Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128970 ganger)

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

jeg regner med du er sarkastisk med det med ny tråd... Det siste vi trenger er ENDA en tråd hvor jeg med flere angriper NSF. Wink

Jeg tror jeg har vært på flere TING i NSF enn det du har... og jeg har vært både formann i klubb og gått trenerkursene til NSF.

En liten person som meg får ikke forandret det spøtt i NSF. hadde du vært tilstede på tingene og sett avstemmningene og merket hvor vanskelig det er for MANGE små klubber å få forslag igjennom, så hadde du ikke kommet med det innspillet.

bare det å få inført benkskjorta tok 2 år lengre tid i norge enn i andre land pga tinget og krangel i klubbene... og fortsatt er skjorta gjenstand for stor uenighet.

JEG hadde ingenting å tjene på å fortsette i en organisasjon jeg foraktet og hvor enkelte ledd meget tydelig foraktet meg. Da kutter man sine tap og forlater det synkende skip... Grin

Jeg synes styret i NSF gjør en god jobb og er stort sett enig i de ting som er gjort. Derfor har jeg personlig ikke hatt noe behov for å delta på tinget.

Dersom NSF skal stå for det som ligger i begrepet dopingfri må landslaget ha alt på det tørre når det gjelder bruk av doping. Derfor er det riktig av NSF å skjerpe inn kravene etter hvert som ulike problemstillinger dukker opp. Med ulike problemstillinger mener jeg da utøvere som ikke kan utestenges fra å være medlem i NSF basert på de regler som er satt opp fra IPF, NSF og NIF.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg er helt enig med deg i alt. Unntatt de lovløse tilstandene med tilbakevirkende kraft og de udemokratiske og ufine prossesser og initiativ i stygg personangrepsstil.

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Hei

Blir Wpc-Norge ett alternativ for styrkeløftere i Norge?
Eller blir det fortsatt NSF/ Nasjonalistisk Sovjetforbund som kommer til å ha monopol på styrkeløft fremover?
Jeg er helt enig med deg i alt. Unntatt de lovløse tilstandene med tilbakevirkende kraft og de udemokratiske og ufine prossesser og initiativ i stygg personangrepsstil.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Hei

Blir Wpc-Norge ett alternativ for styrkeløftere i Norge?
Eller blir det fortsatt NSF/ Nasjonalistisk Sovjetforbund som kommer til å ha monopol på styrkeløft fremover?

Det er vel bare å kontakte Einar Hernes eller WPC og melde seg inn der.....ikke værre enn det tror jeg, hør med Sigmarsson: han vet;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #514 : 01. august 2009, 11:42 »
Fantastisk diskusjon! Grin Har sittet å fnist som en liten jente her etter å ha lest igjennom tråden. Og det er ikke bra opplading da jeg stikker på trening nå.

Roy Holte - du virker som en mann som nettopp er blitt tråkket på. Skjønner godt at du virker bitter. Det hadde jeg vært. Håper ikke treningsgleden forsvinner. Det er jo på en måte det som burde drive deg. Smiley Ikke Dietmar eller bitre styrkeløftere som er blendet av de hvite kjempehestene de sitter på.



Hva skjer forresten med CYC? Og med Gilberg?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #515 : 01. august 2009, 15:04 »
Hva mener du med CYC og Gilberg VargThor?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #516 : 01. august 2009, 15:08 »
Hva mener du med CYC og Gilberg VargThor?

CYC drev med stongman uten å være med av NSF og NIF, ergo kan han ikke bli med på landslag..  Gilberg drev med Bygging..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #517 : 01. august 2009, 15:12 »
CYC drev med stongman uten å være med av NSF og NIF, ergo kan han ikke bli med på landslag..  Gilberg drev med Bygging..

Edit----- (sorry PG, leste ikke...)

Skulle virkelig håpe ikke NSF ikke støter vekk CYC grunnet bitterhet mot Holte. Det er merkelig at bitterhet i det hele tatt er en faktor i et idrettsstyre.

Brudd på regler - ja. Bitterhet? Merkelig.

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #518 : 01. august 2009, 15:53 »
 
CYC drev med stongman uten å være med av NSF og NIF, ergo kan han ikke bli med på landslag..  Gilberg drev med Bygging..

