avstemning
Spørsmål: Jeg vurdere den nye kappi logoen som
svært bra
bra
likegyldig
mindre bra
misslykket

Skrevet av Emne: NYHETER ankommet sjekk KAPPI på facebook  (Lest 103626 ganger)

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #45 : 17. desember 2006, 15:17 »
Det er nok flere som bruker Titan enn Metal i bøy og benk, i mark er det mange som foretrekker metal. Du kan jo prøve en titan drakt og erfare selv, lurt å prøve drakter i god tid før stevne (men det vet du sikkert;)) Du står veldig bredt i bøy og min erfaring er at mange mister litt trøkk i bunn, særlig om drakta er litt stor, slik at den ikke "stopper" deg i bunn. Kanskje en trangere drakt/sy den inn i stroppene?
Jeg bruker selv Metal i alle øvelsene, og i bøy og mark er draktene litt løse, dvs jeg tar de lett på selv, i bøy er drakten litt kortere i stroppene enn mark. Det er klart at trener du mye med drakt vil du også få mer utbytte på stevne. Tror ikke det finnes en bestemt stil (m ikke altfor bred beinstilling) for å løfte bra m drakt men at man må selv finne ut hva som passer en best, og litt stramme bind er jo også lurt.
Blenda!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #46 : 17. desember 2006, 15:18 »
Det er nok flere som bruker Titan enn Metal i bøy og benk, i mark er det mange som foretrekker metal. Du kan jo prøve en titan drakt og erfare selv, lurt å prøve drakter i god tid før stevne (men det vet du sikkert;)) Du står veldig bredt i bøy og min erfaring er at mange mister litt trøkk i bunn, særlig om drakta er litt stor, slik at den ikke "stopper" deg i bunn. Kanskje en trangere drakt/sy den inn i stroppene?
Jeg bruker selv Metal i alle øvelsene, og i bøy og mark er draktene litt løse, dvs jeg tar de lett på selv, i bøy er drakten litt kortere i stroppene enn mark. Det er klart at trener du mye med drakt vil du også få mer utbytte på stevne. Tror ikke det finnes en bestemt stil (m ikke altfor bred beinstilling) for å løfte bra m drakt men at man må selv finne ut hva som passer en best, og litt stramme bind er jo også lurt.
Litt slappe stropper i mark,da er du sumoløfter..?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #47 : 17. desember 2006, 15:20 »
Stemmer det. Og det er stallion også. Pluss at jeg også er litt "treg" bøy, så kanskje mine tips kan hjelpe what
Blenda!

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #48 : 17. desember 2006, 15:21 »
Forresten, Fast Ford;Så du ikke 205 løftet mitt på VM Wink
Blenda!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #49 : 17. desember 2006, 15:26 »
Forresten, Fast Ford;Så du ikke 205 løftet mitt på VM Wink
Aha,det er deg dette ja.. Smiley
Jo jeg så det løftet,det var jeg hellig overbevist på at gikk bra,ikke pga.,men på tross av..i motsetning til mange andre.. Grin

P.S.slet fælt med stemmen over en uke etter VM.. Grin
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #50 : 17. desember 2006, 15:31 »
Aha,det er deg dette ja.. Smiley
Jo jeg så det løftet,det var jeg hellig overbevist på at gikk bra,ikke pga.,men på tross av..i motsetning til mange andre.. Grin

P.S.slet fælt med stemmen over en uke etter VM.. Grin

Takk for at du har tro på meg! Tror kanskje du var den eneste... Og veldig bra jeg ikke ante hva som lå på stanga! Det er vel det råeste jeg har opplevd som styrkeløfter!
Blenda!

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #51 : 17. desember 2006, 15:51 »

Selv har jeg egentlig trent svært sjelden med utstyr, og egentlig bare trent med det for å kunne ha en ok teknikk til stevne.



Her har du årsak nr. 1 til at du har lite på utstyret i bøy. Lite trening med utstyr gjør naturligvis til at du ikke klarer å utnytte potensialet som utstyret har. De som har mest på utstyret trener for å bli sterkest med utstyret (om vi ser bortifra Sundvold som ikke trener  Wink) da er det naturlig at du faller litt igjennom når du ikke setter dette på prioriteringslista.

Så er det dette med i tilpasse drakta, jeg vet ikke om noen som har kjøpt ei bøydrakt som sitter som den skal ved første forsøk, det meste må tilpasses ved å sy litt her og der.

Så er det jo dette med å finne hvilken type drakt som fungerer best for deg, selv sverger jeg til Titan som de fleste andre gjør, men ta Hjelmtveit som det første eksempelet jeg kommer på så ser du at Metal også fungerer Wink

Dette med kroppstype går mest på det å tilpasse drakta til kroppen og er egentlig ingen unskyldning til ikke å kunne bøye mye. Igjen vil jeg bruke Hjelmtveit som eksempel, den mannen har veldig lange lårbein, men er alikevel god for 360 i 100kg-klassen. Når det gjelder kroppstype er det mer snakk om det å tilpasse drakta, ALLE kan få 50kg ut av ei drakt som er tilpasset og stramme knebind.

Dette med å ikke ha fart skal man jo kunne tru gjorde utslag, men når du ser på Omland så bøyer han saktere enn deg og gjør det fortsatt veldig bra, det går på det å finne sin egen teknikk som Heidi sier.


