Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 350192 ganger)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1410 : 13. februar 2009, 22:50 »
Psykiatri vet jeg ikke, men rettskrivingskurs hadde kanskje vært en idé? >Cheesy

Dessuten er ikke du særlig mottakelig for argument uansett.

Burrhus

eg gidde jo ikje skrive bokmål på sånt som dette. Skriver jo "msn" språk.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: allmektig Gud
« #1411 : 14. februar 2009, 03:41 »
Foreslår denne:

http://www.youtube.com/watch?v=HYWBaUUd9Uc#noexternalembed

... som ny nasjonalsang. Jeg lo så tårene trillet første gang jeg hørte den teksten. Verdt å høre flere ganger (dog ville denne karen klart seg dårlig med sangstemmen sin i idol o.l)

 Grin

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1412 : 14. februar 2009, 12:11 »
Jeg siterer meg selv jeg Jokkemannj, i tilfelle du ikke fikk med deg hva jeg svarte på innlegget ditt:

Jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor kristendommen er sann, mens de andre religionene ikke er sanne. Er det slik at muslimer havner i helvete siden de ikke tror på Gud? Kan både Gud og Allah eksistere? Jeg mener, mange muslimer har vel hatt åpenbaringer av Allah og det må jo skjenkes like mye troverdighet som kristne åpenbaringer.

Du skjønner vel at jeg er retorisk her, siden jeg faktisk ikke tror at noen av religionene er sanne og at ingen av dem derfor er mere sannferdig enn noen andre, men jeg er veldig interessert i å høre din forklaring på dette.


Om du går igjenom både bevisene, kildene, og alt rundt alle religionene er kristendommen overmåte sterkest.. Den har så mange hundre tusener av bøker om emnet bak seg, den har forandlet mere liv enn noe annet, den har en HISTORIE i seg. (gamle testamentet er jo Israels historie... gamle testamentet brukes som historisk "fakta" om Israel)
Kristendommen var den første, og Jesu navn dør aldri ut.. Jesus er den mest dokumenterte personen på jord, og hans navn dør aldri.. blir bare FLER OG FLER kristne, og vekkelse overalt!
Kristendommen er størst, og vet ikke at muslimer opplever åpenbaringer.. Snakket med endel om det faktisk og de sa ALLAH helbredet ikke fordi han gikk ikke tilbake på noe som hadde skjedd.. ifølge de om du eks; fikk kreft, mista en fot, så var det Allahs vilje..
osv..

Muslimer kan IKKE jeg svare på om kommer til helvettet, men de tror på noe "ondt" spørr du meg og er akkurat medmenneskelig eller nestekjærlig eller noe..
Gud elsker alle, er rettferdig og dømmer.. JEG Kan ikke dømme.. jeg kan ikke bestemme om hvem som skal dit eller dit.. (heldigvis...) Det får bli GUDS problem, og oppgave!

Allah gir meg ingenting, men når ber til GUD og ting skjer og er med kristne og ting skjer, og FØLER det er rett for meg, så må det være det.. som sagt; kan ikke nekte for alt jeg har sett og hørt.. og det er kun fra en plass.. dit vi ber; Gud, Jesus Kristus Smiley

Kult med Bibelen å er at alt som skal skje i endetiden (johannes åpenbaring) skjer og har skjedd og holder på å skje.. og det er sååå mye kult i Bibelen. Men anbefaler ALLE og begynne på det ny-testament da det nye er lettere å lese enn det gamle osv.

www.godtube.com (her ligger det mye kult)

(film om proteinet; Laminin, og hva bibelen sier om det..)
http://www.youtube.com/watch?v=_e4zgJXPpI4#noexternalembed&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=Ll9LN79gB3M#noexternalembed&feature=channel_page

