Skrevet av Emne: Lei av løgnaktige kroppsbyggarar og andre idiotar  (Lest 18639 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Diskutere noe så lite interessant; hvem som tar riktig bøy eller ikke. De som trener styrkeløft løfter på deres metode, andre utøvere på sin måte. Er det virkelig noe stort problem?!!
Er styrkeløfterne virkelig så redde for å tilsynelatende virke litt svakere enn an annen utøver i en annen sport!!
Hærregud, sier jeg, det virker nå slik da på enkelte av dere!
Også kommer dere med sånne dumme unnskyldninger som at dette løfter han på en feil måte, ikke godkjent osv. Ikke annet dumme tåpelige beskyldninger for at dere er så JÆVLA redde for at noen skal være sterkere enn dere, selv uten og ha trent etter styrkeløft prinsipper!! Tror det finnes like mange løgnaktige Styrkeløftere som byggere hvis jeg skal tillate meg å generallisere på denne litt tåpelige måten.
Noen som har sett Johann Olav Koss kjøre bøy kanskje?? Nei, ikke det nei.. så hold kjeft da!!
Tror noen av dere skal komme dere opp fra den sure kjellern deres og treffe folk rundt om i kongerikets studioer før dere sier noe om hva andre løfter! He he he...





Jeg har sett Johan Olav Koss kjøre bøy jeg så det så!!!!! Sterk jævel det skal jeg si deg.

Kor mykje tar Johan Olav Koss i knebøy da ?

Han kjørte 15-20 repper på godt over 200 kilo. Som tidligere nevnt gikk han seff ikke helt ned, men den kan jo prøve det samme den som vil, så finner en fort ut at det ikke er helt uten effekt...... De fleste husker vel uansett lårene hans - de var av de mest pinglete stilkene som har gått på en skøytebane.......

Så for øvrig Ådne Søndrål på Hunderfossen for et par år siden, og kan ikke si annet enn at han hadde en mer enn imponerende fram- og bakside av lårene. Langt mer massiv enn de fleste styrkeløftere, og for såvidt svært mange kroppsbyggere også. Tynn som faan i armene, men de trengte han ikke til annet enn motvekt lell. Det ville uansett ikke forundre meg i det hele tatt om han tog 250 og vel så det i "riktig" bøy.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Har du sett han kjøre bøy? Har du sett ein styrkeløfter kjøre bøy?
Såvidt eg husker så hadde han vel berre lår på såvidt over 64 cm, han hadde ufattelig tynn overkropp så beina så svære ut
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget isbil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Det artigste er jo flex og andre byggeblader med bilder av blodsprengte karer som løfter pappvekter. Tror jeg også skal begynne å trene med solbriller, handsker og militærstøvler  8)
Pappmanualer på 45 kg??

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Har du sett han kjøre bøy? Har du sett ein styrkeløfter kjøre bøy?
Såvidt eg husker så hadde han vel berre lår på såvidt over 64 cm, han hadde ufattelig tynn overkropp så beina så svære ut

Niks - som skrevet så jeg ham bare på Hundefossn familiepark - og bøy var det lite av der ja....

Jeg har sett en og annen styrkeløfter kjøre bøy ja!! Har blant annet trent på samme sted som Carl Olav C m.fl. i mange år. Nå hadde heller ikke han største beina i verden, men det var da saft i de og........ større enn Søndrål sine var de alikevel neppe!

Når det gjelder overkroppen til Søndrål så var den ikke sååå tynn, men nå var han nå skøyteløper og ikke kroppsbygger dah. Det han helt sikkert hadde var svært velutviklede ryggstrekkere..........

Du er  for øvrig faan meget av de mest hårsåre mennesket jeg har vært borti her......... Først var det dette doptullet ditt, og nå er det problematisk at noen har fått litt kjøtt på beina uten å kjøre IPF-reglementerte bøy........  Grin  Det var nå en gang slik jeg tolket innlegget ditt dah - men jeg har tatt feil mer enn en gang før jeg så da gjorde jeg det vel nå igjen......  Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Om Koss har kjøtt på beina er fullstendig likegyldig for meg. Hans styrke er sterkt oppskrytt, tviler på at han hadde gjort meir enn 180 i skikkelig bøy, kansje ikkje det ein gang.


Når det gjelder Ådne Sønderål så har eg vært med å "spotta" han på 180 kg i bøy, han gjorde då ein treer og han mangla nokre cm. på styrkeløft bøy. Eg vart ikkje særlig imponert.

Hårsår??? Eg blir berre oppgitt over den totale magelen på kunnskap blandt enkelte av forumets medlemer.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Hårsår??? Eg blir berre oppgitt over den totale magelen på kunnskap blandt enkelte av forumets medlemer.

God vi har en allvitende kar som deg til å lede denne saueflokken da...........

