Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 120952 ganger)

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #90 : 06. oktober 2010, 19:56 »
Hvilken andre??Roid rage..?Som er bevist hundre ganger at ikke finnes??At placeboen blir sintere???Det er at folk blir sterke..
Og ha mye større muskler den dem selv..Som gjør at folk hater det..

Fysiske og psykiske bivirkninger, og andre problemer som er mulig å få ved bruk av anabole steroider:
 
Gynekomasti(bitch tits)
Forstørret hjerte, venstre ventrikkel hypertrofi
Endringer i kolesterol verdiene
Kviser
Uren hud/fet hud
Strekkmerker
Væske og salt-retensjon/vannansamlinger
Sterilitet
Mindre sædproduksjon
Hos gutter som ikke har kommet i puberteten enda; fortstørrelse av penis
Mindre testikler
Håravfall
Hårvekst
Dypere stemme
Økt seksualdrift eller lavere
Lav eller helt stoppet produksjon av testosteron, hypogonadisme
Nyreproblemer/skader
Høye leverenzym verdier/skader på leveren
Økt svetting
Høyt blodtrykk
Større blodvolum
Stoppet høydevekst hos gutter i puberteten(tidlig lukking av epifyseskivene)
Depresjoner
Angst
Asosial oppførsel 
Ødelagt stoffskifte/forbrenning
Diabetes
Cyster
Allergier
Fordøyelsesproblemer
Magesår 
Brokk
Prolaps
Avrevne muskelfester
Hjerneslag/hjerneblødning
Ødelagt immunforsvar
Aggressivitet
Hodepine
Blodet koagulerer saktere
Diaré
Pusteforstyrrelser
Svimmelhet
Testikkelsmerter/"balle-spreng"
Smerter i bena 
Smerter på injeksjonsstedet
Hjerteinfarkt
Forstørret prostata kjertel
Tietzes syndrom
Neseblod under trening eller fysisk anstrengelse
Mage og tarmproblemer
Abcesser
Selvmordstanker
Destruktiv atferd
Irritasjon
Uro
Impotens
Sykelig sjalusi
Vrangforestillinger
Kolestase
Rusavhengighet
Hallusinasjoner
Abstinenser
Store humørsvingninger
Megareksi/kroppsbildeforstyrrelser
Personlighetsforandringer(spesielt ved bruk i puberteten)
Impotens
Gulsott
Store søvnproblemer
Psykisk avhengighet

Kilder:
1. Felleskatalogen.no
2. Anabolics 2006, William Llewellyn
3. World Anabolic Review 1996, M. Bachmann/P. Grundig
4. Tidsskriftet.no
5. Medcyclopaedia.com


Noen bivirkninger er da registrert Smiley Det betyr fortsatt ikke at man FÅR alle eller mange av disse, men å si at steroider er helt uten bivirkninger tror jeg kan være litt farlig. Husk at det kan være mange unge, usikre gutter som kanskje sitter og leser dette og får lyst til å bruke Smiley
Helt greit at debatten rundt steroider er polarisert og ofte kunnskapsløs, men man må ikke bikke andre veien heller og si at dette er helt ufarlig. Langtidseffekter av bruk er heller ikke forsket noe særlig på, så man burde jo tenke seg litt om før man bruker...

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #91 : 06. oktober 2010, 20:08 »
Fysiske og psykiske bivirkninger, og andre problemer som er mulig å få ved bruk av anabole steroider:
 
