Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 172999 ganger)

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1215 : 29. mai 2009, 20:44 »
Hva hadde du eksamen i? Fotografi?
Jeg hadde skriftlig R1 forrige uke og ble så sliten at jeg holdt på å sovne den siste halvtimen, he he.
God helg!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1216 : 29. mai 2009, 23:32 »
Hva hadde du eksamen i? Fotografi?
Jeg hadde skriftlig R1 forrige uke og ble så sliten at jeg holdt på å sovne den siste halvtimen, he he.
God helg!

Hadde eksamen i norsk skriftlig. Er veldig glad i norskfaget, men det var en tung eksamen. Mye oppgaver. Satt tida ut og hadde ikke en eneste pause, spiste mens jeg skrev. Så jeg var mildt sagt satt ut etterpå. Men håper det gikk bra. Hva er skriftlig R1? Skjønner godt at du ble trøtt, eksamen suger energien ut av oss. Ha en velfortjent, god helg du også!

---------------------------------------------------------------------

Dagens aktivitet:
60 min. rask gange
55 min. trimsykkel

Skikkelig effektiv sykling i dag! Svetta masse og kjente på melkesyre på slutten, deilig. I mårra blir det også sykkeltime, - men da som instuktør.. Gleder meg! Skrevet program for i morgen i 2 og en halv time nå.. Puh.. Men det blir nok moro (:


Dagens mat:

Frokost: Cottage cheese m/syltetøy og cashewnøtter

Lunsj/Tidlig middag: Svinefilet m/grønnsaker og sezchuansaus (stor porsjon kinesisk)

Mellommåltid: Proteinbar

Kvelds: Cottage cheese m/syltetøy og peanøttsmør

Nattmat: Mango yoghurt, melonbiter, bananbiter og cashewnøtter


Ble litt rare tider på maten i dag.. Har vært så mye på farten med jobb og slikt. En veldig fin og effektiv dag Smiley

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1217 : 31. mai 2009, 11:51 »
R1 er teoretisk matte i 2.klasse, skal ha R2 til neste år.

Driver du
óg med spinning du? Jeg trodde du brukte trimsykkelen jeg...

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1218 : 31. mai 2009, 23:21 »
R1 er teoretisk matte i 2.klasse, skal ha R2 til neste år.

Driver du
óg med spinning du? Jeg trodde du brukte trimsykkelen jeg...

Stemmer, bruker trimsykkel hjemme. Men jeg er utdannet spinningsinstruktør. Har ikke så mange timer for øyeblikket, mikartimer. Men starter for fullt i slutten av juni med faste timer flere ganger i uka. Kjempemoro Smiley

-------------------------------------------------------

Gårsdagens aktivitet:
2 timer rask gange
55 min. spinning

Ble mye gange fram og tilbake til jobb i går. I tillegg instruerte en kjempeeffektiv spinningstime med mye trøkk. Det er så kick å være instruktør, tenker ikke så mye på hvor sliten man er selv om det nærmest ligger en dam av svette rundt sykkelen, haha. Herlig (:

Gårsdagens mat:

Frokost: Havregrøt m/cottage cheese, syltetøy og kanel

Lunsj: Nøtter og tørka frukt
          Banan

Middag: En hamburger
            Salat m/avocado, tomat, erter og mais

Dessert: MASSE is m/jordbærsaus og nøtter

Kvelds: Vannmelon og nøtter


Ute å grilla i går. Helt fantastisk vær! Så ble det en etterlengtet stoor isporsjon når jeg kom hjem. Jeg er helt ram på is Grin


Dagens mat:

Frokost: Salat m/lett dressing og tunfisk

Lunsj: Salat m/egg, kikerter og fetaost

Snack: Softis

Middag: Salat m/scampi og lett dressing

Kvelds: Rugskive m/en hel boks makrell-i-tomat
+ tenker jeg tar en shake og noe frukt eller nøtter før jeg legger meg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1219 : 01. juni 2009, 19:43 »
Dagens trening:
60 min. rask gange

På treningssenteret:
Oppvarming 5 min. jogging på mølla

Øvelser:

Sittende roing:
25 kgx8
25 kgx8
25 kgx8

Leg curl:
35 kgx10
35 kgx10
35 kgx10

Skulderpress:
15 kgx10
15 kgx10
15 kgx10

Nedpress i kabel:
15 kgx8
15 kgx8
15 kgx8

Brystpress:
25 kgx8
25 kgx8
25 kgx8

Benpress:
90 kgx10
60 kgx10
90 kgx10

Sit ups m/vektskive:
10 kgx15
10 kgx15
10 kgx15

Planken:
Kroppsvektx30 sek x3


Veldig deilig å trene i dag. Da var det ekstra deilig å komme hjem til terrassen, proteinshake og jordbær (:


Dagens mat:

Frokost: Kidneybønner, tunfisk og lettdressing

Lunsj: En kurv jordbær
          Proteinshake m/melk

Middag: Cottage cheese m/syltetøy og peanøttsmør
            60g pistasjnøttkjerner og cashewnøtter

Kvelds: Havregrøt m/to piskede eggehviter, skurin, syltetøy og kanel

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1220 : 02. juni 2009, 20:50 »
Dagens aktivitet:
60 min. rask gange


Dagens mat:

Frokost: Boks mager kesam m/funlight og pistasjnøtter
             
Mellommåltid: Proteinbar
                     En banan

Lunsj: 4 speltlomper m/en pakke kalkunskinke

Middag: Ovnsbakt laks m/wok av sopp, løk, paprika og hot tacosaus

Kvelds: Cottage cheese m/syltetøy og peanøttsmør
            Et eple


I dag har jeg hatt hvile dag.. Føler meg litt sliten i kroppen så da er det greit å ta det nogen lunde med ro. I mårra tidlig skal jeg instruere sykkeltime og forhåpentligvis har jeg energi til en styrkeøkt etterpå, evt. senere på kvelden.

Har et lite spørsmål til dere.. Først og fremst til dere som liker å gå på spinningstimer. Hvordan fortrekker dere at instruktøren er? Supert med noen tips så man kan utvikle seg (: Selv liker jeg best å snakke mest mulig om hva vi gjør og hvorfor. Snakke om puls, hvilke soner vi skal ligge i, motstand, intensitet, bakke/slette osv.. Personlig er jeg ikke så fan av at instuktøren skriker og pusher for mye. Litt må til for å få opp stemningen, men liker ikke å bli "hakka" for mye på. Jaja, det var min mening. Hva mener dere? Man kan jo selvsagt ikke tilfredstille alles ønsker, men interessant å høre.

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1221 : 02. juni 2009, 20:59 »
er der ikke en instruktør for å akkurat pushe de som har kommet dit da..eller? Ihvertfall det jeg ville hatt "hjelp" til av en instruktør..bakke og puls er ikke så viktig for meg, men slik er bare jeg Tongue virker som om du får det bra til da, bra Wink

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1222 : 02. juni 2009, 21:09 »
er der ikke en instruktør for å akkurat pushe de som har kommet dit da..eller? Ihvertfall det jeg ville hatt "hjelp" til av en instruktør..bakke og puls er ikke så viktig for meg, men slik er bare jeg Tongue virker som om du får det bra til da, bra Wink

Hehe, jo enig med deg. Instuktøren skal pushe og oppmuntre kundene. Syns helt klart man skal gjøre det, men jeg mener at enkelte instruktører gjør det for mye. + at de glemmer alt annet. Jeg liker i hvert fall å snakke endel om hvor pulsen skal ligge, når vi skal/kan oppnå melkesyre, litt om "hva som skjer" i kroppen under sykkelprosessen osv.. Jeg liker litt kunnskap, ikke bare skriking. Godt og blandet er bra; med kunnskap, noe pushing, positivitet og kjøre tungt >Cheesy

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1223 : 02. juni 2009, 21:27 »
Hehe, jo enig med deg. Instuktøren skal pushe og oppmuntre kundene. Syns helt klart man skal gjøre det, men jeg mener at enkelte instruktører gjør det for mye. + at de glemmer alt annet. Jeg liker i hvert fall å snakke endel om hvor pulsen skal ligge, når vi skal/kan oppnå melkesyre, litt om "hva som skjer" i kroppen under sykkelprosessen osv.. Jeg liker litt kunnskap, ikke bare skriking. Godt og blandet er bra; med kunnskap, noe pushing, positivitet og kjøre tungt >Cheesy
det er klart, da forstår vi oss bedre Wink trodde du mente du hadde ei rein forelesning før du begynte å sykle, og da bare sykla uten noe annet liksom.. noe jeg ikke ville likt, men slik du presenterte det her, så kunne jeg nok tenkt meg en time Wink

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1224 : 02. juni 2009, 21:31 »
Push på som F. >Cheesy De er jo der alle for en grunn..

Kanskje jeg også bør nevne at når jeg først trener sammen med flere, er det som regel ikke i forbindelse med spinning, men heller kampsportrelatert. Vet ikke om det har noe å si jeg. :Smiley

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1225 : 02. juni 2009, 21:33 »
Har kun vært på spinning et par ganger, men det som irriterte meg var at de brukte de samme radioslagerne + club hitene. Mer varriert musikk, kanskje noe anderledes eller gammelt. Men ikke det man konstant hører på radioen og på byen.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1226 : 02. juni 2009, 22:07 »
det er klart, da forstår vi oss bedre Wink trodde du mente du hadde ei rein forelesning før du begynte å sykle, og da bare sykla uten noe annet liksom.. noe jeg ikke ville likt, men slik du presenterte det her, så kunne jeg nok tenkt meg en time Wink

Da forstår vi hverandre bedre, hehe. Ikke noe forelesning før timen, men snakke kunnskap underveis i tillegg til pushinga Smiley

Push på som F. >Cheesy De er jo der alle for en grunn..

