Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 172070 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1125 : 29. april 2009, 19:53 »
Kunst er fantastisk. Veldig glad i forskjellig type kunst.. Musikk, litteratur, tegning, foto og film. Men det er nok litteratur og fotografi som ligger nærmest hjerte mitt. Hva slags kunst liker og driver du med? (:

Følte meg litt daff på trening i dag, men følte jeg greide å gjennomføre en ålreit økt. Noen som har noen forslag til geniale øvelser jeg bør prøve? Alltid gøy å variere litt (:

Ah, foto - spennende retning å velge! Leker du deg med digitalt et speilreflekskamera, en rekke objektiver, Adobe Photoshop evt. Paint Shop Pro? Ja, eller er det snakk om speilreflekskamera og mørkerom? Eget studio du kan benytte deg av på skolen?

Forslag til geniale øvelser kan for øvrig være enarms-rykk, markløft med to fingre (langfinger på hver hånd), markløft med en hånd, markløft hvor du holder på vektskivene, benk med supinert grep m.m.

http://www.youtube.com/watch?v=9V32S8A-2WE#noexternalembed&feature=channel_page
Lars leker seg med enarms-rykk (og en stk press)

http://www.youtube.com/watch?v=phji6yPHjMA#noexternalembed&feature=channel_page
Undertegnede drar mark med to fingre (dog latterlig lite...)

http://www.youtube.com/watch?v=hWiOiEuK5LA#noexternalembed&feature=channel_page
Litt rar markløft...

http://www.youtube.com/watch?v=g6JB_-uAw_o#noexternalembed&feature=channel_page
Benk med "reversed grip"

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1126 : 30. april 2009, 09:36 »
Kunst er fantastisk. Veldig glad i forskjellig type kunst.. Musikk, litteratur, tegning, foto og film. Men det er nok litteratur og fotografi som ligger nærmest hjerte mitt. Hva slags kunst liker og driver du med? (:


Haha, gøy - jeg skriver (hovedsaklig), fotografere + skisser en del! - På våren og sommeren er det også mye uteprosjekter Wink Glad i alle uttrykksformer jeg også, kunst er uendelig Smiley
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1127 : 30. april 2009, 13:39 »
Jeg bøyer meg i støvet Luxie!

Strålende innsats - imponerende økter og rekorder! Og utmerkede resultater på alle vis (veldig bra bilder av deg Smiley )

(Det er jo litt moro å ha vært borte og se hvor flinke noen har vært i tiden jeg har brukt på å mer eller mindre daffe rundt Wink)
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1128 : 30. april 2009, 20:05 »
Fin økt. Kroppsvekt + 5kg i benkdips! Her går det fremover. Jeg tror at jeg ubevisst henter inspirasjon til mat i loggen din. Det ser slik ut, i alle fall. Hehe.

Spennende at du driver med kunst! Jeg er også veldig interessert i litteratur; skriver mye. Hm. Nå er det tre av oss her, gitt Tongue

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1129 : 30. april 2009, 21:35 »
Fin økt. Kroppsvekt + 5kg i benkdips! Her går det fremover. Jeg tror at jeg ubevisst henter inspirasjon til mat i loggen din. Det ser slik ut, i alle fall. Hehe.

Spennende at du driver med kunst! Jeg er også veldig interessert i litteratur; skriver mye. Hm. Nå er det tre av oss her, gitt Tongue

Ser sånn ut! Gøy Smiley
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1130 : 30. april 2009, 22:18 »
Ah, foto - spennende retning å velge! Leker du deg med digitalt et speilreflekskamera, en rekke objektiver, Adobe Photoshop evt. Paint Shop Pro? Ja, eller er det snakk om speilreflekskamera og mørkerom? Eget studio du kan benytte deg av på skolen?

Forslag til geniale øvelser kan for øvrig være enarms-rykk, markløft med to fingre (langfinger på hver hånd), markløft med en hånd, markløft hvor du holder på vektskivene, benk med supinert grep m.m.

