Skrevet av Emne: Trenger hjelp til å splitte.  (Lest 1565 ganger)

Utlogget PHT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

  • Desire, Dedication and Dicipline.
Trenger hjelp til å splitte.
« : 27. februar 2007, 23:27 »
Noen som har et par tips til hvordan jeg kan gjøre dette programmet om til en 4-splitt evt 5-splitt?.

Kom gjerne med andre innspill og.

Mage:

Beinhev : 3x25
Crunch: 3-4x25
Crunch med vridning: 3x25
 
Rygg:

Chins: 10x3
Nedtrekk – middels grep: 12x3
Kabelroing : 10x2

Triceps:

Push down : 13x4
Dips : 10x3
Smal Benkpress : 5x5

Biceps:

Hantelcurl: 10x3
Scott Curl : 10x3

Bryst :

Benkpress : 5x5
Skrå Benk: 10x3


Bein / Utholdenhet

Hoppetau : et par minutter
Armhevinger: max x 3
Jogging: 3km ( Bytte på rask – middels annen hver gang )
Spensthopp 20x3

Kom gjerne med innspill om evt. andre øvelser innenfor en muskelgruppe osv.

På forhånd takk.
Desire, Dedication and Dicipline.

Celdiir

  • Gjest
Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #1 : 27. februar 2007, 23:32 »
Sitat
Bein / Utholdenhet

Hoppetau : et par minutter
Armhevinger: max x 3
Jogging: 3km ( Bytte på rask – middels annen hver gang )
Spensthopp 20x3

You gotta be kidding me? Dette er ikke beintrening for fem flate øre. Smiley

Knebøy
Utfall
Strake markløft
+Markløft på ryggdagen

Da snakker vi om beintrening. Smiley

At du bruker beina som "beveger" i utholdenhetstreninga har ingenting med trening av bein å gjøre. Den beindagen er i hovedsak nesten bare en restitusjonsøkt, så en skikkelig beindag bør du få til.

Det opplegget der trengs heller ikke splittes i 4 eller 5. En vanlig 3 splitt holder: Bein, pull (altså rygg og biceps) og push (bryst, skuldre og triceps) + en dag for utholdenhet. Da får du de fire dagene dine. Smiley

Utlogget Regnum

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #2 : 27. februar 2007, 23:35 »
jeg vile ha kjørt bein og mage, rygg og biceps, biceps og bryst. men det er det som passer meg. men vile ha lagt til skuldre også. kan f.eks. ta legger og skuldre en dag. vile hatt med markløft til rygg.

Utlogget Tommy Drama

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 527
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 369

Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #3 : 28. februar 2007, 01:31 »
Du kan begynne med å hive programmet ditt i dass og skaffe deg et ordentlig et.

Det du skriver er ikke et program, kun en rekke øvelser. Beinøvelsene dine er noe av det mest latterlige jeg har sett.

Hvorfor du bare vil hive ut noen øvelser, og droppe noen av de beste, og prøve å få folk til å konstruere et program for deg kan jeg ikke en gang begynne å fatte. Enten finn et program på denne siden, eller om du skulle føle deg klar for det (noe posten din tilsier at du på ingen måte er): Prøv å sett opp et ordentlig ett selv så kan du få feedback på det.

Utlogget PHT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

  • Desire, Dedication and Dicipline.
Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #4 : 28. februar 2007, 11:44 »
Du kan begynne med å hive programmet ditt i dass og skaffe deg et ordentlig et.

Det du skriver er ikke et program, kun en rekke øvelser. Beinøvelsene dine er noe av det mest latterlige jeg har sett.

Hvorfor du bare vil hive ut noen øvelser, og droppe noen av de beste, og prøve å få folk til å konstruere et program for deg kan jeg ikke en gang begynne å fatte. Enten finn et program på denne siden, eller om du skulle føle deg klar for det (noe posten din tilsier at du på ingen måte er): Prøv å sett opp et ordentlig ett selv så kan du få feedback på det.

Noen av de beste øvelsene som Knebøy, Markløft og Benkpress?
Benk er der og grunnen til at jeg ikke har med knebøy er at jeg er ikke ute etter så mye større lår / legger, de er store nok.

Og du kan begynne å oppføre deg som en sivilisert person, å ikke komme her å si at jeg kan hive programmet mitt i dass, det er så dårlig osv.
Gi meg heller litt konstruktiv kritikk, det der du skriver nå oppfatter jeg bare som at du er en fjortiss så sitter på dataen som er frekk over nett.
Men jeg vet verken hvor gammel du er, eller om du kan oppføre deg. Sier bare fiks retorikken.
Desire, Dedication and Dicipline.

