av at "hvite" europeere var "onde" for noen hundre år siden, er en ganske vanlig oppfattelse. Vi tok jo slaver, koloniserte verden og skapte et økonomisk marked som gav oss mange fordeler.
Vi gjorde det mennesker ser ut til å gjøre den dag idag og som alle er endel av. Den velstanden vi ruller oss rundt i, tar ingen(eller svært få) reell avstand fra. Ingen radikal sosialist tenker seg om to ganger før han/Hun løfter den syvende pilsen til 50 kroner og skåler for en vellykket demonstrasjon imot verdensbanken. Muligheten til å kunne løfte den syvende pilsen ligger i det Norske velferdssystem, som igjen er takket være Norges posisjon i vesten (og hva med oljen? tja, hva tror dere hadde skjedd om Norge hadde vært et U-land og funnet olje?)

Det kan ha vært tilfeldigheter som gjorde at Europa er der de er idag og ikke vest-asia og midtøsten. Eller Øst-Asia for den saks skyld. Slavehandel og kolonisering har vært en svært utbredt praksis i svært mange kulturer. Og hva med de "snille" Indianerne som levde i ett med naturen og ble brutalt utryddet av de "slemme" hvite Europeerne?
Selv om ordet "indianer" er like meningsløst som å kalle noen mennesker "gode" eller "onde"; av den grunn at "indianere" omfattet mange hundre forskjellige kulturer og folkeslag; så var de mennesker som alle andre. Slavehandel, krig, utnyttelse av naturen (som gjorde utslag i mindre grad fordi befolkningsveksten og teknologien var begrenset) og etnisk rensning var ikke noe mer uvanlig på det Amerikanske kontintent FØR Europeerne kom enn etter.

Selv om jeg på ingen måte støtter innvandering/rensning av et land/folkeslag som Europeerne gjorde i USA, så må man også se denne utviklingen i lys av den faktiske situasjonen. Den Europeiske gullalder skapte en ideologi nærmest lik den senere sosialdarwinistiske tankegang; noe som forøvrig ser ut til å være en sentral tanke i mange kulturer. Den sterkestes rett.Den gang hadde de det synet at Europa var overlegent og det var Europas plikt å slakte ned villmenn og andre "usiviliserte". Idag så ser vi selvsagt annerledes på saken, men dette er ikke et syn som kun kan belastes Europeere...vi ser det i høyeste grad i de fleste verdenshjørner idag - samt at både historikere, antropologer og arkeologer kan vise til ganske mange tilfeller av den type oppførsel...

Burde vi gjøre noe med tilstanden i verden idag? Nå som "klimaendring" har blitt en politisk populærsak, så er det klima vi bruker pengene på. La oss stoppe Kinas rett til utvikling på bekostning av at vi allerede har forurenset for en hel verden...La oss glemme dette med u-landsgjeld og fattigdom: Klima påvirker jo oss alle, så det er best at vi finner en løsning...
Ikke minst la oss glemme den enorme befolkningsveksten som kommer til å bli et større og MER utfordrende problem de neste 50 årene enn hva klima noengang kommer til å bli...

Vi liker å leve i velstand. Og velstanden har sin pris. For meg er det for enkelt å være storsinnet på fest, når man sitter på sin høye hest og skuer utover fattigdommen.

For meg er det for enkelt å vende et blindt øye til menneskets natur og alle kulturers "syndefall" og henge ut Europeerene som "syndebukker" fordi en rekke tilfeldigheter gjorde at vi kom seirende ut av det.

La oss heller erkjenne det faktum at verden er et lidende sted - og i god omsorg er det rike lands oppgave å finne en lindrende medisin. Får vi bukt med fattigdommen? nei. Får vi slutt på kriger? nei? Får vi iallefall stoppet mobbing? nei. Kan vi gjøre en forskjell i det hele tatt? JA.

Men kall en spade for en spade...:-)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #166 : 29. november 2007, 13:19 »
For prisen av en flyktning i Norge, kan vi sikkert hjelpe 10 stykker der de er. Eller? Noen som har tall på slikt?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #167 : 29. november 2007, 14:22 »
Det var ett veldig bra innlegg toxic!

For prisen av en flyktning i Norge, kan vi sikkert hjelpe 10 stykker der de er. Eller? Noen som har tall på slikt?
Dette finnes det sikkert tall på, og jeg er overbevist om at hjelpen der de bor er løsningen-sjøl om jeg er åpen for innvandring av mennesker som kan tilføre noe, trygdesnyltere og kriminelle bør selvfølgelig ikke få opphold.

