Skrevet av Emne: Idioter på gymmet - del1  (Lest 49454 ganger)

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #75 : 03. april 2008, 16:19 »
unforgiven har kuleste avataren jeg har satt øynene på her inne he he stilig,men uansett,har vært borti noen idioter i min lille tid som ivrig hobbyløfter..Verste tilfelle må være da en idiot presterte å gå rett på den ene enden av stanga da jeg var i bunnen av et bøyløft.Det endte med at hele stanga ble revet med og falt bak på dama..110 kg er ikke så tungt å bøye ,men kan tenke meg at det kan være vondt å få en slik tyngde på seg(låret)..det var rett før og når jeg sier rett før så er det bokstavelig talt at denne unge og tydeligvis uerfarne herren ville fått seg en fot i stompen og endt på hodet ut døra..Aldri har jeg vært så sint på trening...Og ikke overraskende er dette snakk om en hendelse på elexia..
Forbanna drit når folk ikke har øynene hvor de burde ha dem. dry
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Kontorrotta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #76 : 03. april 2008, 16:20 »
Jeg har engang opplevd at mens jeg snudde ryggen til kom det ei dame og tok et par vektskiver av knebøy stanga jeg holdt på med på den ene siden uten at jeg merket det, så jeg lurte jo fælt på hva som hadde sjedd, så fant jeg ut at hun hadde tatt 20 kg fra den ene siden og fordelt det over en smithbenk hun trente med.

Det eneste jeg opplever på treningstudio som unødvendig er når jeg spør folk om å få trene mellom setta så sier de nei, da har jeg lyst til å smacke til de, greit nok om de allerede er 3 stk eller noe men ellers kan de dra seg til helvette. Jeg pleier bare å stå litt for nærme og se på de mens jeg flirer litt av minivektene og jallautførelsen helt til de finner ut de heller skal gå å trene litt i springemaskinene.


Klippa "litt" av innlegget.

Knebøyburet på Arena står rett og slett for tett inntil smith-maskina.

Sjølv har eg prestert kunststykket å plassere knebøystanga i ryggtavla på 4 stk smith-maskinbrukere til no.
Ikkje med vilje, men fordi dei rygger inn i stanga når eg er midt i eit knebøysett.

2 ganger har eg truffet ez-stanga til folk som som har slept preachercurl-benken bort mellom knebøystativene (det er ofte ikkje nok ledig speilareal andre plasser i studioet).
Igjen, ikkje med vilje.
Men fordi dei har slept benken så tett inntil stativet _medan_ eg er midt i ei knebøyøkt.

Kroneksempelet på idioti var i fjor høst; når to nisser presterte å plassere preachercurl-benken _inne_ i knebøyburet (komplett med heftig EZ-stang curling).

Eg har ikkje tal på kor mange ganger eg har måttet be folk flytte seg medan eg kjører frontbøy eller knebøy i knebøyburet (kva heiter powerrack på norsk?), fordi dei har plassert ein lausbenk inntil stativet.
Grunnen til benken? Jo, det er fordi dei er utslitte etter diverse øvelser på cablecross'en, og må sette seg ned for unngå kollaps medan dei venter på at dei 3-4 kompisene deira gjør seg ferdig med sine sett.


Quasimodo:
Heilt enig når det gjelder folk som ikkje kan la andre trene i mellom.
Der skal du ha honnør (kor er den honnørknappen??) for å tilby folk å få trene i mellom, sjølv om eg berre spør om du har mange sett igjen (sist gang var noko 97.5 kgs smallbenk rett før påske).

I motsatt ende av skalaen har vi t.d dei 3 nyttårsforsetts-nissane (alder 25-35, feite og dvaske av utsjånad), som okkuperte ein benkpressbenk i bortimot ein time.
Dei endte vel opp med rundt 3 sett kvar, då det var 5 minutt pratepauser mellom kvart sett.
Men det er jo klart ein må ha litt tid til restitusjon når ein kjører benk med vekter opp mot halv kroppsvekt.
På spørsmål om dei hadde mange sett igjen, og om det var mogleg å få trene i mellom, så var svaret:
"Mange." og "Nei."
Eg gjorde ferdig ei 12-setts knebøyøkt, samt 8 sett med skråbenk, og 8 sett med markløft frå kloss før dei var ferdige.
Og kvar gang eg kikka i retning benken, så sto dei tre bak benken og prata...

