Skrevet av Emne: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst  (Lest 8307 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« : 24. august 2010, 09:00 »
Et vegetarkosthold stiller mange krav til deg - blant annet behovet for protein. Dette gjelder spesielt om du trener, og har som mål om å få maksimalt utbytte av treningen.

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #1 : 24. august 2010, 11:40 »
Man kan vel spise myseproteiner selv om man er vegetarianer? Da er det jo ikke lengre noe stort problem.

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #2 : 24. august 2010, 11:55 »
Ikke hvis du er orntlig vegetarianer siden de ikke kan drikke/spise meieriprodukter.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #3 : 24. august 2010, 12:44 »
Ikke hvis du er orntlig vegetarianer siden de ikke kan drikke/spise meieriprodukter.

Du refererer til såkalt veganere. De spiser hverken egg, fisk, kjøtt, meieriprodukter eller andre  matvarer av animalsk opprinnelse. Da blir det vanskeliger å få i seg 2g protein pr kg kroppsvekt. Likevel er dette heller ikke noe stort problem siden det finnes proteinpulvere basert på ris, bønner, hamp etc.

Hvis man er lakto så spiser man i tillegg melkeprodukter, og hvis man er ovo så spiser man også egg.

Slik jeg ser det så er det ikke noe vanskelig å få i seg nok proteiner selv om man er vegetarianer, men man må være litt mere bevisst, og man trenger som oftest noe mere proteintilskudd.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #4 : 24. august 2010, 13:02 »
Hvis mennesket var ment å være vegitarianere, hvorfor har da grønnsaker osv såpass mangelfulle aminosyre profiler?
You know I like your style, I really do.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #5 : 24. august 2010, 13:18 »
Hvis mennesket var ment å være vegitarianere, hvorfor har da grønnsaker osv såpass mangelfulle aminosyre profiler?

Sikkert fordi mennesket ikke var ment å være kroppsbygger.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #6 : 24. august 2010, 13:22 »
Sikkert fordi mennesket ikke var ment å være kroppsbyggere.

totallyyy pownage ass!! in tha face. OWNED

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #7 : 24. august 2010, 13:30 »
Sikkert fordi mennesket ikke var ment å være kroppsbyggere.


Ingen har vel sagt at mennesker er ment til å være vegetarianere. Mennesker er såkalte Omnivores altså altetende. Mennesker tåler både kjøtt og vegetarkost. Er man vegetarianer er jo dette ett valg man har tatt utifra ulike årsaker. Det har jo blitt ett stort problem at vi spiser så mye kjøtt sett ut fra blant annet mijøhensyn, dyreplageri etc. Jeg spiser mye hestekjøtt siden dette er lettere for meg å fordøye, smaker godt og fordi hesten måtte avlives fordi den var skadet o.l. Bedre enn å være avlet opp og stå i bås hele sitt liv for å bli mat.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #8 : 24. august 2010, 13:40 »
Ingen har vel sagt at mennesker er ment til å være vegetarianere. Mennesker er såkalte Omnivores altså altetende. Mennesker tåler både kjøtt og vegetarkost. Er man vegetarianer er jo dette ett valg man har tatt utifra ulike årsaker. Det har jo blitt ett stort problem at vi spiser så mye kjøtt sett ut fra blant annet mijøhensyn, dyreplageri etc. Jeg spiser mye hestekjøtt siden dette er lettere for meg å fordøye, smaker godt og fordi hesten måtte avlives fordi den var skadet o.l. Bedre enn å være avlet opp og stå i bås hele sitt liv for å bli mat.

Hør hør!
Det er både fordeler og ulemper ved å være vegetarianer og ikke-vegetarianer. Deti viktigste mener jeg er å følge det som føles riktig for en selv.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #9 : 24. august 2010, 13:45 »
Ingen har vel sagt at mennesker er ment til å være vegetarianere. Mennesker er såkalte Omnivores altså altetende. Mennesker tåler både kjøtt og vegetarkost. Er man vegetarianer er jo dette ett valg man har tatt utifra ulike årsaker. Det har jo blitt ett stort problem at vi spiser så mye kjøtt sett ut fra blant annet mijøhensyn, dyreplageri etc. Jeg spiser mye hestekjøtt siden dette er lettere for meg å fordøye, smaker godt og fordi hesten måtte avlives fordi den var skadet o.l. Bedre enn å være avlet opp og stå i bås hele sitt liv for å bli mat.

Helt enig, vil ikke gjøre det om til en dyrerettighets tråd, men er mye syke bilder fra slakterier og bondegårder der ute. Foretrekker selv Elgekjøtt, selvjaktet og selvslaktet Smiley
Njoa

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #10 : 24. august 2010, 13:45 »
Sikkert fordi mennesket ikke var ment å være kroppsbyggere.


Nå er vel du sjeldent seriøs, men essensielle aminosyrer er nettop essensielle. De er derfor nødvendige for å opprettholde livsfunksjoner, og det er det ikke bare kråppsbyggere som trenger.

Sitat
The failure to obtain enough of even 1 of the 10 essential amino acids has serious health implications and can result in degradation of the body's proteins. Muscle and other protein structures may be dismantled to obtain the one amino acid that is needed.

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/organic/essam.html

You know I like your style, I really do.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #11 : 24. august 2010, 13:49 »
Nå er vel du sjeldent seriøs, men essensielle aminosyrer er nettop essensielle. De er derfor nødvendige for å opprettholde livsfunksjoner, og det er det ikke bare kråppsbyggere som trenger.

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/organic/essam.html



Finn noe feil i aminosyre blandingen i hemp proteiner da Smiley

Njoa

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #12 : 24. august 2010, 14:06 »
Nå er vel du sjeldent seriøs, men essensielle aminosyrer er nettop essensielle. De er derfor nødvendige for å opprettholde livsfunksjoner, og det er det ikke bare kråppsbyggere som trenger.

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/organic/essam.html



Jo, men nå er vel mengden aminosyrer man trenger betydlig mindre enn mengden en kroppsbygger trenger. 0,5-1g proteiner pr kg kroppsvekt klarer de fleste veganere å få i seg, og jeg antar at de fleste veganere ikke er kroppsbyggere.
Sa brura

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #13 : 24. august 2010, 14:12 »

Finn noe feil i aminosyre blandingen i hemp proteiner da Smiley



Tja, begrensede mengder med leucin, isoleucin og valin (altså bcaa) f.eks.? Ikke noe feil i seg selv kanskje, men hvis man er interessert i å være kråpsbygger så er det nok en fordel å prøve å få i seg mye av dem.


Føler forresten at det var lenge siden jeg hadde en grunn til å poste dette bildet i en tråd nå: 



 Grin


Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #14 : 24. august 2010, 14:46 »
Tja, begrensede mengder med leucin, isoleucin og valin (altså bcaa) f.eks.? Ikke noe feil i seg selv kanskje, men hvis man er interessert i å være kråpsbygger så er det nok en fordel å prøve å få i seg mye av dem.


Føler forresten at det var lenge siden jeg hadde en grunn til å poste dette bildet i en tråd nå: 



 Grin

Greit nok om bb er målet, men han påsto jo at vi trenger kjøtt for å få i oss alle de riktige aminosyrene. Finnes nok veier rundt og leve ett friskt og normalt liv. Det er derimot ikke ett liv for meg, foretrekker elgbiffen min blodig og hadde ikke klart meg mange dagene uten godt kjøtt
Njoa

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!