Skrevet av Emne: Trenger tips til hvordan å balansere treningen og privatlivet  (Lest 1613 ganger)

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Hei igjen!

Jeg har nå kommet i gang med treningen og har deltatt på både Muay Thai, MMA og BJJ.
Men styrketreningen blir liksom satt litt på siden av all den nye treningen.
Så jeg har lyst til å få puttet inn litt styrke i timeplanen noen ganger i uka.
Jeg har forsøkte å sette opp en timeplan som lar meg trene kamsport, styrketrening og gå på skolen.
Men jeg føler det blir satt av litt for liten tid til kjæresten.

Her er timeplanen slik den ser ut pr. dags dato:



Og her er hvordan jeg har tenkt å gjennomføre styrketreningen;

Dag 1:
Knebøy
Bicepscurls
Hammercurls
Legghev


Dag 2:
Benkpress
Triceps pushdown
Smalgrep benkpress
Dips


Dag 3:
Markløft
Roing
Chins
Arnoldpress
Lateral Raise

Jeg kunne sikkert fått gjenomført alt dette på en treningsøkt, og heller kjørt fullkropp 2 ganger i uka.
Men da ville jeg vært så utslitt etter hver økt at noe kampsport samme dag ville vært for slitsomt.
Pluss at jeg føler at et opplegg som tar kort tid 3 ganger i uka vil gi meg mer tid sammen med kjæresten min, samt skolearbeid og div andre ting. Nå står det oppført 2 timer på styrke 3 dager i uka, men jeg slik som opplegget mitt for styrke ser ut, tviler jeg på at jeg vil bruke 2 timer på å fullføre dagens øvelser.

Jeg vil også legge til at jeg ikke er ute etter å bygge noe mer muskler. Jeg er mer ute etter å opprettholde den størrelsen jeg har nå på best mulig måte, men uten at det vil kreve sykt masse tid av meg.
Pluss at jeg vurderer å bli litt sterkere, og har derfor fokusert på basisøvelser, hvor jeg kommer til å kjøre noe ala 5x5 eller 5/3/1 lignende for å øke i styrke. For som jeg ser det så er styrke viktigere enn størrelse i MMA, pluss at det er lettere å trene oppbevegelighet hvis man ikke er så stor.

Men... Selv om jeg har forsøkt å gjøre dette så lite tidkrevende som mulig, føler jeg uansett at jeg ikke strekker til med tid når det kommer til kjæreste og skolearbeid. Men jeg føler også at hvis jeg kutter ned på treningen vil jeg ikke få den fremgangen jeg ønsker. Så hva syns dere? Bør jeg revurdere styrketreningen og heller kjøre 1 uke med 3 dager styrketrening og mindre kampsport, og 1 uke med 1 dag styrketrening og mer kampsport. For så å rotere disse annen hver gang?

Alt av tips og råd mottas med takk!

- Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!