Skrevet av Emne: Ranet i sitt eget hjem...  (Lest 3747 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Ranet i sitt eget hjem...
« : 19. februar 2009, 02:07 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=537061

Ny trend på gang eller no? Syns det har vært mange "ranet i eget hjem bla bla bla gebrokkent norsk" i det siste. Man kan nesten dra det så langt som å si at man begynner å bli litt lei. Men fell inga tåror, når hijab-purken kommer blir sikkert alt så mye bedre. Fange sine egne folk, so to speak.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #1 : 19. februar 2009, 09:29 »
Dette er tydeligvis en trend på inntog.
Når skattelistene er offentlige, folk kjører rundt i dyre biler, bor i luksusvillaer og går med rolex, så blir man lett lagt merke til av kriminelle.
De er rett og slett lette offere.

Mye lettere offere enn banker, verditransporter og tellesentraler som har blitt nærmest umulige å rane.
De fleste banker har jo nesten ikke kontanter lenger heller.
Vi er ikke vant med slikt her i landet, og vi blir bokstavlig talt tatt på senga.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #2 : 19. februar 2009, 13:53 »
Bedre det enn å bli rana i en annens hjem.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #3 : 19. februar 2009, 14:18 »
Det er nå vi må justere våpenloven, slik at vi kan beskytte oss selv.

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #4 : 19. februar 2009, 14:24 »
Slapp av folkens! Hadde bare litt dårlig økonomi en periode, men nå begynner den å stabilisere seg igjen.

Er ikke mange hus igjen nå før jeg er ferdig Wink
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #5 : 19. februar 2009, 14:26 »
Det er nå vi må justere våpenloven, slik at vi kan beskytte oss selv.

Hva hindrer deg i å ha et våpen?

Med mindre man jevnlig har hjemmebesøk av onkel så er det da ingen fare ved å ha det liggende i skapet hjemme.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #6 : 19. februar 2009, 14:32 »
Hva hindrer deg i å ha et våpen?

Med mindre man jevnlig har hjemmebesøk av onkel så er det da ingen fare ved å ha det liggende i skapet hjemme.

I forhold til den nye forskriften som er på vei er det ikke så lett. Dessuten plikter man da å ha våpenskap fra første våpen man eier.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #7 : 19. februar 2009, 14:50 »
Hvis vi snakker om et våpen som kun er ment til selvbeskyttelse i hjemmet, er det like greit å ha et uregistrert.

Husker ikke helt reglene her nå, men er det ikke krav om at man må ha så og så mye skytetrening i klubb pr. år for å få fornyet tillatelse til å eie og oppbevare skytevåpen? Nå er det jo en fordel å ha litt skytetrening uansett, så man faktisk kan treffe tjuven å ikke utelampa til nabo`n. Blir så mye mas med det Grin Grin Grin
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #8 : 19. februar 2009, 15:05 »
Det er nå vi må justere våpenloven, slik at vi kan beskytte oss selv.

Om vi skal bruke "verdens beste land" som eksempel tror jeg det er en dårlig ide. Bedre at noen rapper TV'n min som jeg får tilbake på innboforsikring en at noen blir drept, mener nå jeg. Ikke at jeg vil bli ranet og stemmer SV og er stein naiv idealist (tro meg, har sett hva verden har å by på av gærninger og drittsekker) men bedre at den griske forsikringsbransjen får punge ut litt en at jeg dreper noens far/bror/sønn eller mor/søster/datter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #9 : 19. februar 2009, 15:06 »
Hvis vi snakker om et våpen som kun er ment til selvbeskyttelse i hjemmet, er det like greit å ha et uregistrert.

Og dette mener du er en grei holdning å ha?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #10 : 19. februar 2009, 15:24 »
Det er nå vi må justere våpenloven, slik at vi kan beskytte oss selv.

Ja, samme lover som usa hadde vært noe!

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #11 : 19. februar 2009, 15:26 »
Tror ikke bevæpning i heimen er rett veg å gå. Endel uheldige bivirkninger ved å ha våpen og ammo i de 1000 hjem. Hva hjelper det forresten med et våpen i huset når en blir møtt med bevæpnede værstinger i døra? Nei, vi har sett nok skytetragedier ( selvmord, skolemassakrer osv ) pga lett tilgjengelige våpen i hjemmene.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #12 : 19. februar 2009, 16:00 »
Og dette mener du er en grei holdning å ha?

Jeg syntes ihvertfall det er helt greit, hva andre måtte mene får vere deres sak, jeg er ikke interesert i en diskusjon rundt akuratt det temaet.

Må bare legge til at jeg såklart ikke eier eller oppbevarer ulovlige/uregistrerte våpen eller ammunisjon til disse, ei heller andre våpen/objekter det kan være straffbart å være i besittelse av. Smiley

EDIT: Bare for å utdype litt, jeg høres jo ut som en idiot her.

Sålenge våpenet befinner seg innefor husets 4 vegger, å kun brukes for å beskytte seg selv mot inntrengere og andre uvedkommende, så ser jeg på det som greit. At hasj-selgende kjøtthuer langs Akerselva bærer det på seg for å rane uskyldige forbipasserende, syntes jeg absolutt IKKE er greit.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #13 : 19. februar 2009, 17:11 »
Hva når de hasjselgende kjøtthuene gjør innbrud hos deg og får tak i et uregistert våpen da?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #14 : 19. februar 2009, 17:32 »
Hvis man har det til at folk kan ha våpen hjemme som i USA. Så vil det selfølgelig bli lettere å stjele de våpnene, men også bli mer sikkerhet. Men dette kan bli mere drap og skudd hjemme i sin bolig også.

Så jeg mener folk skal ta forhånds regler hjemme hvis man har ting å stjele, ikke mere våpen osv. Det gjør det bare verre. Med forhåndregler, så mener jeg sikkerhets alarmer og annet. Kanskje dette ikke vil hjelpe, men jeg hadde gjort mere enn bare sitte hjemme med lukkede dører liksom.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!