Skrevet av Emne: Sixpack for tynne?  (Lest 30434 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Sixpack for tynne?
« #165 : 29. oktober 2009, 13:02 »
Klapp igjen nå da din downs. Det eneste jeg får ut av innleggene dine er blablablabalbalbalblalbalblalbalblalblablalbblalbalblablalblalbblablalblablalbalblablalblabbala. Gjør sånn som meg i stedet, tren riktig og spis som faen! Da får du sixpack, enten du vil eller ikke.



DER AVSLØRTE DU DEG.

det er seff samme fyr som har laget begge disse trollene.

men hvem er det som står bak?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Sixpack for tynne?
« #166 : 29. oktober 2009, 13:03 »
Og ikke minst at det ikke er alle som syns det er verdt å holde lav fett% bare for å ha sixpack Wink

det du forteller deg selv hver kveld? ^^

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #167 : 29. oktober 2009, 14:53 »
det du forteller deg selv hver kveld? ^^

Hva forteller du deg selv? At du har en gigantisk magerute? Grin

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Sixpack for tynne?
« #168 : 29. oktober 2009, 14:55 »
Hva forteller du deg selv? At du har en gigantisk magerute? Grin

3 pack
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Sixpack for tynne?
« #169 : 29. oktober 2009, 15:37 »
Hva forteller du deg selv? At du har en gigantisk magerute? Grin

usaklig.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sixpack for tynne?
« #170 : 29. oktober 2009, 16:30 »
Har jeg noen gang sagt at en styrkeløfter ikke genererer mer kraft ved å løfte 250 kilo benk enn å sykle i samme perioden? Jeg sier at det må styrke til for å trå rundt på sykkelen, som du også sier. Ergo, du er enig med meg.

Og hvordan i svarte er turnere svakere i sammenligning med bodybuildere/styrkeløftere? Det spørs jo helt hva du sammenligner med å være sterk. Å ta egen kroppsvekt er den mest vanlige styrketreningen og måten å måle styrke på. (Push-ups, sit-ups, hengups). Turnere er jo mye sterkere enn buruuglene du snakker om. Og så trekker du bodybuildere inn sammen med styrkeløftere? En turner er jo mye sterkere enn bodybuildere. Alle turnere vil knuse dem i styrkeøvelser med kroppsvekt. Og jeg tror at de fleste er også sterkere enn dem benk, squat etc.

Nok engang. Masse(bodybuildere) handler ikke om muskler og styrke.

Gratis time på vektertorget?


Og psykisk styrke er bare bullshit. Mentalitet er bare tull prat. Så klart vil en pingle ikke kunne presse seg lengre enn hva mannfolk klarer. Men dette går på så mange faktorer det er umulig å dra inn i diskusjonen.
Ser du begynner å akseptere sykling av tour de france som en styrketest. Imponert Unknown, er kanskje håp.

Hvorfor er det ingen nytte å trene pushups hvis man vil bli god i benkpress?  dry gleder meg til å høre svaret. Og benkpress med 40 repetisjoner kan være posetivt også engang i blandt.

Jeg tror nå at med litt trening kan en kroppsbygger lett knuse turnere i chins både med egen kroppsvekt og med vekter.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #171 : 29. oktober 2009, 18:58 »
Jeg tror nå at med litt trening kan en kroppsbygger lett knuse turnere i chins både med egen kroppsvekt og med vekter.

Hvor har du dette fra? Turnere er jo sick i øvelser som gjelder sin egen kropp. Hva får deg til å tro at kroppsbyggere, som generelt ikke er så sterke vil ta dem? Du har litt for mye tro på byggere. Taper!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sixpack for tynne?
« #172 : 29. oktober 2009, 19:03 »
Hvor har du dette fra? Turnere er jo sick i øvelser som gjelder sin egen kropp. Hva får deg til å tro at kroppsbyggere, som generelt ikke er så sterke vil ta dem? Du har litt for mye tro på byggere. Taper!

 rofl

Tidenes innlegg.  "Du har litt for mye tro på byggere. TAPER" 

Jeg har sjekket IP`en til Amatørnewb, og han sitter faktisk på en distriktspsykiatrisk bolig. Nå må du huske å ta pillene dine da, TAPER!
Sa brura

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: Sixpack for tynne?
« #173 : 29. oktober 2009, 19:05 »
tar meg en protshake og setter meg ned å følger med! this is fun!

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #174 : 29. oktober 2009, 19:31 »
rofl

Tidenes innlegg.  "Du har litt for mye tro på byggere. TAPER" 

Jeg har sjekket IP`en til Amatørnewb, og han sitter faktisk på en distriktspsykiatrisk bolig. Nå må du huske å ta pillene dine da, TAPER!

Du tar garantert mer piller enn meg per dag. Betyr det at du er hypokondor eller er manisk depresiv over hvor stygg og tragisk livet ditt er. Jeg bor jo i en distriktspsykiatrisk bolig og har jo lov til å trøkke i meg hva som helst. Hva er unskyldningen din? Born a loser med en kropp som ikke har anntydning til 6pack? Folk på psykiatren har peiling på hvordan man skal få 6pack. Her er alt fra anoretikere, som er perfekt til å deffe fram packen. Til slanke narkomane som er vandt til å gå mil etter mil. En perfekt kombinasjonen for en kropp med ville abs.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sixpack for tynne?
« #175 : 29. oktober 2009, 19:38 »
rofl

Tidenes innlegg.  "Du har litt for mye tro på byggere. TAPER" 

Jeg har sjekket IP`en til Amatørnewb, og han sitter faktisk på en distriktspsykiatrisk bolig. Nå må du huske å ta pillene dine da, TAPER!