Til slutt så har jo ikke Stian 110kg på utstyret selv om han løfter med en annen teknikk når ha bruker utstyr. Har han 200kg uten så har han 200kg uten, dog er fortsatt 80kg mye på utstyret  Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #52 : 17. desember 2006, 16:36 »
Takk for at du har tro på meg! Tror kanskje du var den eneste... Og veldig bra jeg ikke ante hva som lå på stanga! Det er vel det råeste jeg har opplevd som styrkeløfter!

Selvsagt har jeg tro på deg og alle de andre som løfter...
Jeg har selv utrettet ting som andre ikke hadde tro på i det heletatt..Er man tent,i form og treffer løftebanen ja da finnes det vel ikke for tunge vekter.. Wink

VM er det morsomste jeg har opplevd i den sportslige verden,selv om jeg bare var av heiagjengen og tilskuer..

Det som kanskje er litt vemodig å tenke på er hvor latterlig svak jeg egentlig er i denne sammenhengen.. Embarrassed
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #53 : 17. desember 2006, 16:47 »
Så er det jo dette med å finne hvilken type drakt som fungerer best for deg, selv sverger jeg til Titan som de fleste andre gjør, men ta Hjelmtveit som det første eksempelet jeg kommer på så ser du at Metal også fungerer Wink
Jeg bruker Inzer, og dere ser nå meg Grin
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Ensomme Arm

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 646
  • Honnør: 119
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 646

  • Alt går!
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #54 : 17. desember 2006, 16:51 »
Gode knebøyere får ofte det. Tipper Tor herman, Frode, Asbjørn, Geir Olav, Aleksander gjør det omtrent det samme.
Fikk 100+
'262,5-55-100   Alt går!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #55 : 17. desember 2006, 16:56 »
Fikk 100+
På RM tok vel du 220kg med bare belte relativt lett på oppvarmingen husker jeg ikke helt feil,og jeg kan tillegge 320 bøyen din så tyngre ut,men du var nok en av de som absolutt hentet mere ut av utstyret ja..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #56 : 17. desember 2006, 17:07 »
Jeg tror det har tre svar:
- Hva hjelper drakten med i forhold til uten drakt. Eks jeg kunne gjøre 275 til benk uten utstyr men slet med 180 i bunn. Det er i bunn til midt drakten hjelper mest.
- Hva slags materiale bruker du i draktene. Hardcore stoffet i Inzer kunne jeg kanskje gjøre 230 i mens med Super pluss til Titan i alle fall 260 (fått 280 en gang)
- Juster drakta så du får mest mulig. Stroppene må være stramme nok. Bena og hofta må gi gods støtte og ikke gli opp slik drakta di gjorde. Noen liker en trang overkropp.

Så må stilen være slik at di gir utstyret mest mulig å jobbe med For min del i Centurion drakter betyr det relativt oppreist posisjon.

Utlogget Ensomme Arm

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 646
  • Honnør: 119
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 646

  • Alt går!
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #57 : 17. desember 2006, 18:45 »
På RM tok vel du 220kg med bare belte relativt lett på oppvarmingen husker jeg ikke helt feil,og jeg kan tillegge 320 bøyen din så tyngre ut,men du var nok en av de som absolutt hentet mere ut av utstyret ja..
Det var 180 eller 190! 220 kg har jeg aldri prøvd uten utstyr i knebøy!!
'262,5-55-100   Alt går!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #58 : 17. desember 2006, 19:19 »
Takker for masse interessante innspill her, selv om vi kidnappet loggen til kappi, men det regner jeg med at går ok. Ja, her har jeg tydeligvis svært mye å lære! For øyeblikket må jeg vente med å kjøpe en ny drakt, pga økonomi. Men ser her helt klart at det er mye å hente på godt utstyr som gjerne er spesialtilpasset meg (les:sydd). Samtidig kan jeg nok legge om stilen litt også.

Kappi: Ja, du sa jeg skulle dra ned drakta på stevnet, men jeg gjorde ikke det da. Jeg hadde nok å tenke på da følte jeg, og gadd ikke stresse med ting jeg ikke var sikker på. Før øve på dette på trening.

Føler selv at drakten er løs i stroppene, og den stopper meg ikke i bunn i det hele tatt. Smiley Føler jeg ikke får spesielt mye på den nei. Smiley

Jeg får jobbe med det jeg har foreløpig, og jobbe med å få opp styrken, så får jeg heller be om mer hjelp når jeg har råd til å kjøpe en ny drakt mht innsying osv. Smiley

Snakket med jørgen pr sms i dag, og han sa han hadde fått 92.5kg på en titan en gang. Så det er nok mye å hente!

Men den drakten jeg har nå synes jeg funker greit egentlig, selv om den ikke gir så mange ekstra kg. Men dette med innsying i stroppene. Hvordan skal dette gjøres, og hvor stramt skal det være ?

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Varknebøyer er snart knebøyer!
« #59 : 19. desember 2006, 16:40 »
Først: Kappi er firmaet jeg heter Stian

Dra ned drakten lærte jeg av knebøyer i kl 82,5 kg som gjorde 323 kg i knebøy så det fungerer 10-20 kg på meg.

Når du sliter med dybden på 90% er den passe.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!