Gynekomasti(bitch tits)
Forstørret hjerte, venstre ventrikkel hypertrofi
Endringer i kolesterol verdiene
Kviser
Uren hud/fet hud
Strekkmerker
Væske og salt-retensjon/vannansamlinger
Sterilitet
Mindre sædproduksjon
Hos gutter som ikke har kommet i puberteten enda; fortstørrelse av penis
Mindre testikler
Håravfall
Hårvekst
Dypere stemme
Økt seksualdrift eller lavere
Lav eller helt stoppet produksjon av testosteron, hypogonadisme
Nyreproblemer/skader
Høye leverenzym verdier/skader på leveren
Økt svetting
Høyt blodtrykk
Større blodvolum
Stoppet høydevekst hos gutter i puberteten(tidlig lukking av epifyseskivene)
Depresjoner
Angst
Asosial oppførsel 
Ødelagt stoffskifte/forbrenning
Diabetes
Cyster
Allergier
Fordøyelsesproblemer
Magesår 
Brokk
Prolaps
Avrevne muskelfester
Hjerneslag/hjerneblødning
Ødelagt immunforsvar
Aggressivitet
Hodepine
Blodet koagulerer saktere
Diaré
Pusteforstyrrelser
Svimmelhet
Testikkelsmerter/"balle-spreng"
Smerter i bena 
Smerter på injeksjonsstedet
Hjerteinfarkt
Forstørret prostata kjertel
Tietzes syndrom
Neseblod under trening eller fysisk anstrengelse
Mage og tarmproblemer
Abcesser
Selvmordstanker
Destruktiv atferd
Irritasjon
Uro
Impotens
Sykelig sjalusi
Vrangforestillinger
Kolestase
Rusavhengighet
Hallusinasjoner
Abstinenser
Store humørsvingninger
Megareksi/kroppsbildeforstyrrelser
Personlighetsforandringer(spesielt ved bruk i puberteten)
Impotens
Gulsott
Store søvnproblemer
Psykisk avhengighet

Kilder:
1. Felleskatalogen.no
2. Anabolics 2006, William Llewellyn
3. World Anabolic Review 1996, M. Bachmann/P. Grundig
4. Tidsskriftet.no
5. Medcyclopaedia.com


Noen bivirkninger er da registrert Smiley Det betyr fortsatt ikke at man FÅR alle eller mange av disse, men å si at steroider er helt uten bivirkninger tror jeg kan være litt farlig. Husk at det kan være mange unge, usikre gutter som kanskje sitter og leser dette og får lyst til å bruke Smiley
Helt greit at debatten rundt steroider er polarisert og ofte kunnskapsløs, men man må ikke bikke andre veien heller og si at dette er helt ufarlig. Langtidseffekter av bruk er heller ikke forsket noe særlig på, så man burde jo tenke seg litt om før man bruker...

Ja,greit det..Men skal jeg legge ut på paracet å c vitamin?Alkohol?
Men enig i dt..Unge folk må holde seg unna steroider og helst alle andre og..Er self ikke helse messig..Hvertfal ikke i ung alder!! Smiley

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #92 : 06. oktober 2010, 20:19 »
Hvilken andre??Roid rage..?Som er bevist hundre ganger at ikke finnes??At placeboen blir sintere???Det er at folk blir sterke..
Og ha mye større muskler den dem selv..Som gjør at folk hater det..

Fenomenet roid rage eksisterer jo det Raymond. Det er jeg helt sikker på at du også er klar over. Men det høres kanskje mer brutalt ut, enn hva som er tilfellet vil jeg tro.

Jeg har pratet med uttallige mennesker som har brukt steroider, og bruker steroider og nærmest samtlige har sagt at de er mye mer på "hugget" når de er på kur. Tankegangen har vært mye mer brutal, og tøffere enn hva den ellers har vært når de har vært av, og det er ikke så veldig rart. Hvis en kjører Xmg med testosteron i rumpa så er en jo bokstavelig talt flere ganger mer mann enn Ola Nordmann.

Det er testosteronet som gjør oss til menn. Det ER bevist.Og det er ikke bestandig så bra å være så altfor mye mann.

Jeg tror nok dette KAN være en utløsende årsak til at du kan finne på å gjøre noe du ellers ikke ville gjort. Men det er også mye annet enn steroider som kan gjøre deg i dårlig humør. Det kan være kluss i hjemmet, det kan være jobb. Det kan være så mangt.

Er en på vei hjem fra jobb og kommer en utfor for å slå ned en tilsynelatende hoven og blærete snobb (som selvsagt vil gjøre det hele mer provoserende) som snek i køa på Rema 1000 så kan en jo prøve å spørre seg selv om det var de ukentlige sprøytene med testosteron som var årsaken, eller om det var den vanvittig bedritne dagen på jobb.

