Skrevet av Emne: Hildeborg i Aftenposten i dag  (Lest 7631 ganger)

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Hildeborg i Aftenposten i dag
« : 25. april 2007, 08:37 »
Presset seg for hardt
Da Hildeborg Juvet Hugdal ble verdensmester i styrkeløft i oktober, klarte hun ikke å glede seg. Hun hadde det tungt. http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article1754441.ece
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #1 : 25. april 2007, 10:16 »
Klart at man kan bli trøtt og lei av å drive idrett, men går da grenser. Er psyken såpass ustabil som den virker her så mangler man noe viktig, nemlig idrettsglede.

Tror den eneste løsningen er at Hildeborg avslutter sin styrkeløftkarriere og begynner med strongwoman istedenfor.
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #2 : 25. april 2007, 10:22 »
tror noen og enhver kan få seg en knekk om man kjører for hardt. tror ikke det er noe galt med innstillingen hennes.

hun er alle tiders løfter og jente.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #3 : 25. april 2007, 10:40 »
Jeg skjønner godt at Hildeborg følte seg tom etter å ha prestert så bra på VM. At hun har bestemt seg for å trene mot VM i år viser jo at hun har sterk psyke og at hun ikke har gitt seg.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #4 : 25. april 2007, 11:10 »
Klart at man kan bli trøtt og lei av å drive idrett, men går da grenser. Er psyken såpass ustabil som den virker her så mangler man noe viktig, nemlig idrettsglede.

Tror den eneste løsningen er at Hildeborg avslutter sin styrkeløftkarriere og begynner med strongwoman istedenfor.

Jeg vet ikke om dette var et forsøk på å være morsom eller om du faktisk er seriøs, men det er ganske klart at du ikke vet så noe særlig om det du snakker om.

For alle som vet hvilket kjør Hildeborg var igjennom i fjor, ikke bare med tanke på antall stevner, men også hele skole-sulamitten der man trygt kan si hun ikke fikk like mye tilrettelegging hva angår eksamener osv som andre toppidrettsutøvere, dette har det blitt snakket mye om her inne tidligere. Legg her til at hun for ikke lenge siden kom tilbake fra skade, hadde en enorm fremgang og leverte toppresultater i hvert eneste stevne.

Det her er en smell som mange andre idrettsutøvere har fått, og Hildeborg er garantert ikke den siste det skjer med. Som saktemensikkert også sier så viser Hildeborg hvilken sterk psyke hun har ved å jobbe mot VM seinere i år. Jeg hadde ihvertfall ikke blitt overraska om hun hadde tatt seg et friår for å bygge seg opp igjen etter fjorårets kjempesessong.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #5 : 25. april 2007, 11:33 »
Klart at man kan bli trøtt og lei av å drive idrett, men går da grenser. Er psyken såpass ustabil som den virker her så mangler man noe viktig, nemlig idrettsglede.

Tror den eneste løsningen er at Hildeborg avslutter sin styrkeløftkarriere og begynner med strongwoman istedenfor.

Det siste der regner jeg med var en morsomhet.
I mangel av "minushonnør"-tast velger jeg å gi Simen en honnør for det første du skrev.

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #6 : 25. april 2007, 13:13 »
At den godeste Hildeborg har vært drevet for hardt kan diskuteres. Å kombinere skole og toppidrett har latt seg gjøre for svært mange andre atleter på topp internasjonalt nivå. Å tro at styrkeløft en en idrett som ikke kan kombineres med sportslig satsing og skole blir for dumt.

Hildeborg har utvilsomt et anlegg for styrkeløft som er fantastisk. Det jeg lurer på er om denne løfteren faktisk har det som skal til for å kunne dominere styrkeløftverdenen i mange år fremover. Etter å ha vunnet sitt første VM gull mister hun all motivasjon for idretten sin. En slik reaksjon på å lykkes mener jeg sier litt om utøveren. Enhver utøver som lykkes i sin idrett og vinner VM for første gang bør bli enda mer motivert for å satse mer og hardere.

Hildeborg kommer sannsynligvis til å dominere internasjonal styrkeløft i et par år fremover, men jeg tror ikke hun har det som skal til for å holde oppe motivasjonen og prestere over feks en tiårsperiode!

Og angående en eventuell deltakelse i strongwoman så er jeg seriøs. Tror kanskje det kunne vært en vitamin-innsprøyning å gjort noen annet enn bøy, benk og mark. En slik deltakelse ville dessuten gjort utøveren til en mer komplett styrkeatlet.
 
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #7 : 25. april 2007, 13:24 »
Vi får tro hva vi vil om Hildeborg, hun kommer uansett til å gjøre det bra framover om hun vil det. Jeg trekker meg ut av dette mens jeg ennå kan. Lykke til, dere som vil diskutere en annen persons antatte ambisjoner og viljestyrke, og lykke til, dere som måtte se dette som en anledning til å diskutere Norges sterkeste kvinne kontra Norges styrkeløftforbund Grin
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #8 : 25. april 2007, 13:29 »
De største problemene Hildeborg har opplevd, tror jeg nok er skadene hun har og enda sliter mye med.
Hadde ikke VM gått på hjemmebane kan det godt hende hun hadde stått over.
Nå skal jeg være forsiktig med å uttale meg på vegne av Hildeborg.
Men det er ingen tvil om at smertene hun har opplevd i oppkjøringen har vært en av hovedårsakene til at motivasjonen har blitt borte.

Hildeborg er nok snart tilbake. Skadefri og sterkere enn noensinne Smiley

Strongwoman tror jeg ikke frister så mye Smiley
Men igjen, det må hun få lov å svare på selv Smiley

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #9 : 25. april 2007, 14:23 »
Å tro at man vet alt om en annen eller en annens situasjon er som regel - i beste fall - en grov overvurdering av egen innsikt. Derfor er det ofte lurt å være litt forsiktig i uttalelsene sine om andre.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #10 : 25. april 2007, 15:48 »
Å tro at man vet alt om en annen eller en annens situasjon er som regel - i beste fall - en grov overvurdering av egen innsikt. Derfor er det ofte lurt å være litt forsiktig i uttalelsene sine om andre.

Helt enig med mamma! IP bør holde seg for god til slikt
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #11 : 25. april 2007, 15:57 »
Undrer faktisk på om Mamma mente deg Biff Malibu  what
men nå svarer jeg nok en gang for andre  Shocked
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #12 : 25. april 2007, 16:36 »
 Grin
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #13 : 25. april 2007, 16:38 »
Synes Hildeborg er tøff som velger å stå frem! Viktig å få fokus på at psyken og motivasjon ikke alltid kommer av seg selv, eller at man "skal klare alt", supert at hun står frem og sier litt om hvordan det har vært!
Blenda!

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Hildeborg i Aftenposten i dag
« #14 : 25. april 2007, 19:27 »
En ting er uansett sikkert: Toppidrettsutøverene idag har det rett og slett for godt. Skulle bare mangle om de ikke tok full utdanning ved siden av treningen Smiley

Flere mosjonister jeg omgås med har jo en travlere hverdag enn som så med 100% studier, gjerne 100% jobb og en treningtimesplan som tidsmessig danker ut de fleste styrkeløftere på topp-plan  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!