Kanskje jeg også bør nevne at når jeg først trener sammen med flere, er det som regel ikke i forbindelse med spinning, men heller kampsportrelatert. Vet ikke om det har noe å si jeg. :Smiley

Hehe, det går for det samme ^^ Får pushe kundene til det ytterste i mårra da >Cheesy

Har kun vært på spinning et par ganger, men det som irriterte meg var at de brukte de samme radioslagerne + club hitene. Mer varriert musikk, kanskje noe anderledes eller gammelt. Men ikke det man konstant hører på radioen og på byen.

Ja musikken.. Skjønner godt at du reagerer på den. Problemet er bare at vi får utdelt musikk ca hver måned som er spesiallaget med tanke på oppbygning av timene vi har. Vi har faste maler og får ikke bestemme musikk selv. Fikk endel sykkelcder av sjefen min og hun sa "velg den du tenker at; åh den liker jeg". Jeg bare nikket, men visste jo at jeg antagelig ikke kom til å like en eneste sang. Men sånn er det å være instruktør, man må tenke på allmennheten og ikke seg selv. Mange kommer til meg etter time og sier at de likte musikken veldig godt. Så det passer for noen (:

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1227 : 03. juni 2009, 18:42 »
Dagens aktivtet:

1 time og 50 min. rask gange
55 min. sykkeltime
+ styrkeøkt;

Nedtrekk:
40 kgx8
40 kgx8
45 kgx8

Skulderpress:
15 kgx8
10 kgx10
15 kgx8

Benkdips:
Kroppsvekt +10 kgx10
Kroppsvekt +10 kgx10
Kroppsvekt +10 kgx10
Kroppsvektx12

Knestående hantelroing:
10 kgx10
10 kgx10
10 kgx10

Sittende roing:
20 kgx8
20 kgx8
20 kgx8


Litt lettere styrkeøkt idag siden jeg trente rett etter spinningstimen. Så syns ikke det var så verst tatt med det i beregningen. Har fått gjort massemasse i dag. Kjennes herlig. Gått mye fram og tilbake fra diverse så har virkelig fått trimma meg i dag.


Dagens mat:


Frokost: Havregrøt m/to piskede eggehviter, sukrin, syltetøy og kanel

Lunsj: Cottage cheese m/syltetøy og peanøttsmør
          Proteinbar

Middag: Kyllingfilet m/sursøtsaus, salat og lettdressing

Kvelds: Boks mager kesam m/funlight, pistasj -og cashewnøtter
            Et eple

Snack: Proteinbar
           Litt fruktsalat

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1228 : 03. juni 2009, 20:34 »
Jeg kjører mine egne spinningtimer med min egen musikk og det er stort sett bare jeg som er der. Har faktisk aldri deltatt i spinningtime med instruktør (jeg har derimot en sykkelfanatiker-venn som har drevet med sykkel i 30år og som har lært meg litt). Det viktigste er jo musikken, så jeg synes du skal stå på krava med å bytte ut noen av sangene (eventuelt snike inn dine egne cd-mikser).

min venn anbefalte Les Mils, du kan se her et eksempel på en time http://www.lesmills.com/nordic/nn/members/rpm/a-typical-class.aspx

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1229 : 04. juni 2009, 20:52 »
Jeg kjører mine egne spinningtimer med min egen musikk og det er stort sett bare jeg som er der. Har faktisk aldri deltatt i spinningtime med instruktør (jeg har derimot en sykkelfanatiker-venn som har drevet med sykkel i 30år og som har lært meg litt). Det viktigste er jo musikken, så jeg synes du skal stå på krava med å bytte ut noen av sangene (eventuelt snike inn dine egne cd-mikser).

min venn anbefalte Les Mils, du kan se her et eksempel på en time http://www.lesmills.com/nordic/nn/members/rpm/a-typical-class.aspx

Man gir jo ekstra når man lytter til musikk man liker. Men den musikken jeg liker er som regel ikke det flertallet liker. Og det viktigste for meg er at kundene har det bra på timen. Aller helst ville jeg valgt musikk selv. Men det er egentlig ganske ålreit å få delt ut, fordi da får man musikk som allmennheten syns er fint å høre på. Skal sjekke ut linken du skrev Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!