Jeg er veldig glad i kunstfoto. Har investert i et godt speilreflekskamera og jobber med forskjellig utstyr som reflektor, ekstern blits osv.. Jobber også mye i photoshop. Gøy å sette en ekstra spiss på bildene med redigering. Arbeider endel i fotostudio, men mest utenfor. (:

Takk for tips til øvelser! Mange av de så ganske spesielle ut, hehe. Hvorfor skulle det være hensiktsmessig å ta markløft med to fingre? =P Men moro å se gamle øvelser med en ny vri.

Haha, gøy - jeg skriver (hovedsaklig), fotografere + skisser en del! - På våren og sommeren er det også mye uteprosjekter Wink Glad i alle uttrykksformer jeg også, kunst er uendelig Smiley

Så moro. Hva liker du å skrive? Elsker litteratur. Selv skriver jeg mest poesi og noveller. Har du noen uteprosjekter på gang nå da? Spennende å høre om.

Jeg bøyer meg i støvet Luxie!

Strålende innsats - imponerende økter og rekorder! Og utmerkede resultater på alle vis (veldig bra bilder av deg Smiley )

(Det er jo litt moro å ha vært borte og se hvor flinke noen har vært i tiden jeg har brukt på å mer eller mindre daffe rundt Wink)

Aw, tusen hjertelig takk! Det var en kjempekoselig tilbakemelding. Føler jeg har jobbet mye og hardt. Har masse motivasjon og treningslyst, det er så herlig. Gleder meg veldig til å se utviklingen fremover. Også blir det spennende å følge med på deg nå. Trivelig at du er tilbake Smiley

Fin økt. Kroppsvekt + 5kg i benkdips! Her går det fremover. Jeg tror at jeg ubevisst henter inspirasjon til mat i loggen din. Det ser slik ut, i alle fall. Hehe.

Spennende at du driver med kunst! Jeg er også veldig interessert i litteratur; skriver mye. Hm. Nå er det tre av oss her, gitt Tongue

Takker så mye for komplimenter! Veldig moro at du kan finne inspirasjon i loggen min. Det er fint å vite. Skriver du også? Hva slags type litteratur liker du å skrive? Så gøy at flere her har mer til felles enn trening. (:

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1131 : 30. april 2009, 22:22 »
Dagens trening:
1 time rask gange
1 time trimsykkel


Deilig å få svetta litt ordentlig. Satt meg på sykkelen og tenkte jeg skulle sykle 20-30 min. Men energien min tok aldri slutt. Så da syklet jeg like gjerne en time (:


Dagens mat:

Frokost: Dobbel proteinshake (6 dl)
             Et eple

Lunsj: Omelett av 4 eggehviter, skinke, løk og masse krydder
          Pose nøtter og tørket frukt

Mellommåltid: En proteinbar
                     En appelsin m/kanel

Middag: Grillet svinefilet m/sopp og grønnsaker

Kvelds: Cottage cheese m/usukret syltetøy og peanøttsmør

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1132 : 30. april 2009, 22:30 »
Jeg er veldig glad i kunstfoto. Har investert i et godt speilreflekskamera og jobber med forskjellig utstyr som reflektor, ekstern blits osv.. Jobber også mye i photoshop. Gøy å sette en ekstra spiss på bildene med redigering. Arbeider endel i fotostudio, men mest utenfor. (:

Takk for tips til øvelser! Mange av de så ganske spesielle ut, hehe. Hvorfor skulle det være hensiktsmessig å ta markløft med to fingre? =P Men moro å se gamle øvelser med en ny vri.

Høres ut som en spennende linje du har valgt! Antar også at du har rimelig god peiling på Photoshop og er en person man kan spørre når det ikke lykkes å prøve og feile på egenhånd. Photoshop er sikkert genialt for de som forstår seg på mye, men for de som ikke kan stort (les: f eks meg) er det hele igrunn bare bortkastet...

