Skrevet av Emne: Sporten i norge må akseptere strongman!  (Lest 10273 ganger)

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sporten i norge må akseptere strongman!
« : 09. januar 2010, 21:21 »
Er litt, eller ganske irritert over sporten på tven i norge.

Flere husker sikkert debatten med Egil på foumet som måtte forsvare seg som strongman på debatten om strongman skulle sendes på tv eller ei.
Grunnen til at ikke tv2 ville sende var pga dopingsnivået, hevdet tv2.

Doping i strongman? kan hende, men hva gjør noen av syklistene og ski løperne, jo de doper seg.
Hvorfor skal strongman være mer "skadelig" å sende på tv da?

For oss som er interesert i strongman og gjerne ville sett mere til det på norsk kanal blir nok irritert.
Hvis de så hevder at de ikke vil sende strongman pga doping, hvorfor sende ski, sykling og mer til som er doping inn i bilde?!

Norsk strongman har jo begynt å hevde seg bra på verdensbasis nå med richard som kongen.
Da er det heller ikke noen grunn til å ikke sende pga at det ikke er kun i norge det konkureres av norske uttøvere.

Strongman er jo som mange vet en showsport, hvorfor ikke vise det til folke?



Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #1 : 09. januar 2010, 21:27 »
Blir litt feil å sammenligne med sykling, der alle syklistene blir testet og hivd ut i flere år/livstid om de blir tatt med det minste spor av doping i kroppen.. Hadde ikke vært strongman i Norge om de hev ut alle som brukte anabole steroider. Ihvertfall ikke strongman med høy showfaktor som "the average joe" gidder å se på.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #2 : 09. januar 2010, 21:27 »
tror du strongman ville hevet seer tallet til tv2, om det overtar sendetiden til ett eller ana program?
der har du grunnen, resten er unnskyldninger..

syns er dumt selv også.. skulle gjerne sett mer styrke-sporter, og kampsport på tv'en.. å sleppe å være våken te langt på natt om eg vil få med meg en snurt med rally eller annen motorsport.
Westside disciple

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #3 : 09. januar 2010, 21:36 »
Ville ikke TV2 sende? Var det ikke motsatt, at de absolutt ønsket å sende men at Bull-Hansen kritiserte kanalen for å nettopp gjøre dette? Bull-Hansen kritiserte at TV2 sendte strongman ettersom showet blir framstilt som idrett og ettersom forekomsten av doping er så stor og det ikke er noen dopingtester så burde TV2 unngått å sende. TV2 sender imidlertid NSM hvert år. Gjør de ikke? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg av nylige hendelser?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #4 : 09. januar 2010, 21:39 »
Ville ikke TV2 sende? Var det ikke motsatt, at de absolutt ønsket å sende men at Bull-Hansen kritiserte kanalen for å nettopp gjøre dette? Bull-Hansen kritiserte at TV2 sendte strongman ettersom showet blir framstilt som idrett og ettersom forekomsten av doping er så stor og det ikke er noen dopingtester så burde TV2 unngått å sende. TV2 sender imidlertid NSM hvert år. Gjør de ikke? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg av nylige hendelser?

tror gilberg har rett.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #5 : 09. januar 2010, 21:41 »
han tenker nok mer på international basis ville eg tro.. at det er for lite, men det er ikkje så mye å sende heller akkurat..
Westside disciple

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #6 : 09. januar 2010, 21:54 »
LOL hvordan kan trådstarter sammenligne strongman med sykling og langrenn. Her er det dopingsjekker hele tiden og når var sist gang en nordmann ble tatt med urent blod?


Og som Gilberg sier, jeg har sett strongman flere ganger på tv2 zebra, hvis jeg ikke tar helt feil.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #7 : 09. januar 2010, 22:09 »
LOL hvordan kan trådstarter sammenligne strongman med sykling og langrenn. Her er det dopingsjekker hele tiden og når var sist gang en nordmann ble tatt med urent blod?


Og som Gilberg sier, jeg har sett strongman flere ganger på tv2 zebra, hvis jeg ikke tar helt feil.

"flere ganger" haha...

2 ganger i året er ikke mye for å si det sånn.. maks 4 med reprise :p
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #8 : 09. januar 2010, 22:54 »
Er litt, eller ganske irritert over sporten på tven i norge.

Flere husker sikkert debatten med Egil på foumet som måtte forsvare seg som strongman på debatten om strongman skulle sendes på tv eller ei.
Grunnen til at ikke tv2 ville sende var pga dopingsnivået, hevdet tv2.

Doping i strongman? kan hende, men hva gjør noen av syklistene og ski løperne, jo de doper seg.
Hvorfor skal strongman være mer "skadelig" å sende på tv da?

For oss som er interesert i strongman og gjerne ville sett mere til det på norsk kanal blir nok irritert.
Hvis de så hevder at de ikke vil sende strongman pga doping, hvorfor sende ski, sykling og mer til som er doping inn i bilde?!

Norsk strongman har jo begynt å hevde seg bra på verdensbasis nå med richard som kongen.
Da er det heller ikke noen grunn til å ikke sende pga at det ikke er kun i norge det konkureres av norske uttøvere.