-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1413 : 14. februar 2009, 12:46 »
Om du går igjenom både bevisene, kildene, og alt rundt alle religionene er kristendommen overmåte sterkest.. Den har så mange hundre tusener av bøker om emnet bak seg, den har forandlet mere liv enn noe annet, den har en HISTORIE i seg. (gamle testamentet er jo Israels historie... gamle testamentet brukes som historisk "fakta" om Israel)
Kristendommen var den første, og Jesu navn dør aldri ut.. Jesus er den mest dokumenterte personen på jord, og hans navn dør aldri.. blir bare FLER OG FLER kristne, og vekkelse overalt!
Kristendommen er størst, og vet ikke at muslimer opplever åpenbaringer.. Snakket med endel om det faktisk og de sa ALLAH helbredet ikke fordi han gikk ikke tilbake på noe som hadde skjedd.. ifølge de om du eks; fikk kreft, mista en fot, så var det Allahs vilje..
osv..

Muslimer kan IKKE jeg svare på om kommer til helvettet, men de tror på noe "ondt" spørr du meg og er akkurat medmenneskelig eller nestekjærlig eller noe..
Gud elsker alle, er rettferdig og dømmer.. JEG Kan ikke dømme.. jeg kan ikke bestemme om hvem som skal dit eller dit.. (heldigvis...) Det får bli GUDS problem, og oppgave!

Allah gir meg ingenting, men når ber til GUD og ting skjer og er med kristne og ting skjer, og FØLER det er rett for meg, så må det være det.. som sagt; kan ikke nekte for alt jeg har sett og hørt.. og det er kun fra en plass.. dit vi ber; Gud, Jesus Kristus Smiley

Kult med Bibelen å er at alt som skal skje i endetiden (johannes åpenbaring) skjer og har skjedd og holder på å skje.. og det er sååå mye kult i Bibelen. Men anbefaler ALLE og begynne på det ny-testament da det nye er lettere å lese enn det gamle osv.

Jeg har tilgode å se utvetydige bevis på kristendommen, men som du sier så er det enkelte historiske fakta i GT, naturligvis om Israel. Det beviser /verifiserer ikke annet enn at Israel fantes på den tid, noe ingen benekter.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1414 : 14. februar 2009, 13:25 »
Om du går igjenom både bevisene, kildene, og alt rundt alle religionene er kristendommen overmåte sterkest.. Den har så mange hundre tusener av bøker om emnet bak seg, den har forandlet mere liv enn noe annet, den har en HISTORIE i seg. (gamle testamentet er jo Israels historie... gamle testamentet brukes som historisk "fakta" om Israel)
Kristendommen var den første, og Jesu navn dør aldri ut.. Jesus er den mest dokumenterte personen på jord, og hans navn dør aldri.. blir bare FLER OG FLER kristne, og vekkelse overalt!
Kristendommen er størst, og vet ikke at muslimer opplever åpenbaringer.. Snakket med endel om det faktisk og de sa ALLAH helbredet ikke fordi han gikk ikke tilbake på noe som hadde skjedd.. ifølge de om du eks; fikk kreft, mista en fot, så var det Allahs vilje..
osv..

Muslimer kan IKKE jeg svare på om kommer til helvettet, men de tror på noe "ondt" spørr du meg og er akkurat medmenneskelig eller nestekjærlig eller noe..
Gud elsker alle, er rettferdig og dømmer.. JEG Kan ikke dømme.. jeg kan ikke bestemme om hvem som skal dit eller dit.. (heldigvis...) Det får bli GUDS problem, og oppgave!

Allah gir meg ingenting, men når ber til GUD og ting skjer og er med kristne og ting skjer, og FØLER det er rett for meg, så må det være det.. som sagt; kan ikke nekte for alt jeg har sett og hørt.. og det er kun fra en plass.. dit vi ber; Gud, Jesus Kristus Smiley

Kult med Bibelen å er at alt som skal skje i endetiden (johannes åpenbaring) skjer og har skjedd og holder på å skje.. og det er sååå mye kult i Bibelen. Men anbefaler ALLE og begynne på det ny-testament da det nye er lettere å lese enn det gamle osv.

