Skrevet av Emne: Plombering av Suzuki  (Lest 18791 ganger)

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #30 : 24. august 2009, 00:00 »
papirer og stempel får man idet de jobber med boksen og sender den tilbake - men man monterer den jo på selv igjen..

åå så mye styr!:P
ringer suzuki i morra..

Utlogget rObinzj

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 817
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 817

  • once you popped it, you can't stop it!
Sv: Plombering av Suzuki
« #31 : 24. august 2009, 00:04 »
papirer og stempel får man idet de jobber med boksen og sender den tilbake - men man monterer den jo på selv igjen..

åå så mye styr!:P
ringer suzuki i morra..

tror det er lurest Smiley
men å få sykkelen ned plombert må gjøres med tuv godkjent strupesett..
fleste kjøper eller får den nedplombert slik at vognkortet sier 34 hk og fjerner så plomberingen for å kjøre fulleffekt.. iallefall utifra det jeg har erfart av mine venner!

uansett, lykke til med sykkelen.. du har noe å glede deg til!
robinzj.blogg.no

24 år
177 cm

Everyone wants to become a bodybuilder, but no one wants to lift some heavy ass weights!

Sky is the limit!

10% luck
20% skill
15% consentrated power of will
5 % pleasure
50% pain
100% reason to remember the name...

3 plass -90 kg bygging NM 2011

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #32 : 24. august 2009, 07:07 »
Takk for det:D

Kjøpte den i går, selgern sa jeg så helt forelska ut og det var nok ikke langt fra sannheten xP
herreguuuud som jeg gleder meg!


Utlogget Suzuki- babe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 40

Sv: Plombering av Suzuki
« #33 : 24. august 2009, 08:32 »
Nice Smiley

Årsmodell, km- stand og pris?
-Hondababen, 26 år.

Kjører SUZUKI GSXR 750, K6 Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #34 : 24. august 2009, 09:30 »
2004(registrert i 2005) - 17000km(hu siste som hadde den har kun kjørt 200) - 69tusen

med helkåpe og effektanlegg!:D

Utlogget Suzuki- babe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 40

Sv: Plombering av Suzuki
« #35 : 24. august 2009, 09:57 »
Hehe, nais me gromlyd! Wink Slett ikke nå dårlig kjøp nei Smiley Du får bli en habil ebayer etterhvert du også... De har heeelt sikkert plenty grom- saker (og ræl) til sykkeln din der Smiley

Det jeg vil anbefale deg å gå til anskaffelse av, om du ikke fikk det med, er en haynes manual (verkstedbok) til sykkelen din, med en slik kan du få til grunnleggende service uten å måtte svi av flere tusen på et oljeskift og bytte av tennplugger..

Et K&N filter er også fint å ha, det er vaskbart (med vaskemiddel beregnet på slike filtre), så da slipper du å bytte til et nytt hvert år Smiley

Og vet du hva? Du kan ikke skifte olje for ofte, så drit i hva som står i manualen og skift MINST hver vår. Jeg skifter to- tre ganger i sommerhalvåret, men så kjører jeg i snitt 10 000 km i året.

Good luck som nybakt motorsykkeleier Smiley Bare spør om du lurer på noe Smiley
-Hondababen, 26 år.

Kjører SUZUKI GSXR 750, K6 Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #36 : 24. august 2009, 10:05 »
Tusen takk for tips Cheesy

Skal selvfølgelig spørre om det dukker opp noe:)

Utlogget Suzuki- babe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 40

Sv: Plombering av Suzuki
« #37 : 24. august 2009, 10:06 »
Jupp, skrev inn til deg på bike.no også jeg Smiley
-Hondababen, 26 år.

Kjører SUZUKI GSXR 750, K6 Smiley

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Plombering av Suzuki
« #38 : 24. august 2009, 17:07 »
Ok, isåfall må det være nylig Wink

jeg kjørte mellomklasse i 1999.jeg hadde en 400cc som jeg kræsja.fikk tilbud om en 1100cc som mellomklasse. og dette var fra importør/forhandler av mellomklassesykler.
jeg trodde også da at grensa var på 600cc,men det stemte ikke. og det stemmer ikke nå heller.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Plombering av Suzuki
« #39 : 24. august 2009, 19:58 »
Moralsk er jeg 100% enig, selv om ikke alle 18 åringer ikke klarer å håndtere en fulleffekts sykkel pga at de tar for store sjanser. Kjøreopplæringa er god nok til å sende tenåringer ut i trafikken, men de aller færreste vil kjøre spesielt kraftige sykler pga sinnsyke forsikringspremier, selv om det bare står 34hk i vognkortet. Dessuten er det veldig få forsikringsselskaper som forsikrer r-sykler til ungdom, gjør de det så koster det fort fra 20.000 til 100.000kr i året.