Vel, no er det på tide å gje seg med sutringa og komme seg på trening Smiley
180-125-200 (Alle løft uten belte, og godkjent av NGRF)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #77 : 03. april 2008, 16:23 »
Helt klart... Men mange vet ikke hvordan de skal klare å komme i toppform, eller har evnen til å utføre det som kreves.

Hvilke tall går du it ifra?

Jeg eier ikke talent for styrkeløft - er kanskje derfor jeg gjør det jeg kan for å lære mer om hva jeg kan gjøre for å komme meg videre? I motsetning til naturlige talenter som kommer langt på tross av hva de gjør, ikke på grunn av?

Okay.

Motsier du ikke deg selv her?

Talla er fra din egen treningsdagbok.

Nei eg motsier ikkje meg sjølv.  EG meiner ikkje styrkenivå nødvendigvis reflekterer kunnskapsnivå. EG meiner også at om man er feit eller rippa ikkje treng å reflektere kor mykje kunnskap man har om kosthold eller trening. DU sådde tvil om ein som er feit kunne hjelpe deg til å komme i form til ein fitness konkurranse.
Meiner du at man må sjå ut som ein fittness deltaker for å kunne gi råd til ein fitness deltaker, så er det vel logisk at man være sterk for å kunne gi råd til ein som skal bli sterk, og jo sterker man er, jo meir råd kan man gi.

Ellers så må eg vel henge meg på Tricepsman..

Uansett kva man snakker om når det gjelder idioter på gymet, så er det ingenting som slår idioter som bruker knebøystativ eller powerrack til biceps trening, eg lurer på om man kan bruker "Berettiget harme" "paragrafen" om man ein gang ikkje klarer å holde seg og retter ein velfortjent hantel i kjeften på ein ev desse?
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #78 : 03. april 2008, 16:41 »
Talla er fra din egen treningsdagbok.

At jeg løftet 185kg i raw knebøy i fjor sommer vil for det første ikke si at jeg ikke løfter mer per i dag. Prosentvis av trenede er det ikke mange som løfter mer enn dette og jeg er tross alt 22 år, har mye å gå på og ikke minst all verdens tid foran meg. Det er for øvrig liten korrelans mellom dyktighet innen coaching og utøvelse av idretten eller øvelsene man coacher. De dyktigste coachene er ofte de som ikke alt falt naturlig lett for, men som måtte strebe seg frem ved å jobbe hardt for å komme forbi diverse platåer.

Går du inn å løfter enorme vekter første gang du trener, så jada - du er sterk og hipp hurra, men hva gjør man når man møter på folk som har vanskelig for å øke styrken pga skader, på grunn av strukturell ubalanse, på grunn av svak støttemuskulatur, på grunn av ugunstig biomekanikk, osv? Vel, da hjelper det ikke å si - bare løft de vektene!!! Helvete heller!!

Det finns dyktige utvøvere som også er gode coacher, men det er ikke mange av dem.

Sitat
Nei eg motsier ikkje meg sjølv.  EG meiner ikkje styrkenivå nødvendigvis reflekterer kunnskapsnivå. EG meiner også at om man er feit eller rippa ikkje treng å reflektere kor mykje kunnskap man har om kosthold eller trening. DU sådde tvil om ein som er feit kunne hjelpe deg til å komme i fort til ein fitness konkurranse.
Meiner du at man må sjå ut som ein fittness deltaker for å kunne gi råd til ein fitness deltaker, så er det vel logisk at man være sterk for å kunne gi råd til ein som skal bli sterk, og jo sterker man er, jo meir råd kan man gi.

Det lønner seg vel å lese og forstå det man skal uttale seg om før man uttaler seg?

