Skrevet av Emne: Mennesket, den femte ape????  (Lest 50740 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #120 : 09. juli 2009, 02:00 »

Vent, nå ble jeg litt forvirra.. mener du at vi er aper, eller mener du at vi ikke er aper? For først så nevner du forfedrene våres og sjimpansenes, og deretter virker det som at du går vekk fra den igjen..?  Mulig jeg har misforstått men..  Men kan du utdype litt mer?

Raw food går inn under at vi også er dyr, og vi skal også bare spise det som naturen gir oss, rent. Men om folk ikke er enig i at man er dyr eller ape, ja da er det ikke rart at de reagerer på en råveganers uttalelser, slik jeg har opplevd.




Forstår du virkelig ikke det BSC skriver her? Er du så trangsynt? Han skriver at uansett om vi er aper eller ei, så har dette lite å si. Det er ingen grunn til å basere et menneskes kosthold, og væremåte på hvordan en apes (annen enn den apen du mener vi er) kosthold og væremåte er. Lever alle aper på samme måte? Er det mulig at vi ikke bør basere oss på hvordan aper lever, da forskjellige aper lever på forskjellige måter. Eller skal man plukke litt fra hver art og sette sammen det perfekte kostholdet og livsstilen på denne måten?

At du i det hele tatt gidder å sette spørsmål ved innlegget til BSC viser "i alle fall for meg" at du er ekstremt trangsynt. Og at du prøver å få fokus bort fra det han egentlig skriver. At du baserer livet ditt, på et feilaktig grunnlag, på hvordan dyr og aper lever.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #121 : 09. juli 2009, 02:03 »
å herre jesus.. enten skjønner du ikke hva jeg skriver, eller så er du bare genuint opptatt av å spore av om noe du selv har muligheten til å være med å løse opp i. Jeg vil gjerne tilbake til diskusjonen om Den femte ape, så hva sier du med at du nå, en gang for alle, poster de spørsmålene du mener jeg har oversett, også svarer jeg på dem, også tar vi det derfra? Dette er min tredje og siste gang jeg tilbyr. Gir du samme respons uten resultater nok en gang, ja da er din hensikt ganske tydelig, ihvertfall for meg.
Vet du hva? Jeg gidder faktisk ikke å finne frem til de tusenvis av postene du ikke har svart på. Har da bedre ting å gjøre på fritiden. Men fra nå av skal jeg sitere de innleggene jeg synes fortjener et svar, til du har svart dem. Så håper jeg at brukerene på treningsforum ikke blir sinte på meg når jeg siterer alle innlegg minst 3 ganger. Det er altså for at stakkars Eneres skal få med seg det som blir sagt, for hun kan nemlig ikke se gjennom det som har blitt skrevet siden hun har vært borte slik vi andre debattanter bruker å gjøre.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #122 : 09. juli 2009, 03:09 »

Vent, nå ble jeg litt forvirra.. mener du at vi er aper, eller mener du at vi ikke er aper? For først så nevner du forfedrene våres og sjimpansenes, og deretter virker det som at du går vekk fra den igjen..?  Mulig jeg har misforstått men..  Men kan du utdype litt mer?

Raw food går inn under at vi også er dyr, og vi skal også bare spise det som naturen gir oss, rent. Men om folk ikke er enig i at man er dyr eller ape, ja da er det ikke rart at de reagerer på en råveganers uttalelser, slik jeg har opplevd.


Egentlig var det lett å forstå, men for deg skal jeg gjøre det EKSTRA klart:

Sjimpanser er våre "nærmeste slektninger". Det er 4 000 000 år med fullstendig ulike leveforhold og kosthold som skiller oss (på to fulstendig ulike kontinenter).  Det betyr at i 4 000 000 år har vi utviklet oss i ulike retninger for å tilpasse oss ulike ting. Du forstår selvfølgelig ikke hvor lenge dette er selv om jeg sier at jesus levde for ca kvadratroten av 4 000 000 år siden.

Avstanden mellom sjimpanser og mennesker får du hvis du følger sjimpansene 4 000 000 år tilbake i tid, så flytter de over fra eurasia til afrika og følger de 4000 000 år fremover i tid igjen.

Å prøve å tenke deg frem til hva som er rette måten for et menneske å spise på ved å se på noen som helst annen dyreart er like dumt som å prøve å finne ut hva som er det beste kostholdet for mennesker ved å se på fossiler.