Men du tar helt feil ang hva politiet ser etter i vognkortet. De siste 5-årene har det vært stort fokus på sykler som ikke er i samsvar med effekten som er oppgitt i vognkortet. Politiet stopper uttallige mc hvert år og ber alltid om å få se i vognkortet. Står det 25kw der og sykkelen er av typen som går bra så vil politiet sjekke alder. Mc-patruljene prøvekjører også syklene på stedet for å sjekke om de er strupa eller ikke. Nekter man å låne bort sykkelen blir den inndratt og kjørt på rulle.

Blir man tatt vanker det bot for ulovlig trimming, avgift for fulleffekt til staten (ikke i ditt tilfelle da dette allerede er betalt) pluss 2 års utsettelse på lappen, er du 18 og blir tatt må du da vente til du er 21 før du kan skreve over en fulleffekts sykkel.

Politiet er dessverre ikke slik at de ser gjennom fingrene med denne typen "kriminalitet". Man skulle tro at politiet har nok av arbeidsoppgaver å ta seg til, men trafikk er inntektskilde nr for staten og politiet og prioriteres derfor høyere enn alle andre arbeidsoppgaver.

Struping av sykkel gjøres hos verksted. Du må kjøpe et godkjent sett, ellers vil du bli påkrevd dynobenktesting. I ditt tilfelle ville jeg fått jobben gjort hos en suzukiforhandler. Såvidt jeg vet er alt som skal til noen ringer på luftinntaket til forgasserne. Men jeg har kjørt en 4-sylndra 600-kubikker som er strupa på forgasserne og de er et mareritt å kjøre pga ekstrem motorbrems, man blir nesten kasta over styret når man slipper gassen. På din sv-650, som jeg mener har to forgassere (2-syl) må du belage deg på en lite kjørbar sykkel, spesielt til bykjøring.
Hvis du er moralsk enig med meg så er vi egentlig uenige Tongue  Jeg ønsker i prinsippet ikke å oppfordre til lovbrudd slik jeg uttrykte i forrige innlegg, men litt spennende småkriminalitet fra yngre dager henger igjen  >Cheesy  Det vil være kriminelt å kjøre en sykkel man ikke har lov til, men for min egen del gjorde jeg det. På den tiden jeg tok mellomtung var det lite fokus på denne nye klassen. Som eksempel leide jeg tyngre sykler uten at forhandleren sa noe på det. 18 år gammel pakka jeg koffertene og reiste på feire med en leid Honda VFR 800 (106 hk), og hadde noen fantastiske dager. Det var skikkelig stas å kjøre ordentlig tung sykkel så ung, og lett å imponere jevnaldrene Smiley Faktisk var jeg så gira på å kjøre sykkel at jeg tok klasse A før klasse B Smiley
Rett etter jeg fikk lappen kjøpte jeg en Suzuki GSX 400 E. Det stod ikke registrert noen effekt i vognkortet og de gangene jeg ble stoppa var det aldri snakk om effekt. 400 cc er heller ikke så mye, men sykkelen hadde 42 hk og dermed hadde jeg egentlig ikke lov til å kjøre den. De gangene jeg ble stoppa på sykkel i denne toårsperioden kan jeg ikke huske at politiet sjekka vognkortet én eneste gang. Har ikke fått inntrykk av at fokuset til politiet ligger her, men på de som kjører for fort. Uansett har du helt sikkert rett i det du sier, men kanskje fokuset på tung/mellomtung har blitt større med årene. Hvor viktig det er å prioritere dette området kan sikkert diskuteres, for jeg har igrunn inntrykk av at det er svært få som tar dette førerkortet. På mitt teorikurs var jeg den eneste, resten skulle ta A1 (lett MC) eller direkte på tung (førtiårskrisa!)
Du har sikkert rett i at 18-åringer på spreke sykler er en risiko. Jeg har selv testa de syklene jeg har kjørt... Men det tror jeg også man gjør etter fylte 20. I tillegg er det jo ingen hk-begrensinger på klasse B som 18-åring. Man kan sannelig kjøre seg i hjel i bil også - og man kan absolutt kjøre seg i hjel på en mellomtung sykkel som ofte oppnår 140-150 km/t.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Plombering av Suzuki
« #40 : 24. august 2009, 20:47 »
Det jeg mente med moral er at jeg ikke anser de som klipper ledningen på en mellomtung sykkel, for å få fulleffekt, som kriminelle. Som kriminalitet mener jeg, tyveri, ran, vold, legemsfornærmelse/beskadigelse, seksualforbrytelser etc. Kriminalitet i trafikken finnes det også, f.eks. de som kjører i beruset tilstand, grisekjører i tettbygd strøk ol. Men om man gir på litt ekstra på en øde landevei der det ikke er fare for andres liv enn sitt eget så ser jeg ingen grunn til å bure disse personene inne sammen med de som virkelig har godt av en tur bak murene.

