Skrevet av Emne: Imot koran brenningen?  (Lest 76527 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Imot koran brenningen?
« #225 : 18. september 2010, 16:38 »
Er det slike kommentarer du kommer med når du ikke har noe saklig å svare med?

Nei. Det du tidligere skrev minte sterkt om partiprogrammet til Frp, så jeg regnet med at du var en, i likhet med meg. Det var helt enkelt et vennlig spørsmål om du håpte på regjeringsskifte.

Når det kommer til hva slags politikk som blir ført nå til dags, så får folk flest akkurat det de stemte på. Dessverre.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Imot koran brenningen?
« #226 : 18. september 2010, 16:50 »
Nei. Det du tidligere skrev minte sterkt om partiprogrammet til Frp, så jeg regnet med at du var en, i likhet med meg. Det var helt enkelt et vennlig spørsmål om du håpte på regjeringsskifte.

Jeg er ikke nødvendigvis Frp-er, men det er bra at minst ett stort parti påpeker de kritikkverdige sidene ved innvandringspolitikken som føres nå. Dette har også en modererende virkning på de andre partiene, som tidligere har slukt tankene om multikulturelt paradis, medmenneskelighet, at innvandrere som begår kriminelle handlinger bare gjør det på grunn av rasisme i Norge og dårlige oppvekstkår i opprinnelseslandet, at globaliseringen innebærer at vi må legge fra oss alt som er norsk slik at innvandrerne skal føle seg velkomne osv. Heldigvis har Arbeiderpartiet moderert seg på dette området, og nå er det mest SV som tror på dette tøvet.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Imot koran brenningen?
« #227 : 18. september 2010, 17:26 »
Ta Sharif som et eksempel, en godt integrert 2. generasjons(?) innvandrer.


ja bra eksempel, bruk en kriminell faen som smugler kokain..
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Imot koran brenningen?
« #228 : 18. september 2010, 17:28 »
ja bra eksempel, bruk en kriminell faen som smugler kokain..

Jaha, noe jeg ikke har fått med meg.

EDIT: Har du sett på Lurt av Karlsen og trodd det var nyheter?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Imot koran brenningen?
« #229 : 18. september 2010, 18:09 »
Nå var det fra Fleksnes sin side snakk om innvandrere generelt. At alle innvandrere er på besøk. Vel, vi har jo den kongelige slekten som ble hentet hit fra danmark for drøye 100 år siden. Kong Harald er 3 generasjons innvandrer. Er han på besøk? Jeg vet han snakker flytende norsk, og kan endel om norsk kultur Tongue Poenget med min kommentar er at man kan ikke si som Fleksnes; at de er på besøk. Det er mange innvandrere med barn som er født og oppvokst i Norge, men deres barn betegnes også som innvandrere. Det betyr ikke at de barna som nå er voksne, ikke kan noe om norsk kultur eller språk. Ta Sharif som et eksempel, en godt integrert 2. generasjons(?) innvandrer.

Så jeg tror du misforsto meg Tongue

EDIT: er du blond? Hvis ikke, er det stor sjanse for at du hadde en latinsk sjømann i familien engang i tiden. Altså etter vikingtiden.

Jeg skrev et langt innlegg, men det ble borte da jeg søkte etter et bilde av Magnus Samuelsson.

Sammendrag av det skrev:

Det er forskjell på europere, som vi er nært slekt med og har mye til felles med, og f.eks. afrikanere og pakistanere, som vi har mye mindre til felles med, både genetisk og kulturelt.

Mange innvandrere, også 2. generasjons innvandrere, kan lite om Norge og norsk kultur. Tommy Sharif kan nok en del, men selv prakteksempler som Tommy Sharif og Abid Raja snakker "pakkisnorsk" og har trolig huller i kulturkunnskapen sin om Norge. Det er uansett ikke prakteksemplene som teller; det er det store bildet, og det store bildet tilsier at Norge fylles opp av innvandrere som skiller seg ganske mye fra nordmenn.

Mange innvandrere kan ikke norsk, kjenner ikke til norsk kultur osv. De lever på statens regning. Er en utgift for samfunnet. Ingen grunn til at de skal være her.

