Skrevet av Emne: Binais - Ingen skam å snu s177  (Lest 459479 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Binais 2007
« #2115 : 18. januar 2007, 16:23 »
Glem Fast Ford, Binais. Wink

Han er bare redd for å oppstå som en fjortiss hvis han trener bicepsen sin direkte. Det er nemlig slik det er her omkring på treningsforum. Å trene biceps er like mye galt i janteloven som det er å bole. :Smiley


Am I right, Fast Ford?
De fleste jeg trener sammen med trener faktisk biceps,men grunnen til at jeg ikke gjør det er:jeg gidder ikke.Det er så kjedelig.Tar heller et sett mere i markløft.
Å jeg er ikke redd for å fremstå som en fjortiss Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Binais 2007
« #2116 : 18. januar 2007, 16:25 »
Blir du noe sterkere i biceps øvelsene?
For at den skal i det hele tatt bli større må den få en grunn til å vokse...

Og, ville heller sett på hva du spiste istedet for å gå begynt med noe "weider super mass arm program"

Fast Ford :
Biceps reagerer nok bedre på tung stangroing på f.eks 100-130kg eller tung chins enn å jukke på noen 20kg manualer, så jeg syns ikke det er noe rart i det hele tatt at den vokser uten den curlinga. Noen reagerer bedre på mindre mengde på biceps.

Jeg regner med jeg slipper å legge ut hva jeg spiser iløpet av en hel dag, siden jeg vet godt hva som trengs for å vokse.
Du sier akkurat det samme som FF, har prøvd begge deler uten å lykkes, så du gjentar bare ham her.

Glem Fast Ford, Binais. Wink

Han er bare redd for å oppstå som en fjortiss hvis han trener bicepsen sin direkte. Det er nemlig slik det er her omkring på treningsforum. Å trene biceps er like mye galt i janteloven som det er å bole. :Smiley


Am I right, Fast Ford?

Hehe, I know Wink Vil tro det kanskje kan gi progresjon ved å klemme på med et 9ukers armprogram.. I det siste har jeg jo ikke trent biceps, før det trente jeg biceps èn gang i uken, 6sett eller noe slikt.. og da 8-10reps.

Ved å ta 4 sett biceps med først 8, så 6 og avslutte med 4 reps de siste ukene håper jeg vil være en nøkkel så de kommer igang igjen, for da vil treningen bli veldig variert i forhold til hva en har vært tidligere! Smiley

Og fast ford: Å nekte å trene biceps fordi de får mer en nok juling på ryggdagen og sverge til dette mener jeg blir like teit som å si Jeg trener ikke bein, de får nok trening av at jeg går...
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Binais 2007
« #2117 : 18. januar 2007, 16:25 »
Hvorfor er noen av de største bicepsene jeg har sett vært på personer som ikke curler, men trener tung stangroing, roing i alle andre former, chins ++
De trener også hammercurl, men det er ikke en direkte biceps øvelse, mer enn underarmsøvelse.. Tenker da på strongman utøvere som mariusz etc..

En ting er at biceps blir trent direkte, men en annen ting en må tenke på er belastningen er mye mer på ryggøvelser.. Jo mer belastning, jo mer hypertrofi. Opplever ofte at jeg er støl i biceps dagen etter ryggtrening, mens jeg for oftest ikke er det etter dager jeg har trent biceps direkte..

Det mest optimale for folk flest er uansett selvfølgelig å trene biceps direkte i tillegg. men mange reagerer på mindre mengde på bicepstrening, derfor kan de oppleve å øke i biceps selv når de ikke trener den direkte..
Det kan selvfølgelig ha noe å gjøre med at kanskje den var en tanke overtrent?

Jeg trener selv biceps direkte, gjennom DC, men det jeg skulle fram til er at folk er forskjellige og reagerer forskjellig på øvelser, enten det er pga gener eller teknikk...

Ressoneringen er grei nok den, men du kommer ikke utenom at majoriteten av verdens bodybuildere, sammen med strongmanutøvere trener biceps direkte. Du tar dog ikke feil, da du sier at den beste formen er en kombinasjon som jeg også har meget stor tro på. Men å si at det beste for økt volum på biceps er ryggtrening, er en påstand langt fra realiteten. Jeg blir også støl i biceps etter rygg. JEg blir støl i triceps etter press i skuldre og bryst. Men jeg ser ikke på hantelpress som den beste øvelsen til tricepsoppbygning. Dog jeg forsøker å legge bryst og triceps nogenlunde spredt i uka.

Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Binais 2007
« #2118 : 18. januar 2007, 16:28 »
Ressoneringen er grei nok den, men du kommer ikke utenom at majoriteten av verdens bodybuildere, sammen med strongmanutøvere trener biceps direkte. Du tar dog ikke feil, da du sier at den beste formen er en kombinasjon som jeg også har meget stor tro på. Men å si at det beste for økt volum på biceps er ryggtrening, er en påstand langt fra realiteten. Jeg blir også støl i biceps etter rygg. JEg blir støl i triceps etter press i skuldre og bryst. Men jeg ser ikke på hantelpress som den beste øvelsen til tricepsoppbygning. Dog jeg forsøker å legge bryst og triceps nogenlunde spredt i uka.

