Skrevet av Emne: For lite kalorier per dag?  (Lest 5015 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: For lite kalorier per dag?
« #15 : 13. mars 2010, 22:53 »
Et kilo kan frigi cirka 72 kcal i døgnet. Å prøve å overstige dette vil feile med absolutt sikkerhet.

Men å droppe 10kg og 10kg fett er to heeelt forskjellige ting.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Sv: For lite kalorier per dag?
« #16 : 13. mars 2010, 23:10 »
Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å akseptere hjelpen du ba om å få? Du har jo blitt rådet av folk som vet veldig mye om kosthold og diett ( f.eks Riinoo) og folk som har gjort akkurat det samme som du har tenkt til, med akkurat samme motiv, og angrer som f.(meg).

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: For lite kalorier per dag?
« #17 : 14. mars 2010, 00:05 »
Så langt har jeg samme styrken. Det vil vel si jeg har like mye muskler, eller til og med mer ettersom jeg har lite energi innabords og gått ned masse i vekt?

Ser man på alternativkostanden, så får jeg starta på bulking mye fortere. En treig deff ville vel brukt 2-3 måneder å få av alt fettet? Istedenfor en super rask en, så en 1 måned ny bulk og mini deff igjen. I tillegg vil jeg se ripped ut hele tiden med denne måten, istedenfor en hvalross halvparten av året.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: For lite kalorier per dag?
« #18 : 14. mars 2010, 12:36 »
..det er ingenting som heter treg eller rask deff.

Kroppen din er som alle andres der TingTarTid - såfremt du ikke tar sterke narkotiske preparater

Men for guds skyld gjør som du vil, vi prøver bare å hjelpe deg

andysmuck

  • Gjest
Sv: For lite kalorier per dag?
« #19 : 14. mars 2010, 12:59 »
Tror du med fordel kan trappe opp på kaloriene, du burde ikke ligge på mer enn 500-600 kalorier i underskudd. Jeg snakker av erfaring her, jeg gikk fra 110 kg til litt under 70 kg på 1.5 år, og det meste av vekta gikk alt for fort ned i fjor høst da jeg lå kanskje på under 1000 kalorier pr dag. Merker dette veldig godt nå når jeg har begynt å virkelig gå inn for å bygge opp muskler igjen. Når jeg lå på under 70 var jeg akkurat blitt undervektig ifølge BMI'en og hadde en kropp som så ganske jævlig ut iforhold til nå når jeg ligger på rundt 77. Masse fett og overflødig hud som lagde en ball på magen.. Tar meg god tid nå når jeg skal litt opp igjen siden jeg veit hvordan resultatet blir om jeg pakker i meg alt for mye kalorier, kommer jo opp i vekt men får jo ikke resultatet jeg vil ha om jeg ikke tar meg tid..
 Hvis du vil se bra ut tror jeg du burde ta deg litt god tid, men er jo ingen som kan tvinge deg, vi prøver kun å gi tips her:)

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: For lite kalorier per dag?
« #20 : 14. mars 2010, 13:02 »
så vidt jeg husker så er det en grense på hvor mange kg FETT man kan miste i uka, (tror det er 0,5 kg) og hvis vekta viser mer tapt vekt enn dette, så er det enten væske eller muskler!

det faktum at du blir sterkere trenger ikke å ha noe med at du bygger muskler, heller det at nervesystemet ditt blir bedre trent. du får en bedre relativ styrke med andre ord!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: For lite kalorier per dag?
« #21 : 14. mars 2010, 13:14 »
så vidt jeg husker så er det en grense på hvor mange kg FETT man kan miste i uka, (tror det er 0,5 kg) og hvis vekta viser mer tapt vekt enn dette, så er det enten væske eller muskler!

det faktum at du blir sterkere trenger ikke å ha noe med at du bygger muskler, heller det at nervesystemet ditt blir bedre trent. du får en bedre relativ styrke med andre ord!
Hvis det er slik at fett kan frigi 72 kcal i døgnet per kilo, så vil 10 kilo fett kunne frigi 720 kcal i døgnet. En halvkilo i uka tilsvarer et daglig underskudd på 500 kcal i snitt. Hvis man kjører på med oppkarbing, så blir det litt større underskudd daglig. Så med et større underskudd enn dette så må jo energien hentes fra andre ting. Og med dette estimatet har jeg ignorert sikkert en haug med faktorer som netto reduserer netto frigjort fett, men man en vektnedgang utelukkende av fett kan neppe ikke overstige fettets evne til å frigjøre energi.

