Skrevet av Emne: Bli "kastet ut" fra elixia  (Lest 13411 ganger)

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Bli "kastet ut" fra elixia
« : 10. november 2007, 19:35 »
Jeg har en bundet kontrakt på elixia som går over et år.

Da jeg trente på elixia i singlet forleden, kom det en "instruktør" bort til meg og sa at jeg ikke kunne trene i singlet i apparatsalen pga. renslighet. De har en rekke nazi-regler der, og dessuten har jeg trent der i 2-3 måneder uten at noen har sagt noe. Det virker som om det er en ny regel.

Jeg skulle si jeg derfor ikke ville trene der lenger, og lurte på om det gikk an å bli "kastet ut" og på den måten bryte kontrakten slik at jeg slipper å betale for resten av året.

Før jeg rakk å si halve setningen avbrøt han meg og sa "ja, da får du finne et annet sted å trene".
Etter å ha forsøkt gjentatte ganger å fullføre setningen måtte jeg be han om å "ikke avbryte meg når jeg snakker".
Nå begynte han å bli spydig, og vi hadde en litt ubehaglig ordveksling.. Helt utrolig at det er sånn de behandler kunder som betaler over 600kr i måneden der slik.

Jeg ble veldig provosert, og føler jeg nå har fått nok av elixia.

Så spørsmålet mitt er om noen her vet om man kan bli "kastet ut" eller evt. på andre måter komme seg ut av elixia, og på den måten slippe å betale resten av kontrakten? (Jeg er ikke blitt kastet ut ennå)
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #1 : 10. november 2007, 19:38 »
Jeg har en bundet kontrakt på elixia som går over et år.

Da jeg trente på elixia i singlet forleden, kom det en "instruktør" bort til meg og sa at jeg ikke kunne trene i singlet i apparatsalen pga. renslighet. De har en rekke nazi-regler der, og dessuten har jeg trent der i 2-3 måneder uten at noen har sagt noe. Det virker som om det er en ny regel.

Jeg skulle si jeg derfor ikke ville trene der lenger, og lurte på om det gikk an å bli "kastet ut" og på den måten bryte kontrakten slik at jeg slipper å betale for resten av året.

Før jeg rakk å si halve setningen avbrøt han meg og sa "ja, da får du finne et annet sted å trene".
Etter å ha forsøkt gjentatte ganger å fullføre setningen måtte jeg be han om å "ikke avbryte meg når jeg snakker".
Nå begynte han å bli spydig, og vi hadde en litt ubehaglig ordveksling.. Helt utrolig at det er sånn de behandler kunder som betaler over 600kr i måneden der slik.

Jeg ble veldig provosert, og føler jeg nå har fått nok av elixia.

Så spørsmålet mitt er om noen her vet om man kan bli "kastet ut" eller evt. på andre måter komme seg ut av elixia, og på den måten slippe å betale resten av kontrakten?

er vel bare å nekte å betale det? du betaler vel ikke penger for treningsstudio om du blir nektet inngang?...
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #2 : 10. november 2007, 19:39 »
Det er alment kjent blant vitenskapsmenn at den skitneste delen på kroppen er skuldrene og overgangen mellom deltoid og triceps/biceps.

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #3 : 10. november 2007, 19:40 »
er vel bare å nekte å betale det? du betaler vel ikke penger for treningsstudio om du blir nektet inngang?...
Det er det jeg ikke vet:p
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #4 : 10. november 2007, 19:40 »
Det er vanlig at det ikke er lov å trene i singlet i store senter/kjeder-men måten dette ble sagt på var da høyst merkelig...  Betaler du 600 kroner pr. mnd?!?

Du kan ikke si opp avtalen, men det kan elixia...
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #5 : 10. november 2007, 19:43 »
Det er alment kjent blant vitenskapsmenn at den skitneste delen på kroppen er skuldrene og overgangen mellom deltoid og triceps/biceps.
Ja.. det vet jeg.
Men det løser ingenting av det jeg lurte på i tråden.
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget Kjell...

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 145
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #6 : 10. november 2007, 19:43 »
hvorfor ikke bare trene i genser da? : )

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #7 : 10. november 2007, 19:45 »
hvorfor ikke bare trene i genser da? : )

Hehe, kan jo det, men jeg har egentlig bare lyst til å slutte på elixia!:)
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #8 : 10. november 2007, 19:46 »
Det er vanlig at det ikke er lov å trene i singlet i store senter/kjeder-men måten dette ble sagt på var da høyst merkelig...  Betaler du 600 kroner pr. mnd?!?

Du kan ikke si opp avtalen, men det kan elixia...

Okey, takk.

Ja, jeg betaler 600kr i måneden! Det er helt vanvittig:p
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget Kjell...

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 145
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #9 : 10. november 2007, 19:49 »
musklene dine kan du jo se på hjemme Wink

Utlogget Nammo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 686

Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #10 : 10. november 2007, 19:50 »
Vel, du burde selv tenke deg om. Ba han deg om å finne deg en annen plass? Vil det altså si at han kastet deg ut? Det eksakte svaret får du om du møter opp og blir nektet adgang egentlig. Du kan ikke slutte å betale helt uten videre, men ble du kastet ut, kan du slutte å betale.

