Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 128108 ganger)

Utlogget Chriselv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 660
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 660

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #255 : 26. oktober 2010, 16:57 »
Kan ikke noen endre tittel på denne tråden snart? Tongue

Utlogget cagesnake

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #256 : 26. oktober 2010, 16:58 »
Selvsagt kommenterer "de" ikke negativt mot løft gjort av ipf-løftere om løftene er gjort etter "boka". Det er jo denne "boka" som er definisjonen på det som er riktig.
Å rakke ned på andre er nok ikke så veldig fint, eller politisk korrekt, men det er litt tøft også synes jeg. Å si ting som de er, er respektabelt uansett alder og eget nivå. Så av og til blir jeg stolt av de(n) samme som du blir kvalm av.


Jeg tror heller at årsaken til at de ikke rakker ned på løft gjort av ipf løftere er at de er mer opptatt av å gi verdi istedet for å ta. Pastoren synes på sin side å være mest opptatt av å beskytte seg selv, sine egne prestasjoner og sitt forbund, og gjør dette gjennom å slenge ved negative kommentarer rundt folk som ikke følger hans regler og ikke tilhører hans forbund. Strongmen (og også andre styrkeløftere i ipf/wpo/younameit) er mer opptatt av å skryte av andres prestasjoner for å GI verdi, støtte og inspirasjon til å fortsette arbeidet videre. De forsøker ikke å forsvare seg selv eller rakke ned på andre, de har en holdning hvor de ser bort ifra ulikheter og skryter av andre, selv de som trener på andre premisser.

Det du skriver om at denne "boka" er definisjonen på det som er riktig skal jeg ikke kverulere videre på, men jeg er sterkt uenig:) Det er definisjonen på hva som er riktig av en styrkeløfter i ipf. Alle dette ikke gjelder, står fritt til å gjøre ting på en annen måte uten å ta imot kritikk fra de som følger et annet regelverk.

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #257 : 26. oktober 2010, 17:01 »
Poenget er vel at man kan ikke utsette noe på et løft som er gjort under de stricteste forhold som finnes. Hvis man løfter 300 kg i knebøy uten utstyr,  på en slik måte at det ville blitt godkjent på et IPF-stevne så er det ikke noe mer å snakke om da det ikke finnes "værre" forhold å løfte under. Ingen fra en annen sport kan utsette noe på et slikt løft, da alle alternativer (WPO/WPC, strongman, gymløft, etc.) har en betydelig fordel med tanke på dop og krav til å få løftet godkjent.

Hvis man derimot gjør 300 raw i WPC, eller som strongman, så kan IPF-løftere, med rette, påpeke at dette ikke på noen måte er en sammenlignbar prestasjon med det å løfte 300 i IPF. Hvorvidt IPF er den rette veien å gå eller ikke, får bli opp til den enkelte. Men ingen fra noe annet forbund kan komme å klage på prestasjoner i IPF, da alle som ikke er i IPF har det mye lettere på alle måter.
Tja,noen gymrotter løfter fks benk uten bro.Ligger flat so ei fjøl..tyngre det.
Sumo mark fks er jo IKKJE definisjonen på "rett" i mange sine øyne..
Pårope seg at en har den rette og  eneste "sannhet" er meget spesielt.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #258 : 26. oktober 2010, 17:03 »
Jeg tror heller at årsaken til at de ikke rakker ned på løft gjort av ipf løftere er at de er mer opptatt av å gi verdi istedet for å ta. Pastoren synes på sin side å være mest opptatt av å beskytte seg selv, sine egne prestasjoner og sitt forbund, og gjør dette gjennom å slenge ved negative kommentarer rundt folk som ikke følger hans regler og ikke tilhører hans forbund. Strongmen (og også andre styrkeløftere i ipf/wpo/younameit) er mer opptatt av å skryte av andres prestasjoner for å GI verdi, støtte og inspirasjon til å fortsette arbeidet videre. De forsøker ikke å forsvare seg selv eller rakke ned på andre, de har en holdning hvor de ser bort ifra ulikheter og skryter av andre, selv de som trener på andre premisser.

Det du skriver om at denne "boka" er definisjonen på det som er riktig skal jeg ikke kverulere videre på, men jeg er sterkt uenig:) Det er definisjonen på hva som er riktig av en styrkeløfter i ipf. Alle dette ikke gjelder, står fritt til å gjøre ting på en annen måte uten å ta imot kritikk fra de som følger et annet regelverk.

