Skrevet av Emne: Fulltidsprogram eller split?  (Lest 999 ganger)

Utlogget Twigg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Fulltidsprogram eller split?
« : 10. juni 2009, 00:13 »
Hallais. Har trent jevnlig i en periode på 2 år ca. Har vært innom split program(3 og 4 split) og fullkroppsprogram(Ryp). Jeg har hatt veldig varierende progresjon som selvfølgelig henger sammen med kostholdet. Det jeg lurte på var om det andbefales å kjøre split program når man har muligheten til 4-5 treningsøkter i uka eller om et fulltidsprogram 3 ganger i uka vil kunne gi samme resultat? I henhold til treningsmengden så trener jeg cardio 4-5 dager i uken ved siden av disse styrke øktene.

Ved split program så har jeg hatt minimum 1 baseøvelse hver dag(Markløft, knebøy, benkpress og militærpress). Jeg har fordelt flere øvelser(isolasjon-) etter disse baseøvelsene og jeg har ligget på 3-4 øvelser/6-12 repetisjoner/3-4 set til sammen. Ved bruk av splitt programmet så tok det litt lengere tid å få resultater pågrunn av hviletiden imellom øktene hvor jeg brukte samme muskler.

Ved fullkroppsprogrammet så har jeg brukt hovedsaklig baseøvelsene som er beskrevet i RyP programmet(knebøy, markløft, skråbenk, dips, roing, nedtrekk, arnold press, hantel curls bic/tri osv) Har blitt ca 2 øvelser hver som tar hovedsaklig mer på en muskel enn på de andre. F.eks militærpress og arnold, skråbenk og flatbenk, nedtrekk og hang-ups. Problemet med når jeg brukte fulltidsprogrammet var at det tok evig med tid og sleit med motivasjonen og energien på slutten av økta.

Såeh split eller fullkroppsprogram? =) btw har du/dere noen internet sider hvor jeg kan lese om forskjellen så paste Smiley

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: Fulltidsprogram eller split?
« #1 : 11. juni 2009, 20:37 »
Ved fullkroppsprogrammet så har jeg brukt hovedsaklig baseøvelsene som er beskrevet i RyP programmet(knebøy, markløft, skråbenk, dips, roing, nedtrekk, arnold press, hantel curls bic/tri osv) Har blitt ca 2 øvelser hver som tar hovedsaklig mer på en muskel enn på de andre. F.eks militærpress og arnold, skråbenk og flatbenk, nedtrekk og hang-ups. Problemet med når jeg brukte fulltidsprogrammet var at det tok evig med tid og sleit med motivasjonen og energien på slutten av økta.

Du har altså tatt et profesjonelt utviklet fullkropps program, doblet antall øvelser, og så lurer du på hvorfor det tar for lang tid å gjennomføre?

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Fulltidsprogram eller split?
« #2 : 11. juni 2009, 20:40 »
Fulltidsprogram Tongue? wtf? det må jeg prøve^^! neida..

Men ta et vanligfullkropps prog, trener du det hardt nok trenger du ikke "ekstra" øvelser, er det noe du virkelig savner , add det, eller bytt det ut med en liggnende øvelse!

Det er heller ingen regel som sier at du må trene de samme øvelsene hver dag 3 ganger i uken ( som de gjør i ryp) .

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!