Skrevet av Emne: Program for volum?  (Lest 829 ganger)

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Program for volum?
« : 17. august 2009, 21:57 »
Lurer på om det er noen som har noen program som går på volum trening å anbefale? Holder nå på å kommer meg i form igjen. Så etterhvert når styrken er tilbake, å jeg ikke øker noe særlig lengre, så vil jeg variere treningen litt, å trene for å bli markert. Btw, ikke GVT! Smiley
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget johnrichard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Program for volum?
« #1 : 19. august 2009, 01:31 »
hei. mange forskjellige program fra mange menesker. tror smaken er litt som baken og varierte meninger.
men det som har fungert i perioder for meg etter jeg begynte kjøre på mere og seriøst så liker jeg personelig program på 5*5 eksplosiv trening med pyramide.
jeg startet og trene som 15 åring med 3 sett og 10 repp på alle øvelser .noe som jeg gjorde i 3 år kansje og det er greit grunnlag .
når jeg sier 5 sett og 5 repp med pyramide mener jeg for eks. si benk press at du begynner med antall kg på stangen men lette vekter og løfter 5 ganger ,så en kort pause for å legge på vekter. så videre løft igjen 5 ganger på mere vekter.  det 3 sette ditt legger du på det som er maks for det du klarer og presser 5 ganger igjen. sett 4 tar du av igjen litt så du greier 5 løft igjen. sett 5 samme der med litt mindre vekt men at du fortsatt presser deg til det ytterste de 5 løftene. du skjønte sikker eller vet litt fra før om dette kansje.

dette er ikke en fasit men ett tips som har funket på meg så prøv dette ,men det er mye gode tips å ta med seg fra alle folk her inne .
5 sett og 5 repp på alle øvelser er bra for meg:)

lykke til videre:)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Program for volum?
« #2 : 19. august 2009, 12:55 »
Det spiller ikke såååå stor rolle hva slags program du bruker, bare du har med de store baseøvelsene, har progresjon,hviler nok og spiser bra Smiley
Smiley

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Program for volum?
« #3 : 19. august 2009, 15:30 »
Det spiller ikke såååå stor rolle hva slags program du bruker, bare du har med de store baseøvelsene, har progresjon,hviler nok og spiser bra Smiley
Er forøvrig enig der, men det kommer selvsagt ann på hvor lenge du har trent og hva slags nivå du er på mtp muskelmasse og styrke. En nybegynner vil ha godt av å trene slik som du sier, og selvsagt for viderekommende. Men når det kommer til spesialisering av muskelbygging for de som har trent i flere og har oppnådd en viss mengde muskelmasse og som nå står fast etter å ha trent dietmar, stronglift og div, så kommer det avanserte tinga inn. F.eks; Super set, tris sets, drop sets, forced reps, m reps, eksplosive reps med små pauser, variering osv osv...  Mange faktorer som spiller inn.
Er ikke for ingenting at byggerne på gymmet trener sånn Wink

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Program for volum?
« #4 : 19. august 2009, 15:35 »
Jepp,jeg tok bare utgangspunkt at han var forholdsvis fersk innen trening, ettersom han hadde postet spørsmålet i "forum for ungdom" Wink
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!