Jeg er nok ikke like blond som f.eks. Magnus Samuelsson



men jeg hadde jo helt lyst hår og blå øyne da jeg var liten. Har nå mørkt blondt hår og grønne øyne. Men det er ikke det som er viktig her (selv om jeg må si at nordmenn i kraft av sin genetiske arv utgjør en del av Norges egenart, i mitt syn). Det som er viktig her er om innvandringen gjør det norske samfunnet bedre eller verre. Slik jeg ser det veier de negative sidene ved innvandringen tyngre enn de få positive sidene. Norge evner ikke å gjøre innvandrerne til samfunnsnyttige borgere, og da bør de ikke være her, og det er på grunn av at de ikke bidrar med noe nyttig, ikke på grunn av at de har mørkere hår, hudfarge, øyenfarge. Derfor synes jeg mye av innvandringen er negativ, og at den ikke skulle ha skjedd.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Imot koran brenningen?
« #230 : 18. september 2010, 18:29 »
Nei. Det du tidligere skrev minte sterkt om partiprogrammet til Frp, så jeg regnet med at du var en, i likhet med meg. Det var helt enkelt et vennlig spørsmål om du håpte på regjeringsskifte.

Når det kommer til hva slags politikk som blir ført nå til dags, så får folk flest akkurat det de stemte på. Dessverre.
Utgangspunktet for denne debatten var synet på brenning av koranen.  Jeg tør minne deg om at Fr.P. var inntil helt nylig for å beholde blasfemiparagrafen i norsk lov.  Du bør også minnes om at Siv Jensen nylig holdt tale for Tea Party-bevegelsen til Sarah Palin & co., og også at de har støttet politikken til staten Israel ganske reservasjonsløst.  Islamistene er ikke de eneste religiøse fundamentalistene som er en trussel, og Fr.P. er en dårlig garanti mot økt religiøs innflytelse i landet vårt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Imot koran brenningen?
« #231 : 18. september 2010, 18:40 »
Islamistene er ikke de eneste religiøse fundamentalistene som er en trussel, og Fr.P. er en dårlig garanti mot økt religiøs innflytelse i landet vårt.

Økt religiøs innflytelse vedtas ikke politisk. Om Frp så legger til rette for at mer konservativ kristendom skal få mer innflytelse i Norge, så vil den trolig ikke få det, for det er ikke støtte blant kristen-Norge. Det er rett og slett ikke nok kristne som ønsker å støtte kristen fundamentalisme. Det er nok muslimer som ønsker å støtte muslimsk fundamentalisme, og om det ikke er det, så er tallet økende. Tallet på konservative kristne er nedadgående.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Imot koran brenningen?
« #232 : 18. september 2010, 19:24 »
Utgangspunktet for denne debatten var synet på brenning av koranen.  Jeg tør minne deg om at Fr.P. var inntil helt nylig for å beholde blasfemiparagrafen i norsk lov.  Du bør også minnes om at Siv Jensen nylig holdt tale for Tea Party-bevegelsen til Sarah Palin & co., og også at de har støttet politikken til staten Israel ganske reservasjonsløst.  Islamistene er ikke de eneste religiøse fundamentalistene som er en trussel, og Fr.P. er en dårlig garanti mot økt religiøs innflytelse i landet vårt.

Utgang og inngang er to forskjellige ting. Og ja, jeg har fått med meg at du har et negativt forhold til Frp.

Når det gjelder resten av det du skriver ser jeg ikke helt sammenhengen her, med det jeg skrev om Frps innvandringspolitikk.

Israel-Palestinakrigen er jeg gjerne med på en debatt om, men som du så fint sa, dette er en tråd om The holy book of Allah(!). OMG
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Imot koran brenningen?
« #233 : 18. september 2010, 20:58 »
Jeg skrev et langt innlegg, men det ble borte da jeg søkte etter et bilde av Magnus Samuelsson.

Sammendrag av det skrev:

Det er forskjell på europere, som vi er nært slekt med og har mye til felles med, og f.eks. afrikanere og pakistanere, som vi har mye mindre til felles med, både genetisk og kulturelt.

Mange innvandrere, også 2. generasjons innvandrere, kan lite om Norge og norsk kultur. Tommy Sharif kan nok en del, men selv prakteksempler som Tommy Sharif og Abid Raja snakker "pakkisnorsk" og har trolig huller i kulturkunnskapen sin om Norge. Det er uansett ikke prakteksemplene som teller; det er det store bildet, og det store bildet tilsier at Norge fylles opp av innvandrere som skiller seg ganske mye fra nordmenn.

Mange innvandrere kan ikke norsk, kjenner ikke til norsk kultur osv. De lever på statens regning. Er en utgift for samfunnet. Ingen grunn til at de skal være her.

