Skrevet av Emne: Bli kvitt allergi-astma  (Lest 2577 ganger)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Bli kvitt allergi-astma
« : 15. juni 2006, 10:47 »
Er dette mulig? Noen som vet?  Har hørt folk foreslå homøpat, akupunktur og noe naturmedisinopplegg...

Allergien blir verre og verre hvert år nå. I år har jeg måtte ta to kortisonsprøyter, men må i tillegg bruke to -tre allergipiller om dagen + nesespray og øyedråper. Og i år har jeg faktisk fått astma i tillegg, og må bruke en ventolinpustesak flere ganger om dagen. Angry

Allikevel sitter jeg her med kløe i øya...  what
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bli kvitt allergi-astma
« #1 : 15. juni 2006, 10:58 »
Homeopati er bare bull, men jeg har hørt om folk som har blitt bedre av akupunktur (stiller meg tvilende til dette også). Jeg har hatt allergier hele livet og så såvidt jeg vet finnes det ingen vidunderkurer. Men det finnes ting en kan gjøre for å redusere anfallene. Jeg vil tro du sliter med pollenallergi i og med at du klager over kløe i øynene og bruker nesespray. Et godt tips for å lindre dette er å bruke saltvannsoppløsning i nese og øyne flere ganger daglig, dusje ofte og rett før en legger seg, vaske ansiktet ofte, bytte klær et par ganger om dagen og sove med vinduene igjen. Dette vil sørge for at du får så lite kontakt med pollen som mulig.
Det jeg har lært gjennom mange år med allergier er å holde seg unna det en blir dårlig av enten dette er mat, dyr eller pollen. Sliter du med en begynnene astma er fanatisk rengjøring et godt tips, fjern alle kilder til støv der du bor. En trenger faktisk å bli litt fanatisk. Dette har hjulpet meg mye og gjort meg mye friskere.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Bli kvitt allergi-astma
« #2 : 15. juni 2006, 11:07 »
Er dette mulig? Noen som vet? Har hørt folk foreslå homøpat, akupunktur og noe naturmedisinopplegg...

Allergien blir verre og verre hvert år nå. I år har jeg måtte ta to kortisonsprøyter, men må i tillegg bruke to -tre allergipiller om dagen + nesespray og øyedråper. Og i år har jeg faktisk fått astma i tillegg, og må bruke en ventolinpustesak flere ganger om dagen. Angry

Allikevel sitter jeg her med kløe i øya... what
astma BLIR du nok ikke kvitt om du har fått den nå..
Men forskjellen er jo hvilken type astma du har. noen har allergiastma , og sliter når det er pollen...
Andre har andre typer, som anstrengelse, allergi, osv...

På barn vil kroppen under oppveksten ( i de fleste tilfeller ved 5-7 årsalderen) enten vokse den av seg, eller fortsette ha det...

Får man det i voksen alder er sansynligheten for at den blir borte minimal.

Har barn med astma , og har selv hatt astma hele livet. og man kan fint leve med dette..

Jeg tar kentacort hver fjerde uke hele vår og sommerhalvåret. Og jeg har sprøyter, piller , dråper og spray året rundt.. Slitsomt ja. men hjelper en del på plagene..

Homøpati er  ikke noe jeg har tro på , ble bare værre selv. Men tro KAN flytte fjell, og visst du ønsker , så kan du prøve...

Nann

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bli kvitt allergi-astma
« #3 : 15. juni 2006, 11:38 »
Homøpati er ikke noe jeg har tro på , ble bare værre selv. Men tro KAN flytte fjell, og visst du ønsker , så kan du prøve...

Interessant at du faktisk ble dårligere av homeopati i og med at medisinene de tilbyr faktisk er placeboer...

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bli kvitt allergi-astma
« #4 : 15. juni 2006, 12:05 »
Jeg ville vel neppe kalt en del bjørk eller gress og 1,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000 deler vann for en haug med allergener. Du skal være rimelig usannsynlig heldig om du finner ett eneste bjørke eller gress molekyl i en homeopat medisin.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Bli kvitt allergi-astma
« #5 : 15. juni 2006, 12:13 »
Interessant at du faktisk ble dårligere av homeøpati i og med at medisinene de tilbyr faktisk er placeboer...

