Skrevet av Emne: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!  (Lest 5105 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« : 01. juni 2008, 21:16 »
Den nye lyder visstnok på 207.5 kg. Helt vanvittig. Føler ikke at det er mange år siden Svend tok rekord i denne øvelsen og løftet 185 kg.

Dette iflg. en fyr på marunde-muscle, så det er med andre ord ikke helt offisielt enda. Ble forresten gjort i Nederland, tredje konkurransen under årets Champions League.

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #1 : 02. juni 2008, 00:25 »
Om det stemmer er det jo helt vanvittig ja!

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #2 : 02. juni 2008, 07:02 »
Spørsmålet er nesten hvor det skal ende. Gleder meg til å få se løftet. Dette er uansett ikke kjempeoverraskende, da jeg mener at han hadde denne vekten inne når han satt 205-rekorden også. Ser nesten ikke ut som det er noen begrensninger for denne karen...

PS! Han vant også selve konkurransen.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #3 : 02. juni 2008, 11:15 »
Det som gjør dette ekstra ekstremt er at Savickas (de gangene jeg har sett ham) har relativt dårlig teknikk. Han ligger veldig langt bakpå, får lite hjelp av beina og bruker stort sett bare rå overkroppsstyrke for å bryte vektene opp. Tenk hva den mannen kunne fått opp med litt eksplosivitet fra beina!




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Zuul

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #4 : 02. juni 2008, 11:16 »
den teknikken er vel en avlegger av den gode gamle pressen i vektløfting? Der man nesten fikk en skråbenk ut av det. Men tåler ryggen det kan man tjene mye på å presse seg bakover sånn at man får brukt bryst også

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #5 : 03. juni 2008, 17:06 »
Her er en link til en video av Savickas sin stokkpress på 207,5 kg Grin

http://nl.youtube.com/watch?v=kQnlwp8z4RI
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #6 : 03. juni 2008, 17:11 »
Her er en link til en video av Savickas sin stokkpress på 207,5 kg Grin

http://nl.youtube.com/watch?v=kQnlwp8z4RI

Tror han kunne løftet mere hadde det ikke vært for den lange gåturen bort til stokken.
Savner også kontrollveiing av vektene. Sånn som det er nå kan (nesten) i praksis enhver stevnearrangør skryte på 10-20 kilo på utstyret.

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #7 : 03. juni 2008, 18:30 »
Tror han kunne løftet mere hadde det ikke vært for den lange gåturen bort til stokken.
Savner også kontrollveiing av vektene. Sånn som det er nå kan (nesten) i praksis enhver stevnearrangør skryte på 10-20 kilo på utstyret.

Du er så forbanna kritisk Nusse... Du er bare forbanna fordi Savickaz slår deg i stokk.

Men du hadde garantert knust han FACE TO FACE
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #8 : 03. juni 2008, 18:32 »
Du er så forbanna kritisk Nusse... Du er bare forbanna fordi Savickaz slår deg i stokk.

Men du hadde garantert knust han FACE TO FACE
FACE 2 FACE!!!

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #9 : 03. juni 2008, 23:13 »
Du er så forbanna kritisk Nusse... Du er bare forbanna fordi Savickaz slår deg i stokk.

Men du hadde garantert knust han FACE TO FACE

Bare kritisk siden de forbundene som har Savickas med på laget hele tiden skal påstå de har sterkere utøvere en WSM har. Da er det veldig lett å smøre på litt når ingen sjekker det allikevel og tydeligvis ting går for god fisk.

Han tar meg i stokk ja. Har ikke prøvd over to hundre men tviler på jeg hadde pressa det.
Face 2 face hadde han knekt meg i to hehe Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #10 : 04. juni 2008, 00:40 »
Bare kritisk siden de forbundene som har Savickas med på laget hele tiden skal påstå de har sterkere utøvere en WSM har. Da er det veldig lett å smøre på litt når ingen sjekker det allikevel og tydeligvis ting går for god fisk.

Han tar meg i stokk ja. Har ikke prøvd over to hundre men tviler på jeg hadde pressa det.
Face 2 face hadde han knekt meg i to hehe Smiley

Og du mener at dette ikke stemmer, fordi? Er det fordi at den utøveren som ble nummer fire under fjorårets IFSA-mesterskap fullstendig knuste mannen som vant OVERLEGENT fjorårets WSM? Er det derfor? Eller er det fordi at ingen fra WSM har vært i nærheten av mannen som har vunnet Arnold Classic fire år rad, en av de ytterst få konkurrensene hvor utøverne fra de forskjellige organisasjonene kan møtes?

Jeg vet ikke helt hva du prøver på, mener du at Zavickas er hypet, eller er det utøverne som konkurrerer mot han som er hypet? Zavickas vant ikke engang fjorårets IFSA-mesterskap; det var det Vasyl V. som gjorde - mannen som også, som du helt sikkert vet, slo Pudzianowski under WSM i 2004. Og det er vel også såvidt jeg den siste gangen disse har møttes i WSM?