Strongman er jo som mange vet en showsport, hvorfor ikke vise det til folke?




Nå begynner jeg å lure på om du er riktig i huet, Skyline"power". Det virker nesten som du ikke er klar over forskjellen mellom organisert og uorganisert idrett. Doping i norsk idrett er totalt bannlyst og det er veldig sjelden topputøvere blir tatt i doping. Den dagen strongman kommer inn i NIF og under ADN's testregime så ønsker jeg strongman hjertelig velkommen.

Hilsen CYC, Grizzly, Bergan, P.Harila og J.Hansen.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #9 : 09. januar 2010, 22:57 »
Er litt, eller ganske irritert over sporten på tven i norge.

Flere husker sikkert debatten med Egil på foumet som måtte forsvare seg som strongman på debatten om strongman skulle sendes på tv eller ei.
Grunnen til at ikke tv2 ville sende var pga dopingsnivået, hevdet tv2.

Doping i strongman? kan hende, men hva gjør noen av syklistene og ski løperne, jo de doper seg.
Hvorfor skal strongman være mer "skadelig" å sende på tv da?

For oss som er interesert i strongman og gjerne ville sett mere til det på norsk kanal blir nok irritert.
Hvis de så hevder at de ikke vil sende strongman pga doping, hvorfor sende ski, sykling og mer til som er doping inn i bilde?!

Norsk strongman har jo begynt å hevde seg bra på verdensbasis nå med richard som kongen.
Da er det heller ikke noen grunn til å ikke sende pga at det ikke er kun i norge det konkureres av norske uttøvere.

Strongman er jo som mange vet en showsport, hvorfor ikke vise det til folke?




Du kan IKKE likestille organisert idrett med strongman. Idretter er underlagt wada´s dopingbestemmelser, strongman er IKKE en idrett. OG ikke underlagt en dritt..

Sett deg litt inn i ting før du greller på.. Grellhilsen fra CYC, Jørgen hansen, Grizzly, Mannen med munnspillet, og meg..,
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #10 : 09. januar 2010, 23:04 »
Strongman blir da vist to ganger i året på Tv2? Det er jo kjempebra i forhold til mange sporter.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #11 : 09. januar 2010, 23:13 »
Blir litt feil å sammenligne med sykling, der alle syklistene blir testet og hivd ut i flere år/livstid om de blir tatt med det minste spor av doping i kroppen.. Hadde ikke vært strongman i Norge om de hev ut alle som brukte anabole steroider. Ihvertfall ikke strongman med høy showfaktor som "the average joe" gidder å se på.

Jeg kan vedde familien min på at dette ikke stemmer. For "the average joe" så vil det være det samme om det er en 160 kgs stein som blir løftet opp på en plattform eller om det er en 200 kgs stein. Du må huske på at at NSM har hatt et veldig bra seersnitt når det har blitt vist på TV 2 og siste årets NSM ble vel sett av over 300 000 seere, mener jeg å huske. Majoriteten av disse har mer eller mindre null kunnskap om strongman og enda færre har erfaring med strongman. De vet ikke hva det innebærer og hva som er tungt og hva som ikke er tungt. En hundrekilos stein og det å gå med 100 kg. i farmers høres HELT VANVITTIG ut i deres ører, men for de som er litt mer inne i greien skjønner jo at det ikke krever ALL VERDENS med trening for å beherske slike vekter...

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #12 : 09. januar 2010, 23:16 »
Strongman blir vist mange flere ganger enn to ganger i året. De viser to norske stevner - NSM og VPC. I tillegg viser de alle kvalifiseringsheatene i WSM - i tillegg til finalen. Nå er det vel fem kvalifiseringsheat. Det betyr at det blir vist åtte "sendinger" med strongman i løpet av ett år. Og da tar jeg ikke med alle gangene det har blitt vist i en reprise. Det er en del ganger det også...

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #13 : 09. januar 2010, 23:25 »
Ville ikke TV2 sende? Var det ikke motsatt, at de absolutt ønsket å sende men at Bull-Hansen kritiserte kanalen for å nettopp gjøre dette? Bull-Hansen kritiserte at TV2 sendte strongman ettersom showet blir framstilt som idrett og ettersom forekomsten av doping er så stor og det ikke er noen dopingtester så burde TV2 unngått å sende. TV2 sender imidlertid NSM hvert år. Gjør de ikke? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg av nylige hendelser?
Tror du har rett Einar Wink


Men må si det at jeg synes de skal vise oftere, virker som de periodiserer det.

Ja wsm kvalifiseringa var topp, men har ikke hørt noe om å sende wsm 2009?

hvorfor er ikke strongman en sport og idrett bergan.
Styrkeløft blir jo kalt for sport og idrett.

Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sporten i norge må akseptere strongman!
« #14 : 09. januar 2010, 23:28 »
"flere ganger" haha...

2 ganger i året er ikke mye for å si det sånn.. maks 4 med reprise :p

de andre har svart, burn!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!