Skrevet av Emne: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)  (Lest 10521 ganger)

Comadore

  • Gjest
Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« : 14. februar 2007, 19:58 »
Hei! det er ennå 3 år til militæret. men jeg har tenkt litt på det og gleder meg faktisk Cheesy Disiplin-trening osv:D

Hva tok du? og kan du fortelle litt om det?

Erfaringer?Cheesy

Utlogget spineshank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #1 : 14. februar 2007, 20:10 »
jeg tjenestegjorde i eliteavdelingen vjk (velferdsjeger-kommandoen). en mer hardcore-avdeling finnes ikke i det norske forsvaret, jeg tørr å påstå at opptaket til vjk er blandt de tøffeste i verden. på grunn av sikkerhetsmessige årsaker kan jeg ikke røpe for mye, men kan nevne at vi måtte steke over 28 vaffelplater på under 8 minutter, trakte 12 liter kaffe på under 6 minutter, og blande 200 liter saft og fordele det i plastkopper på under 10 minutter. frafallet under opptaket var, kanskje unødvendig å si, veldig stort, og de fleste som deltok blir aldri de samme igjen.

vjk - swift, silent, deadly!

Comadore

  • Gjest
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #2 : 14. februar 2007, 20:21 »
jeg tjenestegjorde i eliteavdelingen vjk (velferdsjeger-kommandoen). en mer hardcore-avdeling finnes ikke i det norske forsvaret, jeg tørr å påstå at opptaket til vjk er blandt de tøffeste i verden. på grunn av sikkerhetsmessige årsaker kan jeg ikke røpe for mye, men kan nevne at vi måtte steke over 28 vaffelplater på under 8 minutter, trakte 12 liter kaffe på under 6 minutter, og blande 200 liter saft og fordele det i plastkopper på under 10 minutter. frafallet under opptaket var, kanskje unødvendig å si, veldig stort, og de fleste som deltok blir aldri de samme igjen.

vjk - swift, silent, deadly!

jaha? og dette tror du jeg tror på?Tongue gi meg en link til "avdelingen" så skal jeg tro deg:P

Utlogget kjasmas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #3 : 14. februar 2007, 20:22 »
Jeg gikk befalsskole og det kan anbefalles på det varmeste. Det tar to år, men må ikke glemme at du faktisk får betalt det siste året. Personlig vokste jeg veldig mye spesielt det første året. Det stilles krav til deg, det er ikke til å stikke under en stol, men alt i alt en kjempe opplevelse. Hvilke våpengren du evt velger kommer jo ann på hvilke interesser du har. Liker du stridsvogner ol er jo kavaleriet det rette. Liker du gåing er infanteriet en sikker vinner. Har du sansen for tnt er ingerniør tingen.... osv....

Utlogget spineshank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #4 : 14. februar 2007, 20:31 »
jaha? og dette tror du jeg tror på?Tongue gi meg en link til "avdelingen" så skal jeg tro deg:P

på grunn av sikkerhetsmessige årsaker finnes det ingen, eller lite info om vjk på internett, og de har ihvertall ikke en hjemmeside. men tro meg, de finnes... et sted der ute.

den eneste måten du kan kjenne igjen en vjk-soldat på, er at han bærer en kaffebrun beret, samt har et iskaldt blikk som vitner om flere tusen timer med vaffelsteking og kaffetrakting.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #5 : 14. februar 2007, 20:53 »
GSV, the one and only!
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #6 : 14. februar 2007, 20:58 »
Kavaleriet - helt til de ikke vil ha meg alikevel... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Comadore

  • Gjest
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #7 : 14. februar 2007, 21:07 »
hehe jeg har sett litt jeg lurer på om : telemarks bataljonen, 2. bataljonen og jegerkompaniet!!!! vil helt være på bakken liksom...

Jegerkompaniet virker sinnsykt digg! Hard trening+disiplin osv.....

Utlogget spineshank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #8 : 14. februar 2007, 21:19 »
hehe jeg har sett litt jeg lurer på om : telemarks bataljonen, 2. bataljonen og jegerkompaniet!!!! vil helt være på bakken liksom...

Jegerkompaniet virker sinnsykt digg! Hard trening+disiplin osv.....

tmbn er ikke for vernepliktige, har aldri hørt om jegerkompaniet, men du mener kanskje jegerbataljonen?

Comadore

  • Gjest
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #9 : 14. februar 2007, 21:27 »
tmbn er ikke for vernepliktige, har aldri hørt om jegerkompaniet, men du mener kanskje jegerbataljonen?
Jegerkompaniet = en del av Hæren

http://www.mil.no/haren/Jegerbataljonen/start/;jsessionid=NI5UHLAVRBM4HQFIZYGSFEQ?_requestid=1250028

Utlogget spineshank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #10 : 14. februar 2007, 21:30 »

ok, men det het jegerbataljonen da jeg var inne til tjeneste. go for it, jegertjeneste er å anbefale.

Comadore

  • Gjest
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #11 : 14. februar 2007, 22:13 »
ok, men det het jegerbataljonen da jeg var inne til tjeneste. go for it, jegertjeneste er å anbefale.

hva er spesielt med det da?Cheesy

Utlogget kjasmas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #12 : 14. februar 2007, 22:34 »
Sitat
hva er spesielt med det da?

my gåing med tung tung sekk, truger og ligge i "snøhule" der man driter på pose og pisser på kondom....

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #13 : 14. februar 2007, 22:50 »
Jeg var i Garden i... 2,5 timer. "Du kan bare gå hjem". biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #14 : 15. februar 2007, 00:21 »
De tre første mnd. i garden var knall! Det var bra rekruttperiode (var på rena, nå er det desverre på terningmoen) med mye grønn tjeneste, og supert opplegg. Etter vi kom til Huseby blei det et hælvete med mindre du er sykelig opptatt av detaljer som sengestrekk, klesbretting i skap, spitting, pussing, shining, vask, og minst SLO og PARADE!!!!! Men psykisk hardt kan du godt kalle det.

Dersom du ønsker en virkelig hard og krevende tjenste som det står ufattlig mye respekt av, velg opptak til fallskjerm-jeger eller marine-jeger. Dersom du klarer å gjennomføre disse tjenestene kan du søke videre opptak til Spesial-Jeger - de hardeste av de harde og kremen av kremen!

 http://www.mil.no/haren/hjk/start/;jsessionid=GJUGEUWY0PNU5QFIZYGSFEQ?_requestid=1274164

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!