Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 350787 ganger)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1155 : 04. februar 2009, 13:51 »
ja, beklager, mente world trade center i 2001.

Hadde en liten aning om dette ja.  Smile

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1156 : 04. februar 2009, 13:59 »
Seriøst såklart.

Du trenger ikke akkuratt henvende deg til noen utenom Gud/Jesus. Gå på et bedehus i nærheten, kirka er mer rett ut å ikke så mange forklaringer å kan bli kjedelig for å si det rett ut.
Vil du ikke henvende deg til bedehus eller si til noen at du kristelig(vist det er Gud du tror på da) så er det eneste du trenger å gjøre er å tro å prøve å være mest lik Jesus som er mulig(dette klarer jo ingen, men jeg snakker om, prøve å ikke lyve, stjele, ha sex før du er gift, prøve å gjøre det rette(be om tilgivelse vist du gjør noe gale, vist du får dårlig samvittighet. Prøve å være i bønn og bare be/snakke med Gud, si hva du tenker, hva du vil han kan hjelpe deg med, osv. Eneste du trenger å gjøre er å Tro, å sier seg litt selv at du skal prøve å ikke gjøre noe galt så godt som mulig, dette gjør faktiskt livet ditt bedre også(iallefall mitt har blitt bedre)





















































































































































NOOOOOOOOOOT!!!!!!! hahahahahahahahahhahahahahahaahahahahahahahaahahahahahahahaahahahahahhalooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1157 : 04. februar 2009, 14:03 »
skrev det uansett jeg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: allmektig Gud
« #1158 : 04. februar 2009, 14:07 »
skrev det uansett jeg

Ingen bryr seg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1159 : 04. februar 2009, 14:10 »
skrev det uansett jeg

Ja, det var lurt. Siden jeg fleipet på denne måten, så kan det jo hende det hersker en viss tvil hos meg, ikke sant? Tusen takk.
Sa brura

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1160 : 04. februar 2009, 14:13 »
vi kan jo tydeligvis ikke si stort som sårer deres bløte hjerter heller. Du satt vel og hoppa i stolen over forslaget om nye blasmfemiparagrafen? Trist dag idag for deg da?
Forstår egentlig ikke behovet ditt for å beskytte kristendommen (og Gud) som du gjør. Finnes Gud så trenger han ikke en at en av tinnsoldatene hans skal passe på han, Gud er allmektig og fikser detta selv uten store problemer. Det bringer oss inn på et annet tema, du mener Gud gråter og er lei seg.. Gud er allmektig, han hadde vært lei seg hadde han fiksa det, at han ikke fikser det beviser en av to ting: A)Gud finnes ikke, B) Gud bryr seg ikke.

Bibelen forbyr drap? Vel, i mange tilfeller så kanskje.. men, hva med .feks. david og goliat? Hvis bibelen er så skinnhellig som du mener, skulle ikke David bare vendt andre kinnet til? Godsnakka litt med Goliat?  Og hva med Moses, når de gikk mellom gjennom dødehavet/rødehavet eller hva det nå var så fulgte faraos styrker etter. Og Gud drepte hele gjengen ved å slippe ned vannet igjen. Jeg gidder ikke engang begynne på Noahs ark..



Dette var mennesker som fikk all mulige tegn fra Gud, farao fikk jo oppleve det meste, istedenfor at hæren til goliat  isralittene skulle sloss å få mange dødsfall, bestemte de at det bare var 2 stk som skulle sloss, en fra vært lag(alle visste goliat skulle vinne fordi han var enorm å ingen tørte å sloss mot ham, så david(den lille gutten/ungdomen) klarte å bekjempe ham fordi han var med Gud. Alle de menneskene som ble utryddet giddet ikke høre på Guds ord, Gud angret også på at han skapte menneskene(men han ville skape dem alikevel fordi han ville ha et vesen med fri vilje som lignet ham og hadde fri vilje(vi trengte ikke følge Gud, men gjøre alt vi ville, hva som helst, men når menneskene gikk over styr kunne ikke Gud se at 98%av alle menneskene på nohas tid kunne ødelegge seg selv sånn som det var, i tillegg til massevis av slaveri osv. Det er en del urettferdighet igjenn, samt kansje slaveri, men det som var problemet på nohas tid var at alle mennesker utenom nohas familie ville ikke følge Gud(de hadde blitt fortapt uansett) så det var ikke vits at en så stor del av mennesker levde liv i hor, tyveri osv når de ble fortapt uansett.. den dag i dag er 31% av verdensbefolkningen kristne og det er fremdeles noen som sikkert kommer til å gå fortapt uansett å det vet Gud, men han utsletter ikke mennesker uten grunn, vi skal ha fri vilje uansett, å Gud gidde alle menneskene på nohas tid til å bli med i båten(noha sa dette til folk, å folk sa det videre men de hånte ham bare. Gud visste dette, men han gidde dem tilbudet alikevel å bli med i båten, han advarte dem, men de ville ikke høre.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1161 : 04. februar 2009, 14:26 »
Ja, det var lurt. Siden jeg fleipet på denne måten, så kan det jo hende det hersker en viss tvil hos meg, ikke sant? Tusen takk.
Det blir sølibat på deg nå da tenker jeg, om du ikke allerede er gift da.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1162 : 04. februar 2009, 14:28 »
Gud angret også på at han skapte menneskene(men han ville skape dem alikevel fordi han ville ha et vesen med fri vilje som lignet ham og hadde fri vilje(vi trengte ikke følge Gud, men gjøre alt vi ville, hva som helst, men når menneskene gikk over styr kunne ikke Gud se at 98%av alle menneskene på nohas tid kunne ødelegge seg selv sånn som det var, i tillegg til massevis av slaveri osv.