Du sier at raw food går ut på at mennesker også er dyr og skal spise det som dyr spiser? Ja da burde du kanskje heller svelge rotter hele eller kanskje du burde spise fluer? Kanskje den beste måten for deg å spise på er å spy ut magesyre på et rått stykke kjøtt, la det marinere seg litt og så gumle det i deg?

Naturen har gitt oss hender og hjerne som gjør at vi kan lage ild. Hadde ikke mennesker vært i stand til å lage ild ville vi dødd ut for lenge siden sammen med de relativt svake kroppene våre. Å ikke steke/koke maten vår er unaturlig og ikke gunstig for mennesker.

Du er unaturlig.

Din logikk er ubrukelig.

Uten det høyteknologiske samfunnet du har rundt deg kunne du aldri overlevd som en råveganer. Det er vel strengt tatt ingen andre enn rike folk fra vesten som kan overleve som råveganere. Ikke engang indere med den lengste vegeanske/vegetarianske kulturen i verden lar være å varme opp og tilberede maten sin skikkelig. Å ikke tilberede maten sin er egentlig det samme som å kaste halvparten av maten sin rett i dass, samtidig som du eksponensielt øker faren din for å få diverse sykdommer. Hvorfor tror du at så godt som alle i mennesker i verden i dag tilbereder maten sin? Jo fordi de som ikke likte å steke kjøttet sitt dævet for noen 100 000 år siden.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #123 : 09. juli 2009, 08:32 »
Du kan jo bare lese hva han mener da..... Han skrev at han antar vi stammer fra felles forfedre som andre apearter, men for han er det urelevant om vi blir definert som aper eller ei, da det har null funksjonell verdi hva vi kaller oss selv.

Ape er tross alt bare et ord, og hvis man leser ordboka så blir det definert slik "menneskelignende, hårkledt dyr som er dyktig til å klatre, av underordenen Anthropoidea i ordenen Primates". Hvis man leser den definisjonen så kan man se at med ord så er aper og mennesker skilt, dermed er mennesker ikke definert under ordet ape. Dette har dermed ingenting med hvor lik vår dna er, da vi har omtrent 99 prosent lik dna som sjimpansen foreksempel. Mennesker har ett mer kromoson enn de andre apeartene og dermed skiller vi oss en god del fra resten, da dette utgjør en betydelig forskjell.

Uansett hva man stammer fra defineres man som det man er nå, ikke hva man stammer fra. Går man lenge nok tilbake stammer vi jo fra bittesmå dyr som levde i havet, men vi kaller oss da ikke fisk eller lignende fordet.

Mennesker er veldig like aper, vi er primater alle, men vi er ikke definert som aper kategorisk sett. Definert av oss selv er aper alle primater utenom mennesket.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #124 : 09. juli 2009, 09:13 »
Egentlig var det lett å forstå, men for deg skal jeg gjøre det EKSTRA klart:

Sjimpanser er våre "nærmeste slektninger". Det er 4 000 000 år med fullstendig ulike leveforhold og kosthold som skiller oss (på to fulstendig ulike kontinenter).  Det betyr at i 4 000 000 år har vi utviklet oss i ulike retninger for å tilpasse oss ulike ting. Du forstår selvfølgelig ikke hvor lenge dette er selv om jeg sier at jesus levde for ca kvadratroten av 4 000 000 år siden.

Avstanden mellom sjimpanser og mennesker får du hvis du følger sjimpansene 4 000 000 år tilbake i tid, så flytter de over fra eurasia til afrika og følger de 4000 000 år fremover i tid igjen.

Å prøve å tenke deg frem til hva som er rette måten for et menneske å spise på ved å se på noen som helst annen dyreart er like dumt som å prøve å finne ut hva som er det beste kostholdet for mennesker ved å se på fossiler.

Du sier at raw food går ut på at mennesker også er dyr og skal spise det som dyr spiser? Ja da burde du kanskje heller svelge rotter hele eller kanskje du burde spise fluer? Kanskje den beste måten for deg å spise på er å spy ut magesyre på et rått stykke kjøtt, la det marinere seg litt og så gumle det i deg?

Naturen har gitt oss hender og hjerne som gjør at vi kan lage ild. Hadde ikke mennesker vært i stand til å lage ild ville vi dødd ut for lenge siden sammen med de relativt svake kroppene våre. Å ikke steke/koke maten vår er unaturlig og ikke gunstig for mennesker.

