Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 350221 ganger)

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1185 : 05. februar 2009, 01:42 »
Det er lite forskjell på måten de godtar religionen på , altså Sunni'er og Shia'er.

Mens i Kristendommen så er det nye og det gamle testamentet i konflikt med hverandre, la gå den evangelisme og all de andre greiene.


Er faktisk litt enig i det du sier her.
Moderne kristendom er blitt utvannet og tilpasset opp gjennom tidene. Kan si den har evolvert for å overleve. Og dette gjør den mer uklar og tiltalende for folk som egentlig ikke vet hva de tror på, men som finner det betryggende å tro på noe.

Islam har i det minste, i alle fall i noen regioner, hold seg ganske tro til sin opprinnelse. Dette gjør den til en mer oppriktig religion der de religiøse er troende mer i sin rette forstand.

MEN, dette bygger opp under at islam er en religion for mere fundamentale og ekstreme troende, hvor skylappene sitter tetter og bedre limt til skallen.

Det kan gjøre den lett til den værre av flere onder ved å kreve større innflytelse på samfundet. Selfølgelig er dette på generell basis, og gjelder religionen som helhet og ikke enkeltmenneskene.

Når for eksempel Kåre Willoch snakker om jøder (f.eks obamas stabssjef), så mener han personer med jødedommen som religiøs overbevisning. Dette er ikke rasisme! Hvordan i all verden greier kritikerene å vri det over til mindreverd og fordommer.

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1186 : 05. februar 2009, 02:25 »
En annen ting anngående "Moderne kristne" som tolker bibelen hit og dit og sier at gamletestamentet ikke er representativt for bla bla bla, og en må kanskje lete etter personlige svar.
Definisjonen av kristne er av jesus christus lærdom, altså , siden bibelen er eneste kilden for dette, og kristne også kaller bibelen for guds ord; så er bibelen del av definisjonen kristen.

Greit nok jesus sa ikke bare bull, men resten av bibelen skal OG holdes hellig. ENESTE grunnen til at bibelen sees med andre øyne nå, og tolkes til det ytterst "positive" i henhold til dagens moral er fordi den alltid har gjort det. Problemet er at det ikke er bibelen eller religiøse studier som har drevet verden frem mot en bedre og mer moralistisk verden. Bibelen borttolkes etter den gjeldende moralen, og det som faktisk står blir sett som irrelevant.

Men dette blir feil. Dette gjør at kristne ikke retter seg etter bibelen, men etter dagens moral og vitenskap. Det er selvsagt endel som henger igjen (som evolusjonsteorien, homofili etc) noen plasser, men dette blir gradvis (også forhåpentligvis) vasket bort. Alt i alt så er ikke kristne reelle kristne. Bibelen er en del av definisjonen, og den blir indirekte fornektet; hva står da igjen? En grunn, en redsel, et håp; men ingen av de er valide.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1187 : 05. februar 2009, 10:13 »
Du som er så sterkt engasjert i religion burde da vite at hvis det er noe religion du burde følge så er det islam, siden dette er den siste (nyeste religionen). Mohammed er guds siste proffet og da burde du isåfall tro på han.



vist den er den nyeste religion så stemmer det iallefall ikke.
Kansje dem som blir straffet å pint blir det pågrunn av ens synder, men kan få tilgivelse,,,vist en er kristelig å tror på Jesus å gjør synd da, blir du ikke straffet selv om du gjør synd fordi du blir tilgitt(vist du ikke vil synde da9...bare en tanke,,,,men jeg trekker meg ut jeg nå, så får de som vil diskutere en diskusjon som ikke kommer videre.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1188 : 05. februar 2009, 12:17 »
Det finnes kun èn sann kristendom; De som tror på Gud som den allmektige Gud, Jesus som Guds sønn som døde for mine synder, for at jeg skal få nåde, og den hellige ånd Smiley
Og de som tror på alt i Bibelen! Det er den ene og sanne kristendom Smiley
de som forvandler bibelen, skaper sekter, gjør dritt i Jesu navn når Jesus selv er imot det, kan ikke kalle seg kristne (nå er det heller ikke opp til meg og dømme de..)
Men bruk hodet... se på Bibelen, om de representerer den og Jesus Kristus eller ikke..
Rett som kristendommen er den største sannhet og tro og rett som de fleste tror på den og blir frelst og helbreda provoserer dette mange og mange bruker den for å skade den og ødelegge den.. mange gjemmer seg bak den for da et alt "akspetert" og de missbruker den.