Var jeg deg ville jeg egentlig gitt F i hva han mente, og vist at det ikke gikk inn på meg. Litt teit å slutte på gymmet for en ussel grunn som det der. Men det som er en GOD grunn til å slutte der, er at du med full klarhet punger ut 600 kr PER måned for å trene. Det må være noen ekstremt bra lokaler og ekstra tilbud de har!

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #11 : 10. november 2007, 19:50 »
Jeg og Johannessen på forumet hadde samme problem at vi ville bli bryte elexia kontrakten.. Men må nok bare insee det de som jobber innfor elexia bryr seg IKKE OM DEG. de bryr seg om penger og INGENTING aent.. jeg forstår egentlig ikke hvorfor folk går der. Kan nesten virke som det er en trend og trene på "elexia" me stor X.
For etter som jeg ser det er det mer snakking enn trening på elexia sine sentre..
Hadde jeg vert deg hadde jeg gjort følgende

alternativ1: Gå me singlett kver gang du trene (pass på at han retarden som skjelte deg ut ser dette)

alternativ2: Gjør hærverk (spør johannessen om tips om hvordan du ødelegger en ventill ved kun bruk av situps-ball)

alternativ3: Lyg og si du skal flytte til flekkefjord(med mindre du bor og trener i flekkefjord allerede)


Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #12 : 10. november 2007, 19:56 »
Vel, du burde selv tenke deg om. Ba han deg om å finne deg en annen plass? Vil det altså si at han kastet deg ut? Det eksakte svaret får du om du møter opp og blir nektet adgang egentlig. Du kan ikke slutte å betale helt uten videre, men ble du kastet ut, kan du slutte å betale.

Var jeg deg ville jeg egentlig gitt F i hva han mente, og vist at det ikke gikk inn på meg. Litt teit å slutte på gymmet for en ussel grunn som det der. Men det som er en GOD grunn til å slutte der, er at du med full klarhet punger ut 600 kr PER måned for å trene. Det må være noen ekstremt bra lokaler og ekstra tilbud de har!

Han kastet meg ikke ut. Det var på en måte en "siste advarsel".
Jeg vet at det er en ussel grunn, men når jeg betaler såpass mye vil jeg ha det akkurat som jeg vil:)
Lokalene deres i sandvika panorama er bra, men etter min mening ikke verdt prisen (de har økt den for de som melder seg inn etter oppussingen). Ifølge reklamen deres, ble jeg ganske skuffet da jeg gikk inn dit.
De reklamerte bl.a. med at de ville få stoooort hantelutvalg - nå har de færre enn de hadde før oppussingen. Mellom 30kg og 36 har de ingenting:p
Flere av stengene er gamle og slitte slik at man lett glipper tak. Og det er ikke lov å bruke magnesium!!!

Man får trene på flere sentre i f.eks. Praha som er langt bedre for under halvparten av prisen til elixia, men det er jo klart at arbeidskraften der er billigere også.
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #13 : 10. november 2007, 19:58 »
Jeg og Johannessen på forumet hadde samme problem at vi ville bli bryte elexia kontrakten.. Men må nok bare insee det de som jobber innfor elexia bryr seg IKKE OM DEG. de bryr seg om penger og INGENTING aent.. jeg forstår egentlig ikke hvorfor folk går der. Kan nesten virke som det er en trend og trene på "elexia" me stor X.
For etter som jeg ser det er det mer snakking enn trening på elexia sine sentre..
Hadde jeg vert deg hadde jeg gjort følgende

alternativ1: Gå me singlett kver gang du trene (pass på at han retarden som skjelte deg ut ser dette)

alternativ2: Gjør hærverk (spør johannessen om tips om hvordan du ødelegger en ventill ved kun bruk av situps-ball)

alternativ3: Lyg og si du skal flytte til flekkefjord(med mindre du bor og trener i flekkefjord allerede)



Hahaha, det skal jeg prøve:)

Jeg er veldig enig i det du skriver øverst!
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bli "kastet ut" fra elixia
« #14 : 10. november 2007, 20:00 »
Hmmmm du må jo jakte på noe som kan ses på som kontraktbrudd fra deres side, ikke sant. Da har du rett til å si opp avtalen, om jeg ikke tar fullstendig feil. Du kan jo fortsette å bruke singlet for så å bli sparka ut, men om det står i reglementet deres at singlet ikke er lov har du muligens driti på leggen.. Om du da betaler for en vare som du ikke får (altså blir kasta ut) så skal du heller ikke betale. Les kontrakten, om det står noe bullshit der som du kan benytte deg av. Tør vedde på at de har rett til å kaste deg ut om du bryter reglene (logisk nok), men at de likevel skal ha deg til å betale (ikke fullt så logisk).
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!