Jeg er nok ikke like blond som f.eks. Magnus Samuelsson



men jeg hadde jo helt lyst hår og blå øyne da jeg var liten. Har nå mørkt blondt hår og grønne øyne. Men det er ikke det som er viktig her (selv om jeg må si at nordmenn i kraft av sin genetiske arv utgjør en del av Norges egenart, i mitt syn). Det som er viktig her er om innvandringen gjør det norske samfunnet bedre eller verre. Slik jeg ser det veier de negative sidene ved innvandringen tyngre enn de få positive sidene. Norge evner ikke å gjøre innvandrerne til samfunnsnyttige borgere, og da bør de ikke være her, og det er på grunn av at de ikke bidrar med noe nyttig, ikke på grunn av at de har mørkere hår, hudfarge, øyenfarge. Derfor synes jeg mye av innvandringen er negativ, og at den ikke skulle ha skjedd.

honnørski
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Imot koran brenningen?
« #234 : 18. september 2010, 21:09 »
ja bra eksempel, bruk en kriminell faen som smugler kokain..

Nja tviler på det!At han er en irriterende kukk ingen tvil om det,men han jobbet hardt!Husker jeg kjøpte dekk av han når han hadde det lille skuret,hele familien sto på.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Imot koran brenningen?
« #235 : 19. september 2010, 13:45 »
Økt religiøs innflytelse vedtas ikke politisk. Om Frp så legger til rette for at mer konservativ kristendom skal få mer innflytelse i Norge, så vil den trolig ikke få det, for det er ikke støtte blant kristen-Norge. Det er rett og slett ikke nok kristne som ønsker å støtte kristen fundamentalisme. Det er nok muslimer som ønsker å støtte muslimsk fundamentalisme, og om det ikke er det, så er tallet økende. Tallet på konservative kristne er nedadgående.
Joda, økt religiøs innflytelse vedtas langt på vei politisk.  Innføring av kontantstøtte og rasering av enhetsskolen er to eksempler på dette.  Fundamentalistisk orienterte religiøse (fra flere religioner) er for disse to politiske løsninger, og de er det fordi de er taktisk smarte nok til å forstå at dette vil beskytte dem mot sekulær innflytelse.

Jeg tror også at antall konservative kristne er på vei ned på lang sikt.  Men det betyr ikke at det ikke kan komme tilbakeslag.  Tea Party-bevegelsen er et eksempel på et sånt tilbakeslag i USA.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Imot koran brenningen?
« #236 : 19. september 2010, 17:34 »
Et debattinnlegg fra en annengenerasjons-innvandrer fra Sri Lanka, som tydelig viser at hvilke innstilliger og holdninger man tar med seg til et nytt land er avgjørende for hvordan man lykkes: http://www.dagbladet.no/2010/09/18/kultur/debatt/debattinnlegg/13440391/


MIGRASJON: Innvandreren til Norge som fenomen oppstod for snaut 30 år siden — da sikter jeg selvsagt til de ikke-vestlige innvandrerne som min egen far, som kom reisende til Norge for å studere økonomi. Etter at borgerkrigen på Sri Lanka brøt ut, bestemte familien seg for å bli, og således fikk jeg min oppvekst i dette langstrakte kongeriket i nord.

Det å vokse opp i Norge har selvsagt sine utfordringer for en svart mann, men det er ikke så forbanna ille som alle skal ha det til. I mine år i Norge har jeg lært én ting: Norge er et fantastisk land med utrolig mange hyggelige mennesker, og du kan faktisk få til litt av hvert — uansett om du er hvit eller ikke.

FOR ET PAR ÅR SIDEN reiste jeg rundt hele Vestlandet og holdt foredrag på ikke mindre enn 35 ulike videregående skoler, der jeg formante ungdommen om at de måtte komme seg til utlandet eller til byene og ta seg høyere utdannelse. Jeg kom i snakk med titalls av nordmenn i ulike aldre, kjønn og størrelser. Det jeg oppdaget var at Norge er et uhyre komplekst land, med hundrevis av dialekter og kulturer, og at det å være norsk faktisk handler om mangfoldighet. De langstrakte og høyreiste fjellene har ikke bare skapt et fantastisk mylder av ulike væremåter og samfunn, men bidratt til at kongeriket er spennende og et land som den jevne nordmann kan være stolt av.