Som sagt; DØM kristendommen av å se på lederen... DØM islam av å se på lederen.. Hva gjor de? hva lærte de bort? Hva sto de for?
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1189 : 05. februar 2009, 12:31 »
Som sagt; DØM kristendommen av å se på lederen... DØM islam av å se på lederen.. Hva gjor de? hva lærte de bort? Hva sto de for?
[/quote]

sant

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1190 : 05. februar 2009, 13:58 »
Som sagt; DØM kristendommen av å se på lederen... DØM islam av å se på lederen.. Hva gjor de? hva lærte de bort? Hva sto de for?


sant

Dere antar antagelig at Jesus var den lederen for kristendommen som tilsvarer Muhammeds ledelse av islam.  Den antagelsen er feilaktig.  Kristendommen som statsbærende ideologi ble i førse rekke formet av den romerske keiser Konstantin.  Konstantin var en brutal hersker som ikke godtok det tetrarkiet som Diokletian hadde innført.  Han ville ha hele romerriket på egen hånd, og startet en brutal borgerkrig for å få det til.  Kristendommen ble et virkemiddel i Konstantins kampanje, og den ble tilpasset til å være en statsbærende ideologi.  Brutale lover mot jøder, hedninger og kjetterske kristne ble vedtatt, og veien videre med århundrelang råskap mot anderledes tenkene ble lagt.  Konstantin var også en personlig grusom fyr, som bl.a. henrettet flere i sin nærmeste familie.  Det er fra Paulus, Konstantin og Teodosius at kristendommen slik den ble seinere stammer, ikke fra Jesus.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1191 : 05. februar 2009, 14:18 »
Det finnes kun èn sann kristendom; De som tror på Gud som den allmektige Gud, Jesus som Guds sønn som døde for mine synder, for at jeg skal få nåde, og den hellige ånd Smiley
Og de som tror på alt i Bibelen! Det er den ene og sanne kristendom Smiley
de som forvandler bibelen, skaper sekter, gjør dritt i Jesu navn når Jesus selv er imot det, kan ikke kalle seg kristne (nå er det heller ikke opp til meg og dømme de..)
Men bruk hodet... se på Bibelen, om de representerer den og Jesus Kristus eller ikke..
Rett som kristendommen er den største sannhet og tro og rett som de fleste tror på den og blir frelst og helbreda provoserer dette mange og mange bruker den for å skade den og ødelegge den.. mange gjemmer seg bak den for da et alt "akspetert" og de missbruker den.

Som sagt; DØM kristendommen av å se på lederen... DØM islam av å se på lederen.. Hva gjor de? hva lærte de bort? Hva sto de for?

Slik du beskriver den "ekte" kristne, så kan jeg love deg at det er en lite prosent av dem. Norge er et typisk land hvor de justerer på religion som det  passer dem----> Protestanter
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1192 : 05. februar 2009, 14:31 »
Slik du beskriver den "ekte" kristne, så kan jeg love deg at det er en lite prosent av dem. Norge er et typisk land hvor de justerer på religion som det  passer dem----> Protestanter
Og hvem i den verden vi lever i er det som ikke justerer religionen etter hva som passer dem?  Det er den antagelig bare Al Queida, israelske høyreekstremister, noen munker i Tibet samt Amishfolket som gjør.  De gamle religiøse teksene er skrevet av, i og for en gammel tid.  De aller fleste moderne menneskers moralnormer når det gjelder f.eks. syn på slaveri stammer fra ganske ny dato.  En del religiøse mennesker påstår at bra holdninger til slaveri, til kvinner, til homofile osv. stammer fra egen religion.  Det er ikke riktig.  De har tatt de moderne holdningene og inkorporert dem i egen religion, og deretter tilbakedatert starten på de moderne holdningene.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1193 : 05. februar 2009, 16:33 »
Det finnes kun èn sann kristendom; De som tror på Gud som den allmektige Gud, Jesus som Guds sønn som døde for mine synder, for at jeg skal få nåde, og den hellige ånd Smiley
Og de som tror på alt i Bibelen! Det er den ene og sanne kristendom Smiley
de som forvandler bibelen, skaper sekter, gjør dritt i Jesu navn når Jesus selv er imot det, kan ikke kalle seg kristne (nå er det heller ikke opp til meg og dømme de..)
Men bruk hodet... se på Bibelen, om de representerer den og Jesus Kristus eller ikke..
Rett som kristendommen er den største sannhet og tro og rett som de fleste tror på den og blir frelst og helbreda provoserer dette mange og mange bruker den for å skade den og ødelegge den.. mange gjemmer seg bak den for da et alt "akspetert" og de missbruker den.

Som sagt; DØM kristendommen av å se på lederen... DØM islam av å se på lederen.. Hva gjor de? hva lærte de bort? Hva sto de for?
Prøv å overbevise en muslim om det.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1194 : 05. februar 2009, 18:47 »
Et spm. til de som er kristne: hvordan er Jesus (menneske) sønn av Gud (som er allmektig, altså ingen menneske) ??

Det er naturlig å tro at båda Jesus og Mohammed er Guds proffeter, siden de er mennesker. Jesus er jo født av en menneske og da kan han ikke være sønn til Gud for Gud er ingen menneske.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1195 : 05. februar 2009, 21:38 »
De kristne har vel et enkelt svar på det skulle man tro. Gud sendte Jesus til jorden SOM et menneske. Siden Gud er allmektig kan han sikkert til og med sende seg SELV til jorden som menneske. No problemo.