Du er unaturlig.

Din logikk er ubrukelig.

Uten det høyteknologiske samfunnet du har rundt deg kunne du aldri overlevd som en råveganer. Det er vel strengt tatt ingen andre enn rike folk fra vesten som kan overleve som råveganere. Ikke engang indere med den lengste vegeanske/vegetarianske kulturen i verden lar være å varme opp og tilberede maten sin skikkelig. Å ikke tilberede maten sin er egentlig det samme som å kaste halvparten av maten sin rett i dass, samtidig som du eksponensielt øker faren din for å få diverse sykdommer. Hvorfor tror du at så godt som alle i mennesker i verden i dag tilbereder maten sin? Jo fordi de som ikke likte å steke kjøttet sitt dævet for noen 100 000 år siden.

someone got ripped a new asshole Smiley
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #125 : 09. juli 2009, 10:16 »
Forstår du virkelig ikke det BSC skriver her? Er du så trangsynt? Han skriver at uansett om vi er aper eller ei, så har dette lite å si. Det er ingen grunn til å basere et menneskes kosthold, og væremåte på hvordan en apes (annen enn den apen du mener vi er) kosthold og væremåte er.

Det er da vitterlig ikke slik at  jeg MENER at vi er aper i den forstand, VI ER APER skjønner du. Det  er DET jeg vil ha en bekreftelse fra folk her på, om de mener det samme. Derfra får jeg kartlagt hvem jeg er på bølgelengde med og hvem som ikke er på bølgelengde.! Det finnes utallige forskere og forskning som også mener det samme, og forhåpentligvis en voksende del av befolkningen. Jeg baserer mitt kosthold på at jeg er et dyr, derfor skal jeg  spise som alle andre dyr. Nemlig rå mat. Leve måten skal også matche andres dyr, men siden vi har snudd oss vekk fra naturen, så er det tydeligvis vanskelig for folk å se hva som lenger er naturlig og ikke. I forhold til hvis man ser på alle andre dyr her på kloden.


Lever alle aper på samme måte? Er det mulig at vi ikke bør basere oss på hvordan aper lever, da forskjellige aper lever på forskjellige måter. Eller skal man plukke litt fra hver art og sette sammen det perfekte kostholdet og livsstilen på denne måten?

I forhold til at alle andre aper(pluss alle andre dyr unntatt oss) lever i ett med naturen, så JA, alle aper lever på samme måte. Men om deres adferd er identisk, det er den da tydelig ikke.


At du i det hele tatt gidder å sette spørsmål ved innlegget til BSC viser "i alle fall for meg" at du er ekstremt trangsynt. Og at du prøver å få fokus bort fra det han egentlig skriver. At du baserer livet ditt, på et feilaktig grunnlag, på hvordan dyr og aper lever.


Jeg er på diskusjonforum, der vil jeg diskutere rundt dette. Jeg setter spm ved innlegg jeg ikke forstår eller som jeg trenger videre utdyping av. Om du har problemer med det, ja da har du visst det da! Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #126 : 09. juli 2009, 10:31 »
Egentlig var det lett å forstå, men for deg skal jeg gjøre det EKSTRA klart:

Sjimpanser er våre "nærmeste slektninger". Det er 4 000 000 år med fullstendig ulike leveforhold og kosthold som skiller oss (på to fulstendig ulike kontinenter).  Det betyr at i 4 000 000 år har vi utviklet oss i ulike retninger for å tilpasse oss ulike ting. Du forstår selvfølgelig ikke hvor lenge dette er selv om jeg sier at jesus levde for ca kvadratroten av 4 000 000 år siden.

Avstanden mellom sjimpanser og mennesker får du hvis du følger sjimpansene 4 000 000 år tilbake i tid, så flytter de over fra eurasia til afrika og følger de 4000 000 år fremover i tid igjen.

Å prøve å tenke deg frem til hva som er rette måten for et menneske å spise på ved å se på noen som helst annen dyreart er like dumt som å prøve å finne ut hva som er det beste kostholdet for mennesker ved å se på fossiler.

Du sier at raw food går ut på at mennesker også er dyr og skal spise det som dyr spiser? Ja da burde du kanskje heller svelge rotter hele eller kanskje du burde spise fluer? Kanskje den beste måten for deg å spise på er å spy ut magesyre på et rått stykke kjøtt, la det marinere seg litt og så gumle det i deg?