Det MÅ styres av vestlige land om det skal komme forsyninger, det blir helt feil at Stoltenberg fører over 1 milliard til ett eller annet land også går pengene til en diktator...
Jeg så en dokumentar om to danske journalister som var på reise i afrika, og da i en del leire og sykehus, nettopp for å se hvordan det organiseres med bistandstøtten.  Vaktene i disse områdene hadde vaktbodene fulle av mat, mens befolkningen i leiren satt og sveltet.  Det var forsøk på å dele ut mat da danskene kommenterte dette men det gikk ikke.  Folk kastet seg over alt og slo ned naboen for å få tak i maten-ingen køkultur der altså.

Er det da slik i de tusenvis av leire rundt om i afrika sier det seg selv at dette ikke kan delegeres av de lokale. 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #168 : 29. november 2007, 16:14 »
Akkurat. Bistand handler ikke om å blindt sende ned masse penger. Bistand handler om å hjelpe et land til å forandre sin struktur(på deres premisser). Så, noen spør sikkert seg selv: Hvorfor skal vi egentlig gidde å hjelpe mennesker som ikke klarer å hjelpe seg selv engang? Slik jeg ser det er det to svar:

1) Fordi solidartitet ovenfor andre mennesker er endel av menneskets natur. Ja - vi liker best våre egne. Ja, jeg vil heller at DU skal dø enn min egen mor(om jeg måtte velge). Ja, jeg favoriserer min søster ovenfor din søster. Allikevel betyr det ikke at jeg forkaster alle mennesker jeg ikke kjenner og forkaster ideen om å bry meg. Jeg kommer heller ikke til å vie mitt liv til å hjelpe andre, men det KAN hende jeg engasjerer meg for at bistandshjelp burde være en sentral del av ethvert rikt samfunn. Jeg prater ikke om å kaste mat etter de som trenger mat, for om 20 år er de dobbelt så mange og vil kreve dobbelt så mye mat.
Vi må finne løsninger på problemet og akseptere at vi ikke kan redde alle. De svakeste vil dø av seg selv, det er lite vi får gjort for å hjelpe dem. Men vi kan hjelpe mange av disse menneskene til å skaffe seg et bedre livsgrunnlag for fremtiden. Jeg mener at å bruke største delen av bistand på mat og medisiner KAN være å gjøre de et lite bjørnetjeneste...ja, vanskelig å argumentere mot det å hjelpe mennesker i nød - men det vil bare være å forskyve problemet. Situasjonen endres ikke om ti, tyve eller tredve år - og de vil bare bli flere og enda mer sultne.
Bistand burde først og fremst gå til å hjelpe de til å bygge opp landets infrastruktur på deres premisser. Utdannelse, helse, økonomi osv. (Gratis prevensjon og seksualundervisning...?:-) )
Dette må gjøres ved at vi bruker endel av pengene på å få representanter fra EGET land til å følge opp og hjelpe til med bistanden. Dessuten kan man heller ikke støtte despoter og eneherskere som bruker pengene til et nytt slott. Vil de ikke ha vår hjelp til deres folk, så må det bare bli sånn....

2)
Det gavner oss selv. Det at andre mennesker lider vil tjene oss - men ikke i det lange løp. Det vil før eller siden tippe over, og verden vil bli et mindre hyggelig sted for oss alle. Økt innvandring mellom nasjonalgrensene, økt lidelse i alle land, økt befolkningsvekst og med alt det innebærer...
Det er greit å la andre tørke oss selv i ræva - helt til det begynner å svi...


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #169 : 29. november 2007, 16:18 »
For prisen av en flyktning i Norge, kan vi sikkert hjelpe 10 stykker der de er. Eller? Noen som har tall på slikt?

Spurte en sosialøkonom, og han sa at tallet vi kunne nå ut til godt kunne være minst 100 for hver ene flyktning vi tar i mot. Det setter ting i perspektiv.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #170 : 29. november 2007, 16:22 »
Tar det fra?  Jeg bare spør om din mening om dette-jeg trodde faktisk ikke at du var villig til bistand i det hele tatt.  Er forøvrig helt enig i hvor hjelpen skal være.