Dette er hva jeg skrev:

"Har du stor tilltro til en trener som er feit og som også skal belære deg i hvordan du skal komme deg i toppform til en fitness konkurranse? "








Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #79 : 03. april 2008, 19:53 »
Folk som trener biceps i kenbøystativet og folk som kjører sidehev rett foran hantelhylla er litt irriterende, men stort sett retter disse folkene seg etter en aldri så liten vennlig forespørsel om å flytte seg.

De folkene som irriterer meg mest, er sure og arrogante folk på gymmet.  Jeg har opplevd å bli skjelt ut fordi jeg har spørt om en stang eller et par hantler er ledige.  Jeg har fått til svar at 'Hvordan skal jeg kunne vite det?  Jeg følger ikke med på hva andre gjør' osv.  Disse folkene skjønner som regel heller ikke poenget med å rydde opp etter seg eller å vise hensyn på noe annet vis.

Det er tankevekkende at da jeg trente sammen med noen av de sterkeste folkene i Norge på førsten av 90-tallet, så opplevde jeg aldri, aldri sånn oppførsel.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #80 : 03. april 2008, 20:25 »
Eirik.... du skjønner tydleigvis ikke hva Mr. Benk faktisk sier. Ihvertfall virker det ikke slik når du virker å bli småirritert og indignert over at han faktisk mener du KAN HA kunnskaper om styrke selv om du er å regne som svak.

Han sier jo det er som når Børge skal lage program til en strongmanutøver. Børge greier ikke løfte en 150 kilos atlasstein, men han kan vite hva som SKAL TIL likevel.

Og en feit Thomas Stellander kan hjelpe en fitnessutøver med å komme i form.

Edit: ELLER jeg bare tror du virker såret og irritert, og da er det JEG som ikke greier å forstå hva som skrives...  Grin Whatever floats your boat.  Smiley

Utlogget T.E.S

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

  • no retreat - no surrender!
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #81 : 03. april 2008, 20:45 »
-Jeg må bare innrømme min skyld, jeg er en av disse "idiotene" som irriterer andre på gymmet..
I dag sto det beintrening på programmet, noe som ofte (alltid) innebærer enkelte brunstbrøl, snøfting og pesing fra min side, iaf på de siste reppene. På slutten kommer det en middelaldrende dame bortil meg: " du tar i for mye, vi blir helt utslitt av å se på deg.." what Dette ble sagt i en humoristisk tone - men, som vi alle vet, bak enhver spøk er det et snev av alvor Wink
If my mind can conceive it; and my heart can believe it - then I can achieve it.
- Muhammad Ali

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #82 : 03. april 2008, 20:49 »
Eirik.... du skjønner tydleigvis ikke hva Mr. Benk faktisk sier. Ihvertfall virker det ikke slik når du virker å bli småirritert og indignert over at han faktisk mener du KAN HA kunnskaper om styrke selv om du er å regne som svak.

Egil... Mr. Benk skjønner tydeligvis ikke hva jeg mener, eller har ment med artikkelen, eller i selve diskusjonen FØR han kom inn i bildet. Han endrer på uttalelsene mine og lager sin egen historie ut av det og ut av dette igjen prøver han å sette meg i et dårlig lys - antageligvis pga at han (og kanskje andre styrkeløftere?) ble truffet av det at å være feit ikke har noen sammehneg med å være kunnskapsrikt (som jeg ikke har sagt noe sted, men som var et bi-element i artikkelen min) - noe de fleste styrkeløftere faktisk er (altså, feite).

At jeg er å regne som svak i en styrkeløfters/strongmann øyne er helt greit. Jeg har som sagt god tid på meg og jeg har heller ingen ambisjoner om å konkurrere i hverken styrkeløft eller strongmann. For øvrig har jeg heller aldri uttalt meg om at jeg er spesielt sterk noe sted. Hva var dine personlige rekorder når du var på min alder? Smiley

Sitat
Han sier jo det er som når Børge skal lage program til en strongmanutøver. Børge greier ikke løfte en 150 kilos atlasstein, men han kan vite hva som SKAL TIL likevel.