Naturen har gitt oss hender og hjerne som gjør at vi kan lage ild. Hadde ikke mennesker vært i stand til å lage ild ville vi dødd ut for lenge siden sammen med de relativt svake kroppene våre. Å ikke steke/koke maten vår er unaturlig og ikke gunstig for mennesker.

Du er unaturlig.

Din logikk er ubrukelig.

Uten det høyteknologiske samfunnet du har rundt deg kunne du aldri overlevd som en råveganer. Det er vel strengt tatt ingen andre enn rike folk fra vesten som kan overleve som råveganere. Ikke engang indere med den lengste vegeanske/vegetarianske kulturen i verden lar være å varme opp og tilberede maten sin skikkelig. Å ikke tilberede maten sin er egentlig det samme som å kaste halvparten av maten sin rett i dass, samtidig som du eksponensielt øker faren din for å få diverse sykdommer. Hvorfor tror du at så godt som alle i mennesker i verden i dag tilbereder maten sin? Jo fordi de som ikke likte å steke kjøttet sitt dævet for noen 100 000 år siden.

Eid. Bra

Ja, Eneres får dra til f.eks India og fortelle folk der at de må slutte å spise alt kjøtt, slutte å koke/steke maten, fordi atter hun syns atter det er så bra for`a jorda!! Hvis du virkelig skal være sympatisk med alle de fattige på jorda, og leve bærekraftig, så foreslår jeg at du starter å leve på det samme kostholdet de fattigste i verden lever på, kokt ris og kokt kål.
Sa brura

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #127 : 09. juli 2009, 10:54 »
Det er da vitterlig ikke slik at  jeg MENER at vi er aper i den forstand, VI ER APER skjønner du. Det  er DET jeg vil ha en bekreftelse fra folk her på, om de mener det samme. Derfra får jeg kartlagt hvem jeg er på bølgelengde med og hvem som ikke er på bølgelengde.!

Går ikke snart opp et lys for deg om at du ikke er på bølgelengde med noen her?

Og hvis du skal være så jævlig opptatt av at du er et dyr, så kom deg vekk fra pc'en og dra deg ut i naturen og lev der.
Got pump?

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #128 : 09. juli 2009, 11:18 »
Egentlig var det lett å forstå, men for deg skal jeg gjøre det EKSTRA klart:

TUSEN TAKK!! Cheesy Det er ALT jeg spør om, å klargjøre ditt innlegg ENDA bedre for meg! Cheesy Du skjønner, når det gjelder slike ting som dette, ja da ønsker jeg å få det inn med teskje skjønner du! Smiley

Sjimpanser er våre "nærmeste slektninger". Det er 4 000 000 år med fullstendig ulike leveforhold og kosthold som skiller oss (på to fulstendig ulike kontinenter).  Det betyr at i 4 000 000 år har vi utviklet oss i ulike retninger for å tilpasse oss ulike ting. Du forstår selvfølgelig ikke hvor lenge dette er selv om jeg sier at jesus levde for ca kvadratroten av 4 000 000 år siden.


Du sier at våre forfedre levde for 4 mill år siden, men det er faktisk mellom 5 - 6 millioner år siden de levde i Øst-Afrika. Bare en "liten" korreksjon der!

Avstanden mellom sjimpanser og mennesker får du hvis du følger sjimpansene 4 000 000 år tilbake i tid, så flytter de over fra eurasia til afrika og følger de 4000 000 år fremover i tid igjen.

Å prøve å tenke deg frem til hva som er rette måten for et menneske å spise på ved å se på noen som helst annen dyreart er like dumt som å prøve å finne ut hva som er det beste kostholdet for mennesker ved å se på fossiler.

Altså, hva som naturlig kan ikke jeg finne ved å se på tidligere funn av hominider. Jeg må se rundt meg hva alle andre dyr tar for seg, og hva våre nærmeste ute i naturen spiser. Hadde de hatt grillfester og dratt på deres egenskapte Peppes Pizza-restaurant, ja da hadde jeg hatt grillfest og dratt på Peppes. Men nå er det ikke slik, og da gjør ikke jeg det heller.

Du sier at raw food går ut på at mennesker også er dyr og skal spise det som dyr spiser? Ja da burde du kanskje heller svelge rotter hele eller kanskje du burde spise fluer? Kanskje den beste måten for deg å spise på er å spy ut magesyre på et rått stykke kjøtt, la det marinere seg litt og så gumle det i deg?