Batteriet ga opp mens jeg holdt på å skrive det forrige innlegget, så jeg prøver igjen.

Ok, GT inneholder enkelte referanser om Israel som er sanne og som kan betraktes som historiske fakta, men da må vi ikke glemme hvor dette ble skrevet. Samtidig så består GT av mye rart, og ikke alle kapitlene inneholder referanser til religiøse hendelser heller, og i så måte kan det nesten virke som de tok det de hadde for hånden og satte det sammen til en bok. De religøse hendelsene i GT derimot, er det ikke noe vitenskapelig eller historisk hold for. Ikke engang utvandringen eller syndflommen er støttet av noen arkeologiske bevis. Jesus er heller ikke det mest dokumenterte mennesket på jord. Det er ikke funnet noe levninger, historiske spor eller avbildninger av ham. Og kristendommer er ikke den eldste religionen.

At du trekker fram GT som historisk bevis er jo i seg selv ganske interessant, kanskje du kan fortelle meg hvordan man skal skille mellom det som er sant og hva som er svada, for det er helt klart noe av begge deler der? Men for å snu litt på det, hvis GT hadde vært sant og kunne blitt tolket som fakta, ville vi da kunne tolerert at mennesker levde etter de levereglene som står skrevet?

Jeg skal være enig i at kristendommen har forandret mange liv, men på godt og vondt, så da skjønner du sikkert hva jeg sikter til.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: allmektig Gud
« #1415 : 14. februar 2009, 13:47 »
Du skriver så mye bullshit Jokkemannj, eneste referansen man vet på Jesus sin eksistens er den Romerske filosofen Gaius Suetonius Tranquillus som nevner han i et av sine verk.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1416 : 14. februar 2009, 18:34 »
"Jesus er den mest dokumenterte personen på jord"

trekker du dette rett ut av rompen din eller?

djezuz det er èn romer som nevner ham i en bok, men herregud mange andre såkalte "profeter/messiaser" som levde på den tiden er akkurat like dårlig dokumentert.

http://www.youtube.com/watch?v=i1UbSw9Wcjs#noexternalembed


se 6min ut i filmen. snakkes om jesus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apollonius_of_Tyana om en annen messias fra samme tid.

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1417 : 14. februar 2009, 19:36 »
Du skriver så mye bullshit Jokkemannj, eneste referansen man vet på Jesus sin eksistens er den Romerske filosofen Gaius Suetonius Tranquillus som nevner han i et av sine verk.

Han er dessuten også født etter jesus død, ca 30 år, som en annen "referans" som ble nevnt tidligere i tråden. Han kan da heller ikke skrevet om jesus umiddelbart etter fødselen sin, så at han bare referer til hva de kristne snakker om er godt mulig.


(film om proteinet; Laminin, og hva bibelen sier om det..)
http://www.youtube.com/watch?v=_e4zgJXPpI4#noexternalembed&feature=channel_page

Sjekk den første filmen din der. Den har visstnok blit sett av ca 2 000 000 og har fått 2 700 jevnt over gode votes. Ok, bra film tenker en kanskje....

Men når en ser hvor mange kommentarer som har blitt fjernet og antall kommentarer totalt, så begynner ratingen og viewcounten å bli noe tvilsom. Comments har blitt disablet i løpet av de siste 4 dagene, selv om videoen har vært der siden april. Det er ingen tvil, fra før, at det er mange videoer som har fått øket antall views og rating av botter på youtube, men om dette er en blir vel for hver enkelt å avgjøre. Men uansett, comments disabled og removed tyder vel ikke akkurat på en åpen diskusjon og talefrihet ang. videon.