Grunnen til at det har blitt økt fokus på sykler som er registrert som mellomtung er todelt. For det første har det blitt solgt store mengder r-sykler (600cc, 750cc og 1000cc) med 34hk-sperre. Alt man trenger på noen sykler for å fjerne denne sperra er en knipetang for å kutte en ledning. Syklene selges billig pga lavere avgift, og staten taper avgiftskroner.

For det andre har mange unge klippet ledningen og kjørt seg i hjel, dette er jo trist.

I gode gamle dager så var det null fokus på mellomtungklassen. Grunnen til dette er at syklene som var registrert som 34hk som oftest ikke hadde mye mer effekt som fulleffekt. I ditt eksempel var jo forskjellen skarve 8 hk, noe man uansett ikke så lett blir huka for siden det er vanskelig å måle så små forskjeller i effekt.
Hvis du er moralsk enig med meg så er vi egentlig uenige Tongue  Jeg ønsker i prinsippet ikke å oppfordre til lovbrudd slik jeg uttrykte i forrige innlegg, men litt spennende småkriminalitet fra yngre dager henger igjen  >Cheesy  Det vil være kriminelt å kjøre en sykkel man ikke har lov til, men for min egen del gjorde jeg det. På den tiden jeg tok mellomtung var det lite fokus på denne nye klassen. Som eksempel leide jeg tyngre sykler uten at forhandleren sa noe på det. 18 år gammel pakka jeg koffertene og reiste på feire med en leid Honda VFR 800 (106 hk), og hadde noen fantastiske dager. Det var skikkelig stas å kjøre ordentlig tung sykkel så ung, og lett å imponere jevnaldrene Smiley Faktisk var jeg så gira på å kjøre sykkel at jeg tok klasse A før klasse B Smiley
Rett etter jeg fikk lappen kjøpte jeg en Suzuki GSX 400 E. Det stod ikke registrert noen effekt i vognkortet og de gangene jeg ble stoppa var det aldri snakk om effekt. 400 cc er heller ikke så mye, men sykkelen hadde 42 hk og dermed hadde jeg egentlig ikke lov til å kjøre den. De gangene jeg ble stoppa på sykkel i denne toårsperioden kan jeg ikke huske at politiet sjekka vognkortet én eneste gang. Har ikke fått inntrykk av at fokuset til politiet ligger her, men på de som kjører for fort. Uansett har du helt sikkert rett i det du sier, men kanskje fokuset på tung/mellomtung har blitt større med årene. Hvor viktig det er å prioritere dette området kan sikkert diskuteres, for jeg har igrunn inntrykk av at det er svært få som tar dette førerkortet. På mitt teorikurs var jeg den eneste, resten skulle ta A1 (lett MC) eller direkte på tung (førtiårskrisa!)
Du har sikkert rett i at 18-åringer på spreke sykler er en risiko. Jeg har selv testa de syklene jeg har kjørt... Men det tror jeg også man gjør etter fylte 20. I tillegg er det jo ingen hk-begrensinger på klasse B som 18-åring. Man kan sannelig kjøre seg i hjel i bil også - og man kan absolutt kjøre seg i hjel på en mellomtung sykkel som ofte oppnår 140-150 km/t.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Suzuki- babe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 40

Sv: Plombering av Suzuki
« #41 : 25. august 2009, 08:15 »
Det jeg mente med moral er at jeg ikke anser de som klipper ledningen på en mellomtung sykkel, for å få fulleffekt, som kriminelle. Som kriminalitet mener jeg, tyveri, ran, vold, legemsfornærmelse/beskadigelse, seksualforbrytelser etc. Kriminalitet i trafikken finnes det også, f.eks. de som kjører i beruset tilstand, grisekjører i tettbygd strøk ol. Men om man gir på litt ekstra på en øde landevei der det ikke er fare for andres liv enn sitt eget så ser jeg ingen grunn til å bure disse personene inne sammen med de som virkelig har godt av en tur bak murene.