Beklager. Hadde piggene litt ute i går kveld. Ble irritert over alle så ut til å konkludere med at fordi man er innvandringsmotstander, så er man nødt til å hoppe rett i båsen merket "bad guys" og være en jævel.
Leste vel derfor inn noe i teksten din, som du kanskje ikke mente å formidle.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

JohnBlond

  • Gjest
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #171 : 29. november 2007, 16:25 »
Det er bra å bli sint og irritert. Bli det bevisst og ting løser seg.

For meg er blodfarge det viktigste. Alt annet enn blått blod er taper-blod. Skikkelig taper.

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #172 : 29. november 2007, 18:24 »
Nei, men IQ-tester er til å stole på.

IQ-tester har IKKE (!!!) blitt kritisert i stor grad. Det ER bred enighet om at MODERNE IQ-tester er gode. Det finnes noen ekstremister som NEKTER å godta resultatene, fordi de rent ideologisk nekter å godta at det finnes forskjeller mellom enkeltmennesker og grupper. Disse er gjerne ikke forskere selv, og har til gode å lage en test som gir like resultater for f.eks. fargede og hvite.
Jeg sier heller ikke at IQ-tester ikke er til å stole på. Jeg sier at ikke all forskning er til å stole på! Moderne IQ-tester ER gode og gir et bra signalement om en persons evne til å tenke logisk. Grunnen til at forskningen til Rushton har blitt kritisert, er ikke fordi han bruker IQ-tester i forskningen. Grunnen er at han har brukt gamle og historiske IQ-tester der blant annet de spørsmålene jeg nevnte tidligere ble brukt. Dermed mener jeg at man ikke kan stole på forskningen hans på IQ.


Det er mao liten, eller ingen, grunn til å tvile på det er vitenskapelig dokumentert, på et meget godt grunnlag, at det hersker betydelige statistiske forskjeller mellom fargede og hvite hva angår IQ. Hvorvidt man liker sannheten, eller synes at verden er et kjipt og dust sted, får være opp til den enkelte. Selv velger jeg heller sannhet fremfor utopisk vranglære.
Det er ikke vitenskapelig dokumentert på en godt grunnlag forskjellene mellom "raser" og IQ. I alle fall ikke hva gjelder genetikk. Jeg merker meg at noen mener det, men veldig mange forskere forklarer forskjellene i IQ fra gruppe til gruppe(ikke rase til rase) med "The flynn effect". Den viser at IQ er stigende gjennom tiår i områder med stor grad av industrialisering og urbanisering. Tidligere IQ-tester fra det 19. århundre viser null forskjeller i IQ mellom mennesker bosatt i Afrika og Europa.
I de senere år har det blitt målt forskjeller i IQ mellom mennesker bosatt i stammer i landsbyer i Afrika og "hvite" mennesker bosatt i byer. That's it! De genetiske forutsetningene er akkurat de samme for mørkhudede som hvite. En mørkhudet person i en by har i gjennomsnitt akkurat samme IQ som en hvit. Forskjeller i IQ er altså IKKE genetisk betinget, men kulturelt og utviklingsmessig betinget.

Hvor har du dette våset fra???
Tror du UiO hadde brukt pensumlitteratur som åpent, og uten forbehold, skriver at IQ-tester er nøyaktige gode instrumenter for å måle intelligens, og at hvite scorer høyere enn svarte, hvis det ikke fantes grunnlag for det?Huh
Hvem er det som har kritisert IQ-testene??? Venstrevridde aktivister?? Seriøse forskere??? Hvor i alle dager har du det fra at forskningsmiljet er "samlet" i sin kritikk, når det stikk motsatte er et uomtvistelig faktum?

"Among the most controversial issues related to the study of intelligence is the observation that intelligence measures such as IQ scores vary between populations. While there is little scholarly debate about the existence of some of these differences, the reasons remain highly controversial both within academia and in the public sphere."
- http://en.wikipedia.org/wiki/IQ#Heritability

Det er altså ikke noe "samlet forskningsmiljø" som benekter resultatene av IQ-testene altså at det er IQ-forskjeller mellom grupper. Tvert i mot! Det krangles om hva årsakene er, men som nevnt så er det allment antatt at 50-70% av forskjellene mellom folk hva IQ angår er genetiske.
For det første. Pensumlitteraturen på Universitetene kan inneholde feil. Det første foreleseren min sa til oss var at vi skulle se bort fra noen kapitler i ei bok, fordi forfatterne hadde mistolket et fenomen ganske radikalt. De er professorer begge to, men blir tilbakevist av min foreleser som også er professor.

