Skrevet av Emne: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?  (Lest 33027 ganger)

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #120 : 07. januar 2007, 00:51 »
Han har kanskje ikke kommet med bare glupe innlegg, men man trenger ikke ty til slike angrep.

Jeg føler litt med deg Iallemann, for jeg vet hvordan det er å ha en gjeng etter seg, det er ikke like morro å dra ut på byen når man bare bekymrer seg for når det smeller. Dette er noe man egentlig ikke kan utale seg fullt ut om, hvis man ikke har opplevd det selv.

Jeg syns ikke det er greit å ta med seg våpen på byen, men forstår om noen gjør det. Jeg brukte engang "våpen" da jeg fikk en gjeng på døren hjemme, de hadde balltrær å prøvde å bryte seg inn, så jeg hentet min fine kunstgjenstand fra Ringenes Herre som står på bokhylla, sverdet til Arwen. Når jeg så passe agressiv ut med et sverd i hånda, så dro de.

Jeg har lært at noen ganger passer det ikke å rulle seg over å spille død. Jeg prøvde en god stund å snakke og være tilbakeholden. Men, det jeg har innsett er at om noen kommer bort til deg, så er det sannsynligvis for å lage kvalme, så om du ikke får de på andre tanker i løpet av en stund blir jeg forbannet og det bruker hjelpe.

Det er ikke alltid politiet kan gjøre så mye heller, for når jeg ringte sa de bare at det ikke var så mye de kunne gjøre før det hadde skjedd et eller annet kriminelt. En annen gang jeg ringte fikk jeg bare eskorte hjem og beskjed om å ikke bevege meg mer ut døren den kvelden.
All that is gold does not glitter...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #121 : 07. januar 2007, 01:44 »
Det er ikke alltid politiet kan gjøre så mye heller, for når jeg ringte sa de bare at det ikke var så mye de kunne gjøre før det hadde skjedd et eller annet kriminelt. En annen gang jeg ringte fikk jeg bare eskorte hjem og beskjed om å ikke bevege meg mer ut døren den kvelden.

Jo de kan det hvis de ønsker å følge loven til punkt og prikke.
Det er bestemt ved lov at alvorlige trusler er ulovlig og straffbart.
Hvis disse politifolkene hadde gjort jobben sin hadde du vært trygg denne kvelden for de tiltalte hadde sittet i varetekt.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #122 : 07. januar 2007, 01:47 »
1) Kanskje lallemann er forn i trolledrakt?

2) Jeg har jobbet som vekter på grorud, romsås, linderud... jeg har aldri sett det lallemann her beskriver.

3) er det bar vås og oppspinn for å virke tøff? ja.

"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #123 : 07. januar 2007, 01:52 »
Men det er langt fra alltid at de faktisk gjør jobben sin. Jeg har ringt etter de 5-6 ganger, og er nesten aldri blitt fornøyd med den hjelpen jeg har fått. Har ikke store tiltroen til politiet lenger når det gjelder slike "små" saker.

Når jeg mente det var gått alt for langt troppet jeg opp på politistasjonen en søndag etter en kveld på byen. Da var det samtidlig en annen som hadde fått kraftig juling, og jeg fikk beskjed om å komme tilbake en annen dag, for de hadde ikke tid, og de måtte prioritere han som var mest skadet. Jeg kom tilbake en annen dag, og en annen, og en annen. Etter 4 besøk på politistasjonen, og samme svar hver gang, "vi har ikke tid idag, kom tilbake en annen dag", gav jeg opp.
All that is gold does not glitter...

Utlogget amadeus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #124 : 07. januar 2007, 01:52 »
ok.. lallemann du må være en komplett idiot! når du gikk inn på det forumet her så du "kampsport og selvforsvar OG BLIND GATEVOLD"?

har sett fler av din "type" og ja.. la oss si at ikke alle er like fornøyde med seg selv i dag..

viss du har 10 stykker etter deg og velger å DRA EN HAMMER istede for å springe som faen er du en idiot rett og slett!!

og viss du VET at noen er ute etter deg. hvorfor blir du ikke bare hjemme?

slike som deg som er ute etter "street cred" havner ofte i STORE problemer.


personelig trur jeg du er ca. 16-19 år. har aldri vært i et sammenstøt, og er generelt litt for tøff i trusa på internet.. at du gidde en gjeng som yppa på deg juling kjøper jeg heller ikke.

og bare sånn tilfelle du er "tøffe tom" så må jeg bare si at viss du smeller te en i hue med en HAMMER kan det gå RIKTIG ille... og da mener jeg ille for begge parter.
left hand hospital.
right hand semetary.

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #125 : 07. januar 2007, 01:54 »
1) Kanskje lallemann er forn i trolledrakt?

2) Jeg har jobbet som vekter på grorud, romsås, linderud... jeg har aldri sett det lallemann her beskriver.

3) er det bar vås og oppspinn for å virke tøff? ja.



Hva mener du er vås?

Kan ikke du komme med innlegg som faktisk har noe interssant å si om saken?
All that is gold does not glitter...

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #126 : 07. januar 2007, 01:55 »
Hva mener du er vås?

Kan ikke du komme med innlegg som faktisk har noe interssant å si om saken?

