Skrevet av Emne: Betakaroten !  (Lest 2160 ganger)

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Betakaroten !
« : 04. juni 2012, 00:53 »
God kveld.
Har alltid hatt små problemer med å bli fort brun, det har som oftest gått litt sakte for meg, og dette året ønsker jeg å gjøre noe med det.
Jeg sjekket litt rundt, og lurer på om noen har erfaringer med Betakaroten ? Tenkte evt å kjøpe denne:

http://www.x-life.no/solaray_betakaroten_150_kapsler_3mg/P_201

POST IVEI.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Betakaroten !
« #1 : 04. juni 2012, 01:19 »
Fint produkt, bundet til olje og 100% naturlig også, men ta kanskje ta 2-3 hver dag istedenfor 1.

Betakaroten vil ikke gjøre noe kjempe forandringer, men du blir hakket mer tæn av det. Men det det funker best på er å "støtte" den fargen du får fra sola i form av at det kanskje blir litt lettere og bli brun, og at fargen varer mye lenger. Det vil beskytte huden bedre under soling, og er også bra for huden generelt, og relativt billig Tongue

Men ville ikke hatt noen store forventninger, det er bare sola som kan gi deg ordentlig farge, men hvis du har som mål å bli mest mulig brun ville jeg anbefalt betakaroten for å hjelpe til ivertfall Smiley
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Betakaroten !
« #2 : 04. juni 2012, 01:29 »
spis gulrøtter istedet, så slipper du å være gay.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Betakaroten !
« #3 : 04. juni 2012, 01:48 »
En ganske kjent studie forsøkte å se om tilskudd av Betakaroten kunne beskytte røykere mot kreft. Hvis ikke jeg husker feil ble studien stoppet fordi tilskudd av betakaroten viste seg å gi økt sjanse for kreft. Gidder ikke leite etter studien akkurat nå, men styr unna.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Betakaroten !
« #4 : 04. juni 2012, 02:13 »
En ganske kjent studie forsøkte å se om tilskudd av Betakaroten kunne beskytte røykere mot kreft. Hvis ikke jeg husker feil ble studien stoppet fordi tilskudd av betakaroten viste seg å gi økt sjanse for kreft. Gidder ikke leite etter studien akkurat nå, men styr unna.

Dette stemmer. Betakaroten er i utgangspunktet en antioksidant men blir gjort om til en kraftig oksidant av et eller annet i røyk. Så hvis du røyker så øker kreftfaren hvis du tar betakroten.

Hvis du ikke røyker dette unødvendig å bry seg om, sålenge du tar et naturlig tilskudd, da vil det være akkurat det samme som du finner i gulrøtter.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Betakaroten !
« #5 : 04. juni 2012, 02:15 »
Dette stemmer. Betakaroten er i utgangspunktet en antioksidant men blir gjort om til en kraftig oksidant av et eller annet i røyk. Så hvis du røyker så øker kreftfaren hvis du tar betakroten.

Hvis du ikke røyker dette unødvendig å bry seg om, sålenge du tar et naturlig tilskudd, da vil det være akkurat det samme som du finner i gulrøtter.

Konkluderte de i studien med at dette bare gjelder for røykere?

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Betakaroten !
« #6 : 04. juni 2012, 15:44 »
Haha ja Tongue Hvis ikke hadde det betydd at betakaroten, som er den viktigste kilden til vitamin A, og er kjent for å være en god antioksidant, var farlig for oss mennesker. Og vi måttet slutte å spise gulrøtter, tomater, etc, tvilsomt at det ville vært tilfelle Tongue Den betakarotenen som finnes i tilskudd er akkurat det samme som du finner i naturen, da det er ekstrakt og ikke noe syntetisk.

Men ja, det har noe med at røyk, som er en kraftig oksidant og dreper cellene i lungene, gjør et eller annet med betakarotenet og får det med seg på laget, for å si det på den måten. Røyker du ikke er det jo ikke noe problem.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Betakaroten !
« #7 : 04. juni 2012, 17:58 »
Haha ja Tongue Hvis ikke hadde det betydd at betakaroten, som er den viktigste kilden til vitamin A, og er kjent for å være en god antioksidant, var farlig for oss mennesker. Og vi måttet slutte å spise gulrøtter, tomater, etc, tvilsomt at det ville vært tilfelle Tongue Den betakarotenen som finnes i tilskudd er akkurat det samme som du finner i naturen, da det er ekstrakt og ikke noe syntetisk.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=122495.msg1818318;topicseen#quickreply
Men ja, det har noe med at røyk, som er en kraftig oksidant og dreper cellene i lungene, gjør et eller annet med betakarotenet og får det med seg på laget, for å si det på den måten. Røyker du ikke er det jo ikke noe problem.

Sjekket nettopp studien. Betakarotenen forsøkspersonene fikk var syntetisk. "The study agents were formulated as synthetic dl-alpha-tocopheryl acetat (50 % powder) and synthetic betacaroten (10 % water-soluble beadlets)"

http://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJM199404143301501

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Betakaroten !
« #8 : 04. juni 2012, 18:11 »
Mhm. Vitamin E og betakaroten som ble nevnt i studien er to tilskudd som det er lett å få i sin naturlige form i tilskudd, det lønner seg alltid å velge det naturlige alternativet.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Betakaroten !
« #9 : 05. juni 2012, 11:09 »
Takk for god informasjon ! Smiley
skal se om jeg tester det ut eller ikke.
Røyker ikke nei, men han gjort det i 1,5 år (sluttet når jeg var startet på 1 vgs, det har vell ingen betydning det ?
Har ikke hatt røyk på meg utenom en liten glipp i april.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!