Når vi ser på at det er så stor kontrovers om hvorvidt forskjellene i IQ er genetiske og at flere ting i pensumlitteraturen på Universiteter i Norge kan være veldig tvilsomme, kan jeg godt forstå at noe slikt kan stå der. Det betyr ikke at man skal stole helt og fullt på det.

Tidligere har du sagt at forskningsmiljøet er rimelig samlet. Det sitatet du viste til, viser at det ikke er det. Jeg overdrev også da jeg sa at miljøet var samlet om det motsatte, men det gjorde du også.

Og hvor i all verden får du det fra at det er allment antatt at en viss prosent av forskjellene er genetiske? Læreboka? Søk på "the flynn effect" og du vil finne svaret på forskjellene i IQ. De er IKKE genetiske! Uten at jeg har spurt alle forskere i verden, har jeg funnet utallige artikler skrevet av professorer ved ulike Universiteter i verden der Rushtons teorier om IQ blir sterkt kritisert. Det viser at det ikke er "allment antatt" at en del av forskjellene er genetiske. Og nei, kritikerene er ikke "vestrevridde aktivister???". Man trenger ikke være vestrevridd for å kritisere en "forsker" som så åpenbart har gjort seg opp en mening om IQ-en til mørkhudede for så å finne grunnlag for meningene sine i gamle utdaterte IQ-tester. De fleste artiklene er skrevet av forskere, professorer og biologer.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #173 : 29. november 2007, 22:09 »
Jeg sier heller ikke at IQ-tester ikke er til å stole på. Jeg sier at ikke all forskning er til å stole på! Moderne IQ-tester ER gode og gir et bra signalement om en persons evne til å tenke logisk. Grunnen til at forskningen til Rushton har blitt kritisert, er ikke fordi han bruker IQ-tester i forskningen. Grunnen er at han har brukt gamle og historiske IQ-tester der blant annet de spørsmålene jeg nevnte tidligere ble brukt. Dermed mener jeg at man ikke kan stole på forskningen hans på IQ.


Da er vi i hvert fall nesten enige.
Det jeg er usikker på er hvor utbredt dette er. Har Rushton ved ETT tilfelle forholdt seg til utdatert data, så betyr ikke det at det er en gjenganger i hans arbeid. Hvorvidt det er tilfelle eller ei, vet jeg ikke nok om; men vil anta at så ikke er tilfellet, for ellers ville han ikke blitt tatt på alvor av APA (det amerikasnke psykologforbundet), eller av andre forskere (f.eks. lærebokforfatterne mine, samt Arthur Jensen, Richard Lynn m.fl.).

Sitat
Det er ikke vitenskapelig dokumentert på en godt grunnlag forskjellene mellom "raser" og IQ. I alle fall ikke hva gjelder genetikk. Jeg merker meg at noen mener det, men veldig mange forskere forklarer forskjellene i IQ fra gruppe til gruppe(ikke rase til rase) med "The flynn effect". Den viser at IQ er stigende gjennom tiår i områder med stor grad av industrialisering og urbanisering. Tidligere IQ-tester fra det 19. århundre viser null forskjeller i IQ mellom mennesker bosatt i Afrika og Europa.

Med tanke på at ALL variasjon i IQ mellom enkeltindivider hva IQ angår antas å være 50-70%, så slår dette meg som noe underlig.
Da vil det jo hovedsaklig være genetiske årsaker som skiller hvite enkeltindivider fra svarte, og dermed hvite som gruppe fra svarte som gruppe.
Selv om Flynn effekten viser en økning i IQ for alle grupper, så har forskjellen i IQ mellom svarte og hvite i USA vært relativt stabil i svært lang tid nå (flere tiår), det samme gjelder så vidt meg bekjent forskjellen mellom hvite og svarte bosatt i henholdsvis Vesten og Afrika også.

Sitat
I de senere år har det blitt målt forskjeller i IQ mellom mennesker bosatt i stammer i landsbyer i Afrika og "hvite" mennesker bosatt i byer. That's it! De genetiske forutsetningene er akkurat de samme for mørkhudede som hvite. En mørkhudet person i en by har i gjennomsnitt akkurat samme IQ som en hvit.