Gilberg har da aldri værti på noe landslag eller aktuell til det, og hva har bygging med saken å gjøre?...  CYC og OD har begge drevet med strongman, men ingen av de har meldt seg ut og inn av NSF og ingen av de har innrømmet dopbruk.  Det er vel forskjellen.
Selv er jeg personlig helt enig i at NSF har dummet seg ut i denne saken og gjort ting forferdelig klønete.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #519 : 01. august 2009, 16:18 »

Gilberg har da aldri værti på noe landslag eller aktuell til det, og hva har bygging med saken å gjøre?...  CYC og OD har begge drevet med strongman, men ingen av de har meldt seg ut og inn av NSF og ingen av de har innrømmet dopbruk.  Det er vel forskjellen.
Selv er jeg personlig helt enig i at NSF har dummet seg ut i denne saken og gjort ting forferdelig klønete.

NSF: "løftere som har satset på styrkebasert konkurranse utenfor NIF, uten å være medlemmer av NIF, er ikke ønskelige på landslagene."

Her nevnes ikke hvorvidt dette gjelder ETTER at utmeldelse har funnet sted. Hvis det er så, har jeg misforstått.  Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #520 : 01. august 2009, 16:49 »

Gilberg har da aldri værti på noe landslag eller aktuell til det, og hva har bygging med saken å gjøre?...  CYC og OD har begge drevet med strongman, men ingen av de har meldt seg ut og inn av NSF og ingen av de har innrømmet dopbruk.  Det er vel forskjellen.
Selv er jeg personlig helt enig i at NSF har dummet seg ut i denne saken og gjort ting forferdelig klønete.
Poenget deres er at kriteriene sier at "4. Man kan ikke ha satset på styrkebaserte konkurranser utenfor NIF uten å samtidig ha vært medlem av NIF" og i denne diskusjonen har jeg svart at jeg trodde/mente at kroppsbygging går/burde gå under styrkebasert konkurranse. Jeg mener selv jeg satset på kroppsbygging da jeg ønsket å delta på NM i kroppsbygging i 98, men fant ut i 97 at jeg ville bli senior i 98 og derfor var det uaktuelt for meg å stille pga. sjanseløsheten pga. dopingen. Jeg tror ikke NSF ville vurdert meg som å være en person som satset på kroppsbygging, men de som skriver innlegg her inne mener at siden jeg mente at jeg satset på denne ene konkurransen så burde jeg gå under det å satse på sporten. Og ettersom jeg satset på noe som vi tror NSF anser som styrkebasert konkurranse utenfor NIF, og jeg samtidig ikke var medlem av NIF, så burde jeg for all ettertid ikke bli vurdert til landslaget selv om jeg skulle klare å bli god nok.

Den samme regelen bruker kritikerne som eksempel i forhold til CYC for å belyse at de synes kriteriene er feil formulert. CYC deltok i 1-2 lokale strongmankonkurranser før han meldte seg inn i NSF og dermed ble medlem av NIF. Jeg vet ikke om han var medlem i noe snowboardforbund som evt. var medlem i NIF all den tid jeg har forstått det slik at han drev med snowboard like før han begynte med styrkeløft, men hvis han ikke har vært medlem av NIF da han prøvde seg i et par strongmanstevner så setter kritikerne det på spissen med at han da, pga. kriterie nr. 4, ikke skulle ha hverken være på landslaget eller bli vurdert for framtidens landslag.

OD har bestått alle kriterier.

Det er pga. de eksemplene kritikerne kommer med  helt klart at det kanskje burde skjedd en omformulering av kriteriene, men det betyr ikke at tanken bak kriteriene og de følger de får i praksis er feil.

Kritikerne mener at kriteriene kom bare for å få bort én navngitt utøver og at hele prosessen har vært en heksejakt på personen. Det virker som om de nekter å godta at kriteriene er generelle og ikke bare gjelder denne ene personen, og at de setter likhetstrekk mellom det at kriteriene ble laget på bakgrunn av at den omtalte personen kom inn i forbundet med at det er en personforfølgelse. Spørsmålet jeg ønsker kritikerne skal stille seg er om de tror NSF ville prøvd å nekte den omtalte utøver landslagsplass om han hadde vært livstids dopingfri. Det er kun da dette ville vært en personforfølgelse. Forbundet sier ikke at de ikke vil ha personen på landslaget på noe annet grunnlag enn at de ikke vil at personer som tidligere har brukt doping skal få representere landslaget. Det har altså ikke noe med personen som her omtales å gjøre. Hadde han aldri brukt doping så hadde veien mot VM-gull vært åpen om han hadde vært like god som han er nå. NSF ønsker ikke at veien skal være åpen for de som tidligere har brukt doping og de gjør så godt de kan for å opprettholde dette. De gjorde det ikke før, nei, men én gang må være den første og da er "jo før, jo bedre" best. Hadde andre utøvere, den dag i dag, hatt dopingbakgrunn så hadde også disse blitt nektet plass på landslaget samme hvor sterk de måtte vært. Heldigvis er det bare én utøver disse kriteriene direkte påvirker akkurat nå. Desverre er det en venn. Indirekte påvirker det mange sterke menn rundt om i landet, spesielt alle som driver med strongman aktivt uten å samtidig være tilgjengelig for testing gjennom NIF. Hadde flere blitt direkte rammet av dette så tror jeg at tonen hadde vært litt annerledes her inne. Da hadde personforfølgelse-argumentet nok falt kraftig i bruk og holdbarhet.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #521 : 01. august 2009, 17:40 »
Kan man ikke bare utforme kriteriet slik:

"Deltakere på landslaget i styrkeløft må aldri ha benyttet seg av dopingmidler i henhold til den til enhver tid gjeldende dopinglista."

Dette kriteriet vil naturligvis omfatte alle som er dopingtatt samt de som innrømmer bruk.

Å presumere at alle som driver med kraftsport uten å være medlem av Nif faller på sin egen urimelighet.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #522 : 01. august 2009, 17:41 »
På papiret er det et fint kriterie, men i realiteten er det bare vås da det er umulig å etterprøve det Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #523 : 01. august 2009, 17:45 »
På papiret er det et fint kriterie, men i realiteten er det bare vås da det er umulig å etterprøve det Smiley
Jo, enig i det, men det ville omfattet hovedpersonen i denne tråden som NSF ønsker å ekskludere. Det er jo liten vits i å dra med seg resten av strongman-gutta samtidig... Skal det være så vanskelig for NSF å forstå at det finnes dopingfrie strongmen..?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF
« #524 : 01. august 2009, 18:17 »
Jo, enig i det, men det ville omfattet hovedpersonen i denne tråden som NSF ønsker å ekskludere. Det er jo liten vits i å dra med seg resten av strongman-gutta samtidig... Skal det være så vanskelig for NSF å forstå at det finnes dopingfrie strongmen..?
Hele poenget er jo at de ikke ønsker å eksludere hovedpersonen i denne tråden pga. at han er den han er men fordi han har gjort det han har gjort. NSF forstår nok at det finnes dopingfrie strongmen, i alle fall på nybegynnerstadiet, og dette gjør jo også at CYC ikke blir tatt ned fra landslaget og vil ha en glimrende framtid innad i NSF. Dagens strongmen som ikke har noe å skjule trenger bare å melde seg inn i NSF eller NIF for å bevise for omverden at de er dopingfri. Det er jo ikke verre. Og så mye omtale disse kriteriene har fått og så mørkt samfunnet ser på doping så skal man være ganske naiv om man deltar i noe man bør forstå mange faktisk forbinder med doping så lenge det ikke er dopingtester. Og strongmanmiljøet skal være veldig kyniske, all den tid de vet om disse kriteriene i sin søstersport, om de ikke informerer nye og eksisterende utøvere om at deltakelse, eller riktigere ; satsing, innenfor sporten kan forhindre deltakelse på landslaget i styrkeløft om man ikke samtidig er medlem av NIF. Enkelte utøvere innen strongman skal man være ganske naiv om man ikke forstår doper, eller har brukt dop, og denne forståelsen har NSF. Kriteriene er heller ingen regler. Det er kriterier som mer enn begrenser mere viser omverden hvor strenge holdninger og kriterier som ligger til grunn for at en utøver får representere landet internasjonalt. Uskyldige KAN såklart bli rammet, men det er ofte rimelig opplagt at en person har dopet. Hvis det kommer en person som har drevet med strongman som ingen har hørt om så tviler jeg på at alle hans sjanser på å komme på landslaget er brent, men hvis det kommer en person som ser ut som om han har dopet, har hevdet seg og hele miljøet rundt personen faktisk forteller ledelsen i NSF at har dopet, de har sett det eller personen har selv sagt det til dem e.l. så kan personen bli nektet i bakgrunn av kriteriene. Konspirasjoner kan teoretisk forekomme og justismord kan bli gjort, men i praksis så tror jeg faktisk ikke det vil skje og jeg mener ei heller det er så utrolig farlig om det beklageligvis skulle skje ved et enkelt tilfelle en eller annen gang. Så lenge NSF har de holdningene de har og ønsker å oppnå det de ønsker så synes jeg det er greit at de gjør alt de kan for å oppnå målet.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!