Skrevet av Emne: ZMA- bevist effekt?  (Lest 37068 ganger)

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
ZMA- bevist effekt?
« : 05. oktober 2008, 01:48 »
Var nettopp over grensa, snubla borti en sånn ZMA.  De sa at man kunne øke testosteron nivåene med dette, jeg er ikke sikker på hvor mye sink, magnesium og B6 jeg intar allerede, men kjøpte denne.
   Har jeg blitt rundlurt eller har flere her inne positive erfaringer med dette? Er det noen som faktisk har dokumentasjon på at dette funker, eller værtfall mener av fullt hjerte at det funka for deg?
   Er ganske konservativ på denne fronten, så har egentlig aldri investert i noe annet enn proteinpulver.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #1 : 05. oktober 2008, 01:54 »
Følte ikke at testosteron nivået mitt steg noe.
Men det er et fint kosttilskudd, du sover som en stein og natta føles nesten dobbelt så lang. Det er en herlig følelse. Også våkna jeg opp med morningbread oftere enn normalt.

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #2 : 05. oktober 2008, 11:13 »
Jeg syns ZMA funker på alle måter.
Bare det at man sover bedre gjør iallefall meg interessert.
Mårrabrødet burde jo være ett hint om at ett eller annet testoteronisk er på gang sant? Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #3 : 05. oktober 2008, 11:39 »
Fant disse uttalelsene på http://www.bodybuilding.com/fun/zma.htm

According to Dr. Brilla, "A group of competitive NCAA football players who took ZMA nightly during an 8 week spring training program had 2.5 times greater muscle strength gains than a placebo group. Pre and post leg strength measurements were made." The strength of the ZMA group increased by 11.6% compared to only a 4.6% increase in the placebo group.

"The muscle strength increases may have been mediated by the anabolic hormone increases in the ZMA group. The ZMA group had 30% increases in free and total testosterone levels compared to 10% decreases in the placebo group. The ZMA group also had a slight increase in insulin-like growth factor-1 (IGF-1) levels compared to a 20% decrease in the placebo group. This study shows that anabolic hormone and muscle strength increases can be induced in already strength-trained athletes by using a novel zinc-magnesium preparation", said Brilla.

Uansett, god søvn er utrolig viktig uansett, mere testosteron eller ikke.
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #4 : 06. oktober 2008, 17:51 »
Jojo, god søvn er flott:) Men sier FAEN ikke nei til alle de andre gode tingene man får ut av det. nesten for godt til å være sant, egentlig derfor jeg spørr dere her nå. Jeg tror ikke på en ansatt eller en selger, studiene ser jeg også litt skeptisk på.
    Men om flere her inne støtter det som sies, da er jeg overbevist.

For øyeblikket har vi konkludert at:

- Man får bedre søvn.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #5 : 06. oktober 2008, 17:54 »
Det kan øke testosteron og restitusjon dersom du har mangler på noen av mineralene =) Bedre søvn er, som nevnt mange ganger, en god bonus!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #6 : 06. oktober 2008, 17:55 »
De studiene som viste økte testo produksjon osv var på forsøkspersoner med mangel på sink mener jeg. Beefcake kommer nok snart med studiene  Tongue

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #7 : 06. oktober 2008, 17:58 »
Ja, nettopp, tror på det. Men hvor nødvendig er dette for menn? En som mente "at dette var like viktig som jern for kvinner".

Uansett, finnes det noen lett eller rimelig måte å måle testosteron nivåene på?

Utlogget Sandnesgauk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #8 : 06. oktober 2008, 18:27 »
Jeg har brukt ZMA i ca 2 år nå. Må si at søvnen var utrolig bra mens jeg gikk på det, altså jeg klarte trene bedre enn med dårlig søvn. I tilegg fikk jeg de første ukene mange sterke drømmer..kan dele med dere at mesteparten handlet om damer/trening  Tongue

Når det gjelder testostoron-produksjon så vet jeg ikke om jeg har mer enn det jeg hadde før. Målte i hvertfall nivåene mine og de lå på "middels-høyt", altså ganske bra.

Har selvfølgelig lest om at det øker t-produksjonen, men det kan jeg ikke gå god for. Eneste jeg kan si er at jeg ikke kommer til å slutte med det kosttilskuddet  sånn med det første Wink


På meg virket ikke ZMA på søvnen. Det håpte jeg virkelig den skulle gjøre,pga sliter veldig med søvnen. Hvilken type ZMA brukte du?? Kanskje jeg skulle prøve den du har brukt...Er vel forskjell på styrken på de...

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #9 : 06. oktober 2008, 19:53 »
Sjølv har eg merka at sømnen har vorte betre når eg nyttar ZMA. Den eg nyttar er kjøpt frå Norkost.
Vert alltid ein god sømn, og eg vert utkvild. Om ikkje ringeklokka ringjer før, så vaknar eg alltid etter 8 timar. Og det er ikkje monge minutta frå å vere heilt sant kvar gong.

Draumane derimot har eg merka lite av. Har for det meste ein sømn der eg ikkje drøymer noko, noko som gjer meg utruleg opplagd når eg vaknar. Tillogmed underbevisstheita slappar av på ZMA Cheesy
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #10 : 06. oktober 2008, 20:46 »
Jeg får kun drømmer når jeg tar det på HELT tom mage. Passer dårlig med å spise lite på kveldene, da jeg for å være helt ærlig tror mat før man legger seg er viktigere enn å drømme sykt Tongue

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #11 : 06. oktober 2008, 22:46 »
Natt tre nå. De to første nettene på ZMA har jeg drømt om en jente og i den andre en kjøretur med en stjålet rød bil. Jeg stjal den utenfor huset mitt, vi ventet besøk. En venn av meg satt seg i sidesetet og promoterte kjøringen  Grin

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #12 : 06. oktober 2008, 22:59 »
Jeg har spurt veldig mye nå, og har fått masse flotte svar! Men jeg tillater meg selv å spørre om en siste ting.
Dere for si ifra om jeg spørr for mye, men jeg har hørt at å innta ZMA samtidig med store mengder kalsium kan være en bi-ting eller farlig?

Jeg sitter her AWS og drikker en proteinshake(med melk) og et glass melk og en del kjøtt.
Er det som er i melken "store mengder"? Og er det egentlig noe farlig?

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #13 : 06. oktober 2008, 23:02 »
Kalsium hemmer opptaket av sink. Tror ikke det er farlig, men bare en liten uting.

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #14 : 06. oktober 2008, 23:15 »
Kalsium hemmer opptaket av sink. Tror ikke det er farlig, men bare en liten uting.
Ok Smiley Hemmer det totalt, eller nesten ubetydelig? Evt kan jeg øke doseringen fra 2 tabs til 3.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!