Skrevet av Emne: Bekka prøver seg på loggbok igjen...  (Lest 275755 ganger)

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #765 : 30. august 2011, 23:13 »
Mandag 29.August:
45min rolig joggetur
Snittpuls på 160, makspuls på 184

*Kommentar: Formen var ikke på topp, vondt i bihulene, snufsete og følte meg generelt dårlig, og den ble ikke akkurat bedre av en løpetur, var helt skutt på kveldingen


Tirsdag 30. August:
Tatt meg totalt treningsfri i dag, rimelig forkjøla, tendenser til feber også... Kunne virkelig ikke passet dårligere...


Ellers... er jeg litt usikker på hvordan jeg skal legge opp treningen fremover, da studiene innebærer endel fysisk aktivitet i form av ballspill, friidrett, orientering, boksing, svømming o.l. Fortsatt lyst til å løpe 10km under Oslo Maraton 25 september, som er 4 uker til, så prioriterer nok utholdenhetstrening frem til den tid, for å se om jeg blir i løpe-form til det. Etter det kunne jeg egentlig tenkt meg å gå for 5x5 eller noe, men fortsatt litt usikker.... what Vi skal uansett ha en semesteroppgave med egentrening, med varighet på 5-6 uker, så noe seriøst må jeg jo finne på! Tongue
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #766 : 04. september 2011, 20:08 »
w00pw00p!

På tide å logge litt igjen, har måtte ta det relativt rolig denne uken pga forkjølelse og feber, vet alt for godt hva som skjer når jeg trener mens jeg enda ikke er helt i form :Smiley Så for en gangs skyld prøvd å være føre var, enn etterpåklok Tongue Håper på å være tilbake for fult igjen nå Smiley


Lørdag 03.September:
Oppvarming: 10min elipse

Knebøy : 40kg x10 - til boks
              60kg x10 - til boks
              70kg x10 - til boks
             
              80kg x6
              85kg x6
              95kg 6x2    Cheesy

              60kg 12x2 -til boks

Et beins strakmark: m/10kg hantler (per bein): 10x3

*Kommentar: Tung, men fin økt! Grin Veldig motiverende at styrken i bøy ikke forsvinner selv om det fort har blitt en ukes mellomrom mellom bein-øktene den siste tiden. Blir spennend eå se hvordan det blir med mere mengde på de igjen etterhvert...


Søndag 04. September:
Oppvarming: 10min elipse

Pullups: -25kg: 12 +8 +8

Benk: 30kg x10
         40kg 8x3
         dropp: stang x15

Nedtrekk (bredt): 35kg x12
                          30kg 12x2

Avsluttet med 20min hurtig gange og joggings....

*Kommentar: Ble en veldig lett overkropps økt i dag, har muligens pådratt meg en betennelse i høyre underarm etter mye "trening" på serving i volleyball på skolen. Dra øvelsene går forholdsvis greit, men press øvelser er smertefult...
Sykt støl i bein og stump i dag... Håper litt jogging og hurtig gange i dag løsner det litt opp til i morgen Smiley
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #767 : 05. september 2011, 19:47 »
Ny uke, nye muligheter! Smiley


Mandag 05.September:

20min opptrapping
5 x4min intervaller, 2min aktiv pause
15min nedtrapping

Makspuls på 187, snittpuls på 157.

*Kommentar: Sover dårlig om dagen, da jeg har en visdomstann som vokser ut, sårt og ømt, vondt å svelge, mye hodepine, sover dårlig, føler meg trett og sliten....blir en evig ond sirkel.... Mye som ikke vil stemme om dagen gitt  Tongue :Smiley
Men selve økten gikk ikke så ille som forventet, virker som om kondisjonen har holdt seg bra tross vedlikehold/dårlig med løping siste 2-3 ukene, så da er det bare å kjøre på! Cheesy
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #768 : 08. september 2011, 23:22 »
Onsdag 07.September:

1,5timers boksing på skolen

Kjapp bein-økt på Bislet:
Knebøy: 40kg x10
             50kg x10
             60kg 10x3

Et beins strakmark m/12kg hantel (per bein): 12x2
Strakmark: 40kg 15x2

*Kommentar: Hadde 1t og 45min døtid mellom skole og jobb, og måtte uansett dusje et sted, så med 1times reisevei, hadde jeg 45min til rådighet, så slang med en kjapp tur innom for å få trent beina. Ble en veldig lett beinøkt på ca 20min, da jeg allerede var litt småsliten Tongue Litt dårlig tid til egentrening om dagen, så litt er bedre enn ingenting :Smiley