Du vet, unge mann, at det finnes de som synes det er artig i seg selv å løfte 200 kilo i benkpress - også finnes det de som synes det er artig å  i tillegg se ut som om de er i stand til et slikt løft....... Dette er seff irrellevant for en styrkeløfter så lenge han greier å komme seg inn i klassen sin og prestere løftet, men enkelte av oss andre synes det er ok med kjøttet i seg selv også... Siden jeg er så helvetes mye svakere enn den javne styrkeløfter i de tre store er det for øvrig OK å observere at de samme styrkeløfterne ikke er sterkere enn oss vanlige dødelige i de fleste andre øvelsene.......... sånn går det når en spesialiserer seg.

Jeg er hjertens enig i at å juge på seg vekter er barnslig/patetisk kall det hva du vil. Når d gjelder maksen til J.O.Koss så er jo det rimelig uinteressant egentlig, men at han hadde mer beinstyrke enn de fleste - styrkeløftere inkludert- er det liten tvil om. Problemet ditt er at du kun tenker styrke i en 1RM-relasjon - rimelig snevert i grunn..............


Hmmm - men nå tar jeg meg et par dager fri fra denne teite skjermen for å arrangere et kystforvaltningsseminar - kanskje jeg greier å suge til meg litt kunnskap av litt større relevans der.......

mvh
Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488


Under lillehammer OL jobbet jeg 6 mnd. som nattevakt...puuh!
Koss trente i vektrommet på vikingskipet på Hamar samtidig som jeg var der flere ganger.  Han var faktisk sterk i låra...Men kjørte ca. knebøy til benk i dybde. Så vidt jeg husker så kjørte han mange reps på godt over 200 da.  Men som sagt laaaangt fra dyp nok.

Dette er vel egentlig ikke noe å prate om eller.  Det er ikke størrelsen som teller! (sies det...Smiley)
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Hadde vært artig å fått testet han da med drakt og knebind Wink

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Du er inne på noe der Big1 Wink

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Sitat


God vi har en allvitende kar som deg til å lede denne saueflokken da...........



Hehe....alltid en treffende kommentar fra tric Grin

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Re:Lei av løgnaktige kroppsbyggarar og andre idiotar
« #55 : 28. september 2003, 16:44 »
...

Bold

  • Gjest
Re:Lei av løgnaktige kroppsbyggarar og andre idiotar
« #56 : 28. september 2003, 19:03 »
Hvorfor driver styrkeløftere og sammenligner seg med andre idrettsfolk? Ingen i andre idretter kjører f.eks. knebøy som styrkeløftere. Hvorfor sammenligne idrettene? Alle faller likevel gjennom når det gjeldser styrke sammenlignet med styrkeløftere.  Styrkeløftere er de sterkeste. De andre får drive med hva de vil - de skal likevel ikke løfte mest mulig i en korrekt knebøy.

Utlogget IronMind

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 259

Re:Lei av løgnaktige kroppsbyggarar og andre idiotar
« #57 : 28. september 2003, 19:29 »
Jeg er skoyteloper selv. Sett AAdne kjort mye kneboy. Har sett han ta 225 uten utstyr i noe jeg er ganske sikker paa var godkjent dybde! Har faktisk sett han ta 120 kg i benkpress ogsaa.. hehe.,, Det trener han jo ikke da men.
25 år - 188 cm - 88 kg
RAW: Mark: 210 Benk 142,5 KB: 180

Utlogget IronMind

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 259

Re:Lei av løgnaktige kroppsbyggarar og andre idiotar
« #58 : 28. september 2003, 19:34 »
http://www.sondral.com/gallery/trips/gallery.asp?photoNum=27 .. er ikke dype men, ikke akkurat lite med kilo !

http://www.sondral.com/gallery/trips/gallery.asp?photoNum=6 .. Saa tynn og pinglette er vel ikke overkroppen
25 år - 188 cm - 88 kg
RAW: Mark: 210 Benk 142,5 KB: 180

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:Lei av løgnaktige kroppsbyggarar og andre idiotar
« #59 : 28. september 2003, 19:56 »
http://www.sondral.com/gallery/trips/gallery.asp?photoNum=27 .. er ikke dype men, ikke akkurat lite med kilo !

http://www.sondral.com/gallery/trips/gallery.asp?photoNum=6 .. Saa tynn og pinglette er vel ikke overkroppen
Lurer på kven som tar i mest. Ådne eller mannen som står bak og støtter han opp?  Wink

Gutten er nok sterk i låra. Men ikkje veldig sterk. Han er dårlig på 500 meter skøyter og det forteller om lite eksplosivitet. Men utholdende styrke har han sjølvsagt masse av. Men som Bold seier. Ådne ville aldri greid å matche dei beste Styrkeløfterne i Norge i knebøy.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!