For det er jo ikke sikkert at det hadde blitt månelyst dersom en sto i den køa, og visste at en kom hjem til en blid og snill fru, med en god og varm middag på bordet, enda så jævlig dagen på jobb hadde vært. Selv med tilskuddet av testosteron løpende i blodet. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #93 : 06. oktober 2010, 20:20 »
Ja,greit det..Men skal jeg legge ut på paracet å c vitamin?Alkohol?
Men enig i dt..Unge folk må holde seg unna steroider og helst alle andre og..Er self ikke helse messig..Hvertfal ikke i ung alder!! Smiley

hehehe...joda...det er da bivirkninger på alt, ser poenget - men jeg tror de fleste fagpersonell ville vært enig i at Anabole steroider potensielt sett er mye mer farlig enn C-vitamintilskudd Smiley

Og så må vi huske på at det er mange som ikke skriver her, men som fortsatt leser....viktig at man ikke ufarliggjør ting for mye. Når det feks kommer til langtidsvirkninger av steroider, eller bruk av steroider blant mennesker som i utgangspunktet har et psykisk problem (og som kanskje enklere enn andre trekkes mot steroider) etc...jeg har jobbet noen år i psykiatrien, og har sett kombinasjonen: Psykisk sykdom + rus/steroider.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #94 : 06. oktober 2010, 20:25 »
Ja,for dem som prioriterer doping foran herion,menneskehandel,nark,voldtekt.
Så er det vel fint..Men for mannen i gata,er dette sløs med penger.
Tviler på at eldre mennesker og husmørde og barn å blir mindre redde og gå i gatene nå.
Eller at dem ser på dette som prioritet nr 1 sammfunnsproblem!


Du skal ikke se bort fra at dersom  man tar et miljø som selger bol, ja så slumper man kanskje til å stoppe en som importerer andre ting også.
Eller hva?

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #95 : 06. oktober 2010, 20:29 »
Forøvrig er det en ting som er verdt å merke seg i denne diskusjonen men som ikke er nevnt en eneste gang. Reglene om salg og innførsel og besittelse av store kvanta gjelder ikke bare steroider, det gjelder alle reseptbelagte legemidler. På akkurat samme måte som at jeg ikke kan selge antibiotikamikstur jeg har laget i kjøkkenmaskinen hjemme (jeg hadde faktisk ikke hatt lov å lage det til privat bruk heller), til tross for at man kan argumentere vel og lenge for at antibiotika er ganske nyttig når man har en bakterieinfeksjon, kan jeg ikke lage og selge steroider. Hvis jeg hadde prøvd å komme meg over grensen med en bag full av reseptbelagt medisin, hadde jeg også hatt et problem, uansett hvor allmennyttige og viktige disse medisinene var.

Fremstilling, import og omsetning av legemidler er (heldigvis) forbeholdt apotekene, med de kvalitetskravene og den kunnskapen det faktisk forutsetter, og regelverket vi har i dag er slik jeg ser det en svært lav pris å betale for den garantien at når vi kjøper en medisin så vet vi hva den inneholder og ikke inneholder.
Virkelig ingen som har lyst å adressere denne? Eller er det viktigere å få frem at man får vondt i magen av megadoser med C-vitamin, og at derfor dette omtrent kan likestilles med å bole?

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #96 : 06. oktober 2010, 20:31 »
Ja,greit det..Men skal jeg legge ut på paracet å c vitamin?Alkohol?
Men enig i dt..Unge folk må holde seg unna steroider og helst alle andre og..Er self ikke helse messig..Hvertfal ikke i ung alder!! Smiley

Jeg synes du vingler veldig. I det ene øyeblikket er du veldig bestemt på at det ikke er farlig, helt lovlig og uten bivirkninger. I det neste er du tilsynelatende enig i at det er farlig, kanskje litt ulovlig og kanskje har noen bivirkninger, før du gjentar deg selv igjen. Blir litt forvirret her, hva mener du egentlig?

