Skrevet av Emne: Tips til økt vekt + lavere fettprosent  (Lest 1702 ganger)

Utlogget JoachimVik1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Tips til økt vekt + lavere fettprosent
« : 08. november 2014, 11:46 »
Er det mulig å bygge muskler/bli sterkere uten å legge på seg fett? (eventuelt gå ned i fettprosent)

Nåværende vekt er 80,5 kg og høyde 183. alder: 18 år. treningsbakgrunn 2 år

1RM markløft: 130 kg
1RM Knebøy 112,5 kg
1RM benkpress 90 kg

De siste 2 månedene har jeg kjørt tung styrke, lagt 500 kcal på overskudd, men føler meg egentlig bare som en oppblåst ballong. fått mer fett på magen og føler meg ikke noe særlig fit lenger. SELVOM jeg spiser sunt.

Min mat består av: fett fra avokado, nøtter, udos choice, fisk. Karbs fra: havregryn, pasta, ris, brød. Protein fra: melk, egg, kjøtt, proteinpulver.

Hva gjør jeg galt?
Trener 5-6ggr uke.

Kan legge til at min personlige oppfatning av kroppen er at jeg har en bra figur, bra utgangspunkt. Men at jeg har et lag med fett rundt alle musklene/hele kroppen som gjør at jeg ikke får synlige muskler. Føler også at det jeg spiser går for det meste rett på magen, ikke i musklene.
Har også alltid vært tynn før jeg begynte å trene, og måtte spise mye for å legge på meg. (høy forbrenning)
Har lagt på ca 3400 kcal i det siste.

Trenger hjelp! TAKK Smiley



Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Tips til økt vekt + lavere fettprosent
« #1 : 08. november 2014, 12:35 »
Spise sunt hjelper men du har sannsynligvis spist litt for mye i forhold til det du har lagt på deg av muskler. Formlene som beregner kaloriforbruk er sjelden nøyaktige, det er for store individuelle forskjeller. Så det kan tenkes kalorioverskuddet ditt har vært på mer enn 500 kcal per dag. Beste måten å gjøre det på er nok å kjøre en langsom deff og så gå over på bulk igjen. Klarer du å bli sterkere på lavere kroppsvekt i forhold til før så har du utviklet deg i positiv retning.

Følelsen av å ikke være fit kan komme av andre ting, for eksempel manglende kondisjon.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget kimfitness89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Tips til økt vekt + lavere fettprosent
« #2 : 08. november 2014, 13:16 »
Noen som har tips til hvilken app som er bra og bruke for og sjekke fett prosenten?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!