Jeg følger hva andre aper spiser. Men ditt utsagn her har en klar hensikt i at du ikke har forstått meg eller hva min raw food livsstil går ut på. Skal du spørre meg mer om raw food så kan du ta det i raw food tråden. Gidder ikke diskutere raw food i alle tråder jeg er med i. Da blir det kapring av tråden.

Naturen har gitt oss hender og hjerne som gjør at vi kan lage ild. Hadde ikke mennesker vært i stand til å lage ild ville vi dødd ut for lenge siden sammen med de relativt svake kroppene våre. Å ikke steke/koke maten vår er unaturlig og ikke gunstig for mennesker.

Natural selection.

Du er unaturlig.

I forhold til kosthold så er jeg ikke unaturlig. Med tanke på levemåte osv, ja da er jeg høyst unaturlig.


Din logikk er ubrukelig.

Ja, jeg respekterer din mening om min logikk.


Uten det høyteknologiske samfunnet du har rundt deg kunne du aldri overlevd som en råveganer.

Poenget er at om vi ikke hadde tuklet med naturen, så hadde vi ikke visst annet enn å spise slik alle andre dyr gjør. Om det er kjøttetere eller planteetere, så såise alle andre dyr maten sin rått.


Det er vel strengt tatt ingen andre enn rike folk fra vesten som kan overleve som råveganere.

Hva har det med saken å gjør om man er rik eller ikke?? Overleve? Hva snakker du om egentlig?

Ikke engang indere med den lengste vegeanske/vegetarianske kulturen i verden lar være å varme opp og tilberede maten sin skikkelig. Å ikke tilberede maten sin er egentlig det samme som å kaste halvparten av maten sin rett i dass, samtidig som du eksponensielt øker faren din for å få diverse sykdommer. Hvorfor tror du at så godt som alle i mennesker i verden i dag tilbereder maten sin? Jo fordi de som ikke likte å steke kjøttet sitt dævet for noen 100 000 år siden.

Kanskje det da er ett hint om at kjøtt ikke er for oss, slik vi har utviklet oss??
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #129 : 09. juli 2009, 11:23 »

Hva har det med saken å gjør om man er rik eller ikke?? Overleve? Hva snakker du om egentlig?

Har alt med saken å gjøre, din livsstil og pengebruk på mat hadde sikkert betalt for 50 landsbyer i Sudan.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #130 : 09. juli 2009, 11:30 »
Du sier kjøtt ikke er noe for oss, men da mennesket oppfant jordbruk sank den gjennomsnittlige levealderen med over 10 år. Du sier også at vi lever unaturlig og du vil leve som andre aper, og at de ikke har grillfester eller slikt. Hadde de hatt en ape som var smart nok til å finne opp alle disse tingene, så hadde de nok hatt grillfester og det som er.

Bare se på de mange tilfellene av aper som stjeler mat fra mennesker, plyndrer bryggerier for å drikke seg dritings osv. Eller se på aper som blir brukt i hollywood som ikke lengre spiser annet enn luksusmat. Alt i naturen handler om å gjøre det best for seg selv for å lage en størst mulig sjans for å forplante seg videre, og dermed mener jeg ikke at vi lever unaturlig. Eneste jeg mener på dette punktet er at evolusjonsmessig er vi ikke tilpasset vår levemåte fysisk sett på mange måter.

Du skjønner ikke helt greia her egentlig spør du meg, APE er bare et ORD. Utfra de definisjoner vi har blitt gitt av forskere er mennesket etn primat, mens alle andre primater blir kalt aper. SÅnn ert det, og det er bare et valg av ord fra dems side, men sånn er det, og dette har ingenting med hvor nærme genetisk man er eller noenting. Per definisjon er vi ikke aper..

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #131 : 09. juli 2009, 11:41 »
Jo, riktig definisjon på oss er ape. Eller går du imot Darwin?

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #132 : 09. juli 2009, 11:44 »
Jeg følger bare ordbøkene jeg, der ord blir definert.. Der står det at ordet ape er definert som alle primater utenom mennesket.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #133 : 09. juli 2009, 11:50 »
ordboka... mener du....wikipedia?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #134 : 09. juli 2009, 11:52 »
Nei, jeg mener de bøkene det står ordbok på. Der meningen av et ord står skrevet ned. Er flere på nettet også, foreksempel ordbok.no og dictionary.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!