DA JEG BODDE i London var det ingen som trodde meg da jeg sa at jeg var fra Norge. Men merkelig nok var jeg oftest sammen med andre nordmenn fordi jeg trivdes i deres selskap. Det var deilig å av og til snakke norsk, for det var det språket jeg mestret best. Den norske kulturen og væremåten, uansett hvor mye man kan finne på å kritisere den, er faktisk behagelig. Jeg liker at man ikke skal være prangende og oppblåst. Jeg liker enkelhet og trives i rolige omgivelser.

DA JEG VOKSTE OPP fikk jeg beskjed om at jeg måtte jobbe ekstra hardt i forhold til mine medstudenter og andre som tilhørte majoriteten. «Valget er å syte, eller faktisk gjøre noe konstruktivt,» sa min far til meg da. Så jeg leverer alltid det lille ekstra — sånn er det bare. Men det gjør meg bare flinkere og mer konkurransedyktig, og i et stadig mer globalisert samfunn, ser jeg på det som et pluss.

Nå er det snart 30 år siden Norge tok imot de første ikke-vestlige innvandrerne, og på denne korte tiden har de flinke av oss rukket å etablere oss som ressurssterke individer som kan være med på å løfte den norske nasjonen til å hevde seg internasjonalt. Hierarkiet begynner å bli fargerikt, fra topp til tå. For bare femti år siden kunne ikke en svart mann sitte på samme benk som en hvit mann i USA.
 
Slik har vi heldigvis aldri hatt det i vårt land.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Imot koran brenningen?
« #237 : 01. april 2011, 21:42 »
Sitat
Norsk FN-offiser blant ti drepte. Angrepet skjedde etter at en amerikansk pastor satte fyr på koranen da den ble «kjent skyldig» under en «rettssak» i kirken.
http://www.dagbladet.no/2011/04/01/nyheter/utenriks/afghanistan/16041022/

Flott logikk disse afghanerene har. En pastor i USA brenner koranen, la oss angripe og halshugge FN-ansatte her i Afghanistan som er her for å gjøre hverdagen vår lettere.

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Imot koran brenningen?
« #238 : 01. april 2011, 23:06 »
Jeg velger å tro på fornuft..

velger da vekk omskjæring, heksebrenning, steining av kvinnfolk, og selvmordsbombing m.m og blir nok et frustrert vitne til all galskapen som skjer fordi det står i en eller annen bok.


Kongebok kap.2, vers 23-24:
"Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna."

Herren's veier er uransakelige..



Jeg ler ihjelp når nordmenn bor utland imange år og de ikke en gang klarer en setnings i landets språk mens vi"flykninger" som har bodd i Norge i et par år, kan så mye norsk og får bedre karakterer i faget enn etnisk norske..
har over 4 i snitt og går på 1 året i stuidespesialisering.

Kan vel ikke si at grammatikken din er strøken eller..
Fint du har 4 i snitt, og bryr meg fint lite.
Er du her for å utdanne deg, jobbe og tilpasse deg dette samfunnet på en måte som funker for begge parter bryr jeg meg også fint lite om hva du gjør ellers og hva du tror på..



Så brenn flagg, bøker og sats på himmelriket. Så skal jeg skaffe meg en utdanning, betale skatten,jobbe for maten på bordet og leve et liv uten religiøse begrensninger.
Havner jeg i helvette,  pikken ramler av eller blir pisket igjennom skjærs-ilden tar jeg dette når den tid kommer..


Amen..

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Imot koran brenningen?
« #239 : 02. april 2011, 02:20 »
Religion var sikkert fint og flott den gangen det oppstod, som en slags forklaring på det uforklarlige og generelle retningslinjer for hvordan man skal oppføre seg ved hjelp av skremselspropaganda som virkemiddel.
.. men at vi skal gå rundt og tru at jorda er 6000 år gammel fordi det står i en bok er helt latterlig.

Gud gir deg fri vilje, og da gir han deg viljen til å være ateist og ikke tru på han.
Og hvis jeg var gud, ville jeg vært jævla skuffa over folk som går rundt og trur blindt på noe piss som står i en bok fordi boka ber deg om å tru på det og hvis du ikke gjør det? Ja da blir du sendt til guds personlige torturkammer i all evighet, men husk at han elsker deg.

Hvis dere på liv og død skal tru på Gud, har det noen gang slått dere at selve bibelen er en stor test, og hvis du lar deg lure er du en jævla idiot og gud hater deg?
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!