Skrevet av Emne: NYHET! Benkpressforbund - RAW!  (Lest 39981 ganger)

_Xena_

  • Gjest
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #120 : 30. mai 2008, 12:02 »
Jeg anbefaler deg å skaffe deg litt perspektiv. De færreste i Norge doper seg. Flesteparten av folk på norske gym er faktisk dopingfrie mosjonister.

NBF vil ha en antidopingpolitikk, men NIF har stengt døren for små særforbund. Dette er forklart tidligere. Det er langt fra å IKKE FÅ PLASS I NIF, til å være ET DOPINGFORBUND. Smiley

Benkpress ER en gorillaidrett jo!! Grin

Burde uansett stå i reglementet til RAW-forbundet at de oppfordrer alle utøvere å holde seg reine.
Mulig jeg tar av her, men et absolutt forbud bør være klart uansett om de er medlemmer i NIF eller ei

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #121 : 30. mai 2008, 12:08 »
Dette er nok litt off-topic ja, men jeg svarer deg allikevel; jeg synes helt klart en som benker 200 kg uten doping er MYE sterkere enn en som løfter 250 kg med doping.
Veldig mye sterkere også! 
Finnes absolutt ingen tvil i mine øyne.

Men det er nå min mening og dette trengs ikke å diskuteres her.
Back to the bench!

Det er nok en bedre prestasjon ja. Smiley
Men en som benker 250, kontra 200 vil uansett bli ansett som sterkere.

Skjønner ikke helt hvorfor så mange styrkeløftere reagerer på dette forbundet.
Det er jo et ypperlig tilbud til styrkeløftere som vil konkurrere uten skjorte mot likesinnede også.
Og selv om forbundet ikke blir underlagt NIF eller NSF, så er det langtfra samme som å oppfordre til doping.
Men ja, jeg ser gjerne helst at det blir testet på eventuelle konkurranser. Wink

Utlogget RickBlaine

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 398

  • Homo mutabilis
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #122 : 30. mai 2008, 12:21 »
- Da er vi direkte inne fra Stortinget. Opptøyer har som vi alle vet brutt ut over hele landet. Politiet har bedt militæret om hjelp til å få kontroll over situasjonen. Vi står her med statsminister Jens Stoltenberg. Kan du fortelle oss mer om situasjonen Stoltenberg?

- Ja det kan jeg. Det hele startet med at det ble stiftet et såkallet RAW-forbund i Benkpress her i Norge.

- Kan du forklare seerne hva det vil si?

- Raw vil si at det blir løftet uten en såkalt benksjkorte. Det er en stram skjorte som under gitte forutsetninger øker vekten løfteren klarer å løfte.

- Hvordan kan dette føre til opptøyer i gatene?

- Det viser seg at gym og styrketreningsmiljøet i Norge er minst like polarisert og fiendtlig til værandre som konfliktområdet Midt-Østen. De klarer rett og slett ikke å pirke på værandre ved alle anledninger og yppe til bråk ved å pirke på vær andres ømme punkt.

- Hva er løsningen Stoltenberg?.

- Om dette eskalerer ytterlig vil vi vurdere å forby benkpress og inndra alle apparater. Og innføre påbud om progresjonsbasert og intensitetsstyrt knebøy og markløfttrening for alle, da det ser ut til å være benkpress som polariserer mest.
Haha! Honnør!
Suksess måles ikke i penger, men i medmenneskelighet.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #123 : 30. mai 2008, 12:22 »
Jeg tipper det koster skjorta å melde seg inn i dette forbundet.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #124 : 30. mai 2008, 12:30 »
*    Det er ett ”must” å bruke skjorta  på hver trening. Siden eg blir brukt som skrekkeksempel  så kan eg avsløre at eg mellom Benk-NM i fjor og NM i styrkeløft i år brukte skjorta ca 6 ganger på trening. det blir altså 6 treninger/10 mnd. På samme tid trente eg 4 økter med benkpress i uken noe som bli ca 160 økter.  Alt i alt er altså hver 26,6 økt en skjorte økt.

Dust.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #125 : 30. mai 2008, 12:40 »
Det er nok en bedre prestasjon ja. Smiley
Men en som benker 250, kontra 200 vil uansett bli ansett som sterkere.