Smiley

Flott sagt! Les det der TI ganger, fast ford og rizla!
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Binais 2007
« #2119 : 18. januar 2007, 16:37 »
Tja, jeg vil gjerne se en majoritet av strongmen som fokuserer mye på isolasjonsøvelser for biceps.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Binais 2007
« #2120 : 18. januar 2007, 16:40 »
Tja, jeg vil gjerne se en majoritet av strongmen som fokuserer mye på isolasjonsøvelser for biceps.. Wink

Fokusering schmokusering. De trener curls. Dette vet du godt. De trener også press. BLANDING ER TINGEN! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: Binais 2007
« #2121 : 18. januar 2007, 16:41 »
Ressoneringen er grei nok den, men du kommer ikke utenom at majoriteten av verdens bodybuildere, sammen med strongmanutøvere trener biceps direkte. Du tar dog ikke feil, da du sier at den beste formen er en kombinasjon som jeg også har meget stor tro på. Men å si at det beste for økt volum på biceps er ryggtrening, er en påstand langt fra realiteten. Jeg blir også støl i biceps etter rygg. JEg blir støl i triceps etter press i skuldre og bryst. Men jeg ser ikke på hantelpress som den beste øvelsen til tricepsoppbygning. Dog jeg forsøker å legge bryst og triceps nogenlunde spredt i uka.

Smiley

Noe jeg faktisk er enig i og... Er derfor jeg sa at NOEN kan respondere bedre på mindre mengde på biceps, dvs kun gjennom ryggtrening.. Men det er jo det genetiske som bestemmer...
Jeg trener selv biceps, og det tungt, kontrollert og intensivt, og det gir meg resultater..

Jeg mente heller ikke at det optimale for masse og styrke i biceps er ryggøvelser, det jeg mente var at det ikke nødvendigvis var så rart at Fast Ford økte i masse i biceps uten å trene biceps..
Kanskje han er noen av de som responderer bra på lavt volum på biceps?  Smiley

Noe av det jeg skrev kan ha kommet litt feil frem, siden jeg er på jobb å står mellom kunder å prater av og til mens jeg skriver litt etter hvert...
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Binais 2007
« #2122 : 18. januar 2007, 16:41 »
Prøvd og curle med ez-stang med du lener deg litt fremover? Fungerer utmerket på meg Wink
Støttes av Lånekassen

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Binais 2007
« #2123 : 18. januar 2007, 16:42 »
Noe jeg faktisk er enig i og... Er derfor jeg sa at NOEN kan respondere bedre på mindre mengde på biceps, dvs kun gjennom ryggtrening.. Men det er jo det genetiske som bestemmer...
Jeg trener selv biceps, og det tungt, kontrollert og intensivt, og det gir meg resultater..

Noe av det jeg skrev kan ha kommet litt feil frem, siden jeg er på jobb å står mellom kunder å prater av og til mens jeg skriver litt etter hvert...


No harm done. Jeg forstod meningene dine. Vi er nok enige! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Binais 2007
« #2124 : 18. januar 2007, 16:43 »
Jeg prøvde å komme med et litt "hyggelig" innspill her,men blir møtt i døra av en gjeng fjortisser som har blødd igjennom. Tongue
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Binais 2007
« #2125 : 18. januar 2007, 16:45 »
Jeg prøvde å komme med et litt "hyggelig" innspill her,men blir møtt i døra av en gjeng fjortisser som har blødd igjennom. Tongue

Har vi blødd igjennom så er det grunnet svært tung curl.

Tilbake til marken din gretne gamle trønder.

Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Binais 2007
« #2126 : 18. januar 2007, 16:46 »
Fokusering schmokusering. De trener curls. Dette vet du godt. De trener også press. BLANDING ER TINGEN! Smiley

Jeg og trener curl når jeg egentlig har tøye-dag og kjeder meg.

men altså.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Binais 2007
« #2127 : 18. januar 2007, 16:50 »
Jeg og trener curl når jeg egentlig har tøye-dag og kjeder meg.

men altså.. Wink

Nå har jeg hørt at du tøyer _mer_ enn majoriteten, så da blir det vel endel curl på deg?

Hørt fra Thyve: Eeeehh.. Gutta, jeg skal bare tøye litt jeg. Ser dere om 20 min. *Curler for harde livet, to make those bastards grow!* Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Binais 2007
« #2128 : 18. januar 2007, 16:53 »
Jeg pleide å kjøre stricte femmere på 50 kg i stangcurl med armer på rett under 37 cm. Problemet var at jeg hverken trente pull-ups eller roing (jeg var 17 og idiot).

I disse dager trener jeg nesten aldri curls, kun pull-ups og stangroing, og armene vokser endelig. Sist jeg sjekket hadde curlstyrken også økt, dette etter 3-4 uker med kun baseøvelser. HITman her på forumet har forøvrig opplevd det samme.

Etter min mening bør fokuset være på baseøvelser, da det er disse som tillater mest progresjon. Disse kan så suppleres en gang i blant med isolasjonsøvelser for å tyne muskelen litt ekstra.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Binais 2007
« #2129 : 18. januar 2007, 16:56 »
Jeg pleide å kjøre stricte femmere på 50 kg i stangcurl med armer på rett under 37 cm. Problemet var at jeg hverken trente pull-ups eller roing (jeg var 17 og idiot).

I disse dager trener jeg nesten aldri curls, kun pull-ups og stangroing, og armene vokser endelig. Sist jeg sjekket hadde curlstyrken også økt, dette etter 3-4 uker med kun baseøvelser. HITman her på forumet har forøvrig opplevd det samme.

Etter min mening bør fokuset være på baseøvelser, da det er disse som tillater mest progresjon. Disse kan så suppleres en gang i blant med isolasjonsøvelser for å tyne muskelen litt ekstra.

Kombinasjon ja! Finnes ikke bedre.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!