Torsdag 08.September:
Oppvarming: 5min elipse

Pullups: Bekka 3x3
Nedtrekk (smalt): 50kg x10
                           45kg x8
                           40kg x10

Hantelroing: 16kg 3x10

Benk: 40kg 12x2
         dropp: 30kg x10

Nedtrekk (bredt): 35kg x20 +12

Dagens løping, totalt 45min på mølla:
6min opptrapping
4 x4min intervaller, 2min aktiv pause
15min nedtrapping

*Kommentar: Trening på "tom" mage, 1 banan + PWO, lenge siden sist, men fungerte fint! Var småstøl i ryggen etter gårsdagens boksing, men fikk til en fin økt fordet! Veldig fornøyd med at pull-upsen har holdt seg tross fravær i 3 ukers tid nå :Smiley Tok det rolig med push øvelser da jeg fortsatt har litt vondt i underarmen.
Veldig lett til beins etter intervallene, deilig! Godkjent økt! Smiley

Så rett på 1,5time med orientering, også jobbet kveldsvakt, veldig klar for sengen nå!
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #769 : 10. september 2011, 12:30 »
Dagens første:

Knebøy : 40kg x10 - til boks
              60kg x10 - til boks
              70kg x10 - til boks
             
              80kg x6
              85kg 8x3
              dropp: 60kg 12
                         stang x12

Strakmark: 40kg x12
                  50kg 12x2

Leg curl: 20kg 20x2

Avsluttet itt uttøying og planke på fitnessball x3

*Kommentar: Litt tung og trett i skråtten i dag, men fikk dratt meg ut av senga og kom meg avsted! Fant desverre ikke noe belte, så ble en relativt "lett" bøy i dag, men absolutt godkjent økt! Smiley

"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #770 : 10. september 2011, 20:03 »
Dagens andre:

Rolig langkjøring, var ute i rett over 1 time og 10min, rolig jogg i hvertfall 50min.
Snittpuls på 145, makspuls på 164.

*Kommentar: Hadde trodd jeg skulle være småsur i beina, men gikk overraskende bra! Cheesy Første rolige langkjøring på evigheter, så poenget var å ligge lavt i puls i dag, og få kjent litt på hvordan løpeformen er om dagen... Knærne er fine, men en smule vondt i hofteleddsbøyer på venstre siden, menmen!
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #771 : 10. september 2011, 20:18 »
Du er fortsatt like flink du! Ser knebøyen er sterkere enn min om dagen, så det skal du ha! Hjertet mitt holdt på å drepe meg da jeg prøvde på 3x8 med 80 kg forleden. Har ikke vært noe særlig over 4-5 reps på en stund, bortsett fra oppvarming. 70 kg til boks er sterkt. Fortsatt like flink og det vanker fin julegave fra Nissen Grin
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #772 : 11. september 2011, 22:29 »
Du er fortsatt like flink du! Ser knebøyen er sterkere enn min om dagen, så det skal du ha! Hjertet mitt holdt på å drepe meg da jeg prøvde på 3x8 med 80 kg forleden. Har ikke vært noe særlig over 4-5 reps på en stund, bortsett fra oppvarming. 70 kg til boks er sterkt. Fortsatt like flink og det vanker fin julegave fra Nissen Grin

 Cheesy Jeg prøver å holde koken, selv om det er en smule vanskelig å få prioritert treningen om dagen. Hehe, men det er vel bare fordi du holder på å bygge deg opp igjen vil jeg tro? Wink Helt enig, 8reps er langt seigere enn 4-5reps, foretrekker få reps selv, men man må jo variere litt...
Oioi! Hvis man er veldig flink med treningen, veier det opp for eventuelle ting man ikke er så flink med da eller? :Smiley

Alt bra med deg om dagen? Trives i Irland? Smiley
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #773 : 11. september 2011, 22:42 »
Søndag 11.September:

Pyramideintervalløkt...
3min-4min-5min-6min-5min-4min-3min
Gjorde det slik at lengden på pausen (aktiv-pause) var 50% av tiden til intervallet før...
Snittpuls på 150, makspuls  på 175.