Hva med at du dropper det forbanna sutretøvet ditt? Du har vært furten fordi jeg satte deg på plass for mange måneder siden. Kom over det, smil.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget amadeus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #127 : 07. januar 2007, 01:55 »
hva han mener med vås er: det er vås.
left hand hospital.
right hand semetary.

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #128 : 07. januar 2007, 01:56 »
og viss du VET at noen er ute etter deg. hvorfor blir du ikke bare hjemme?

Mener du dette kan være en løsning på problemet? At en blir hjemme, og må forkaste sitt sosiale liv?
All that is gold does not glitter...

Utlogget amadeus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #129 : 07. januar 2007, 01:57 »
Mener du dette kan være en løsning på problemet? At en blir hjemme, og må forkaste sitt sosiale liv?

tja, er nå i allefall bedre enn å gå til en konfrontasjon med en "gal gjeng"
left hand hospital.
right hand semetary.

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #130 : 07. januar 2007, 02:03 »
Hva med at du dropper det forbanna sutretøvet ditt? Du har vært furten fordi jeg satte deg på plass for mange måneder siden. Kom over det, smil.

Hehe, nå vet jeg egentlig ikke helt hva du sikter til, har deltatt i mange emner du har engasjert deg i. Dette er dessuten en helt annen diskusjon, og det jeg har gjort er å fortelle om mine personlige opplevelser, og hva jeg mener jeg har lært av det.

Kan forresten også fortelle om to vektere som tok en fra A-gjengen eller noe lignende i butikktyveri. Dette var noe han ene fortalte om i sammenheng med et selvforsvarskurs i ju-jitsu. Han ble lovet straff for dette, og det endte opp med at en hel gjeng samlet seg rundt ham for å gå løs på han. Det han gjorde da var å se for seg hvem som var lederen, for deretter å godsnakke med ham. Dette mener jeg var en god løsning på problemet der og da, for det er ikke så mye man kan gjøre med en gjeng som samler seg rundt deg. Han slapp da fra det.
Han andre vekteren gjorde det anderledes, å prøvde og sloss seg ut fra det. Han fikk store skader.
All that is gold does not glitter...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #131 : 07. januar 2007, 02:07 »
Mener du dette kan være en løsning på problemet? At en blir hjemme, og må forkaste sitt sosiale liv?
Av og til kan det være lurt å ikke være så prinsippfast,men mere ydmyk slik at man ikke kommer til en konfrontasjon med disse "tullingene".Innebærer det da at man må sitte hjemme noen kvelder er vel det bedre enn alternativet synes nå jeg da.
Å drive å løpe rundt på "byen" med en hammer e.l. redskap i hendene synes jeg er altfor dumt og farlig ihvertfall.
Er man da så uheldig at man slår noen med denne så kan utfallet bli katastrofalt,og DU havner i klammeri med politi og rettsvesen.

En ting til,gå alltid sammen med kamerater,da slipper du/dere mest sanssynlig noe trøbbel i det heletatt.

Nei stikk fingeren i jorda og innse,vi lever ikke i en actionfilm fra Hollywood.

En ting til:Kan dere slutte med disse personangrepene deres og holde diskusjonen på et saklig vis??!Hvis ikke lar dere være. Angry
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #132 : 07. januar 2007, 02:09 »
Det må være fryktelig sjedlig å gå på kampsport men likevell aldri få bruk for dette.

Går ut i fra de fleste kampsportformer inneholder en eller annen form for konkurranse. Vil du da si at man aldri får bruk for dette?

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #133 : 07. januar 2007, 02:13 »
Av og til kan det være lurt å ikke være så prinsippfast,men mere ydmyk slik at man ikke kommer til en konfrontasjon med disse "tullingene".Innebærer det da at man må sitte hjemme noen kvelder er vel det bedre enn alternativet synes nå jeg da.
Å drive å løpe rundt på "byen" med en hammer e.l. redskap i hendene synes jeg er altfor dumt og farlig ihvertfall.
Er man da så uheldig at man slår noen med denne så kan utfallet bli katastrofalt,og DU havner i klammeri med politi og rettsvesen.

En ting til,gå alltid sammen med kamerater,da slipper du/dere mest sanssynlig noe trøbbel i det heletatt.

Nei stikk fingeren i jorda og innse,vi lever ikke i en actionfilm fra Hollywood.

En ting til:Kan dere slutte med disse personangrepene deres og holde diskusjonen på et saklig vis??!Hvis ikke lar dere være. Angry

Når du sier det så vet jeg ikke helt hva annet man kan gjøre enn å bli hjemme, eller dra ut sammen med masse kompiser. Jeg nektet i alle fall å sitte hjemme alene, for slike folk tror jeg ikke glemmer så raskt og man må nok bli sittende hjemme i lang tid. I mitt tilfelle bodde jeg i en liten by med bare to uteplasser, så det ville være umulig å ikke bli sett. Og fra den første episoden til den andre tok det faktisk 5-6 måneder, men jeg ble "gjenkjent".

Jeg kommer ikke med personangrep, det ser jeg meg for god til Wink
All that is gold does not glitter...

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #134 : 07. januar 2007, 02:30 »
Saklig nivå? Det er snakk om en person som synes "spark mot en som ligger" er feigt, samtidig som han preker hammer med ut...

altså.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!