Interresant poeng det der med placebo og homeøpati. Har en bekjent som gikk til homeøpat, og det fungerte i følge denne bekjente (kalles x heretter, NEI det er ikke meg  Wink ) veldig bra. X syntes altså at behandlingen virkelig hjalp, men en dag oppdaget X følgende: X så at homeøpaten brukte rent vann fra springen som "medisin" Han hadde sagt at det var et eller annet flott naturprodukt, som skulle hjelpe mot X's problemer, skjønt vann ER jo et flott naturprodukt da, det skal jeg ikke "ta" han på.

Dette var i følge X tydelig ikke meningen at X skulle se... X sa ingenting til homeøpaten, men sluttet hos ham i stedet. X har blitt verken værre eller bedre etter dette...

Skal ikke si noe stygt om alternativ medisin, og skal heller ikke undervurdere placebo-effekten, men dersom denne storyen stemmer, er det jo ikke så rart at folk er mildt sagt skeptiske til dette. Og det er jo egentlig litt synd, for etter min mening syns jeg det må da være bedre å klare seg med nettopp naturens egne medisiner enn piller og annet knask fra skolemedisinen (les: legemiddelselskapene), selv om det selvsagt er bra at deres produkter kan hjelpe pasientene.

Uansett håper jeg at du, om du ikke blir kvitt allergien og astmaen din, i hvert fall finner en måte å redusere plagene dine på.  Smiley

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bli kvitt allergi-astma
« #6 : 15. juni 2006, 12:23 »
Denne siden forteller mer om hva homeopati faktisk er og ikke er: http://www.homeowatch.org.
Her finner dere et kort sammendrag http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/homeo.html

nann-rosita

  • Gjest
SV: Bli kvitt allergi-astma
« #7 : 15. juni 2006, 12:24 »
Jeg ville vel neppe kalt en del bjørk eller gress og 1,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000 deler vann for en haug med allergener. Du skal være rimelig usannsynlig heldig om du finner ett eneste bjørke eller gress molekyl i en homeøpat medisin.
så lenge du disponeres  for allergener du i utgangspunktet reagerer PÅ, så er det allegrgener uansett om det er ETT eller ti  frø...

nå bruker homøpater MER enn bare vann også da...

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bli kvitt allergi-astma
« #8 : 15. juni 2006, 12:35 »
så lenge du disponeres  for allergener du i utgangspunktet reagerer PÅ, så er det allegrgener uansett om det er ETT eller ti  frø...

nå bruker homøpater MER enn bare vann også da...

Saken er at i homeopati blir du kun utsatt for rent vann. Du får ikke i deg ett eneste molekyl av virkestoffet medisinen hevder å inneholde. Om det er vann du er allergisk mot kan jeg skjønne reaksjonene. Men utover det er det kun snakk om placeboeffekter.

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bli kvitt allergi-astma
« #9 : 15. juni 2006, 13:10 »
arnicabalsam, bjørkebalsam, osv er bare vann??
tviler.

men uansett hva faen dette måtte inneholde, så funker det ikke...

men som sagt ; tro kan flytte fjell! for de som vil prøve

Sannsynligvis har disse balsamene ingen ting med homeopat medisin å gjøre, hvis de inneholder så store deler bjørk eller arnica at du får et utslag på de bryter de fullstendig med homeopati grunntanken rundt fortynning. Er dette derimot homeopati medisiner inneholder de som alle andre homeopati medisiner ikke det minste spor av virkestoffet.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Bli kvitt allergi-astma
« #10 : 17. juni 2006, 18:02 »
Jeg setter i gang ett eget forsøk på å bedre allergi-astma plagene etter tips fra axmataz på FP-forumet,  ved å rette opp syre-base balansen i kroppen... Så får vi se til neste år hvordan det går Smiley
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Perpetual

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

  • Fesk
SV: Bli kvitt allergi-astma
« #11 : 19. juni 2006, 22:17 »
Prøv det slik som meg:

I følge legene hadde jeg et alvorlig astma/alergi problem. Slik ordnet det seg for meg..
Jeg våknet en dag, og over natta var alt borte. Før kunne jeg knapt nok være ute at jeg ble tungpustet, smerte i øyne og alt det der, men nå kan jeg ta push-up's samtidig som jeg kan spise nyklipt gress. Det er helt utrolig. Jeg kan ikke fatte at jeg kvittet meg med det over natta.. Kansje jeg har supernaturale gener som leger meg for alt..

Jeg har en annen episode på dette området. En dag hadde jeg så sinnsykt vondt i halsen, og legen sa at jeg var garantert kyssesyken, men nok en gang var jeg 'helet' over natta.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!