Der står det svart på hvit Gud er ikke allmektig, case closed.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1163 : 04. februar 2009, 14:30 »
Der står det svart på hvit Gud er ikke allmektig, case closed.

Siden du ikke er allmektig vet du ikke hva allmektig innebærer.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1164 : 04. februar 2009, 14:33 »
Siden du ikke er allmektig vet du ikke hva allmektig innebærer.

Noe som definitivt evolverer er religiøses evne til bortforklaring.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1165 : 04. februar 2009, 14:39 »
dette er ikke bortforklaring siden jeg ikke kan vite hva det innebærer.....det samme med oss andre.Smiley

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #1166 : 04. februar 2009, 15:00 »
har du ikke sett bruce allmighty eller evan allmighty? Cheesy Humor er allmektig.

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: allmektig Gud
« #1167 : 04. februar 2009, 15:07 »
Dette var mennesker som fikk all mulige tegn fra Gud, farao fikk jo oppleve det meste, istedenfor at hæren til goliat  isralittene skulle sloss å få mange dødsfall, bestemte de at det bare var 2 stk som skulle sloss, en fra vært lag(alle visste goliat skulle vinne fordi han var enorm å ingen tørte å sloss mot ham, så david(den lille gutten/ungdomen) klarte å bekjempe ham fordi han var med Gud. Alle de menneskene som ble utryddet giddet ikke høre på Guds ord, Gud angret også på at han skapte menneskene(men han ville skape dem alikevel fordi han ville ha et vesen med fri vilje som lignet ham og hadde fri vilje(vi trengte ikke følge Gud, men gjøre alt vi ville, hva som helst, men når menneskene gikk over styr kunne ikke Gud se at 98%av alle menneskene på nohas tid kunne ødelegge seg selv sånn som det var, i tillegg til massevis av slaveri osv. Det er en del urettferdighet igjenn, samt kansje slaveri, men det som var problemet på nohas tid var at alle mennesker utenom nohas familie ville ikke følge Gud(de hadde blitt fortapt uansett) så det var ikke vits at en så stor del av mennesker levde liv i hor, tyveri osv når de ble fortapt uansett.. den dag i dag er 31% av verdensbefolkningen kristne og det er fremdeles noen som sikkert kommer til å gå fortapt uansett å det vet Gud, men han utsletter ikke mennesker uten grunn, vi skal ha fri vilje uansett, å Gud gidde alle menneskene på nohas tid til å bli med i båten(noha sa dette til folk, å folk sa det videre men de hånte ham bare. Gud visste dette, men han gidde dem tilbudet alikevel å bli med i båten, han advarte dem, men de ville ikke høre.

så.. Noah fortalte alle menneskene i hele verden, spredd utover millioner på millioner av kvadratmeter om denne båten? Det du sier nå faller på egen urimelighet, og det skjønner du og, det finnes ingen måte alle menneskene kunne fått beskjed.

EDIT: Fant en interessant ting på wiki:

I diktet om Gilgamesj får Utanapishtim liknende beskjeder (som Noah) fra guden Ea da halvbroren Enlil ønsket å utrydde Adamu, jordskapningene, han selv hadde vært med på å fremkalle. 

Dette ble skrevet ca. 2000 å f.kr.

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: allmektig Gud
« #1168 : 04. februar 2009, 15:11 »
Poster hele historien og jeg:

I Gilgamesj får man opplysninger om en tidligere hendelse som skjedde lenge før historien om Gilgamesj. Den historien er kjent som historien om den store syndfloden, der man hører om Utnapisjti (han som redder liv). Han overlever den store syndfloden gjennom å bli advart av guden Ea som ba ham om å bygge en båt til seg, sin familie og sine venner. Etter syndfloden blir han alle menneskers stamfar og senere guddommeliggjort. Historien om Utnapisjti finner man igjen i mange andre litterære verk. Den mest kjente er historien fra Bibelen om Noahs ark, der historien om Noah ligner betydelig på historien om Utnapisjti.

Mange geologer tror at bakgrunnen til alle historiene om syndfloden skyldes en dramatisk oversvømmelse av Svartehavet rundt ca. 5600 f.Kr. De to som har forsket mest på dette, var de amerikanske geologene William Ryan og Walter Pitman. I deres bok Noah's Flood presenterer de en teori om at Svartehavet og Det kaspiske hav (som da var ferskvann) ble oversvømt av saltvann da en gigantbølge kom over Bosporos (som da var en fjellpassasje) og dannet sprekken mellom Europa og Asia. I 2002 ble det gjennomført en ekspedisjon under ledelse av Robert Ballard, som rester etter bosetningsområder og et skip som kan bevise at Ryan-Pitman teorien kan være korrekt. Etter oversvømmelsen kan deler av befolkningen ha emigrert ned til Mesopotamiaområdet og fortalt deres historie videre der. På denne måten tror man syndeflodmyten har oppstått.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1169 : 04. februar 2009, 16:29 »
Alle (les; som kan historie og ikke er blind på grunn av tro) vet at kristendommen er basert hovedsaklig på mitradommen og deler av Gilgamesh. Dette vil naturligvis ikke kristne vedgå, og heller ikke muslimer (hvis religion har nærmest eksakt samme opphav).
En del gamle Sumerske fabler har også påfallende lik tone, overtro er overtro og har eksistert siden menneskets fødsel, da ild og brusende vann antakelig ble ansett som guddommelig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!