Skrevet av Emne: Hvor mye karbohydrater pr. dag?  (Lest 4106 ganger)

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Hvor mye karbohydrater pr. dag?
« : 02. mai 2005, 22:56 »
Hvor mye karbohydrater i en bulk syntes dere jeg bør innta? Det er mange meninger om dette, bla høyt proteininntak og karbo bare før og etter trening, men hva er deres mening. Bør jeg kjøpe et par ekstra bokser carbofuel til morgenshaken ol?

Tenker litt på dette med tanke på å drikke en shake, så spise frokost blir det fort en karbohydratfrokost (med kornblanding elns). Bør jeg f.eks heller spise 250g kokt skinke isteden for kornblandingen?

"specs" gutt, 20år, 180høy, 70kg tung, trent et par år.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Hvor mye karbohydrater pr. dag?
« #1 : 03. mai 2005, 08:04 »
Hvor mye karbohydrater i en bulk syntes dere jeg bør innta? Det er mange meninger om dette, bla høyt proteininntak og karbo bare før og etter trening, men hva er deres mening. Bør jeg kjøpe et par ekstra bokser carbofuel til morgenshaken ol?

Tenker litt på dette med tanke på å drikke en shake, så spise frokost blir det fort en karbohydratfrokost (med kornblanding elns). Bør jeg f.eks heller spise 250g kokt skinke isteden for kornblandingen?

"specs" gutt, 20år, 180høy, 70kg tung, trent et par år.

Litt usikker på hva du egentlig vil ha svar på. Når du nevner ordet bulk så henleder jo det på type seriøs overspising, og da er det et must å få i seg nok karb dersom målet er muskelbygging. Var jeg på din vekt ville jeg i det minste fått i meg 350-400 g karb daglig, 150-200 g proteiner og det fettet som følger med denne maten. Da vil du ende opp op omlag 3000 kcal, og det bør være mer enn nok for å øke bra.
Karben ville jeg fordelt javnt utover dagens sju måltider, kanskje med litt mer til frokost, middag og rett etter trening (70-100 g eller så).

Når det gjelder frokosten din så ville jeg spist f.eks 150 g havre el.l. OG en solid mengde proteiner (30-40 g eller så) - skinke er brillefint, men det holder med 150 g.....

En proteinshake og ei skål med kornblanding er forøvrig en alternativ og grei frokost.

På bulk er det viktig å passe på vekta noenlunde. Går du opp mer enn omlag 0,5 kilo i snitt pr 14 dager, så er det for det meste fett du legger på deg og det er det liten bruk for....... Går du opp for mye justerer du ned karben litt og ser hva som skjer. Står det helt stille så øker du den litt (50g/dag eller så)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget trainy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

SV: Hvor mye karbohydrater pr. dag?
« #2 : 03. mai 2005, 10:31 »
allyse: du kan jo også sjekke ut http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=kosthold&fname=050428_kostkalkulator
denne vil gi deg en ganske grei pekepinn på hva du bør få i deg Smiley
Train to gain

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!