1) Hvor er det forskning som sier at folk i byene er smartere?
2) Hvor er det forskning som sier at afrikanere bosatt i byer er like smarte som hvite bosatt i byer?
3) De fleste svarte i USA bor vel i byer? Allikevel ligger de 13 poeng bak hvite.

Sitat
Forskjeller i IQ er altså IKKE genetisk betinget, men kulturelt og utviklingsmessig betinget.For det første.

Da ville ikke differansen mellom hvite og svarte i Vesten vært så stor som den er.
Se på orientalere. De greier seg meget bra hvor en i verden de bosetter seg. Det motsatte er tilfelle for negroide (jfr. Tahiti).
At orientalere hevder seg godt i Europa og i USA, mens svarte (som har bodd der i langt lengre tid), ikke greier seg på langt nær like bra kan ha å gjøre med at orientalere har en IQ (som i 50-70% grad er genetisk styrt) på 105, mens afrikanere, selv bosatt i et Vestlig samfunn, har en IQ på 87.

Sitat
Pensumlitteraturen på Universitetene kan inneholde feil.

Vi kan ikke gå ut i fra at de har det; og vi må i hvert fall regne med at et så essensielt felt innen psykologien har blitt sjekket grundig før boken ble publisert.
Videre har flere forfattere, i andre bøker, sagt at ca. 50% av all variasjon i adferd og personlighet er genetisk. Det gir da mening at det IQ har omtrent samme fordeling mellom arv og miljø.

Sitat
Tidligere har du sagt at forskningsmiljøet er rimelig samlet. Det sitatet du viste til, viser at det ikke er det. Jeg overdrev også da jeg sa at miljøet var samlet om det motsatte, men det gjorde du også.

På bakgrunn av at det ikke var tatt noe forbehold om avvikende synspunkter innen forskningsmiljøet i pensumboka, samt at jeg husker ett spesielt sitat fra Rushton (nemlig at (fritt sitert): "Det ikke noe sted i samfunnet finnes et større sprik mellom hva forskerne mener, og hva meningmann tror, som temaet IQ og rase. Innen forskningsmiljøet er det nemlig bred enighet om at det er store forskjeller i IQ mellom de ulike rasene, og at dette er genetisk betinget, mens meningmann later til å tro at det er miljøforskjeller som ligger bak"), så kan jeg ha forstått det slik at kun et par sære, marxistiske avvikere som Gould og Diamond, var vrange.
Jeg åpner imidlertid for at det kan være et noe større utvalg av forskere innen RELEVANTE fagområder (da biologer, genetikere og psykologer med spesialkompetanse innen emnet) som kan være uenige med Arthur Jensen & co.

Sitat
Og hvor i all verden får du det fra at det er allment antatt at en viss prosent av forskjellene er genetiske? Læreboka?

Jepp. Den slår fast at 50-70% av all variasjon mellom folks IQ er genetisk.

Sitat
Søk på "the flynn effect" og du vil finne svaret på forskjellene i IQ. De er IKKE genetiske!

Se overfor. Gapet mellom hvite og svarte har ikke minsket i nevneverdig grad.
Videre har jo svarte ALDRI hatt store sivilisasjoner som kan måle seg med de store europeiske eller orientalske sivilisasjonene. Disse folkeslagene har også vesentlig høyere IQ enn andre. Jeg aner en sammenheng.
Midt i mellom afrikanere og hvite finner vi araberen. Araberens sivilisasjon har også, historisk sett, vært formidabel, men betydelig mer skralt enn for europeere og orientalere.
Dr. Lynn og Dr. Vanhaanen har også dokumentert interessante, om enn kontroversielle (kritisert for litt tynne data) funn vedrørende lands bruttonasjonalprodukt og deres snitt-IQ.

Sitat
Uten at jeg har spurt alle forskere i verden, har jeg funnet utallige artikler skrevet av professorer ved ulike Universiteter i verden der Rushtons teorier om IQ blir sterkt kritisert. Det viser at det ikke er "allment antatt" at en del av forskjellene er genetiske. Og nei, kritikerene er ikke "vestrevridde aktivister???". Man trenger ikke være vestrevridd for å kritisere en "forsker" som så åpenbart har gjort seg opp en mening om IQ-en til mørkhudede for så å finne grunnlag for meningene sine i gamle utdaterte IQ-tester. De fleste artiklene er skrevet av forskere, professorer og biologer.

