Skrevet av Emne: Rutan: Kronisk kalde føtter!  (Lest 5401 ganger)

Utlogget rutan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Rutan: Kronisk kalde føtter!
« : 28. januar 2009, 23:47 »
Utgangspunk : 75,1Kg ( kl23:22 , 28.01 )

Mål (nåes innen 12.02, 15 dager) : Kvitte meg med oppsamlet dritt ifra prossesert mat, la fordøyelsessystemet hvile og nå 68-69kg. (Som jeg anseer som min trivselsvekt)

Hvordan : Type mat blir førsteprioritet, derretter trening. Uprosseserte frukter, bær og grønnsaker, ingenting varmebehandlet forutenom kaffe, som har en sinnsykt bra effekt på meg iforhold til å få bevegelse i tarmen når kaffeen intaes på tom mage. Treningsmessig vil jeg trene så mye som jeg føler for, mye sykkling, situps&chins, lette vektøkter. Jeg vil også kun spise ting jeg syns er godt!

Videre : Når rensen er over innfører jeg i tillegg animalske produkter, hovedsaklig egg, fisk og ost, samt nøtter og noen kornprodukter. Kommer til å fokusere på å holde måltidene enkle, tenke matkombinasjon, og ikke drepe all maten med varmebehandling. Kommer ikke til å telle kalorier eller antall gram proteiner,karbohydrater og fett jeg får i meg da jeg rett og slett ikke har lyst til å gjøre det, eller behov. Dette skal være gøy og føles naturlig, og et annet mål er at dette kostholdet skal kunne være noe jeg kan holde livet ut. Jeg kommer heller ikke til å spise til bestemte tidspunkt. Er jeg sulten spiser jeg. Dette blir et lære å lytte til kroppen eksperiment/trening. Dette er også endel av hvorfor og selve motivasjonen.

Annet :


- 175 cm fra topp til tå.
- 22 år.
- Har ikke faste treningsdager, trener det jeg føler for, men sørger for å ha dekket alle muskelgrupper iløpet av en "runde" (én uke f.eks).
- Har loggført kosthold og treningsøkter i lange tider, privat.
- Hvorfor begynne med online logging? Fordi det forhåpentligvis blir en fin variasjon.  Cheesy

Kort trenings&kostholdhistorie :

- 2006-2007 : Kjøtteter av store dimensjoner, hadde ca 6 måltider om dagen, telte kalorier, protein, karbo og fett(mellom 40-50% proteiner). Hadde god fremgang treningsmessig, men alle disse måltidene var ikke helt min greie. Var mye sulten og gikk hele tiden å tenkte på neste måltid. Jeg var ganske oppblåst til tider, dårlig i magen, og luktet vondt. Det å telle kalorier var heller ikke det gøyeste jeg har gjort.

- høst2007-2008 : I søken av et mer tilfredstillende kosthold, kom jeg over "The Warrior Diet" av Ori Hofmekler (Korte trekk: Periodisk faste, et hovedmåltid om dagen, og fokus på reine produkter og matkombinasjon). Dette tiltalte meg veldig, og da jeg testet dette fant jeg ut at dette fungerte mye bedre for meg. Men jeg ble da nesten 100% kjøtteter, og spiste lite eller ingen frukter eller grønnsaker. Dette endret seg endel etter at jeg kom over "Fit for Life" av Harvey Diamond, som er vegetarianer og som i enda større grad fokuserte på matkombinasjon, og som stilte spørsmålstegn rundt nødvendigheten av å innta så sinnsykt med proteiner. Uansett, jeg ble veldig interessert i kosthold og konkluderte med at her måtte jeg teste/eksperimentere for å finne ut hva som var best for meg, istedenfor å hele tiden gå utifra andres synspunkter. Så jeg startet å loggføre effekten jeg opplevde av ulike mattyper.

Jeg ble også nysgjerrig på faste generelt ("Miracle of Fasting" av Paul Bragg) og tror dette kan gi store helsegevinster. Har hatt endel to-dagers vannfaster, og en fire-dagers siden da.