Men er du enig med meg? Har tenkt litt på dette og selv om chins etterhvert blir en utholdenhets øvelse, krever det jo såpass mye styrke at om ikke byggere i tungvektsklassen tar så mange akkurat så tror jeg da byggere i 80-90 klassen tar turnere? Så fremt de har trent spesifikt mot chins i noen uker da.

Snakker nå om skikkelig chins med maks bredde og full range of motion såklart.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sixpack for tynne?
« #176 : 29. oktober 2009, 20:18 »
Men er du enig med meg? Har tenkt litt på dette og selv om chins etterhvert blir en utholdenhets øvelse, krever det jo såpass mye styrke at om ikke byggere i tungvektsklassen tar så mange akkurat så tror jeg da byggere i 80-90 klassen tar turnere? Så fremt de har trent spesifikt mot chins i noen uker da.

Snakker nå om skikkelig chins med maks bredde og full range of motion såklart.

Jeg har faktisk ikke peiling. Men AF-utøvere trener jo spesifikt på Chins (pullups) så man skulle jo anta at de er flinkest i det? Hvor gode turnere (de som driver med ringer er vel sterkest?) er i chins aner jeg ikke. SIkkert gode, men sikkert folk som er bedre.
Sa brura

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sixpack for tynne?
« #177 : 29. oktober 2009, 20:43 »
angående chins og pull ups og sånt så tror jeg at mange blir litt blind på enkelte plasser. Om man har en konkuranse der man kan svinge og lage allslags bevegelser for å komme seg opp så har vel turnere en fordel, men om man skal kjøre stricte og kontrolerte hang-ups, så tror jeg det taler i fordel utfordreren Smiley

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #178 : 29. oktober 2009, 20:53 »
angående chins og pull ups og sånt så tror jeg at mange blir litt blind på enkelte plasser. Om man har en konkuranse der man kan svinge og lage allslags bevegelser for å komme seg opp så har vel turnere en fordel, men om man skal kjøre stricte og kontrolerte hang-ups, så tror jeg det taler i fordel utfordreren Smiley
Hvorfor skal turnere ha en fordel av jokking? Det vektlegges jo at alt som utføres i turn (ringer) skal gjøres strikt, så jeg kan ikke se at det vil være en fordel dem. Alle kan jo jokke like mye.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sixpack for tynne?
« #179 : 29. oktober 2009, 20:58 »

Hvorfor blir situps, chrunches og planken promotert som gode øvelser? Fordi de tar godt på magen. Øvelsene er lagd for å bruke magemusklene (Egne erfaringer). Og må jeg snakke om hvor mange som har fått gode resultater av disse øvelsene? Så klart når jeg kjenner det brenner av disse øvelsene, så funker dem.

Må bare tillate meg å legge inn noe fra en artikkel på myorevolution.

Det har vært relativt vanlig å trene magen ved å uføre ulike varianter av sit-ups, crunches og rotasjonsøvelser i håp om å utvikle velfungerende muskulatur. Nyere viten på området tyder på at det tvert i mot kan føre til dårligere holdning, samt ubalanse i lengde/spenningsforhold i viktig stabiliseringsmuskulatur.

For at ryggskader skal unngås er det ekstremt viktig at magemuskulaturen får jobbe som den er ment å gjøre, nemlig å forhindre rotasjon og lateral fleksjon. Først når en utøver klarer å forhindre denne typen bevegelse er kroppen klar for å generere rotasjon. Når det er sagt, så vil målet alltid være at rotasjonen forekommer i øvre del av ryggen på høyde med brystkassen, også kalt thoracic spine, hvor potensialet for bevegelse er mye større enn i lumbar (korsrygg) regionen.

Det skal også sies at typiske sit-ups bevegelser hvor ryggvirvlene i nedre del av ryggen blir utsatt for store mengder med såkalte skjærkrefter (shear forces), er ekstremt unyttige og skadeinduserende (1). Ryggraden skal holdes nøytral også under de fleste andre styrkeøvelser for å hindre at ligamentene blir strukket ved unødvendig dårlig teknikk. Husk at når man krummer og samtidig belaster ryggen vil ligamentene bli utsatt for en strekk som ikke bare gjør at erektormuskulaturen kobles ut (et nevrologisk fenomen), men som også vil føre til forlenging av ligamentene (også kalt ”creep”). Dette er en irreversibel prosess som ikke må forekomme om vi ønsker å holde oss skadefrie. Fokus på å utføre en øvelse med korrekt teknikk skal alltid være førsteprioritet.

------------

Så jeg mener at situps bør ungås, om det da er av den grunn at det kan være skadelig så holder det for meg.

-------------

Angående det med jokking så falt tankene mine på turnere veldig ofte skal ha flyt i det de gjør og at det derfor taler til ders fordel, men jeg er åpen for at det du sier er rett. Holder på å går igjennom turn i idrett på høgskolen nå, og det forsterker inntrykket mitt, men er som sagt mine tanker, og ikke alltid sagt at de er rett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!