Når det gjelder innholdet i videon, så roper og gestikulerer han mye. Men det koker ned til en historie om molekylærbiolog som sender han et bilde av laminin-proteinet(er en viktig byggesten i celler)... Og det ser ut som et kors. Vel, hvis en googler laminin som han foreslår, så får en mange korsbilder, fra uttallige linker til f.eks gospelife.wordpress.com/.../ .
Hvis en derimot kikker på andre linker, som f.eks http://www.medscape.com/content/1999/00/41/75/417568/art-sin1901.02.tsao-fig-1.jpg , så ja, ser vel kanskje litt ut som et kors enda.... eller et fly....eller en pil.....
Her er bilder tatt i mikroskopet, ett av de er brukt i videon http://www.nature.com/emboj/journal/v17/n2/images/7590751f6.jpg.

Oi, nevnte jeg at han selger dvd-er og t-shorter med temaet i videon? Jeg fikk ikke heeeelt med meg hva det lignet på og alle implikasjonene av det, så jeg kjøper nok dvden...og en t-shorte til når jeg finner det ut...............





edit: Når jeg ser litt nærmere på de molekylene så synes jeg noen ligner litt på HAKEKORS..... Det må vel bety at vi er pur ondskap som noen her nevnte, eller at vi er skapt av satan... Alle vet jo at satan er nazist.
Fant ikke ut hvor laminin-proteinet nevnes i bibelen jokkemannj, kanskje du kunne være behjelpelig?

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1418 : 14. februar 2009, 23:30 »

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: allmektig Gud
« #1419 : 15. februar 2009, 01:28 »
Jesus er den mest dokumenterte personen på jord,


Vis meg legitimasjonen hans da? Fødelsattesten hans? Dåpsattesten hans? (han fikk vel en av Johannes Døperen?) Kan vedde alt jeg eier på at jeg er en mer dokumentert person enn Jesus. Og hva så om han har eksistert? Beviser jo ingenting.
Hvor får religiøse folk argumentene sine fra? Hvorfor er de fleste dypt religiøse, unnskyld uttrykket, stokk dumme? Hvorfor er de ikke like intelligente som folk flest?

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1420 : 15. februar 2009, 03:04 »
poster flere videoer jeg Smiley  (kjeder meg på en lørdagskveld  ::huh2:Smiley

her er en fra et program som heter "the atheist experience"; ignorer tittelen, ettersom den er litt teit. Den er delt i 2, så en bør definitivt se begge delene Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=bu77bs8J1_s#noexternalembed&feature=related

del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=_UnhwdZLyIM#noexternalembed&annotation_id=annotation_893470&feature=iv

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1421 : 15. februar 2009, 06:18 »
djezuz link begge da!. nå må jeg gå å youtube del 2 Sad

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1422 : 15. februar 2009, 07:38 »
står "click here for part 2" i toppen av høyre hjørnet ved slutten av videon, men den åpnes på youtubesiden ja...... men jeg kan slenge opp en link Tongue

edit:

anng. denne filmen så er det utrolig mye bs. Vi har allerede diskutert profetiene i bibelen, og viss du vil fortsette diskusjonen om profetiene om jesus i gamletestamentet så foreslår jeg at du gjør det med jødene.
Ellers så er hans sannsynlighetsregning helt latterlig, hvordan regner han på tjangsen for at slike profetier skal bli oppfylt, hvor tar han tallene fra? Er det jeg som er dum og har gått glipp av noe elementært? 

Det samme gjelder "den vitenskaplige bibelen". Dette er åpenbare bs påstander; her håper jeg det ikke er vits å kommentere.

Og til slutt, arkeologi; selvsagt burde de prøve å bruke gamletestamentet som kart, det er jo utvilsomt en gammel tekst, og hennvisninger til tapte byer og bygninger etc. bør da utforskes.

Herregud, hvordan kan dette være bevis for noe som helst...noen som helst...... (litt overtrøtt)

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1423 : 15. februar 2009, 23:50 »
Fremdeles ang. video 2.