-Høst 2008 - nå : I det siste har jeg fått en større tiltrekning mot vegetarisme og rå mat, og gått flere perioder (opptil 3 uker) uten å spise animalsk føde. Dette har jeg likt veldig godt, men da jeg virkelig synt kjøtt er digg, har det ikke vært naturlig å konventere helt. Kanskje jeg aldri kommer til å gjøre det heller, men jeg syns det er artig å eksperimentere. Da jeg ikke har tilgang til komfyr for tiden, har det vært en god andledning for å teste dette.

Jeg har hatt mer fokus på kosthold enn på trening det siste året, og jeg kan fortelle at jeg har hatt en vektreduksjon på 17kg siden 2005!

IntX

  • Gjest
Sv: Ratan:Kropp&sinn - renser seg!
« #1 : 28. januar 2009, 23:51 »
Interessant å høre hvordan renselsen kommer til å gå.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Rutan:Kropp&sinn - renser seg!
« #2 : 03. februar 2009, 09:56 »
Interessant eksperiment dette.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Rutan:Kropp&sinn - renser seg!
« #3 : 03. februar 2009, 12:07 »
Interessant. Jeg er selv vegetarianer (siste 3 år) og spiser hverken kjøtt, egg eller fisk, men spiser noe melkeprodukter. Har begynte med proteintilskudd (hovedsaklig erteproteinisolat) igjen etter at jeg begynte å trene med vekter igjen. I sommer prøvde jeg raw vegetarkost i i 3 uker.

I forbindelse med at jeg driver med yoga så har jeg også gjort en del faste/rensing , bl.a. Master Cleanse (kun inntak av vann med lønnesirup, sitron og cayennepepper), en gang i 10 dager, og en annen dag i tre uker. Rene vannfaster har jeg ikke gjort (enda...).


Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Rutan:Kropp&sinn - renser seg!
« #4 : 03. februar 2009, 14:00 »
Dette ser spennende ut!

Har selv lagt om til et kosthold som er veldig mye basert på frukt og grønt, men har ikke helt våget å ta skrittet over til ren vegetarkost enda. Hvem vet; kanskje det skjer en gang det også. Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Rutan:Kropp&sinn - renser seg!
« #5 : 03. februar 2009, 22:14 »
Stilig! Hadde vært veldig interessant å høre om hvordan du opplevde den 3 ukers raw vegetarkosten og spesielt den Master Cleansen som varte like lenge? Gjorde du det helt alene, eller var det sammen med andre, under oppsyn o.l? Hva var den viktigste erfaringen du gjorde deg?

Plukket opp en bok om yoga her før jul, og syns det virker spennende. Foreløpig har jeg bare begynt å gjøre meg mer bevisst omkring pusten min, meditasjonsdelen av det hele. Tror jeg må søke opp en yogagruppe for å komme igang med de ulike øvelsene. (Bor i båt, så har ikke gulvplass til sånt, samt at jeg ser for meg at det er mye mer givende og lærerikt)

Har skrevet en del om det før. Skal finne det igjen...

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Rutan:Kropp&sinn - renser seg!
« #6 : 05. februar 2009, 20:57 »
Veldig lite proteiner? Eller? Er ikke helt stø på hva de matvarene inneholder.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

IntX

  • Gjest
Sv: Rutan: Kronisk kalde føtter!
« #7 : 07. februar 2009, 01:54 »
164,- for en kylling? Er det kylling med slektstavle og kongelig blod?

IntX

  • Gjest
Sv: Rutan: Kronisk kalde føtter!
« #8 : 07. februar 2009, 03:25 »
Hvordan kommer hønsene seg inn i det hønsehuset om jeg tør spørre Smiley

IntX

  • Gjest
Sv: Rutan: Kronisk kalde føtter!
« #9 : 07. februar 2009, 04:02 »
Hvordan kommer hønsene seg inn i det hønsehuset om jeg tør spørre Smiley

Jeg tok meg en liten frihet og modifiserte litt på hønsehuset ditt Smiley
Ser ut som vi har tilnærmet like store fritidsproblemer Tongue



Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rutan: Kronisk kalde føtter!
« #10 : 07. februar 2009, 04:31 »
"Renser seg"? "Sulter seg" er vel more like it.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Rutan: Kronisk kalde føtter!
« #11 : 09. februar 2009, 18:12 »


Her er forresten en fyrstikkmodell av et hønsehus jeg bygde påsken 2008.

Ser ut som det er laget av ispinner, ikke fyrstikker.. Cheesy
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!