Hva gjelder øvelser sa du ikke at de måtte ha en hensikt, du ville bare ha noen nye. Markløft med to fingre har igrunn fint liten overføringsverdi til noe som helst, men prøv og du vil finne ut at det er mye vanskeligere enn man skulle tro! Wink


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1133 : 01. mai 2009, 08:51 »
Takker så mye for komplimenter! Veldig moro at du kan finne inspirasjon i loggen min. Det er fint å vite. Skriver du også? Hva slags type litteratur liker du å skrive? Så gøy at flere her har mer til felles enn trening. (:

Jeg skriver mest dikt, men også noveller og kortprosa, når jeg finner det for godt Smiley Litt moro at du ikke er russ, forresten. Godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke ser meningen.. Hehe.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1134 : 01. mai 2009, 13:04 »
Tok noen kjappe bilder av arm og rygg før jeg jogga 40 min. i dag. Føler at spesielt armer har kommet seg i det siste.  Beklager dårlig postering, ikke så lett å ta bilder av egen rygg Tongue Takker for respons. (:


Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1135 : 02. mai 2009, 15:55 »
Dagens trening:

20 min. rask gange til treningssenteret

Oppvarming: 5 min. jogging på mølla

Øvelser:

Benkdips:
Kroppsvekt+10 kgx10
Kroppsvekt+10 kgx10
Kroppsvekt+10 kgx10

Knestående hantelroing:
12 kgx8
12 kgx8
12 kgx8

Lav roing:
35 kgx8
30 kgx8
30 kgx8

Leg curl:
35 kgx10
35 kgx10
35 kgx10

Magecrunch i kabel m/tau:
25 kgx12
25 kgx12
25 kgx12

Benpress:
90 kgx10
90 kgx10
90 kgx10

Skulderpress:
15 kgx8
15 kgx8

Trimsykkel: 20 min.

Nedtrapping: 20 min. rask gange


Kjempedeilig økt i dag! Følte jeg hadde god kontakt med musklaturen og svetta uvanlig mye. Hehe. Nå blir det grilling og momse proteinbarer som kveldssnacks. Namnam. Ha en fortsatt fin helg dere! Wink

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1136 : 02. mai 2009, 16:06 »
Nydelige armer og skuldre!  Shocked Vet ikke hvorfor men jeg liker virkelig definerte jenteskuldre!  Grin Er jeg rar? Ryggen ser også veldig bra ut, skulle ønske det var flere jenter med din målbevissthet (de fleste er midlt sagt vinglete) og disiplin!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1137 : 03. mai 2009, 23:45 »
Nydelige armer og skuldre!  Shocked Vet ikke hvorfor men jeg liker virkelig definerte jenteskuldre!  Grin Er jeg rar? Ryggen ser også veldig bra ut, skulle ønske det var flere jenter med din målbevissthet (de fleste er midlt sagt vinglete) og disiplin!

Tusen hjertelig takk for det! Hyggelig. Føler at skuldre og armer har kommet seg, så det er moro å høre at noen ser det. Er enig at definerte skuldre på jenter er fint, så da er vi i hvert fall to ^^

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens trim:
2 timer og 15 min. gåtur i marka


Dagens mat:


Frokost: Salat m/kyllingfilet, lett dressing og et kokt egg

Lunsj: Cottage cheese m/syltetøy og peanøttsmør
         
Mellommåltid: Proteinbar
                     Cappuchino

Middag: Kyllingfilet m/salat og kokt potet

Mellommåltid: Tre krydra riskaker
                     Nøtter og tørket frukt

Kvelds: Mango -og bananbiter i kulturmelk og kanel


Helt nydelig å gå i marka i dag. Mye variert tereng som kjennes godt i bena etterpå. Ser det er flere som har sett på de nye bildene, men lite kommentarer?
           

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1138 : 04. mai 2009, 17:04 »
wow! her begynner det å bli bra med størrelse frøken, lekkert! Wink syntes det er veldig tydlig fremgang for hver gang du poster nye bilder.  ha en fin dag videre =)
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1139 : 04. mai 2009, 19:18 »
En stund siden sist jeg har vært innom, men det ser jo ut som om du klarer deg strålende Cheesy
Mener å huske du hadde skikkelig forbedring på skuldrene dine forrige gang jeg var innom, men de ser jo fortsatt flotte ut Cheesy

Men grillmat, vannpistoler, sol, masse venner og rød bukse er gøy! Hvorfor ditche det? Du kan sove godt annenhver dag, spise middag hos mor og drikke 1/4 av det resten gjør og ikke merke det på treningen engang! Weee Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!