*Kommentar: I dag prøvde jeg å gjøre noe annet enn å enn standar 4min intervallene jeg har blitt så glad i, samt å få litt lengde på det hele Tongue Smule seig økt, men absolutt alright! Føler jeg henter meg bra inn i "pausene", men kjørte ikke sykt tøft i dag da leggene var rimelig sure...
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #774 : 12. september 2011, 23:40 »
Ukens mål:
- 8 timer søvn hver natt
- 2/3 styrkeøkter
- 2 kondisjonsøkter


Mandag 12.September:
Oppvarming: 15min hurtig gange på mølla

Pullups: Bekka 3x3
Nedtrekk (smalt): 45kg: 10 +8
                           
Hantelroing: 18kg 12 +10 +10

Skråbenk(hantler): 18kg: 10 +8 +6
                            dropp: 10kg x10

Nedtrekk (bredt): 40kg x15 +12

*Kommentar: Ble litt for lite søvn i natt, og så kroppen føltes rimelig tung og sliten i dag, men knapt med tid til trening om dagen, så har man planlagt trening, må den gjennomføres også! Tongue Fungerte hvertfall veldig greit når kroppen ble varm, ok økt!
Tror jeg føler for å bytte ut noen øvelser etterhvert, må bare finne ut av hvordan jeg skal gjøre det med treningen først.
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #775 : 13. september 2011, 21:19 »
Cheesy Jeg prøver å holde koken, selv om det er en smule vanskelig å få prioritert treningen om dagen. Hehe, men det er vel bare fordi du holder på å bygge deg opp igjen vil jeg tro? Wink Helt enig, 8reps er langt seigere enn 4-5reps, foretrekker få reps selv, men man må jo variere litt...
Oioi! Hvis man er veldig flink med treningen, veier det opp for eventuelle ting man ikke er så flink med da eller? :Smiley

Alt bra med deg om dagen? Trives i Irland? Smiley

Å? Er det mye pensum og jobb om dagen?
Jada, prøver vel å bygge meg opp igjen. Tanken var sakte, men finnes ikke badevekter i Irland, så må vente til jeg kommer hjem. Ser i speilet at det har gått litt fort...
Javisst, det veier opp for det meste Grin

Trives godt i Irland! Litt sene arbeidstider. Kom nettopp hjem. Sitter med kald lasagne fra søndag. Eneste som varmer er en helt rå chilisaus. Men, men. Blir pinglete om man ikke utsetter seg for litt iblant! Treninga går bra. Fått et styrkeløftprogram, så får vi se om det gjør det det skal. Har troa på det Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #776 : 13. september 2011, 23:01 »
Å? Er det mye pensum og jobb om dagen?
Jada, prøver vel å bygge meg opp igjen. Tanken var sakte, men finnes ikke badevekter i Irland, så må vente til jeg kommer hjem. Ser i speilet at det har gått litt fort...
Javisst, det veier opp for det meste Grin

Trives godt i Irland! Litt sene arbeidstider. Kom nettopp hjem. Sitter med kald lasagne fra søndag. Eneste som varmer er en helt rå chilisaus. Men, men. Blir pinglete om man ikke utsetter seg for litt iblant! Treninga går bra. Fått et styrkeløftprogram, så får vi se om det gjør det det skal. Har troa på det Smiley

Jupp, pensum (selv om jeg skal være ærlig å innrømme at jeg ikke har kommet heeelt i gang med lesingen enda... what men snart!), obligatorisk oppmøte på skolen, jobb og et lite "opp-pussingsprosjekt" oppå det hele, så det blir fort veldig lange dager ja. Og når det noen dager er typ 3 timer orientering, så 1,5 time med friidrett, så skal jeg ærlig innrømme at kroppen min er en smule tung og sliten, og egentrening ikke frister sånn veldig å presse inn før jobb på de hektiske dagene. Men enn så lenge ser det ut som jeg skal få inn en 4-5økter ila uken, og det er godkjent! Smiley
Tror man bare har godt av å være uten den dumme badevekten jeg... Smiley Du har jo tilgang på speil og målebånn, om om du i tillegg har opparbeidet deg noen kostholdvaner gjennom deffen, så burde det gå bra Wink
Hihi, jammen det er godt å høre! Cheesy

Men sene arbeidstider betyr vel at du begynner senere og kan trene før jobb? Det er sjeldent dumt! Cheesy jaaaa, man må da tåle litt! Oh, jammen det blir spennende! Usikker på hva jeg skal gjøre med treningen fremover selv... Kanskje prøve følge noe opplegg jeg også, får se!
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #777 : 13. september 2011, 23:16 »
Tirsdag 13.September:

Knebøy : 40kg x10 - til boks
              60kg x10 - til boks
             
              70kg x6
              80kg x6
              90kg 5x2
              95kg 5 +4
              dropp: 90kg x4
                         80kg x6
                         60kg x10   

Strakmark: stang x12
                  60kg x12

Et beins strakmark m/hantler (per bein): 12kg 12x2

10min uttøying....