Du klarer også å nevne paracet og c-vitaminer i samme setning som steroider. Slik jeg leser det mener du at dette er omtrent like ille. Stemmer det? Du må gjerne legge ut bivirkninger på c-vitaminer og paracet. Sammenlign så lista med den Stoneheart leverte.

Jeg skulle ønske du kunne se ting i en sammenheng slik ElGordo tilsynelatende gjør. Og "mannen i gata", hvem er vel det? Det er blant annet oss. Les denne tråden fra start til slutt og se hvilket inntrykk du sitter igjen med av meningene til "mannen i gata".

LT

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #97 : 06. oktober 2010, 20:34 »
Hva med kjerringa på plenen?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget The Evil One

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 196
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 196

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #98 : 06. oktober 2010, 21:06 »
er ikke  steroidene i seg selv som er problemet, voksne folk som vet hva de gjør, som velger dette med et objektivt syn er en ting, men problemet her er disse personene som har gjort det til ett levebrød å selge til mindreårige,unger  som ikke vet konsikvensene...


bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #99 : 06. oktober 2010, 21:11 »
Fenomenet roid rage eksisterer jo det Raymond. Det er jeg helt sikker på at du også er klar over. Men det høres kanskje mer brutalt ut, enn hva som er tilfellet vil jeg tro.

Jeg har pratet med uttallige mennesker som har brukt steroider, og bruker steroider og nærmest samtlige har sagt at de er mye mer på "hugget" når de er på kur. Tankegangen har vært mye mer brutal, og tøffere enn hva den ellers har vært når de har vært av, og det er ikke så veldig rart. Hvis en kjører Xmg med testosteron i rumpa så er en jo bokstavelig talt flere ganger mer mann enn Ola Nordmann.

Det er testosteronet som gjør oss til menn. Det ER bevist.Og det er ikke bestandig så bra å være så altfor mye mann.

Jeg tror nok dette KAN være en utløsende årsak til at du kan finne på å gjøre noe du ellers ikke ville gjort. Men det er også mye annet enn steroider som kan gjøre deg i dårlig humør. Det kan være kluss i hjemmet, det kan være jobb. Det kan være så mangt.

Er en på vei hjem fra jobb og kommer en utfor for å slå ned en tilsynelatende hoven og blærete snobb (som selvsagt vil gjøre det hele mer provoserende) som snek i køa på Rema 1000 så kan en jo prøve å spørre seg selv om det var de ukentlige sprøytene med testosteron som var årsaken, eller om det var den vanvittig bedritne dagen på jobb.

For det er jo ikke sikkert at det hadde blitt månelyst dersom en sto i den køa, og visste at en kom hjem til en blid og snill fru, med en god og varm middag på bordet, enda så jævlig dagen på jobb hadde vært. Selv med tilskuddet av testosteron løpende i blodet. Smiley

Ikke enig.steroidet gjorde meg den gangen jeg brukte det..
Mye roligere og fikk en enorm mye bedre selvtillit..Sluttet med slåssing.Hadde tomlmodighet på jobb..Osv.Samme med mange andre kompiser...Blir roligere av det..Avslappet og fri i sinnet..

Så ikke min erfaring.Håper dere snakker etter erfaring her..Ikke tror..
Sånn som mange av dere gjør,har hørt en fyr klikket osv..
Mye av klikkene har sammen heng med rus problemer...!!osv,andre personelige problemer som kanskje ble forsterket når dem gikk på eller av..pga forandringer i hormon systemet

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #100 : 06. oktober 2010, 21:14 »
Jeg synes du vingler veldig. I det ene øyeblikket er du veldig bestemt på at det ikke er farlig, helt lovlig og uten bivirkninger. I det neste er du tilsynelatende enig i at det er farlig, kanskje litt ulovlig og kanskje har noen bivirkninger, før du gjentar deg selv igjen. Blir litt forvirret her, hva mener du egentlig?

Du klarer også å nevne paracet og c-vitaminer i samme setning som steroider. Slik jeg leser det mener du at dette er omtrent like ille. Stemmer det? Du må gjerne legge ut bivirkninger på c-vitaminer og paracet. Sammenlign så lista med den Stoneheart leverte.

