Skrevet av Emne: Styrkeløft, strongman og doping.  (Lest 40664 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #120 : 25. juni 2006, 17:20 »
Enda meir svada, tar det aldri slutt?Huh

Tar det aldrig slutt med sjalu styrkeløfteres svada?

La nå gutten være. At han valgte å komme inn, var i utgangspunktet en frustrasjon over drittslenginga som kommer fra enkelte her så snart de ser noen som er bedre en seg selv.

L


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #121 : 25. juni 2006, 17:21 »
Og hva var galt i det jeg sa om at Arild forbedret seg pga at han har funnet noe som fungerte for han??

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #122 : 25. juni 2006, 17:31 »
Tar det aldrig slutt med sjalu styrkeløfteres svada?

La nå gutten være. At han valgte å komme inn, var i utgangspunktet en frustrasjon over drittslenginga som kommer fra enkelte her så snart de ser noen som er bedre en seg selv.

L



Eg har ikkje slengt dritt om gutten, eg er ikkje anna enn kraftig imponert over strongman prestasjonane hans.  Men eg er mindre imponert over uttalelser, der han fremhever sine kunnskaper om kosthold som den viktigste faktoren for å bli sin egen styrke.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #123 : 25. juni 2006, 17:38 »
Eg har ikkje slengt dritt om gutten, eg er ikkje anna enn kraftig imponert over strongman prestasjonane hans. Men eg er mindre imponert over uttalelser, der han fremhever sine kunnskaper om kosthold som den viktigste faktoren for å bli sin egen styrke.


Skjønner, er jo bare det at slik jeg ser det, kan det jo hende reulstatene hans blomstret når han bedret kostholdet,  og at han dermed trekker konklusjoner fra kostholdet sitt til resultatene.

Styrken kommer seff av en kombinasjon av BEINHARD trening og MYE mat. Det interessange da, ville være å se på treningsmengden, og belastningene A bruker på sine økter:)

Klarer du tvangsspise nok, og trene tungt nok, kan du seff øke bra.

Kan jo regelrett Arild har MYE igjen av det genetiske potensialet sitt:)*

* I den forstand at genetisk potensiale er oppnåbart

Mvh L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #124 : 25. juni 2006, 18:11 »
Av og til har det vært tilfeller hvor det har vært mer lønnsomt å IKKE forsøke å forsvare seg, ja...

Jeg tror Arild mente det godt med innlegget, irriterende at fokus kommer på doping only... men nå har det jo ikke BARE vært fokus på doping heller da.

Likevel ganske søkt å påstå at en uerfaren løfter på 20 år skal vite mer om kosthold og trening enn folk som er utdannet innen ernæring, anatomi og fysiologi... Ikke den smarteste konklusjonen kanskje, men skitt au... Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #125 : 25. juni 2006, 20:05 »
H-melk og knebøy.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget :)

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

  • Egg og Bacon!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #126 : 25. juni 2006, 20:24 »
Jeg vet ikke riktig hvilken tråd denne tok utgangspunkt i, men jeg gjetter på at den var myntet på tråden om nsm som gikk på tv2 nå på torsdag.
Etter å ha lest tråden må jeg bare få si at jeg syntes det er utrolig synd at det mest utpregede temaet rundt opplegget rundt nsm06 blir dopingbeskyldninger og krangling mellom strykeløftere og utøvere i strongman. Arrangementet var utrolig bra og sporten fikk vist seg frem på en meget bra måte. Og slapp av Egil, du gjorde en bra innsats i likhet med alle andre deltakere:) Fokuset burde ligge her, ikke på om noen av utøverne var dopet og om dette er moralsk rett! Hvem bestemmer moral i dagens storsamfunn? Hva betyr det om noen syntes doping er galt i en gitt situasjon eller liknende? Reglene ligger der, og det er de vi må forholde oss til de eventuelt blir forandret. Og slapp av, de ligger ikke der slik de gjør uten grunn. Jeg er klar over at disse spørsmålene er stilt før, men jeg tror det ikke skader om de blir stilt igjen. Personlig er jeg sterkt imot doping, men  i strongman gjelder andre regler mht. doping enn i styrkeløft. Det er ikke noe å gjøre noe med før strongman sporten utgjør et stort nok miljø i Norge til å få registrert den. Først da kan man fokusere på doping som problem.

I mellomtiden er det bare å gratulere bidragsyterne og utøverne med et godt gjennomført arrangement. Flott og se at strongman også vokser her Norge!  Grin
Smiley

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #127 : 25. juni 2006, 20:24 »
H-melk og knebøy.