Ting tar tid, desverre.

Utlogget evene

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: For lite kalorier per dag?
« #22 : 19. mars 2010, 22:23 »
latterlig... får råd og tips av de som virkelig kan litt, og gjør seg bare dum? Det du får er ikke en sixpack, men en skinnypack, og det ser ikke no bra ut for å si det slik

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: For lite kalorier per dag?
« #23 : 19. mars 2010, 22:36 »
Så langt har jeg samme styrken. Det vil vel si jeg har like mye muskler, eller til og med mer ettersom jeg har lite energi innabords og gått ned masse i vekt?

Ser man på alternativkostanden, så får jeg starta på bulking mye fortere. En treig deff ville vel brukt 2-3 måneder å få av alt fettet? Istedenfor en super rask en, så en 1 måned ny bulk og mini deff igjen. I tillegg vil jeg se ripped ut hele tiden med denne måten, istedenfor en hvalross halvparten av året.

Jeg vet ikke hvordan du regner kalorier. Uansett kan DU SELVFØLGELIG HA GROVT UNDERSKUDD DE FØRSTE DAGENE/UKEN siden du da har fult oppfylte glykogenlagre å ta av. Når glykogenlagrene er tomme må du skru opp på kaloriene. Prøver du å ikke gjøre det vil kroppen stoppe deg tror jeg. Eventuelt vil du miste MYE muskler.

Om du ligger på halvparten eller 2 tredjedeler av kroppens kapasitet til å brenne fett, slik man vanligvis gjør, er dette raskt nok. Prøver du å ligge på 100% mister du betydelig mer muskulatur, og deffen vil bli mye hardere.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: For lite kalorier per dag?
« #24 : 20. mars 2010, 02:29 »
Ta det med ro, idag har jeg sikkert fåtti meg 5000 kcal med drekka, dette skal bli åtjundrets defff. 6 packen begynne5r  å komme og damene synes at den var "synlig i kveld. av og til kan en skinnypack være mer sexy enn en diger bb pack

Utlogget Coolio90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: For lite kalorier per dag?
« #25 : 20. mars 2010, 11:49 »
Ta det med ro, idag har jeg sikkert fåtti meg 5000 kcal med drekka, dette skal bli åtjundrets defff. 6 packen begynne5r  å komme og damene synes at den var "synlig i kveld. av og til kan en skinnypack være mer sexy enn en diger bb pack
 

visdomsord.... elsker når folk får hjelp fra folk med peiling, og velger å overse rådene som en sta geit.

well played....

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: For lite kalorier per dag?
« #26 : 20. mars 2010, 12:35 »
*dagens Grin

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: For lite kalorier per dag?
« #27 : 20. mars 2010, 12:48 »
Om du veier 68, ville jeg ikke gått noe lavere enn ca 15-1600kcal.. (ca 24kcal pr kg)..sååå desp er du ikke etter å"få frem rutene"....eller kanskje du er det..hva vet vel jeg....men når du spiser som ei jente, bli du omtrendt like muskuløs som ei jente og Tongue

En appelsin til kveldsmat? Hva skal kroppen din ta av resten av natta da? Fruktsukker?

Hvor er fettet hen?

Du kommer til å se bedre ut om du setter opp en skikkelig diett, enn det anorektisk jente opplegget der...

Just my 2c

Utlogget StianSv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

Sv: For lite kalorier per dag?
« #28 : 23. mars 2010, 10:28 »
Ta det med ro, idag har jeg sikkert fåtti meg 5000 kcal med drekka, dette skal bli åtjundrets defff. 6 packen begynne5r  å komme og damene synes at den var "synlig i kveld. av og til kan en skinnypack være mer sexy enn en diger bb pack

Ikke no er som en fyllepost på TF halv tre om natta  Drikke

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!