Skjønner ikke helt hvorfor så mange styrkeløftere reagerer på dette forbundet.
Det er jo et ypperlig tilbud til styrkeløftere som vil konkurrere uten skjorte mot likesinnede også.
Og selv om forbundet ikke blir underlagt NIF eller NSF, så er det langtfra samme som å oppfordre til doping.
Men ja, jeg ser gjerne helst at det blir testet på eventuelle konkurranser. Wink


Reaksjonene kommer nok mest på grunn av usikkerheten rundt hvordan reglene vil være osv.
Selv de som ønsker å kvitte seg med skjorten ønsker vel at testingen og selve reglene for gjennomføringen skal være den samme som det er i IPF i dag (minus skjorte).

Det vil ikke bli konkurranse mellom likesinnede dersom det blir fritt frem for doping eller reglene er for løslupne. Sier ikke at det vil bli det, men det hersker jo en usikkerhet rundt dette.

Dette forbundet kan gå i begge retninger. Det kan bli et eget gymforbund for de som er "sterkest" i din definisjon (doping er lov, utførelsen slapp etc). Eller det kan bli et forbund for de som er motstandere av juks (LES: skjorte, doping, etc).
I begge tilfeller tror jeg det vil ha nokså bra suksess, men kun i det siste er det interressant for en styrkeløfter.

Rotete innlegg, som overlapper noe av det du skriver, men men...
 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #126 : 30. mai 2008, 12:45 »
Glimrende tiltak med RAW benkforbund. Synes bare det skulle vært fullført hele veien og blitt laget et RAW forbund med både bøy, benk og mark. Men for all del, dette er mye bedre enn ingenting.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #127 : 30. mai 2008, 12:52 »
Eg kan ellers avsløre at om eg hadde fått ett av 165 løfta godkjent, så hadde eg nok gått på 250 kg med ei strammere skjorte enn det eg løftet med på NM. Slik treningsresultatene mine har vært gjør eg ca 70-80 kg mer med skjorte enn uten akkurat nå. Målet er å en gang gjøre 100 kg mer med skjorte enn uten..

Dette har ikke kommet gratis, det er omlegging av treningen som har gjort dette, på VM i 2003, gjorde eg 180 i benk med skjorte, eg var på 160 kg uten skjorte på trening før dette stevnet, eg hadde altså den gangen rundt 20 kg på skjorta, slik de aller fleste nybegynner har.
Hadde ikke fokuset mitt vært å bli sterkere med skjorte, hadde nok fortsatt bare hatt 20-30 kg på skjorta, men kanskje vært litt sterkere uten. Noe som er uten betydning da fokuset mitt er på å konkurrere internasjonalt i styrkeløft og benkpress.

Dette digger jeg. Slike ting gjør at jeg neeeeesten får lyst til å løfte igjen.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #128 : 30. mai 2008, 12:53 »
svar til: "Jeg tipper det koster skjorta å melde seg inn i dette forbundet"

ja og nei! man kommer til "å kaste skjorta".

En av de tingene jeg har påpekt, er at det nå vil være mulig å nå andre utøver som kanskje ellers aldri ville deltatt. En av grunnene til dette er, skal man konkurrere i benkpress med skjorte så er man avhengig av muligens 2-3 skorter for bruk på trening og stevner.

Er det da mulig å forstå at det finnes mange ungdommer som faktisk ikke har penger til å anskaffe seg dette utstyret, men som er villig til å delta på stevner uten å måtter betale 2-4000 kr for utstyr,  nå får disse en fin anledning til å være med på et stevne.  

Det vil heller ikke bli dyrt å bli medlem eller stille på stevner, målet vårt er at flest mulig skal kunne være med å konkurrere

steinar

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #129 : 30. mai 2008, 12:55 »
Reaksjonene kommer nok mest på grunn av usikkerheten rundt hvordan reglene vil være osv.
Selv de som ønsker å kvitte seg med skjorten ønsker vel at testingen og selve reglene for gjennomføringen skal være den samme som det er i IPF i dag (minus skjorte).

Det vil ikke bli konkurranse mellom likesinnede dersom det blir fritt frem for doping eller reglene er for løslupne. Sier ikke at det vil bli det, men det hersker jo en usikkerhet rundt dette.

Dette forbundet kan gå i begge retninger. Det kan bli et eget gymforbund for de som er "sterkest" i din definisjon (doping er lov, utførelsen slapp etc). Eller det kan bli et forbund for de som er motstandere av juks (LES: skjorte, doping, etc).
I begge tilfeller tror jeg det vil ha nokså bra suksess, men kun i det siste er det interressant for en styrkeløfter.

