Skrevet av Emne: NM STYRKELØFT 2007  (Lest 36325 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #285 : 07. mars 2007, 22:17 »
Nicket til personen som skrev innlegget litt lenger opp på denne siden.
aha!

Utlogget powerslave

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 826
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 826

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #286 : 08. mars 2007, 00:16 »
Noken som har hørt kor det går med fyren(Geir?) som fekk vekten på seg under bøyen?
Håper han kommer seg kjapt til igjen.
La oss ikkje be om en lett byrde,men om en sterk rygg!

Konkurranse godkjente perser i Styrkeløft:
Knebøy:325kg
Benkpress:240kg
Markløft:300kg

Mål:En heil del meir!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #287 : 08. mars 2007, 00:52 »


Var det fyren i telemarkstilling til venstre på dette bildet som fikk 300 kg på seg?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #288 : 08. mars 2007, 00:55 »
Løfteren på dette bilde er Per Ove Sjøl. Bare sånn i tilfelle noen trodde dette var Stian  Smiley

Og skivepåsetteren til venstre er Bamsebjørn  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget SuperBoy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • www.ironsport.dk
Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #289 : 08. mars 2007, 02:39 »
Patrick er godt nok en stærk gut hehe :O)
Mine bedste godkendte løft i 82,5 kg klassen

Squat 285
Bænk 180
Dødløft 265

Total 710

Mål 2007 Dansk rekord i total 755 i 82,5 www.ironsport.dk

Utlogget tøydokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 101

Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #290 : 08. mars 2007, 10:22 »
Powerslave: Som jeg skrev i mitt innlegg på forrige side

For ordens skyld, skivepåsetteren som ble truffet i kneet har foreløpig ingen varige men, annet enn at han ikke tørr å stå bak til neste stevne..   

Han har fått en bra hevelse og kneet er nok ganske blått, men ellers tror jeg han er i fysisk god form. Verre er det med det at han har tatt litt skrekken.. Men vi får ta godt vare på han fram til U/Jr/Vet, så er han enten løfter eller skivepåsetter da også!  Smiley

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #291 : 08. mars 2007, 10:38 »
Grunnregel: super man inn vann under en svømmetur og får seg en støkk bør man rasket mulig komme seg i vannet igjen Wink
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #292 : 08. mars 2007, 16:21 »


Var det fyren i telemarkstilling til venstre på dette bildet som fikk 300 kg på seg?
300 kg / 5personer = 60kg per person. Det er ikke mye vekter, som den enkelte må passe på. Men dette er som ett lag. Har selv fått 250kg "servert" i armene, da jeg sikkret på ett Nm (de på sidene fulgte ikke med). Ingen god opplevelse.
Derfor må hele laget jobbe som 1 enhet.
Se person på Venstre side, Hva iallverden er det han gjør!? Hvor mye tar han i nakke press, Kontra markløft? Person på høyre side har korrekt, sikkrings possisjon. Hva med de 2 som står bak!? Hvordan har de planlagt å ta vektene? Ved å ta på skivene, som igjen vil falle rundt sin egen akse? Her bør de være klar til å ta stangen, fra begge sider av skivene, ikke på skivene.
 Jørn, han som sikkrer bak, er korrekt plassert.
Han til høyre står også bra.
Jeg sa faktisk i fra til juryen, ang denne type sikkring. Noe ble rettet på, før Stian tok stagedivet. Men..
Det var det negative, det positive var at Gutta på plattingen, var kjempe effektive. Lastingen gikk kjempe raskt, og jeg fikk ikke med meg noe feil lastinger.
Kanskje ett lite ekstra kurs i sikkring, med henblikk på plassering, ol, hadde vært på sin plass!? Da hadde nok den enkelte vært sikkrere på jobben de skulle utføre.

Alt i alt, synes jeg at det var ett Kjempe bra stevne, Odin hadde stelt i stand Grin

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #293 : 08. mars 2007, 16:25 »
Jeg tror ikke noen sikrere står feil av vrangvilje, de har vel ikke fått opplæring da.

Bamsebjørn gjorde forresten en UTMERKET jobb. Han lyttet veldig bra til mine instrukser i benken, meget fornøyd med det!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #294 : 08. mars 2007, 16:37 »
Det var ikke Bamse Bjørn jeg reagerte på, men fyren bak - etter sigende han som ble truffet av vekten. Å sitte på kne slik han gjør, virker for meg ganske risikabelt med tanke på anledning til å få beina unna hvis knebøystangen skulle rulle av ryggen til løfteren. Hans høyre kne synes spesielt å være i faresonen.

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #295 : 08. mars 2007, 16:39 »
Jeg tror ikke noen sikrere står feil av vrangvilje, de har vel ikke fått opplæring da.

Bamsebjørn gjorde forresten en UTMERKET jobb. Han lyttet veldig bra til mine instrukser i benken, meget fornøyd med det!
Det samme tror jeg,ingen ønsker å stå feil. Og som sagt i forrige innlegge. De var kjempe effektive, ved lasting. Stod meget bra plassert i benken. Avløftene var nydelige.
Det var kun plassering i bøyen, som ikke var helt 100%
Og det fikk de deverre smertelig erfare, i ett knebøy.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #296 : 08. mars 2007, 16:40 »
Shemhazai, det du sier er jeg helt klar over, og er helt enig med deg.