Steinmannen fra Texas, Derek Poundstone (selv om han nå har bestemt seg for første gang å satse på WSM), Murumets og Vasyl er alle utøvere som ikke er langt bak Pudzianowski i kvalitet. Noen av de er også bedre, etter min oppfatning. Jeg er av den oppfatning at de to beste strongmenna i verden pr. dags dato er Poundstone og Zavickas. Begge er utøvere som de siste årene har vært IFSA-utøvere.

Jeg stiller veldig spørsmålstegn til Pudzianowski for tiden og vi kommer til å få et svar på dette når VM kommer, fordi da står Poundstone på startstreken. Mannen som knuste han tidligere i år, mannen som kom på andreplass i Arnold Classic med et slitt bryst. Mannen som tok ny verdensrekord i enhåndspress med sin svake arm og skulder (han kunne ikke benytte seg av sin høyre hånd grunnet hans slitte bryst).


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #11 : 04. juni 2008, 01:36 »
I World's Strongest man rundt 1993 var det en liten fyr fra Storbritannia (litt over 180) som het Gary Taylor som presset over 230 med stang. Magnus ver Magnusson var strålende fornøyd med å perse på 200. Den lille fyren hadde verdensrekorden. Vet ikke hvor mange kilo du mister når det blir stokk, men det spørs om Savickas slår 230. Gary Taylor hadde også 272.5 i "behind neck push/press" og minst 6 rep på 220.


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #12 : 04. juni 2008, 12:41 »
Og du mener at dette ikke stemmer, fordi? Er det fordi at den utøveren som ble nummer fire under fjorårets IFSA-mesterskap fullstendig knuste mannen som vant OVERLEGENT fjorårets WSM? Er det derfor? Eller er det fordi at ingen fra WSM har vært i nærheten av mannen som har vunnet Arnold Classic fire år rad, en av de ytterst få konkurrensene hvor utøverne fra de forskjellige organisasjonene kan møtes?

Jeg vet ikke helt hva du prøver på, mener du at Zavickas er hypet, eller er det utøverne som konkurrerer mot han som er hypet? Zavickas vant ikke engang fjorårets IFSA-mesterskap; det var det Vasyl V. som gjorde - mannen som også, som du helt sikkert vet, slo Pudzianowski under WSM i 2004. Og det er vel også såvidt jeg den siste gangen disse har møttes i WSM?

Steinmannen fra Texas, Derek Poundstone (selv om han nå har bestemt seg for første gang å satse på WSM), Murumets og Vasyl er alle utøvere som ikke er langt bak Pudzianowski i kvalitet. Noen av de er også bedre, etter min oppfatning. Jeg er av den oppfatning at de to beste strongmenna i verden pr. dags dato er Poundstone og Zavickas. Begge er utøvere som de siste årene har vært IFSA-utøvere.

Jeg stiller veldig spørsmålstegn til Pudzianowski for tiden og vi kommer til å få et svar på dette når VM kommer, fordi da står Poundstone på startstreken. Mannen som knuste han tidligere i år, mannen som kom på andreplass i Arnold Classic med et slitt bryst. Mannen som tok ny verdensrekord i enhåndspress med sin svake arm og skulder (han kunne ikke benytte seg av sin høyre hånd grunnet hans slitte bryst).



Jeg påstår ikke at nettopp denne rekorden ikke stemmer. Jeg påstår ikke at det er jukset med vektene noe plass i det hele tatt. Jeg stiller meg bare kritisk til at man kan påberope seg verdensrekorder i hytt og pine uten noen form for uavhengig kontroll.
Siden WSM kjøres med lettere vekter og mere løping enn de andre forbundene, og IFSA m.fl liker å hevde at de er de sterkeste, er det påfallende at fristelsen til å slenge på en femmer her og der for å hevde nye rekorder i sitt forbund kan være stor.
Sier ikke at det skjer, sier bare at det uten problem KAN skje. Derfor tar jeg alle rekorder med en klype salt.

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #13 : 04. juni 2008, 12:55 »
Steinmannen fra Texas, Derek Poundstone

Feil.... Travis Ortmayer et Texas Stoneman!

Og det er ikke rart at Dan Ruben er kritisk til "verdensrekorder" som settes. "Strongmankilo" er ikke alltid det samme som vanlige kilo. Det er ingen hemmelighet at vekter ofte blir omtalt å være tyngre enn de faktisk er.

Man skal ikke se bortifra at ulike forbund hevder å ha verdensrekorder i diverse øvelser, bare for å promotere seg selv og sitt eget forbund.
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Verdensrekord av Savickas i stokkpress!
« #14 : 04. juni 2008, 17:20 »
Feil.... Travis Ortmayer et Texas Stoneman!



Nei, sier du det. Veldig så fascinerende. Kan du fortelle meg hvordan du kom fram til at jeg mente at Derek Poundstone er the texas stoneman? Jeg skrev: texas stoneman, Poundstone, Vasyl og Murumets.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!