Skrevet av Emne: Lei av løgnaktige kroppsbyggarar og andre idiotar  (Lest 18662 ganger)

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Småleg framferd bulldog Grin. Eg trur ikkje du heilt har forstått føremålet med eit forum - slå det opp du! Smil litt da Smiley Smiley Smiley

The truth hurts

Bøy i alle variantar til ære for o store bulldog frå listefyll Wink
listefyll returns

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Diskutere noe så lite interessant; hvem som tar riktig bøy eller ikke. De som trener styrkeløft løfter på deres metode, andre utøvere på sin måte. Er det virkelig noe stort problem?!!
Er styrkeløfterne virkelig så redde for å tilsynelatende virke litt svakere enn an annen utøver i en annen sport!!
Hærregud, sier jeg, det virker nå slik da på enkelte av dere!
Også kommer dere med sånne dumme unnskyldninger som at dette løfter han på en feil måte, ikke godkjent osv. Ikke annet dumme tåpelige beskyldninger for at dere er så JÆVLA redde for at noen skal være sterkere enn dere, selv uten og ha trent etter styrkeløft prinsipper!! Tror det finnes like mange løgnaktige Styrkeløftere som byggere hvis jeg skal tillate meg å generallisere på denne litt tåpelige måten.
Noen som har sett Johann Olav Koss kjøre bøy kanskje?? Nei, ikke det nei.. så hold kjeft da!!
Tror noen av dere skal komme dere opp fra den sure kjellern deres og treffe folk rundt om i kongerikets studioer før dere sier noe om hva andre løfter! He he he...





Jeg har sett Johan Olav Koss kjøre bøy jeg så det så!!!!! Sterk jævel det skal jeg si deg.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

SteamHammer

  • Gjest
Nei da... egentlig lyver ingen når de sier hva de har som pers i de forskjellige øvelsene. Det bare beror på hva de enkelte mener og tror spesielt angående De Tre Store. Mange forteller f.eks. hva de har i knebøy (ofte ganske tunge vekter) og at de bøyde ned til 90 grader. Altså 90 grader mellom lår og legg. Men Knebøy er definert slik at en tenkt akse fra kneleddet og nedre del av hoften skal være parallell med gulvet. Måler man vinkel mellom lår og legg i den posisjonen, finner man fort ut at 90 grader blir i det knappeste laget. I hver fall for en en stevnedommer. Men det er ikke gitt at abolutt alle som trener her i landet har kunnskap om akkurat det... Smiley
Så det ER en forskjell på knebøy og Knebøy...
Noe lignende kan man si om Benkpress og Markløft også.

Men, la meg legge til at for de fleste "jernarbeidere" (untatt styrkeløftere) har ikke reglene den samme betyding som for oss som går ut på plattingen fra tid til annen.
Å bli kalt for løgner fordi man liker å teste ut tunge vekter fra tid til annen er vel å trekker begrepene for langt, syns Æ.

HUSK! Styrkeløft er Styrkeløft og alt annet er trening det også. Og en hver av oss er vel ute etter å bryte våre personlige barrierer, åkke som... ikke sant?

Jeg vil ikke gå så langt å kalle noen idioter av den grunn. Jeg begrenser meg til å trekke litt på smilebåndet av og til. Dessuten betyr ordet idiot pr. definisjon: En person som ikke er noe særlig interessert i politikk.

Nå er det vel bare et tidsspørsmål før også denne diskusjonen går av "skaftet" og nedrakking av enkeltpersoner starter, hvis ikke det dempes i tide da...

P.S. Som nevnt tidligere har jeg ikke noen problemer med dette i det hele tatt. Jeg synes det er OK at noen har såpass GUTS å "krype" under svært tunge vekter å gjøre et ærlig forsøk. I alle fall har den / de personen(e) nok selvtillit til å prøve... noe å tenke på for oss andre, kanskje. Smiley
D.S.

Utlogget PJ Hunter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Enig SteamHammer.
Poenget med diskusjonen er ikke hva som er godkjent og ikke godkjent, hvem som lyver og ikke lyver osv..
Poenget er at om man sier man tar 195 kg i benkpress, javel, det er greit, men om man ønsker å sammenligne løft så må løftene være utført etter en gitt standard. Da kan IPF-reglementet være en standard.
Enkelte har vært ivirge på å trakassere styrkeløftere i denne tråden - på samme måte som en hobbyløfter, høydehopper, bygger eller hvem som helst kan ha sin måte å løfte på, så må styrkeløftere få ha sin. At de utfører løftene på trening slik de skal gjøre det i konkurranse er vel ikke så rart....og styrkeløftere må faktisk utføre benkpress som press om de skal få løftet godkjent, selv om de selvfølgelig, som alle andre, kan få opp mye mer i benksprett med jukk.....
:2thumbsup:

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Anngående benkpress så vet jeg at enkelte klubber har arrangert stever uten regler (for morro skyld). Bla. SPUVI som en gang i året har hatt sine stevner i det de kaller "fleskepress", enkelte av løfterne gjorde faktisk fort 15-20kg mer på å droppe stoppen og løfte rumpa ifra benken...

Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

SteamHammer

  • Gjest
Anngående benkpress så vet jeg at enkelte klubber har arrangert stever uten regler (for morro skyld). Bla. SPUVI som en gang i året har hatt sine stevner i det de kaller "fleskepress", enkelte av løfterne gjorde faktisk fort 15-20kg mer på å droppe stoppen og løfte rumpa ifra benken...



Ja, ja vi styrkeløftere har det også moro - vi er egentlig en fetslig gjeng... Cheesy

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
"Enkelte har vært ivirge på å trakassere styrkeløftere i denne tråden" sa PJ.
Jeg synes han som starta tråden la premissene og flere fulgte etter .

Raggis: Var ikke fleskepresset egentlig en "konkurranse" hvor alle dørvaktene i Drammen målte krefter ?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

"Enkelte har vært ivirge på å trakassere styrkeløftere i denne tråden" sa PJ.
Jeg synes han som starta tråden la premissene og flere fulgte etter .

Raggis: Var ikke fleskepresset egentlig en "konkurranse" hvor alle dørvaktene i Drammen målte krefter ?

Var ikke lett å gruse Tom Pettersen og co i benk i de dage......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

"Enkelte har vært ivirge på å trakassere styrkeløftere i denne tråden" sa PJ.
Jeg synes han som starta tråden la premissene og flere fulgte etter .

Raggis: Var ikke fleskepresset egentlig en "konkurranse" hvor alle dørvaktene i Drammen målte krefter ?

Fleskepress resultatene jeg har sett hengende på tavla i treningslokalene til SPUVI innholdt så vidt jeg kan huske bare navnene på registrete løftere i klubben/kretsen. Tror de har hatt ett slikt stevne som avsluttning før jul de siste årene.

Om fleskepress har en eldre og annen tradisjon skal jeg ikke uttale meg om.....
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Heisann

listefyll tykkjer at alle skal vere snille med kvarandre  Smiley -orsaka til at tittelen vart så dramatisk var for å skape litt engasjement og det trur eg lykkast med - mange innlegg og mange sjåarar. Tråden er avskoren for min del. Ellers gjeld ordspråket (sjå under) og ekstra-nicket mitt (sjå ventre) alltid.

universal bøy frå listefyll Wink
listefyll returns

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Småleg framferd, sier du !! For helvete d var da ikke noe mer smålig en den tåpelige innledningen du kom med da din fjott!!
Fatt poenget din dust!

Jeg svarte på tiltale da.....

Men smile kan jeg vet du! Har du sett meg i virkligheten ??  Neppe! Wink

Har egentlig ikke inntrykk av at folk juger på seg vektene, dette sier jeg med bakgrunn som PT på flere SATS sentere og medlemskap på alt fra Haralds, SATS, Better Boodies+ div andre hardcore gym!
Vært medlem på et senter i Alta også faktisk, der var det flere sterke jævler! Mye korreekt løfting og ingen lyving..... hehe

Hvis du skulle misforstå så er jeg snill..... veeeldig snill!! Smiley








Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Eg er beint ut imponert bulldog. Rett og slett storarta. sjeldan å møte slik ein verdsmann... Wink
listefyll returns

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Nå begynner det å dra seg til her. Jeg tør alikevel minne om Oscar Wildes bevingede ord mht moralbegrepet - litt moral bør man jo ha selv om man er vekt-frik....

"Menn som prater om moral er hyklere. Kvinner som prater om moral er - uten unntak - stygge!"

Oscar om det....

mvh
Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Einig - no gjer vi oss.

Siste bøy frå listefyll (om denne saka) Wink
listefyll returns

Utlogget Skipper`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 463

Diskutere noe så lite interessant; hvem som tar riktig bøy eller ikke. De som trener styrkeløft løfter på deres metode, andre utøvere på sin måte. Er det virkelig noe stort problem?!!
Er styrkeløfterne virkelig så redde for å tilsynelatende virke litt svakere enn an annen utøver i en annen sport!!
Hærregud, sier jeg, det virker nå slik da på enkelte av dere!
Også kommer dere med sånne dumme unnskyldninger som at dette løfter han på en feil måte, ikke godkjent osv. Ikke annet dumme tåpelige beskyldninger for at dere er så JÆVLA redde for at noen skal være sterkere enn dere, selv uten og ha trent etter styrkeløft prinsipper!! Tror det finnes like mange løgnaktige Styrkeløftere som byggere hvis jeg skal tillate meg å generallisere på denne litt tåpelige måten.
Noen som har sett Johann Olav Koss kjøre bøy kanskje?? Nei, ikke det nei.. så hold kjeft da!!
Tror noen av dere skal komme dere opp fra den sure kjellern deres og treffe folk rundt om i kongerikets studioer før dere sier noe om hva andre løfter! He he he...





Jeg har sett Johan Olav Koss kjøre bøy jeg så det så!!!!! Sterk jævel det skal jeg si deg.

Kor mykje tar Johan Olav Koss i knebøy da ?
POWERLIFTING................
BLOOD, GUTS, SWEAT AND CHALK

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!