Alt en trenger:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #128 : 25. juni 2006, 20:30 »
Jeg og min person er ikke i stridens kjerne her, selv om det kanskje virker slik... jeg er bare flink til å åpne kjeften, eller hamre løs på tastaturet.

Jeg er storfornøyd med NSM 2006, samme hva gretne gamle gubber måtte mene er etisk riktig og ikke.. Smiley

Den gjengen jeg konkurrerte mot/med er kjernekarer, og den sterkeste mannen vant!

Neste år, når jeg stiller igjen, vedder jeg på at den sterkeste vinner da også!! Wink

Utlogget :)

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

  • Egg og Bacon!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #129 : 25. juni 2006, 20:40 »
Jeg og min person er ikke i stridens kjerne her, selv om det kanskje virker slik... jeg er bare flink til å åpne kjeften, eller hamre løs på tastaturet.


Nei nei, og det var ikke det jeg mente heller. Jeg ville bare gratulere med strålende innsats, selv om plasseringen ikke ble blant de høyeste:)
Smiley

Bold

  • Gjest
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #130 : 25. juni 2006, 21:36 »
Nå handler denne tråden om doping i styrkeløft og strongman. Det finnes en egen tråd for NSM06 der man kan skryte hemningsløst av et flott TV-program mm.

Flere av utøverne i strongman er åpne og ærlige om medikamentbruk i strongman. Tror ikke jeg har kommet med et vondt ord om disse. Andre velger ikke å uttale seg, noe jeg godtar. Men de som farer med løgner, bortforklaringer og motsigelser skulle kanskje tenkt seg om flere ganger før de setter noe på trykk?

Det er iflg. Expedite feil at det er ulike regler i strongman og styrkeløft. Det er forbud mot doping hos begge. Godt at ledelsen i forbundet prøver å få sine utøvere til å følge reglene. Ellers blir kanskje plasseringer opptatt av folk som jukser?

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #131 : 25. juni 2006, 21:40 »

...snip...

Det som jeg synes er trist - det er at den vanlige mannen i gata tror at de fleste som driver med strongman er dopingfrie. De tror også mange profesjonelle kroppsbyggere er dopingfrie og lar seg imponere av den utrolige treningsinnsatsen de må ha hatt. Såklart er det mye trening som står bak. Hadde det ikke vært det hadde det bare vært å trene litt hardere så hadde man blitt bedre enn sin motstander. Jeg synes likevel ikke det er bra at vi skal leve i en verden der vi prøver å lure hverandre.

I min perfekte verden hadde man f.eks. på TV2 ifb. med NSM opplyst at ca. halvparten var dopet. Så perfekt blir nok aldri verden desverre. De fleste vil nok også leve i troen på at det de ser er "the real thing" - akkurat på samme måte som at jeg benektet at wrestling var skuespill når jeg ble konfrontert med dette når jeg var 16 år. Jeg nektet å innse det.

Nå må jeg vel avslutte. Har nok skrevet mye som mange vil se på som støtende, men jeg er ikke interessert i å prøve å skrive alt for formidlende. Jeg er veldig opptatt av ærlighet, oppriktighet og fakta. Det er greit å tie, men det er ikke greit å benekte. Uansett om det er gjort direkte eller indirekte med vage formuleringer. Det var derfor jeg sluttet å kjøpe kroppsbyggerblader for noen år siden.

Mvh,
Einar B. Gilberg


Absolutt honnør til deg einar, du er en modig mann. 100% enig med deg. svært velskrevet. Smiley

Har sluttet å kjøpe kroppsbyggerblader selv av samme grunn som deg. Etterhvert som man lærer mer og blir eldre, så ser man realitetene i øynene, men samtidig kan det være litt skummelt å tråkke på feil tær.

Allmenheten kan lite om strongman, og mange er naive mht. dopbruk.

Vanlige folk kan lett føres bak lyset, men kjære dopede byggere og strongmen, spar oss som har vært i gamet en stund for røverhistoriene om hvor mye kostholdet deres betyr for deres prestasjoner.

Jeg er imponert over alle som dedikerer seg selv til å bli god i bygging eller strongmann, det krever langt mer enn å sette sprøyter, men innenfor bygging og strongman er det ingen tvil om hva som faktisk foregår.

Det finnes genetiske supertalenter, og det finnes folk som har rask fremgang.

Men når ting er for utrolig til å være sant er det som regel det også.

Synes alle som var med i nsm gjorde en kanoninnsats, dopede eller ikke.