Når man tar for seg et kontroversielt emne, så blir det jo mange reaksjoner.
Hvor mange av disse forskerne har selv forutsetninger for å kritisere Rushton?
F.eks. er jo en lingvist en forsker, men har neppe den relevante faglige bakgrunnen for å kritisere (med mindre kritikken går på generell, vitenskapelig metode som f.eks. innsamling og håndtering av data).
Vet du at Rushton har blitt mer kritisert enn andre forskere? Er forskerne du setter din lit til mer aksepterte; og ville de i så fall vært det hvis de var politisk ukorrekte?
Husker noen norske forskere som gikk ut og sa at det var en fare for forskningsmiljøet at de forskerne som ble statlig finansiert (i verden generelt), rent generelt ikke turte å publisere materiale som gikk politikerne i mot. Da kunne de nemlig raskt få merke det i form av store kutt i forskningsstøtte.
Det kan jo være noe å ha i bakhodet; selv om det selvfølgelig er godt å se at forskere som er poiltisk ukorrekte (som Rushton, Jensen, Lynn osv.) også får inneha meget tunge, professoriater ved anerkjente universiteter. Det er viktig for forskningen at akademikere fritt kan forske og legge frem sitt materiale uten å måtte frykte konsekvenser som følge av politisk korrekthet.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

JohnBlond

  • Gjest
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #174 : 30. november 2007, 09:20 »
IQ er en funksjon av hvor mye kundalini man har.

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #175 : 02. desember 2007, 17:12 »
Metal Man møtte en neger
"Du er den dråpe som fyller mitt beger"
Negern lo,
henta klubba og slo
"Før jeg kom hit var jeg en jeger"

Ha en fin kveld!

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #176 : 11. desember 2007, 00:51 »

Ja, og Europa har ikke gjort noe galt med våpen i hånd mot resten av verden. Eller jo, vent litt. Faen. Det er jo Europa som har vært aller værst. Vi har undertrykket og stjelt fra resten av verden helt siden den dagen vi oppdagde den. Du har et så utrolig forskrudd syn på ting at det er helt skummelt.

Igjen - er det seriøst mulig å være så paranoid? Du glemmer at det stort sett er vesten som undertrykker resten av verden og ikke motsatt. Det er innvandrerne som sliter med de dårligste jobbene vi ikke gidder å gjøre. Det at vi en dag skal bli undertrykkt av innvandrerne er bare ekstremt søkt.

At etniske vest-europeeres forfedre undertrykte resten av verden bør ikke være noe argument for at dagens vest-europeere skal gi avkall på sin egen kultur og over tid grave sin egen grav. Med dagens befolkningsutvikling, utgjør etniske vest-europeere en mindre og mindre del av vest-Europas befolkning for hvert år som går. Naturligvis vil det få følger for tradisjonell europeisk kultur. Personlig mener jeg vesten bør være stolte over sin kultur, og gjøre sitt beste for å beskytte den, ikke ødelegge den ut av dårlig samvittighet.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #177 : 11. desember 2007, 01:16 »
Nei det er vel bedre at ungene dævver i det landet de hører hjemme.

Naturligvis er det trist at mange barn må lide og dø i utviklingsland, og jeg vil trolig gått på en skikkelig psykisk smell hvis jeg hadde reist ned til noen av de landene og sett forholdene på nært hold.

Likevel blir jeg sjokkert når du ikke ser ut til å se problemene med befolkningsutviklingstendensene i disse landene. Det virker på meg som at du mener at ettersom det blir født så veldig mange barn i disse landene, så kan man bare begynne å sende dem til vest-Europa eller nord-Amerika, for der har man det så godt uansett.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #178 : 11. desember 2007, 07:03 »
Trodde ikke at innleggene mine kunne tolkes slik...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #179 : 11. desember 2007, 23:56 »
Trodde ikke at innleggene mine kunne tolkes slik...


Vel, det er jo dét vesten gjør ved å ikke yte mer ulandshjelp, å la dem dø. Det høres veldig rått ut, men det er det som skjer. Personlig mener jeg det er trist at så mange må lide og dø, men det er heller ikke veldig fremtidsrettet å holde alle barn som blir født i uland, i live. Hvis du mener at den ulandshjelpen som ytes i dag, er kritikkverdig, så må du jo mene at vesten faktisk bør gjøre alt den kan for å holde disse 6-7 barna som hver kvinne får i snitt i mange uland, i live.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!