Du misforstod dersom du trodde jeg trodde kritikken var ment for Bamse Bjørn. Smiley

Måten han andre  står i telemark på bak der er absolutt ingen bra måte å stå på. Men dette burde han fått opplæring i på forhånd. Også det å plassere seg i forhold til stangen, skulle denne falle. Treffer noe høgre kneet der, så kan kneet fort være ødelagt!

Utlogget Daftboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Frank (in)Zane
Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #297 : 08. mars 2007, 22:07 »
hehe no problem Gouryella Grin
okey,bare for sikkerhets skyld her Tongue jeg fyller 18 i år, det vil si at jeg kan stille som ungdom? sorry men jeg er litt noobete Tongue
Pumper jønn og løfter lightweights!! ;-)

Anatidaephobia-The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #298 : 08. mars 2007, 22:37 »
300 kg / 5personer = 60kg per person. Det er ikke mye vekter, som den enkelte må passe på. Men dette er som ett lag. Har selv fått 250kg "servert" i armene, da jeg sikkret på ett Nm (de på sidene fulgte ikke med). Ingen god opplevelse.
Derfor må hele laget jobbe som 1 enhet.
Se person på Venstre side, Hva iallverden er det han gjør!? Hvor mye tar han i nakke press, Kontra markløft? Person på høyre side har korrekt, sikkrings possisjon. Hva med de 2 som står bak!? Hvordan har de planlagt å ta vektene? Ved å ta på skivene, som igjen vil falle rundt sin egen akse? Her bør de være klar til å ta stangen, fra begge sider av skivene, ikke på skivene.
 Jørn, han som sikkrer bak, er korrekt plassert.
Han til høyre står også bra.
Jeg sa faktisk i fra til juryen, ang denne type sikkring. Noe ble rettet på, før Stian tok stagedivet. Men..
Det var det negative, det positive var at Gutta på plattingen, var kjempe effektive. Lastingen gikk kjempe raskt, og jeg fikk ikke med meg noe feil lastinger.
Kanskje ett lite ekstra kurs i sikkring, med henblikk på plassering, ol, hadde vært på sin plass!? Da hadde nok den enkelte vært sikkrere på jobben de skulle utføre.

Alt i alt, synes jeg at det var ett Kjempe bra stevne, Odin hadde stelt i stand Grin

Dette er alle interessante punkt som vi skal ha i minne til neste gang. Sikringen gikk veldig greit, men en kan alltid bli bedre. Om det skulle gå galt på veldig tunge vekter så er det viktig at alle er samkjørte og gjør det samme.

Når det gjelder egen sikring så jeg ganske sterk i nakkepress og knebøy, men selvsagt sterkere i markløft Grin Som jeg skrev et annet sted så synes jeg faktisk den måten å sikre på er mer effektiv enn å ha underhåndsgrep. Hensikten er at en får mye mer kraft og fart når en skal gripe stangen når en bruker bena enn om en har et underhåndsgrep.(Også i denne stillingen er det mulig å låse grepet. Det har jeg gjord flere ganger.) Fordi i knebøy så svikter løftet som oftest oppe i  høyden og en blir stående med skuldrene veldig høyt å sikre når en bruker underhåndsgrepet. En ganske uheldig vinkel  for skuldre som gir lite kraft og tvinger en til å senke stangen om det er litt vekter på. Svikter derimot løfteren i bunnen av løftet så er det selvsagt best med underhåndsgrepet. Noen ganger er den ene teknikken best andre ganger den andre best. Uansett så er det løfterens sikkerhet som står i høysetet og det viktigste er å redde løfteren fra å få vektene over seg. Sumasumarum så er det nok sikrest med underhåndsgrepet, og mener det var det jeg brukte når Randen løftet. Uansett er det viktigste at alle som sikrer er samkjørte og vet hva de skal gjøre.

Synes det er fint med en konstruktiv kritikk om dette Smiley     
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: NM STYRKELØFT 2007
« #299 : 08. mars 2007, 23:09 »
Bare en bikommentar til det Bamse Bjørn sier, så tror jeg folk bør tenke over hvor tungt det er å løfte og holde mange kg i "Bicepscurl/fronthev grep" eller underhåndsgrep. Underhåndsgrep er vel mest effektivt i markøfthøyde, det vil si fra bakken og opp til ditt eget skritt. Hvor mange trenger hjelp i den høyden? Hvor viktig er det å ta imot ei stang som er 20cm fra bakken?


Hvor viktig er det å ha styrke, og rett teknikk til å løfte opp ei vekt som er i mage opp til hodehøyde? Hvor mange trenger hjelp i den høyden?


Hvordan ville du løftet/tatt imot noe fra mage opp til hodehøyde? Med fronthev/bicepscurlgrep eller frontpress/frontbøy? Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!