Skrevet av Emne: Hjelp til en spinkel 16åring  (Lest 1016 ganger)

Utlogget snippx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Hjelp til en spinkel 16åring
« : 04. november 2012, 19:02 »
Hei
Jeg er en 16år gammel gutt som kommer fra Stavanger. Jeg er ca 181cm høy og veier 63kg. Jeg har alltid blitt sett ned på som den spinkle svake gutten, og dette har jeg lyst til å gjøre noe med. Har drevet med fotball i snart 11år og trener enda to/tre ganger i uken. Dette gjør at jeg føler har sånn halvveis god form. Men rundt juletidene skal fotballaget mitt opp til junior, og da tror jeg at jeg skal gi meg i fotballen og må dermed finne noe annet å gjøre. Så nå vurderer jeg treningssenter som en løsning. Har noen en idé på hvordan jeg kan starte? Og hva jeg skal starte med? Kan jeg noen gang bli sterkere/større med rette trening? Har et mål om øke muskelstyrken min osv. framover hva bør jeg gjøre? Jeg takker for alle svar og håper at jeg kan endre livsstilen min slik at jeg kan bli sterkere som vennene mine.

Utlogget snippx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Hjelp til en spinkel 16åring
« #1 : 04. november 2012, 19:38 »
Så litt på det, og det så veldig bra ut. Bør jeg begynne hjemme med armhevninger, situp osv nå med en gang for å øke musklene litt før jeg begynner med treningsenter i vinter? Og hvor lenge skal jeg drive med et slikt program som dette?

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Hjelp til en spinkel 16åring
« #2 : 04. november 2012, 19:53 »
Du kan selvfølgelig trene litt hjemme, men resultatene ved å kun bruke kroppsvekt vil nok ikke gi de store resultatene over tid.
Kom deg i gang med trening av vekter.
Sørg for å ha en progresjon i treningen din. Her mener jeg at du enten øker vekta på stanga for hver trening, eller ett par reps fler.
De fleste treningsprogram har f.eks 12-15 reps i benkpress. (bare ett eksempel). Når du har klart 15 reps øker du vekta med f.eks 2.5 kg.
Ellers så må du spise godt og sove bra.
Finn ett passende program til hvor ofte og hva du vil trene. Er ett hav av treningsprogram der ute. Mange sverger til RYP og 5x5.
Hvis du ikke klarer å få i deg nok mat, så kjøper du kosttilskudd, f.eks gainer.
Selv gikk jeg opp 10 kg på 2 mnd. med mat, trening, gainer og søvn. Var selvfølgelig mye fett, men herregud, er man 62 kg som jeg var så spiller det liten rolle! Andre bedrevitere kan si hva faen de vil.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!