Grunnen til at det har blitt økt fokus på sykler som er registrert som mellomtung er todelt. For det første har det blitt solgt store mengder r-sykler (600cc, 750cc og 1000cc) med 34hk-sperre. Alt man trenger på noen sykler for å fjerne denne sperra er en knipetang for å kutte en ledning. Syklene selges billig pga lavere avgift, og staten taper avgiftskroner.

For det andre har mange unge klippet ledningen og kjørt seg i hjel, dette er jo trist.

I gode gamle dager så var det null fokus på mellomtungklassen. Grunnen til dette er at syklene som var registrert som 34hk som oftest ikke hadde mye mer effekt som fulleffekt. I ditt eksempel var jo forskjellen skarve 8 hk, noe man uansett ikke så lett blir huka for siden det er vanskelig å måle så små forskjeller i effekt.

Skal bare rette bittelitt, det er stor fokus på Suzuki GSXR laveffektere, da importøren for kort tid siden ble anmeldt og har vært i retten (ble frifunnet) for laveffektsnusk... Og Suzukiene har et latterlig enkelt opplegg som er lett tilgjengelig. Ellers er det få jeg kjenner som har blitt stoppet, inkludert meg selv Smiley

At det er større fokus har jeg fått sett på nært hold, en kjenning ble fratatt både sykkel og sertifikat etter en forbikjøring der "han kom opp i en svimlende hastighet av 140 km/t for fort for en 34 hk", sa politiet
-Hondababen, 26 år.

Kjører SUZUKI GSXR 750, K6 Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Plombering av Suzuki
« #42 : 25. august 2009, 14:01 »
Snakka med Suzuki på Ryen nå. Han sa at jeg kunne bare glemme det og at jeg burde selge sykkelen og kjøpe meg en laveffekt - bare boksen kostet visst 10tusen og i tillegg til jobben og deler (ALT måtte yttes og det var visst sååå mye jobb) så kom det visst på opptil 20tusen kroner.

"bare å glemme - selg sykkelen. Det er ikke umulig, vi kan gjøre jobben men det blir altfor dyrt, men vi kan hjelpe deg hvis vi vil det."

Jeg syntes det der var JÆVLI drøyt.. det kan da umulig koste 10tusen for en jævla boks?! Skulle den blitt justert OPP hadde ejg forstått det men ned... herregud.

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Plombering av Suzuki
« #43 : 25. august 2009, 14:30 »
Finner nok en slik "boks" på nettet.
195 høy

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Plombering av Suzuki
« #44 : 25. august 2009, 15:39 »
Skal bare rette bittelitt, det er stor fokus på Suzuki GSXR laveffektere, da importøren for kort tid siden ble anmeldt og har vært i retten (ble frifunnet) for laveffektsnusk... Og Suzukiene har et latterlig enkelt opplegg som er lett tilgjengelig. Ellers er det få jeg kjenner som har blitt stoppet, inkludert meg selv Smiley

At det er større fokus har jeg fått sett på nært hold, en kjenning ble fratatt både sykkel og sertifikat etter en forbikjøring der "han kom opp i en svimlende hastighet av 140 km/t for fort for en 34 hk", sa politiet

kjørte han i 300km i timen da? får lett 160 på en 34hk.

Snakka med Suzuki på Ryen nå. Han sa at jeg kunne bare glemme det og at jeg burde selge sykkelen og kjøpe meg en laveffekt - bare boksen kostet visst 10tusen og i tillegg til jobben og deler (ALT måtte yttes og det var visst sååå mye jobb) så kom det visst på opptil 20tusen kroner.

"bare å glemme - selg sykkelen. Det er ikke umulig, vi kan gjøre jobben men det blir altfor dyrt, men vi kan hjelpe deg hvis vi vil det."

Jeg syntes det der var JÆVLI drøyt.. det kan da umulig koste 10tusen for en jævla boks?! Skulle den blitt justert OPP hadde ejg forstått det men ned... herregud.

må nok regne med og bruke så mye penger på og plombere ned.
er dyrt for å hindre folk i 18-20 års alderen i å kjøre motorsykkel.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!