Når det gjelder disse profetiene generelt så er det en gjenganger at en lærer ingenting av de. Hva jeg mener er, de gir ikke mening før jesus allerede har kommet og profetiene kan tolkes og tilpasses. Det samme gjelder som sagt moralen som tolkes etter omstendighetene.

Påstander om at bibelen inneholdt vitenskaplig informasjon er og av samme sort. Hvis det står i bibelen at jorden var en sfære, altså en kule. HVORFOR I ALL VERDEN TRODDE DE DA AT JORDA VAR FLAT?!!! De trodde jo bibelen var guds ord. Når det står i bibelen at jorden er en sirkel, så er ikke det fordi sirkel kanskje betydde kule før, men fordi det ser ut som en flat sirkel hvis en f.eks står på et høy fjell.
Menneskene da fikk INGEN priviligert informasjon fra verken gud eller bibelen.

Det samme gjelder all annen info. Det gir ikke mening før vi vet hva vi kan tolke informasjonen til. Enten det gjelder resonans eller vindstrømninger!

Videoer som dette er lett avvist som tull av envær som tenker litt kritisk. Så hvorfor i det hele tatt blir de laget. Vel, jeg mener videoer som dette og typiske stråmennvideoer om f.eks evolusjon og big bang er laget av religiøse FOR religiøse. De har ingen ambisjoner om å omvende ateister eller kritikere ettersom de vet de lett ser gjennom. Men det er for å holde på en illusjon og latterligjøre kritikk for de som allerede er troende.

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: allmektig Gud
« #1424 : 22. februar 2009, 00:56 »
Om du går igjenom både bevisene, kildene, og alt rundt alle religionene er kristendommen overmåte sterkest.. Den har så mange hundre tusener av bøker om emnet bak seg, den har forandlet mere liv enn noe annet, den har en HISTORIE i seg. (gamle testamentet er jo Israels historie... gamle testamentet brukes som historisk "fakta" om Israel)
Kristendommen var den første, og Jesu navn dør aldri ut.. Jesus er den mest dokumenterte personen på jord, og hans navn dør aldri.. blir bare FLER OG FLER kristne, og vekkelse overalt!
Kristendommen er størst, og vet ikke at muslimer opplever åpenbaringer.. Snakket med endel om det faktisk og de sa ALLAH helbredet ikke fordi han gikk ikke tilbake på noe som hadde skjedd.. ifølge de om du eks; fikk kreft, mista en fot, så var det Allahs vilje..
osv..

Muslimer kan IKKE jeg svare på om kommer til helvettet, men de tror på noe "ondt" spørr du meg og er akkurat medmenneskelig eller nestekjærlig eller noe..
Gud elsker alle, er rettferdig og dømmer.. JEG Kan ikke dømme.. jeg kan ikke bestemme om hvem som skal dit eller dit.. (heldigvis...) Det får bli GUDS problem, og oppgave!

Allah gir meg ingenting, men når ber til GUD og ting skjer og er med kristne og ting skjer, og FØLER det er rett for meg, så må det være det.. som sagt; kan ikke nekte for alt jeg har sett og hørt.. og det er kun fra en plass.. dit vi ber; Gud, Jesus Kristus Smiley

Kult med Bibelen å er at alt som skal skje i endetiden (johannes åpenbaring) skjer og har skjedd og holder på å skje.. og det er sååå mye kult i Bibelen. Men anbefaler ALLE og begynne på det ny-testament da det nye er lettere å lese enn det gamle osv.

www.godtube.com (her ligger det mye kult)

(film om proteinet; Laminin, og hva bibelen sier om det..)
http://www.youtube.com/watch?v=_e4zgJXPpI4#noexternalembed&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=Ll9LN79gB3M#noexternalembed&feature=channel_page



forstår fortsatt ikke hvorfor kristendommen skal være den rette religion, når det finnes dokumentasjon på eldre religioner, eller overser dere kristne disse enkelt ved å kalle de kjetterske eller blasfemi laget av andre for å skade kristendommen?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!