Jeg skulle ønske du kunne se ting i en sammenheng slik ElGordo tilsynelatende gjør. Og "mannen i gata", hvem er vel det? Det er blant annet oss. Les denne tråden fra start til slutt og se hvilket inntrykk du sitter igjen med av meningene til "mannen i gata".

LT

Normail bruk ved opfølgining av lege..Er NEI. ikke farlig..
Misbruk ekstrem store doser,feil mat 150 kg kroppsvekt..Farlig ja..

Men er self enig at det ikke er helsemessig lurt i ung alder..Det er akkurat som p-piller hos jenter..
Akkurat det samme som skjer..Og det er jo ikke så farlig for dem.Så da er ikke små doser farlig for gutter heller..

EN TING TIL DERE ALLE KAN DERE VÆRE SÅ SNILL OG SE BIGGER FASTER STRONGER FØR DERE SNAKKER OM TING DERE OVERHODE IKKE VET NOE OM.

Steroider påvirker blodtrykk og kolestrol det er sant.Det gjør p piller og..Kviser etc og,samme som p-piller..Slutt og svart male dette så jævlig..Jeg sier at andre ting BURDE BEKYMRE DERE MERE..Blandt annet alkohol som mange av dere drikker hver helg.Og røyk hver dag!

Da må for mannen i gata ikke godta alkohol eller tobakk??Hvorfor er steroider så inni helvete mye verre???Er dere så fuckings trangsynte?Se bigger faster stronger.Så får dere alt inn med teskje..Faen altså

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #101 : 06. oktober 2010, 21:18 »
er ikke  steroidene i seg selv som er problemet, voksne folk som vet hva de gjør, som velger dette med et objektivt syn er en ting, men problemet her er disse personene som har gjort det til ett levebrød å selge til mindreårige,unger  som ikke vet konsikvensene...



Det er sant..Men konsekvensene er ganske mye mindre..En hva dem fleste vill unggutter som drikker alkohol ofte og havner bak lås og slå for slåssing etc..Fylle kjøring med verre er..
Men det gjør ingenting det..Så lenge man ikke boler..For det er livsfarlig..LIVSFARLIG. Dere vet innerst inne at giften som sprit og tobakk har mye større skade virkning eller aas.

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #102 : 06. oktober 2010, 21:20 »
Wow, du har virkelig hakk i platen.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #103 : 06. oktober 2010, 21:23 »
Det er sant..Men konsekvensene er ganske mye mindre..En hva dem fleste vill unggutter som drikker alkohol ofte og havner bak lås og slå for slåssing etc..Fylle kjøring med verre er..
Men det gjør ingenting det..Så lenge man ikke boler..For det er livsfarlig..LIVSFARLIG. Dere vet innerst inne at giften som sprit og tobakk har mye større skade virkning eller aas.

Du tror ikke at det kan ha med at alkohol er mye lettere tilgjengelig? Det er flere som har muligheten til å misbruke det? Hadde "bol" vært solgt i butikken, så hadde det vært mye større skadevirkninger av det.
Smiley

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #104 : 06. oktober 2010, 21:24 »
Nå orker jeg ikke og disk til døve ører..Innerst inne vet alle at alkohol er noe av det verste som finnes på jorda..Sammen med tobakk,nark osv..Hormoner er på ingen måte livsfarlig..forskere som har sett på dette sier at man kan samenlingne p.piller hos kvinner!!!

Så hadde dere klikket i vinkel og jublet viss et lass med p-pilller hadde vært stoppet i tollen??


Svar: NEI NEI NEI NEI.


Så jeg trekker meg vekk fra denne diskusjonen..Jeg har brukt steroider i mange år inntil to år siden.Og brukt alt av narko og alkohol etc,Så ikke fortell meg noe dere ikke vet noe om.
Jeg er i dag uten helse problemer og godt i form..Så  ha det fint vidre..
Blir for mye svart maling for min del.Til at jeg orker og diskutere!!!Med sig avhengie å alkohol nytene mennesker som ser på verdens problem for at folk blir større en dem.


Et ord: trangsynt med dobbelt moral å jante lov så det holder..


Takk for meg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!