Honnør utdelt.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget cagesnake

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #259 : 26. oktober 2010, 17:03 »
Hvis man derimot gjør 300 raw i WPC, eller som strongman, så kan IPF-løftere, med rette, påpeke at dette ikke på noen måte er en sammenlignbar prestasjon med det å løfte 300 i IPF. Hvorvidt IPF er den rette veien å gå eller ikke, får bli opp til den enkelte. Men ingen fra noe annet forbund kan komme å klage på prestasjoner i IPF, da alle som ikke er i IPF har det mye lettere på alle måter.

Det er akkurat her feilen ligger. Det er ingen som forsøker å sammenligne prestasjonene i ipf og feks wpo, men feks. pastoren hopper allikevel inn og påpeker en forskjell som ingen har nektet for med en negativ undertone. Han viser utrolig lite forståelse for at folk kan tenke og handle annerledes enn han, og den holdningen kommer man ikke langt med her i livet Smiley

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #260 : 26. oktober 2010, 17:04 »
Poenget er vel at man kan ikke utsette noe på et løft som er gjort under de stricteste forhold som finnes. Hvis man løfter 300 kg i knebøy uten utstyr,  på en slik måte at det ville blitt godkjent på et IPF-stevne så er det ikke noe mer å snakke om da det ikke finnes "værre" forhold å løfte under. Ingen fra en annen sport kan utsette noe på et slikt løft, da alle alternativer (WPO/WPC, strongman, gymløft, etc.) har en betydelig fordel med tanke på dop og krav til å få løftet godkjent.

Så om jeg begynner å påpeke løftene i ipf fordi jeg gjorde en walkout på 150m for så å knebøye 100kg, med vindkast i orkanstyrke, kan jeg da legge inn min egen formel for hvor mye det ville blitt i IPF eller omvendt? He he :p Når det er sagt ser en vel utfra listen som ligger på første side i tråden med 520kg i knebøy og 420 i benk overskrider endel av det som egentlig skal være mulig å løfte.

Utlogget høggern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #261 : 26. oktober 2010, 17:14 »
Poenget er vel at man kan ikke utsette noe på et løft som er gjort under de stricteste forhold som finnes. Hvis man løfter 300 kg i knebøy uten utstyr,  på en slik måte at det ville blitt godkjent på et IPF-stevne så er det ikke noe mer å snakke om da det ikke finnes "værre" forhold å løfte under. Ingen fra en annen sport kan utsette noe på et slikt løft, da alle alternativer (WPO/WPC, strongman, gymløft, etc.) har en betydelig fordel med tanke på dop og krav til å få løftet godkjent.

Hvis man derimot gjør 300 raw i WPC, eller som strongman, så kan IPF-løftere, med rette, påpeke at dette ikke på noen måte er en sammenlignbar prestasjon med det å løfte 300 i IPF. Hvorvidt IPF er den rette veien å gå eller ikke, får bli opp til den enkelte. Men ingen fra noe annet forbund kan komme å klage på prestasjoner i IPF, da alle som ikke er i IPF har det mye lettere på alle måter.

åssen får du å løfte med drakter til å bli det strikteste som finnes?

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #262 : 26. oktober 2010, 17:19 »
åssen får du å løfte med drakter til å bli det strikteste som finnes?

IPF er den strikteste organisasjonen out there som har noen betydning.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #263 : 26. oktober 2010, 17:19 »

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #264 : 26. oktober 2010, 17:21 »
IPF er den strikteste organisasjonen out there som har noen betydning.

Enig. En drak er noe alle kan se at du har og prøve selv uten noe om og men, bivirkninger osv.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #265 : 26. oktober 2010, 17:24 »
IPF er den strikteste organisasjonen out there som har noen betydning.
Godt mulig det.Men kor mange har den betydnig for,av det totale mengden styrkeinnteriserte mennesker?HuhHuh??

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #266 : 26. oktober 2010, 17:25 »
Vektløftere vil kunne utsette litt på på en IPF-bøy, som fortsatt er ett stykke unna "full" bøy, tihi Smiley
De konkurrerer ikke i knebøy. Dessuten løfter de med myk stang som gir en betraktelig fordel i raw-bøy, i hvert fall når vektene blir høye. Men det er lov å påpeke at bøy som er "vektløfter-dyp" er tyngre enn det som er godkjent i IPF (hvis samme utstyr blir brukt). Det har også blitt påpekt av mange uten at noen hisser seg opp av den grunn.