Det jeg finner mest fascinerende er at mennesker som tror på f.eks kristendommen er så lite søkende. Det må da være utrolig kjedelig, spesielt i en så spennende tid som vi lever i nå ( med tanke på utvikling, teknologi etc) å ha funnet noe man tror så bastant på. Eller rettere sagt, så virker det på meg som om de kristne ikke egentlig tror, men VET. Det høres i hvert fall slik ut på måten de fremstiller religionen sin på, som en sannhet.

Så forbanna kjedelige mennesker de må være? Her på jorden blir vi utsatt for en milliard inputs, vi kan velge og vrake mellom ting vi vil forholde oss til, ikke forholde oss til, spennende forskning, og til syvende og sist vil vi nerme oss en sannhet. Men neida, de kristne velger å tro på noe som ble skrevet i en bok for mange tusen år siden, av "gud vet" hvem.

For meg virker det som om de kristne har gitt opp. De ønsker ikke, eller tør ikke å leve i en verden som er usikker, så de rekker hendene i været og overgir seg selv og sin karakter.
Sa brura

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1196 : 05. februar 2009, 21:46 »
De kristne har vel et enkelt svar på det skulle man tro. Gud sendte Jesus til jorden SOM et menneske. Siden Gud er allmektig kan han sikkert til og med sende seg SELV til jorden som menneske. No problemo.

Det jeg finner mest fascinerende er at mennesker som tror på f.eks kristendommen er så lite søkende. Det må da være utrolig kjedelig, spesielt i en så spennende tid som vi lever i nå ( med tanke på utvikling, teknologi etc) å ha funnet noe man tror så bastant på. Eller rettere sagt, så virker det på meg som om de kristne ikke egentlig tror, men VET. Det høres i hvert fall slik ut på måten de fremstiller religionen sin på, som en sannhet.

Så forbanna kjedelige mennesker de må være? Her på jorden blir vi utsatt for en milliard inputs, vi kan velge og vrake mellom ting vi vil forholde oss til, ikke forholde oss til, spennende forskning, og til syvende og sist vil vi nerme oss en sannhet. Men neida, de kristne velger å tro på noe som ble skrevet i en bok for mange tusen år siden, av "gud vet" hvem.

For meg virker det som om de kristne har gitt opp. De ønsker ikke, eller tør ikke å leve i en verden som er usikker, så de rekker hendene i været og overgir seg selv og sin karakter.

Dette gjelder vel for flere religiøse enn bare de kristne.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1197 : 05. februar 2009, 22:01 »
Et spm. til de som er kristne: hvordan er Jesus (menneske) sønn av Gud (som er allmektig, altså ingen menneske) ??

Det er naturlig å tro at båda Jesus og Mohammed er Guds proffeter, siden de er mennesker. Jesus er jo født av en menneske og da kan han ikke være sønn til Gud for Gud er ingen menneske.
At et menneske kunne være guds sønn, er ikke mer utrolig enn selve begrepet om en allmektig gud.  Om gud er allmektig, så er gud kapabel på større mirakler enn det at en jomfru får en sønn uten at det er en menneskelig far med i bildet.

En del filosofer (bl.a. marxister som Jørgen Sandemose) har hevdet at kristendommen er mer progressiv enn jødedom og islam fordi gud ble menneske i den kristne mytologien.  Det gjør at respekten for det materielle er større i kristne samfunn. Respekten for det matrielle er særlig sterk i protestantismen, og det er antagelig ikke uten grunn at samtlige protestantiske samfunn er rike og høyteknologiske, med mange nye naturvitenskapelig oppdagelser og mange gode prestasjoner innen toppidrett.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1198 : 05. februar 2009, 22:02 »
Dette gjelder vel for flere religiøse enn bare de kristne.

Joda. Men eksempelvis Smiley
Sa brura

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1199 : 05. februar 2009, 22:08 »

En del filosofer (bl.a. marxister som Jørgen Sandemose) har hevdet at kristendommen er mer progressiv enn jødedom og islam fordi gud ble menneske i den kristne mytologien.  Det gjør at respekten for det materielle er større i kristne samfunn. Respekten for det matrielle er særlig sterk i protestantismen, og det er antagelig ikke uten grunn at samtlige protestantiske samfunn er rike og høyteknologiske, med mange nye naturvitenskapelig oppdagelser og mange gode prestasjoner innen toppidrett.

Kan du foklare enklere? Du mener at kristne(protestanter) har mer tillit til Gud siden Gud er "nesten" som dem (et menneske) i kristne mytologi?

Vanskelig språk for meg og vanskelige uttrykk, men er fortsatt lov å diskutere litt..hehe
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!