Dobbeltmoralen er ingen tjent med. At dop i strongman internasjonalt er strengt forbudt vet alle i praksis er en vits. Skjønner ikke hensikten med å si noe annet. Smiley

Stay strong, lift hard - doping eller ikke!

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #132 : 25. juni 2006, 21:46 »
NSM var dritrått Grin ble veldig imponert da jeg ikke har sett noe særlig strongman før Smiley
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #133 : 25. juni 2006, 23:23 »
Dette temaet er utrolig lett å sortere. neten så oppfyller man reglene eller så gjør man det ikke.

I saken med Roy Holte og tidligere bruk har han oppfylt kravene som står i antidoping erkleringen. I så måte står det fritt opp til alle andre å gjøre det samme. Dog vil nok noen av dere som forherliger dopingbruk ta i betraktning hvilken pris dette har når det gjelder penger, helse , psyke og sosiale aspekter. I så måte tror jeg ingen her lyst å prøve. Dette føres kynisk ut men sånn er reglene og vi lever i en rettstat.

Hvis man vil forandre reglene bør man gjøre det i de kanaler som sømmer seg i et deomkrati eller "flertallets" tyrrani av noen.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #134 : 25. juni 2006, 23:53 »
At Arild Haugen på 20 år skal få en haug med kverulanter på nakken når han burde få en kjempeklapp på skulderen for en flott innsats er faen meg trist.
Folk henger seg opp i ting bare for å kverulere: "70% av fremgangen pga. kosthold betyr at jeg skulle tatt 500 kg her og der"; dere må da skjønne at når A.Haugen skriver "70%" så er det ment som som en illustrasjon og ikke som en matematisk korrekt formel!

Videre så skrev han vel at HAN kjente styrkeløftere som ikke hadde peiling på kostholdet. Det betyr ikka at han beskyldte DEG som styrkeløfter for å falle inn under denne kategorien.

Jeg trakk også litt på smilebåndet når det ble påstått at det var "strengt forbudt" med doping (det vel knapt nok forbudt og i hvert fall ikke "strengt"), men er det noe å henge seg opp i da?
Virker som om noen her inne er bitre sutreunger som blir rasende hvis noen andre enn dem selv får ros og går i strupen på vedkommende bare for å få utløp for egen bitterhet.

Jeg leste at Arild Haugen spiste vanvittige mengder torsk. Selv kan jeg ikke fordra fisk og tror ikke jeg har spist en fisk siden militæret (da under væpnet tvang). I dag spiste jeg en stor tallerken gjedde, for greier denne "bleieungen" på 20 å spise torsk og løfte 600kgs dekk så skal da faen meg jeg greie det også (etterhvert). Jeg begynner med fisken, jeg!
Smiley

Jeg har også økt både treningsmengde og intensitet på ergometersykkelen. Hvis Arild Haugen greier å bli grisesterk med en fettprosent på en halv skal faen skjære meg jeg greie sykle bort det jeg har av overflødig fett. Trenger ikke Arild Haugen fett på kroppen for å bli svinesterk så skal ikke jeg trenge det heller. Faktisk burde jeg skamme meg, jeg er jo fire år eldre enn ham og ligger så langt bak! Har faktisk gått ned et par kilo de siste ukene uten at jeg har merket noe nedang i styrken. Takk til Arild for at du ga meg et velfortjent spark bak! Ting kan alltids gjøres bedre og den beste inspirasjon er folk som er bedre enn deg.

I stedet for å rakke ned på en enorm idrettsprestasjon som setter Norge på kartet så velger jeg altså å la meg inspirere.
Nå skal jeg faktisk sende Arild en PM for å få kostholdstips; det er da bedre å bruke de ressurspersonene vi har her på forumet enn å jage dem vekk ved å hetse dem.

P.S: Jeg antar at Arild ikke har tatt noe som Svend ikke har tatt (og det driter jeg en milelang marsj i); hvorfor er det ingen som "tør" å skjelle ut Svend for dette de gangene han har vært innom for å legge igjen en melding? Det er kanskje lettere når man har men en 20-åring å gjøre enn med en mer voksen fyr som har rukket å etablere seg? "Skynd deg å hets ham før han oppnår noe virkelig stort slik at vi blir nødt til å behandle ham med respekt!" Er det sånn det er!?

Har dere ikke noe positivt å si om andres prestasjoner så HOLD KJEFT!!

(å diskutere strongman på generelt grunnlag er selvfølgelig OK, men det er vel ikke tilfeldig at man skal ta frem janteloven rett etter at NSM2006 har blitt sendt på TV?)




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!