Utlogget vannvakten

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 466
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 466

  • muscleraw.com
Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #5 : 28. februar 2007, 11:48 »
Ville laget meg et program med knebøy, markløft og benkpress ivertfall. Må jo ha med basisøvelsene.
<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39072.0" target="_blank">Min treningslogg[/url]

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43288.0" target="_blank">Min bildeprofil[/url]

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #6 : 28. februar 2007, 11:52 »
Sitat
Bein / Utholdenhet

Hoppetau : et par minutter
Armhevinger: max x 3
Riktig..

Programmet ER dass, du kan like gjerne kaste det ut vinduet med en gang. Det at du har flere øvelser for biceps alene enn du har for lår/legger sier vel det meste om hvor du "er" når det gjelder trening.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget ST

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #7 : 28. februar 2007, 11:58 »
Her har du en link til forskjellig 4- og 5-splitter, rundt en 20 stykk:

http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=programmer&fname=040920_treningssplitter

Velg en som passer deg, sett inn øvelser for de forskjellige kroppsdelene (husk baseøvelsene som er nevnt tidligere i tråden), og deretter kan du legge ut programmet for konstruktiv kritikk Wink

Utlogget ST

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #8 : 28. februar 2007, 12:02 »
Eller du kan bruke søkefunksjonen å søke på 4- eller 5-splitter, finne et program som det er blitt kommet frem til i en av de trådene, og kjøre det for fullt Wink

Utlogget Tommy Drama

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 527
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 369

Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #9 : 28. februar 2007, 12:26 »
Noen av de beste øvelsene som Knebøy, Markløft og Benkpress?
Benk er der og grunnen til at jeg ikke har med knebøy er at jeg er ikke ute etter så mye større lår / legger, de er store nok.

Og du kan begynne å oppføre deg som en sivilisert person, å ikke komme her å si at jeg kan hive programmet mitt i dass, det er så dårlig osv.
Gi meg heller litt konstruktiv kritikk, det der du skriver nå oppfatter jeg bare som at du er en fjortiss så sitter på dataen som er frekk over nett.
Men jeg vet verken hvor gammel du er, eller om du kan oppføre deg. Sier bare fiks retorikken.

De fleste her inne begynner vel å bli rimelig lei av at 9 av 10 poster er tilnærmet identisk med din. Poster hvor folk enten vil ha hjelp til å konstruere et treningsprogram fra bunnen av fordi de ikke gidder å bruke søkefunksjonen på siden, eller vil ha bekreftelse på at det de allerede gjør er riktig. Om du vil at folk skal hjelpe deg med et program bør du i det minste gjøre en anstrengelse for å i det minste lage et program først.

Det er nesten umulig å komme med konstruktiv kritikk til programmet ditt. Og den eneste kritikken det virkelig gå an å komme med, at du trenger markløft og knebøy, avfeier du med en gang fordi lårene dine angivelig er store nok. Hvordan de har blitt det med 30 minutter jogging i middels tempo et par ganger i uka aner jeg ikke, men jeg er overbevist om at du snakker sant. Det går for øvrig fint å trene disse øvelsene for styrke og ikke hypertrofi, men det vil jo ta noe av energien bort fra curlingen din, som åpenbart utgjør en hjørnestein i programmet ditt.

Jeg tror du vil finne at de fleste her, inkludert meg, er mer enn villige til å komme med konstruktiv kritikk om du tar deg bryet med å lage et ordentlig program. Samtidig synes jeg virkelig det er på tide med en sticky som advarer folk mot å komme med innlegg som dette, ettersom de både kaster bort tid og båndbredde.

Utlogget ST

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #10 : 28. februar 2007, 16:28 »
Må bare spørre PHT: Hva er armhevinger?

Er det en god benøvelse?

Utlogget PHT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

  • Desire, Dedication and Dicipline.
Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #11 : 28. februar 2007, 21:56 »
Må bare spørre PHT: Hva er armhevinger?

Er det en god benøvelse?

bein og utholdenhet
Desire, Dedication and Dicipline.

Utlogget ST

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger hjelp til å splitte.
« #12 : 01. mars 2007, 17:02 »
Ok.

Den tror jeg du bare kan glemme, ta heller armhevinger på bryst eller triceps dagen Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!