Rotete innlegg, som overlapper noe av det du skriver, men men...
 

Det beste ville vært som du sier at dette blir helt samme som i NSF, kun uten skjorten. Smiley
Det er dette jeg personlig vil, ettersom jeg da kan konkurrere med de samme forutsetningene som de andre.




Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #130 : 30. mai 2008, 13:16 »
Dette er nok litt off-topic ja, men jeg svarer deg allikevel; jeg synes helt klart en som benker 200 kg uten doping er MYE sterkere enn en som løfter 250 kg med doping.
Veldig mye sterkere også! 
Finnes absolutt ingen tvil i mine øyne.

Men det er nå min mening og dette trengs ikke å diskuteres her.
Back to the bench!
At det er en større prestasjon, nja kan være enig med deg der. Smiley
Men at en som benker 200kg rent er sterkere enn en som benker 250kg med aas.
Aldri i verden, hvor er logikken i det! Så Olaf Dahl, er sterkere en Kaz?!?

Det blir det samme som å si at en bil med topphastighet på 200 km\t som ikke er trimmet, er raskere enn en tilsvarede bil som er trimmet som har topphastighet på 250 km\t.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Gemellus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #131 : 30. mai 2008, 13:29 »
Det er dette jeg personlig vil, ettersom jeg da kan konkurrere med de samme forutsetningene som de andre.

Alle har vel samme forutsetningene i Benkpressforbundet når alle har muligheten til å dope seg. Blir som det idiot argumentet til skjorte-elskerne når de sier at det er likt for alle med skjorte bruk.

Fredheim: Er det planer om doptesting i dette nye forbundet i fremtiden?
Ellers blir jo dette bare en ny strongman øvelse, der de som doper seg mest vinner.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #132 : 30. mai 2008, 13:51 »
Burde uansett stå i reglementet til RAW-forbundet at de oppfordrer alle utøvere å holde seg reine.
Mulig jeg tar av her, men et absolutt forbud bør være klart uansett om de er medlemmer i NIF eller ei

ja, men det har de jo uttalt hele tiden Smiley

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #133 : 30. mai 2008, 13:51 »
Fredheim: Er det planer om doptesting i dette nye forbundet i fremtiden?
Ellers blir jo dette bare en ny strongman øvelse, der de som doper seg mest vinner

Svar: sitat tidligere innlegg: ”Om dette blir et ”dop-forbund”? Forventer meg en masse spørsmål om dette. Selvfølgelig blir ikke dette et ”dop forbund”. Doping finns i alle idretter i en eller annen form. Det er bare et par dager siden den siste dopingsaken ble offentliggjort, en friidrettsutøver, svømmer og en styrkeløfter er blitt utestengt og suspendert.

Vi kommer ikke til å oppfordre noen til å bruke dopingmidler, men vil fraråde dette på det sterkeste. Vi kommer til å legge ut en masse informasjon på våre nettsider om dette temaet og om hvor skadelig dette er. Alle utøverne som skal delta må skrive under en kontrakt på at de ikke har brukt dopingmidler innen en viss periode før stevnet de skal delta på er. Dette er noe av den samme ordlyden som er i kontrakten til styrkeløftforbundet”.

De endelige vedtektene vil komme i løpet av kort tid, med regner med at ingen får lov til å stille etter en dopingdom uten å være suspendert en periode, dette vil stå klart og tydelig i kontrakten som utøverne må skrive under på.
steinar

bad-boy

  • Gjest
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #134 : 30. mai 2008, 13:58 »
At det er en større prestasjon, nja kan være enig med deg der. Smiley
Men at en som benker 200kg rent er sterkere enn en som benker 250kg med aas.
Aldri i verden, hvor er logikken i det! Så Olaf Dahl, er sterkere en Kaz?!?

Det blir det samme som å si at en bil med topphastighet på 200 km\t som ikke er trimmet, er raskere enn en tilsvarede bil som er trimmet som har topphastighet på 250 km\t.


Ja enig,heheh..Så domt at man kan grine av vettu!!!!løfter en person uten drakt 250 og en annen 200 utendrakt er den på 250 sterkest i benk self..om kroppsvekten er lik!!! Slutt og klag at det er doping i andre idretter en styrkeløft,man kan ikke ta igf,mgf,vekst,isulin,peg mgf som er det nyeste..self bruker mange flere dette en dere tror når man ikke klarer og teste det..om dere ikke skjønner det blir jeg frustret ass!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!