*Kommentar: Våknet tung og fæl i kroppen tross 8 timer søvn, men kviknet til utover dagen...
Ble en kjapp beinøkt mellom noen kunder i dag, max effektive dager! Kjenner jeg ikke er heeelt vandt til å trene i værste "rush tid", liker absolutt best å trene alene, får liksom ikke hodet helt med når det er så mange rundt meg  Tongue
Godkjent økt! Håper jeg får inn en bein økt til ila uken...
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #778 : 14. september 2011, 11:55 »
Imponerende knebøy som vanlig Smiley
Smiley

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Bekka`s treningslogg, ryggbilde s48...
« #779 : 15. september 2011, 01:03 »
Jupp, pensum (selv om jeg skal være ærlig å innrømme at jeg ikke har kommet heeelt i gang med lesingen enda... what men snart!), obligatorisk oppmøte på skolen, jobb og et lite "opp-pussingsprosjekt" oppå det hele, så det blir fort veldig lange dager ja. Og når det noen dager er typ 3 timer orientering, så 1,5 time med friidrett, så skal jeg ærlig innrømme at kroppen min er en smule tung og sliten, og egentrening ikke frister sånn veldig å presse inn før jobb på de hektiske dagene. Men enn så lenge ser det ut som jeg skal få inn en 4-5økter ila uken, og det er godkjent! Smiley
Tror man bare har godt av å være uten den dumme badevekten jeg... Smiley Du har jo tilgang på speil og målebånn, om om du i tillegg har opparbeidet deg noen kostholdvaner gjennom deffen, så burde det gå bra Wink
Hihi, jammen det er godt å høre! Cheesy

Men sene arbeidstider betyr vel at du begynner senere og kan trene før jobb? Det er sjeldent dumt! Cheesy jaaaa, man må da tåle litt! Oh, jammen det blir spennende! Usikker på hva jeg skal gjøre med treningen fremover selv... Kanskje prøve følge noe opplegg jeg også, får se!

Haha. Er vi ikke allerede en måned ut i skolehverdagen? På tide å begynne, din fjas Wink Skjønner det er lett å skippe lesing når det er så mye som opptar deg på fritida da. Obligatorisk?? Trodde man kunne droppe inn og ut som man ville jeg. Er det ikke sånn der du studerer / linja du studerer? Det er godkjent! Mer enn godkjent.. Tongue

Joda. haha. Vekta på treningssenteret viste 91,5-7 i dag da jeg veide meg etter økta med klær på. Hadde nettopp drukket vann og spist og så videre da, så det gjorde nok et utslag. Men tviler ikke på at vekta står på 88 om dagen nå. Jepp! Har målebånd med meg vettu! Den viser sitt Tongue Kostholdsvanene jeg hadde gjennom deffen var omtrent slik det så ut hele året før omtrent. Nesten. Gikk bananas i kantina på jobben på dagen, så da hjalp det vel ikke hva jeg spiste til middag hjemme likevel.. Smiley

Ånei du. Senteret åpner 7 og stenger 22.30. Tar en 28 min å gå dit, og da dreper leggene mine meg med det tempoet. Om jeg står utenfor døra 7 og begynner å trene da er jeg ferdig kvart over 8, halv 9. Gå ned til sentrum igjen for å ta bussen til jobb. Den går 9 eller halv ti. Men det kan jo gå det..! Hmm... Kan forsøke en mandag. Kanskje det er få folk på morran så jeg får kjørt trisettene mine i fred og ro uten å være stressa for at en eller annen skal spolere settene mine ved å ta vektene. Det betyr tidlig morran det! Står ikke opp før 8 om dagen.

Er det ikke noe opplegg du har nå da? Du er en fæling på knebøy!
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!