Hvis det er hva du fikk ut av hans heller sarkastiske første innlegg, ja - da er det gullmedlaje i VM i tilbakeståenhet for deg! Grattis! Smiley

Sitat
Og en feit Thomas Stellander kan hjelpe en fitnessutøver med å komme i form.

Seff! Hadde du lest innleggene mine hadde du ikke trengt å tillegge den informasjonen - ikke noe annet heller, for øvrig.

Sitat
Edit: ELLER jeg bare tror du virker såret og irritert, og da er det JEG som ikke greier å forstå hva som skrives...  Grin Whatever floats your boat.  Smiley

Hehe.. du trenger ikke gå dit hen hver gang du velger å kommentere deltagelsen min i ulike diskusjoner. Jeg er aboslutt ikke såret og blir ikke irritert før folk som deg kommer inn i bildet - folk som rett og slett har hatt noe imot meg fra dag 1 (helt greit det, man kan ikke li likt av alle, men du viser det tydelig i hver eneste diskusjon). Smiley

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #83 : 03. april 2008, 20:49 »
-Jeg må bare innrømme min skyld, jeg er en av disse "idiotene" som irriterer andre på gymmet..
I dag sto det beintrening på programmet, noe som ofte (alltid) innebærer enkelte brunstbrøl, snøfting og pesing fra min side, iaf på de siste reppene. På slutten kommer det en middelaldrende dame bortil meg: " du tar i for mye, vi blir helt utslitt av å se på deg.." what Dette ble sagt i en humoristisk tone - men, som vi alle vet, bak enhver spøk er det et snev av alvor Wink

Hehe, så sant, så sant!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #84 : 03. april 2008, 20:51 »
I motsatt ende av skalaen har vi t.d dei 3 nyttårsforsetts-nissane (alder 25-35, feite og dvaske av utsjånad), som okkuperte ein benkpressbenk i bortimot ein time.
Dei endte vel opp med rundt 3 sett kvar, då det var 5 minutt pratepauser mellom kvart sett.
Men det er jo klart ein må ha litt tid til restitusjon når ein kjører benk med vekter opp mot halv kroppsvekt.

hihi Cheesy
visste ikke du var her inne Smiley

jeg syns det er veldig gøy når folk vil kjøre mellom, blir litt mer sosialt Smiley

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #85 : 03. april 2008, 20:52 »
Dere oppfører dere, om ikke som idioter på gymmet, hvertfall som idioter på treningsforum Cheesy
Sa brura

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #86 : 03. april 2008, 21:06 »
Utover den ufordragelige musikken man som oftest blir møtt med, så er det to grupper mennesker som irriterer meg på treningen:
- de som bruker benken/hantlene/stativet/skivene som jeg har planer om å bruke
- de som løfter mer enn meg
Hmm, så stort sett samtlige tilstedeværende irriterer meg. Ja, jeg er en bitter skit.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #87 : 03. april 2008, 21:20 »
Skjønner ikke helt hva som er problemet her, de kritiserte han og han sier bare hva han mener om de, verre er det ikke.  Damene uttalte seg om noe som var feil, så da er det tydelig at det stemte med at var feite å utrente og dårlig kunnskap Smiley 

Nå sa han det heller ikke direkte til de Smiley   


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #88 : 03. april 2008, 21:29 »
Eirik, her er rawbøystyrkeskalaen:   
Du ca 200(?)= Svak som ei småjente

Jeg ca 230= Svak som ei jente

Mr. Benkpress ca 240+(?)= Svak som ei kjerring.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #89 : 03. april 2008, 21:32 »
Eirik, her er rawbøystyrkeskalaen:  
Du ca 200(?)= Svak som ei småjente

Jeg ca 230= Svak som ei jente

Mr. Benkpress ca 240+(?)= Svak som ei kjerring.

Hehehe... blir mye på meg da - jeg som er ei lita smårips! Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!