Sitat
Tja,noen gymrotter løfter fks benk uten bro.Ligger flat so ei fjøl..tyngre det.
Det finnes ikke noe forbund som har dette som krav. Dette er heller ikke en teknikk som er spesielt gunstig med tanke på skader. Men jeg har ikke noe problem med å innrømme at dette er tyngre. Det er bare ikke spesielt interessant, da ingen konkurrerer på denne måten, eller har dette som en regel.

Sitat
Sumo mark fks er jo IKKJE definisjonen på "rett" i mange sine øyne..
Det stemmer. Samtidig finnes det ikke regler mot dette i noe annet styrkeløftforbund heller. Jeg har forøvrig ingenting i mot det når noen påpeker at det er en sterkere prestasjon å løfte samme vekt i "ekte" mark som i sumo, da jeg er helt enig i den vurderingen.

Sitat
Pårope seg at en har den rette og  eneste "sannhet" er meget spesielt.
Det har jeg heller ikke gjort, faktisk skrev jeg det eksplisitt motsatte. Det jeg skrev var at IPF har de strengeste/vanskeligste forholdene og at som følge av dette blir 300 kg løftet i IPF en større prestasjon enn 300 kg løftet i WPC.

Sitat
Det er akkurat her feilen ligger. Det er ingen som forsøker å sammenligne prestasjonene i ipf og feks wpo, men feks. pastoren hopper allikevel inn og påpeker en forskjell som ingen har nektet for med en negativ undertone.
Problemer er at når folk som ikke har peiling ser slike løft så skjønner de ikke hvorfor utøvere i strongman og WPC er så mye sterkere. Ser man bare på tallene skulle man tro at selv de beste i IPF var totalt talentløse, derfor påpekes grunnene til disse forskjellene svært ofte slik at folk kan forstå hvorfor det er slik. Det synes jeg er rett og rimelig.

Sitat
Så om jeg begynner å påpeke løftene i ipf fordi jeg gjorde en walkout på 150m for så å knebøye 100kg, med vindkast i orkanstyrke, kan jeg da legge inn min egen formel for hvor mye det ville blitt i IPF eller omvendt? He he :p
Det kan du gjerne gjøre. Nå finnes det ikke noen organisasjon som har slike regler, men ingen ved sine fulle fem ville påstått at dette ikke var en sterkere prestasjon enn å løfte 100 kg i vanlig knebøy.

Sammenligningen er likevel litt urimelig da IPF er det desidert største forbundet som finnes i styrkeløft, med deltakere fra hele verden. Vinner man i IPF så finnes det ikke noe større for styrkeløftere. Å vinne i WPO, før det ble nedlagt, var omtrent som å vinne i en svak utgave av et amerikansk mesterskap, selv om det ble løftet betraktelig mer kg der.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #267 : 26. oktober 2010, 17:31 »
Enig. En drak er noe alle kan se at du har og prøve selv uten noe om og men, bivirkninger osv.

Nå viser vel nettopp draktene i WPC at dette ikke er tilfelle. Leste innlegget litt feil. En kan selvfølgelig prøve en drakt brukt i WPC også, men poenget er at en drakt ikke bare er en drakt.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #268 : 26. oktober 2010, 17:33 »
Nå viser vel nettopp draktene i WPO at dette ikke er tilfelle.

Hva mener du?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget cagesnake

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #269 : 26. oktober 2010, 17:36 »
Problemer er at når folk som ikke har peiling ser slike løft så skjønner de ikke hvorfor utøvere i strongman og WPC er så mye sterkere. Ser man bare på tallene skulle man tro at selv de beste i IPF var totalt talentløse, derfor påpekes grunnene til disse forskjellene svært ofte slik at folk kan forstå hvorfor det er slik. Det synes jeg er rett og rimelig.

Blir man tatt for fyllekjøring i Norge med 0,3 i promille, er det svært få/dumt å slenge ved en kommentar eller protestere på at det hadde vært fult lov i USA. Kanskje de norske reglene rundt fyllekjøring er bedre for samfunnet og synet på det å kjøre under påvirkning av alkohol, men det får deg uansett ingen vei å påpeke det, du blir seende ut som en idiot.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!