Skrevet av Emne: 5x5 fra myorevolution.com  (Lest 4404 ganger)

Utlogget neven

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 436

  • ssk
5x5 fra myorevolution.com
« : 27. november 2006, 10:47 »
Da skal jeg begynne på 5x5-programmet her.
http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=10

Men før jeg begynner har jeg noen spørsmål:


1) Bør jeg finne ut hva 5RM'en min er i de forskjellige øvelsene før jeg begynner, eller kan jeg bruke et par treninger på å finne ut hvilke vekter jeg skal trene med?

2) Skal jeg starte rett på baseoppsettet i programmet og kjøre det f.eks. mandag (del1), onsdag (del 2) og fredag (del 3), for så å kjøre følgende uker på samme måte?

3) Skal baseoppsettet kjøres helt til jeg stangerer i alle øvelsene, eller i bare en?

Noen som har bra/dårlige erfaringer med programmet? Økt mye i masse/styrke?

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: 5x5 fra myorevolution.com
« #1 : 27. november 2006, 21:55 »
Da skal jeg begynne på 5x5-programmet her.
http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=10

Men før jeg begynner har jeg noen spørsmål:


1) Bør jeg finne ut hva 5RM'en min er i de forskjellige øvelsene før jeg begynner, eller kan jeg bruke et par treninger på å finne ut hvilke vekter jeg skal trene med?

2) Skal jeg starte rett på baseoppsettet i programmet og kjøre det f.eks. mandag (del1), onsdag (del 2) og fredag (del 3), for så å kjøre følgende uker på samme måte?

3) Skal baseoppsettet kjøres helt til jeg stangerer i alle øvelsene, eller i bare en?

Noen som har bra/dårlige erfaringer med programmet? Økt mye i masse/styrke?

1) Ja, det er ganske lurt. Første gangen jeg prøvde dette anntok jeg min 5rm på mange løft til å være en god del høyere enn de egentlig vare. Resultatet var at jeg økte mye i i de øvelsene jeg faktisk viste min 5rm på, mens de jeg overvurderte stagnerte jeg raskt på.

2) Er ikke helt sikker på om jeg forstår spørsmålet, men viss du mener at du bare skal starte rett på som det står her, med de bestemte øvelsene på de forskjellige dagene, så er svaret ja.

3) Selv stagnerte jeg rimelig fort på mange øvelser av samme grunn som jeg nevnte tidligere. Men de ukene jeg ikke klarte alt jeg skulle klare prøvde jeg igjen uka etter, og det funka som regel. Jeg kjørte 4 uker på baseoppsettet, etterfulgt av en ukes deload ( bare 2 treningsdager og 3x3 på alle vekter), igjen etterfulgt av 4 nye uker, men nå med 3x3 på alle vekter.

Nå husker jeg ikke helt nøyaktig hvor mye framgang jeg hadde, men min 1rm i markløft gikk  opp minst 10 kg i løpet av denne perioden. Tror jeg hadde god fremgang i stang roing også. Benkpress var vel det det gikk dårligst med, men det har også her jeg hadde overvurdert meg selv aller mest.

Så mitt råd til deg er ikke være så dum som jeg var, og finn ut dine egentlig 5rm først. Start heller for lavt enn for høyt. Og lykke til!

Utlogget neven

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 436

  • ssk
Sv: 5x5 fra myorevolution.com
« #2 : 27. november 2006, 21:57 »
Takk for svar Smiley

Utlogget Nystad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 171
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 171

Sv: 5x5 fra myorevolution.com
« #3 : 10. desember 2006, 22:10 »
Hei, likte dette programmet selv. Burde jeg trene noen tillegsøvelser? Forslag til ekstratrening av core muskulatur.

Ønsker å bli sterk. Litt volum blir ikke kjeppjaget heller. Smiley

Utlogget Nystad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 171
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 171

Sv: 5x5 fra myorevolution.com
« #4 : 10. desember 2006, 22:23 »
Okay. Will do! Er de like raske til å svare som deg så blir jeg imponert.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!